20 برنامه محبوب اندروید در فروشگاه Google Play

92
0
برنامه محبوب اندروید

بسیاری از برنامه های اندرویدی که ما توصیه می کنیم در جامعه گسترده تر محبوب نیستند. البته، همه آنها عالی هستند – ما برنامه‌های بد را پیشنهاد نمی‌کنیم – اما اغلب می‌توانید آن‌ها را در رده “نیچ” قرار دهید.

برای چیزی متفاوت، بیایید یک قدم به عقب برگردیم و نگاهی به برخی از محبوب‌ترین برنامه‌های اندرویدی در فروشگاه Google Play بیندازیم. اینها بیشترین بارگیری‌ها در 2.8 میلیارد کاربر فعال اندروید هستند.

یادداشتی در مورد برنامه های بورس اندروید

ما برنامه‌هایی را که از قبل روی دستگاه‌های اندرویدی موجود می‌باشند اضافه نمی‌کنیم. این بدان معناست که ما خدمات Google Play (بیش از 10 میلیارد دانلود)، Gmail (13 میلیارد)، Google Maps (12.7 میلیارد)، YouTube (13.7 میلیارد) و چند مورد دیگر را مستثنی می کنیم. ما همچنین برنامه های از پیش نصب شده روی تلفن های سامسونگ را در نظر نمی گیریم.

ما از داده‌های AndroidRank برای تعیین بارگیری‌های تخمینی این برنامه‌های محبوب فهرست‌شده در زیر استفاده کرده‌ایم. اعداد داخل پرانتز نشان‌دهنده تغییر مکان از جولای 2022 است، زمانی که این فهرست آخرین به‌روزرسانی شد.

1. WhatsApp (=)

9.66 میلیارد دانلود

در جولای 2018، واتس‌اپ 2.9 میلیارد بار در دستگاه‌های اندرویدی دانلود شد و در رتبه سوم لیست پرنصب‌ترین اپلیکیشن‌ها قرار گرفت. در سال 2023، به نقطه عطف جدیدی از 9.6 میلیارد بارگیری خواهد رسید که رشد قابل توجه بیش از 300٪ در پنج سال را نشان می دهد.

واتس‌اپ – که محبوب‌ترین ابزار پیام‌رسانی فوری در جهان است – از زمان خرید 19 میلیارد دلاری در اوایل سال 2014 تحت مالکیت متا بوده است.

2. فیس بوک (=)

7.57 میلیارد دانلود

فیس بوک دومین اپلیکیشن دانلود شده در جهان است. علیرغم رسوایی های به ظاهر بی پایان، شیوه های مشکوک حریم خصوصی، و جنبش #حذف فیس بوک، هنوز هم حاکم است و یکی از محبوب ترین برنامه های فروشگاه Google Play است.

اگرچه همه راضی نیستند، زیرا این برنامه دارای 52 میلیون رتبه بندی یک ستاره است. شاید موجه باشد؛ برنامه پر از ویژگی های بی معنی است که افراد کمی از آنها استفاده می کنند.

3. مسنجر (=)

5.61 میلیارد دانلود

حضور مسنجر در این فهرست، کنترلی را که امپراتوری متا بر بازار اپلیکیشن های گوشی های هوشمند دارد، تقویت می کند. محبوبیت مسنجر در چند سال گذشته افزایش یافته است، با افزایش در دسترس بودن ربات‌ها که این سرویس را مفیدتر از همیشه کرده است. همچنین راه هایی برای استفاده از مسنجر بدون فیس بوک وجود دارد.

این برنامه اکنون برای کودکان نیز بی خطر است، زیرا می توانید به راحتی اطلاعات کودک خود را تغییر دهید و از حالت خواب مسنجر استفاده کنید تا از هرگونه حواس پرتی در حین مطالعه یا چرت زدن جلوگیری کنید.

4. TikTok (+2)

4.51 میلیارد دانلود

رشد مداوم TikTok هیچ نشانه ای از کاهش را نشان نمی دهد. این اپلیکیشن که به کاربران اجازه می‌دهد کلیپ‌های ویدیویی کوتاه بسازند و به اشتراک بگذارند، در جولای 2019 یک میلیارد بار دانلود شد و در چهار سال گذشته محبوبیت خود را افزایش داد. اگر در پلتفرم خالق هستید، روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای جذب طرفداران و دنبال‌کنندگان بیشتر در TikTok تلاش کنید.

5. اینستاگرام (-1)

4.14 میلیارد دانلود

اینستاگرام یکی دیگر از اپلیکیشن‌های متعلق به متا است که این شرکت در سال 2012 آن را خریداری کرد. بررسی‌های منفی بسیار کمتری نسبت به برادر بزرگ خود دارد و تنها 30 میلیون به آن یک ستاره داده است. با ویژگی هایی مانند حلقه های اینستاگرام، برنامه بسیار لذت بخش تر شده است!

6. Facebook Lite (+6)

2.92 میلیارد دانلود

ما به فیس بوک بازگشته ایم. نسخه Lite این برنامه برای کاربرانی که دستگاه‌های ارزان‌قیمت دارند (با 1 یا 2 گیگابایت رم) و کسانی که فقط به شبکه‌های داده کندتر دسترسی دارند، در نظر گرفته شده است. چند تغییر کاربری ظریف وجود دارد، اما همه ویژگی‌های اصلی موجود هستند و همانطور که انتظار می‌رود کار می‌کنند.

7. SHAREit (+8)

2.21 میلیارد دانلود

همه چیز در مورد شبکه های اجتماعی و بازی با برنامه های محبوب اندروید نیست. SHAREit اولین برنامه بهره وری غیر Google است که در این لیست قرار گرفته است. این برنامه راهی برای انتقال فایل های حجیم بین دستگاه ها در عرض چند ثانیه ارائه می دهد. به گفته توسعه دهنده، سرعت آن بیش از 200 برابر بیشتر از بلوتوث است.

8. نتفلیکس (+9)

1.88 میلیارد دانلود

نتفلیکس اکنون تقریبا 238 میلیون مشترک دارد. ترکیبی از محتوای اصلی و موارد دلخواه قدیمی این سرویس ثابت کرده است که فرمول برنده ای است، و در حالی که با افزایش رقابت استریم رشد کند شد، نشانه ها حاکی از آن است که معرفی نتفلیکس از یک ابزار تبلیغاتی به خوبی کار کرده است. این تنها برنامه پخش ویدیوی درخواستی است که در بین 20 برنامه برتر قرار دارد.

9. اسنپ چت (=)

1.71 میلیارد دانلود

ممکن است اینستاگرام همه بهترین ویژگی‌های اسنپ‌چت را بدزدد، اما اسنپ‌چت همچنان می‌تواند روزانه بیش از 330 میلیون کاربر را جذب کند. با این حال، به عنوان درصدی از مجموع دانلودها در اندروید و iOS، این رقم کم است. آیا زمان آن رسیده است که نگران آینده برنامه باشیم؟

10. تلگرام (+10)

1.63 میلیارد دانلود

تلگرام در ابتدا در سال 2013 راه اندازی شد، اما پس از نگرانی مردم در مورد حفظ حریم خصوصی آنلاین خود در یکی از برنامه های رقیب، به شهرت رسید. می توانید چندین حساب در برنامه ایجاد کنید و می توانید به این اکانت ها در دستگاه های مختلف دسترسی داشته باشید.

در حالی که مانند رقبای خود کار می کند، قابل توجه ترین ویژگی آن رمزگذاری انتها به انتها است. با این حال، این ویژگی فقط در بخش “چت های مخفی” موجود است، جایی که کاربران مجاز به گرفتن اسکرین شات یا فوروارد متون نیستند. با معرفی جدیدترین ویژگی ها حتی می توانید در تلگرام استوری ارسال کنید.

11. Subway Surfers (-4)

1.57 میلیارد دانلود

این اولین بازی در لیست ما است – و حتی Candy Crush Saga نیست! Subway Surfers یک بازی دونده بی پایان است که شما را می بیند که از راه آهن فرار می کنید تا از دست یک افسر پلیس و سگش فرار کنید. این بازی همچنین در لیست ما از پردانلودترین بازی های اندروید در تمام دوران قرار گرفت.

12. Spotify (-2)

1.41 میلیارد دانلود

شاید تعجب آور بود که تا سال 2021 طول کشید تا Spotify در بین 20 مورد برتر قرار گیرد، و اکنون کمی خارج از 10 نفر برتر است. تعداد کاربران پولی همچنان در حال رشد است و به خوبی به عنوان محبوب ترین برنامه پخش موسیقی اندروید شناخته شده است. البته YouTube Music از پیش نصب شده، که کاربران بیشتری دارد اما مشترکین کمتری دارد.

13. Free Fire: Rampage (-8)

1.39 میلیارد دانلود

Free Fire که در سال 2017 راه اندازی شد، یک بازی نبرد سلطنتی موبایلی است که در آن بازیکنان برای زنده ماندن در زمینی در حال کوچک شدن مبارزه می کنند. بازی با پرواز 50 بازیکن بر فراز جزیره ای با هواپیما آغاز می شود. از هواپیما، بازیکنان می توانند به هر کجا که می خواهند بپرند و فضای امنی پیدا کنند و همچنین تجهیزاتی را برای مبارزه با دیگر بازیکنان جمع آوری کنند. آخرین کسی که در جزیره زنده بماند برنده است.

علاوه بر این، بازی عملکردهای اجتماعی خاصی مانند افزودن دوستان جدید و گپ زدن با آنها را ارائه می دهد.

14. X (-1)

1.38 میلیارد دانلود

نباید تعجب آور باشد که برنامه های رسانه های اجتماعی چندین ورودی در لیست محبوب ترین دانلودهای فروشگاه Play دارند.

X – که قبلاً به عنوان توییتر شناخته می شد – در سال 2018 درست پشت سر فیس بوک و اینستاگرام بود، اما اسنپ چت و تیک تاک نیز از آن عبور کرده اند. تعداد زیادی از کاربران فکر می کنند تغییر نام توییتر به X ایده بدی است، اما بیایید ببینیم آینده این برنامه چه خواهد بود.

15. Candy Crush Saga (-7)

1.32 میلیارد دانلود

احتمالاً فکر می‌کردید Candy Crush Saga محبوب‌ترین بازی در دانلودهای خام است، اما اینطور نیست. صرف نظر از این، 1.3 میلیارد کاربر اندروید عاشق تلاش برای چیدن آب نبات با رنگ های مختلف هستند. شاید وقت آن رسیده که یک سرگرمی جدید پیدا کنید؟

16. Skype (+3)

1.17 میلیارد دانلود

اسکایپ یک غول سقوط کرده است. با انتشار ویندوز 11، اسکایپ دیگر برای اولین بار در بیش از یک دهه گذشته روی سیستم عامل از پیش نصب نشده است. شعبه کسب و کار از آگوست 2021 بسته شده است و به نظر می رسد که تیم های مایکروسافت اکنون تمرکز این شرکت است. انتظار می رود که در سال 2024 از 20 رتبه برتر خارج شود.

17. MX Player (+1)

1.16 میلیارد دانلود

MX Player پر بارگیری ترین پخش کننده رسانه اندرویدی با مجموعه ای از ویژگی های مفید است. این رابط کاربری تمیز دارد و تقریباً از تمام کدک ها و فرمت های موجود پشتیبانی می کند. این برنامه نسخه رایگان و پولی را ارائه می دهد. در حالی که نسخه رایگان تقریباً همه ویژگی ها را ارائه می دهد، باید تبلیغات را تحمل کنید. نسخه پولی تقریباً 6 دلار قیمت دارد.

18. وایبر (-2)

1.10 میلیارد دانلود

Viber پیام‌های فوری، تماس‌های ویدیویی، چت‌های گروهی ۲۵۰ نفره و ارتباطات رمزگذاری شده را ارائه می‌دهد. این اپلیکیشن یکی از محبوب‌ترین جایگزین‌های واتس‌اپ در اروپا و آمریکای شمالی است، اگرچه کاربران آسیایی همچنان LINE را ترجیح می‌دهند.

19. My Talking Tom (-5)

1.03 میلیارد دانلود

چند سال پیش، My Talking Tom به یک محبوبیت ویروسی تبدیل شد و «تام» را به یکی از موفق ترین شخصیت های انیمیشن در بازار اپلیکیشن تبدیل کرد. گربه بعد از شما این کار را تکرار می کند و می توانید چند کار با او انجام دهید، مانند غذا دادن، حمام کردن و خواباندن او.

انجام منظم این مراحل همچنین به شما امکان می دهد تا سکه هایی را در برنامه به دست آورید که می توانید از آنها برای خرید غذا، لباس و سایر موارد برای گربه استفاده کنید.

20. UC Browser (-9)

1.00 میلیارد دانلود

این مرورگر رایگان مدت زیادی است که وجود دارد و به دلیل سرعت بالا و سهولت استفاده می تواند جایگزین بسیار خوبی برای کروم باشد. این برنامه از برنامه های افزودنی پشتیبانی می کند و یک مدیر دانلود ارائه می دهد که می تواند به شما در ذخیره چندین فایل کمک کند. میانگین امتیاز بالایی در پلی استور در حدود 4.5 دارد.

محبوب ترین برنامه های اندروید: از چه تعداد استفاده می کنید؟

بنابراین ما از این تور از طریق 20 برنامه محبوب اندروید تا سال 2023 چه آموختیم؟ نتیجه گیری ما بدین ترتیب است:

. ادعای نابودی فیسبوک همیشه زودرس است.

. خدمات اشتراک سرگرمی برندگان بزرگ بودند. انتظار می رود روند ادامه یابد.

. به نظر نمی رسد که بحث های آنلاین در مورد امن نبودن واتس اپ برای داده های شخصی تأثیری بر رتبه آن در لیست نداشته باشد.

بنابراین اکنون می دانید محبوب ترین برنامه های اندروید کدامند. آیا همه آنها را روی گوشی هوشمند خود نصب کرده اید؟

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس