30 بازی Co-Op و Split Screen برتر که می‌توانید در PS5 بازی کنید (سپتامبر 2022)

107
0
30 بازی Co-Op و Split Screen برتر که می‌توانید در PS5 بازی کنید

زمانی وجود داشت که تقریباً همه بازی‌های کنسول خانگی موجود در بازار دارای گیم‌پلی چند نفره با صفحه نمایش تقسیم شونده بودند. با افزایش محبوبیت بازی‌های آنلاین، با این حال، کسانی که به دنبال یک عنوان Co-Op کامل برای لذت بردن با دوستان یا عزیزان هستند، اکنون گزینه‌های خود را به شدت محدود می‌بینند. خوشبختانه، با این حال، هنوز هم برخی از توسعه دهندگان هستند که ارزش را در قابلیت تقسیم صفحه نمایش محلی و بخش چند نفره co-op می‌دانند. فهرست 30 بازی Co-Op و Split Screen برتر که می‌توانید در PS5 بازی کنید را در اول نیوز بخوانید.

اگرچه هنوز در مراحل ابتدایی خود است، PS5 در حال حاضر مجموعه نسبتاََ مناسبی از بازی‌های چند نفره محلی دارد. به طور گسترده به دلیل سازگاری قبلی کنسول با عناوین PS4، بسیاری از این بازی‌ها، مانند Sackboy: A Big Adventure و FIFA 22، اکشن خود را به یک صفحه مشترک محدود می‌کنند، اما تعداد زیادی عناوین دیگر با گزینه‌های تقسیم صفحه نیز وجود دارند.

30 بازی Co-Op و Split Screen برتر که می‌توانید در PS5 بازی کنید

ARK: Survival Evolved

  • تعداد بازیکن: 1-2
  • جهت: فقط افقی
  • امتیاز متاکریتیک: 69

بازی ARK: Survival Evolved ممکن است گاهی اوقات شبیه به تلاقی بین Minecraft و Jurassic Park باشد، با دایناسورها و هنرهای دستی که نقش مهمی در بازی بقای اکشن ماجراجویی Studio Wildcard دارند. این بازی از لحاظ جزئیات و کیفیت کلی خیلی ایده‌آل نیست، اما کسانی که به دنبال یک بازی مناسب هستند که به آن‌ها امکان سواری با دایناسورها را بدهد، ممکن است متوجه شوند که گزینه‌های آن‌ها نامحدود نیست و شاید تنها انتخاب همین بازی باشد.

بازی ARK: Survival Evolved پس از یک عرضه نه چندان قدرتمند، طی چند سال گذشته با ویژگی‌ها و مکانیک‌های جدید زیادی همراه شده است. متأسفانه، در حالی که همکاری محلی دو نفره یکی از آن‌هاست، در حال حاضر فقط به صورت محلی یا روی سرورهای غیر اختصاصی کار می‌کند. این نباید برای اکثر بازیکنان مشکل ساز باشد، اگرچه برای کسانی که زمان زیادی را در یک سرور خاص به بازی اختصاص داده‌اند ممکن است این محدودیت‌ها ناامید کننده باشند.

30 بازی Co-Op و Split Screen برتر که می‌توانید در PS5 بازی کنید

Borderlands 3

  • تعداد بازیکن: 1-4
  • جهت: عمودی یا افقی
  • رتبه بندی متاکریتیک: 91

سری Borderlands از Gearbox Software از زمان اولین نمایش خود در اواخر سال 2009 تغییر چندانی نکرده است. اگرچه این لزوماً چیز بدی نیست، زیرا آخرین نسخه همان گیم پلی قتل عام و غارت محور را ارائه می‌دهد که ورودی های قبلی را بسیار لذت بخش می‌کرد. در واقع بازی همچنان عالی به نظر می‌رسد، و در حالی که برخی ممکن است از فقدان نوآوری ابراز تاسف کنند، حداقل می‌توانند شکرگزار باشند که به جای اینکه لوت‌ها در پشت خریدهای درون برنامه‌ای قفل شوند، رایگان باقی می‌مانند.

بازی‌های Borderlands همیشه در ترکیب کردن صفحه‌های تقسیم‌شده کار بسیار خوبی انجام داده‌اند و این قابلیت یک بار دیگر در Borderlands 3 وجود دارد. این بازی دارای گزینه‌های افقی و عمودی است و به طور انحصاری در کنسول‌های نسل بعدی، حداکثر چهار بازیکن می‌توانند به طور همزمان درگیر شوند. در حین بازی آنلاین، این امکان نیز وجود دارد که بازیکنان اضافی وارد جلسه شوند، اگرچه حداکثر تعداد بازیکنان در هر زمان معین چهار نفر است.

Call of Duty: Vanguard

  • تعداد بازیکن: 1-2
  • جهت: فقط افقی
  • نمره متاکریتیک: 73

بازی Call of Duty: V anguard درست از همان جایی که پیشینیانش کار را متوقف کردند، ادامه می‌دهد و بازی با اکتان بالا و یکی از بهترین تجربه‌های چند نفره شوتر اول شخص را ارائه می‌کند. کمپین تک نفره نیز بسیار مناسب است، اما، همانطور که به نظر می‌رسد در این مرحله یک سنت است، بازی در زمینه بخش چندنفره ویژگی‌های خاص خودش را دارد و اندکی متفاوت است. با اضافه شدن نقشه های بیشتر به طور منظم، Vanguard به آرامی در حال تبدیل شدن به یکی از بهترین ورودی‌های سری در سال‌های اخیر است.

خوشبختانه، تقسیم صفحه در Call of Duty: Vanguard بسیار بهتر از Black Ops Cold War به نظر می‌رسد، اما این به قیمت یک گزینه تقسیم عمودی صفحه نمایش تمام می‌شود. Couch Co-op هم برای چند نفره آفلاین و هم آنلاین کار می‌کند، اگرچه هر دو بازیکن برای دومی به یک حساب PS Plus نیاز دارند. متأسفانه، Couch Co-op به حالت زامبی Call of Duty: Vanguard گسترش پیدا نمی‌کند. موضوعی که خشم بسیاری از بازیکنان را برانگیخته است. رتبه بیست و هشتم فهرست 30 بازی Co-Op و Split Screen برتر که می‌توانید در PS5 بازی کنید به ونگارد می‌رسد.

30 بازی Co-Op و Split Screen برتر که می‌توانید در PS5 بازی کنید

Can’t Drive This

  • تعداد بازیکن: 1-4
  • جهت: عمودی یا افقی
  • رتبه متاکریتیک: 67

از برخی جهات، اثر Pixel Maniacs یعنی Can’t Drive This در واقع یک بازی ضد همکاری است، علیرغم اینکه بازیکنان یک صفحه نمایش را به اشتراک می‌گذارند. روشی که آن را به دست می‌آورد فوق‌العاده نوآورانه است، به طوری که یکی از بازیکنان با استفاده از مجموعه‌ای از اجزای مدولار مشابه آنچه در یکی از آن بازی‌های قدیمی به سبک اتصال لوله‌ها یافت می‌شود، مسیرها و پازل‌هایی را برای دیگری ایجاد می‌کند.

سازنده بازی آن را به عنوان یک عنوان رقابتی co-op توصیف می‌کند که با توجه به مکانیک‌های اصلی آن تا حدودی منصفانه به نظر می‌رسد. با این حال، در نهایت، این بازی بسیار سرگرم کننده است، هر چه که بخواهید آن را بنامید، و ارزش تجربه را دارد. مسلماً، با درگیر شدن چهار بازیکن، همه چیز می‌تواند به سرعت کمی گیج‌کننده شود، اما مسلماً این بخش بزرگی است که آن را برای بسیاری از بازیکنان جذاب می‌کند.

30 بازی Co-Op و Split Screen برتر که می‌توانید در PS5 بازی کنید

Chicory: A Colorful Tale

  • تعداد بازیکن: 1-2
  • جهت: N/A (صفحه نمایش مشترک)
  • امتیاز متاکریتیک: 87

بازی Chicory: A Colorful Tale یکی از بهترین بازی‌های مستقل از زمان Undertale است و دارای یک حلقه گیم پلی ساده و در عین حال لذت بخش است که آن را برای تجربه چند نفره عالی می‌کند. برخلاف بسیاری از دیگر بازی‌های Co-op و چندنفره بزرگ دیگر روی PS5، که در آن‌ها فوکوس لحظه‌ای می‌تواند عواقب بزرگ و جبران‌ناپذیری داشته باشد، Chicory بسیار بخشنده است و بازیکنان به راحتی می‌توانند اشتباهات خود را جبران کنند.

همراه با جلوه‌های بصری پر جنب و جوش و جذاب، طبیعت کم خطر Chicory: A Colorful Tale، آن را به یک بازی عالی برای تجربه با کودکان خردسال تبدیل می‌کند که شاید برای بازی‌های پیچیده‌تر مهارت ندارند. همچنین، سهولت در تجربه آن، بازی را برای کسانی که با بازی‌های ویدیویی آشنایی ندارند، به یک نقطه ورود عالی تبدیل می‌کند. این دسترسی بی نظیر به بازیکنان این امکان را می‌دهد که استراحت کنند و روی به اشتراک گذاشتن این تجربه جذاب با دوست یا عزیزی که با آن‌ها بازی می‌کنند تمرکز کنند.

Children of Morta

  • تعداد بازیکن: 1-2
  • جهت: N/A (صفحه نمایش مشترک)
  • امتیاز متاکریتیک: 80

بازی‌های roguelike زیادی روی پلی‌استیشن 5 موجود هستند، اما تعداد کمی از آن‌ها می‌توانند به خوبی Children of Morta ظاهر شوند. بازی اکشن نقش‌آفرینی در اواخر سال 2019 منتشر شد و به لطف طراحی خارق‌العاده‌اش، طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص داد.

گیم پلی اعتیاد آور است و صدا و تصاویر بصری کار فوق العاده‌ای را برای تکمیل یکدیگر انجام می‌دهند. روایت ارائه شده یک روایت جالب است و توجه به جزئیاتی که به فرهنگ و جهان‌سازی می‌پردازد با توجه به اندازه تیم توسعه فوق‌العاده چشمگیر است.

30 بازی Co-Op و Split Screen برتر که می‌توانید در PS5 بازی کنید

Demon Slayer -Kimetsu no Yaiba- The Hinokami Chronicles

  • تعداد بازیکن: 1-2
  • جهت: N/A (صفحه نمایش مشترک)
  • امتیاز متاکریتیک: 70

و اما رتبه بیست و چهارم فهرست 30 بازی Co-Op و Split Screen برتر که می‌توانید در PS5 بازی کنید؛ با توجه به محبوبیت گسترده انیمه Demon Slayer، یک اقتباس از بازی ویدیویی همیشه یک چیزی قطعی به نظر می‌رسید. به همین ترتیب، با توجه به اینکه ژانر فرعی بازی مبارزه‌ای اغلب با اقتباس‌های انیمه همراه است، این بازی احتمالاً بسیاری از مردم را شگفت زده نمی‌کند.

عنوان Demon Slayer -Kimetsu no Yaiba- The Hinokami Chronicles بهترین بازی مبارزه‌ای نیست که در سال 2021 منتشر شده است، اما همچنان یک بازی به اندازه کافی مناسب است. طرفداران انیمه باید واقعا از چیزهایی که بازی ارائه می دهد لذت ببرند، مخصوصاً اگر آن را با یک دوست یا یکی از اعضای خانواده همفکر خود تجربه کنند.

30 بازی Co-Op و Split Screen برتر که می‌توانید در PS5 بازی کنید

Dirt 5

  • تعداد بازیکن: 1-4
  • جهت: عمودی یا افقی
  • امتیاز متاکریتیک: 80

بازی Dirt 5 بدون شک یکی از بهترین بازی‌های مسابقه‌ای چند نفره است که در چند سال گذشته منتشر شده و یکی از بهترین بازی‌ها برای لذت بردن با دوستان یا خانواده روی مبل است. این مجموعه دارای تعداد زیادی ماشین، زمین‌ها و پیست‌های جذاب و چالش برانگیز، و طیف گسترده‌ای از حالت‌ها و چالش‌های بازی است تا بازیکنان را ساعت‌ها در یک زمان مشغول نگه دارد.

بازی‌های مسابقه‌ای همیشه کار فوق‌العاده‌ای را در پیاده‌سازی split-screen انجام داده‌اند و Dirt 5 نیز از این قاعده مستثنی نیست. این بازی دارای تعداد زیادی از گزینه‌های مختلف صفحه نمایش است و بر خلاف بسیاری دیگر از عناوین تقسیم صفحه نمایش، میدان دید را بر این اساس تنظیم می‌کند نه اینکه صرفا نسبت تصویر اصلی را حفظ کند و فضای اضافی را با نوارهای سیاه پر کند.

30 بازی Co-Op و Split Screen برتر که می‌توانید در PS5 بازی کنید

فیفا 22

  • تعداد بازیکن: 1-4
  • جهت: N/A (صفحه نمایش مشترک)
  • امتیاز متاکریتیک: 78

مانند بسیاری دیگر از شبیه سازهای ورزشی قدیمی، فرنچایز فیفا اغلب به دلیل عدم نوآوری و دلایل دیگر مورد انتقاد قرار می‌گیرد. برای سال‌ها احساس می‌شد که این فرنچایز به تجربه اصلی آب می‌بندد، اگرچه در مورد جدیدترین نسخه این مجموعه واقعاً اینطور نیست. فناوری HyperMotion FIFA 22 به بازی کمک می‌کند تا مانند یک عنوان واقعی نسل بعدی احساس شود و آن را به یکی از واقعی‌ترین بازی‌های فوتبالی که تا کنون ساخته شده است، هم از نظر مکانیک و هم از نظر بصری تبدیل می‌کند.

حداکثر چهار بازیکن به صورت محلی یعنی روی یک کنسول می‌توانند بازی را به صورت آفلاین بازی کنند، در حالی که دو بازیکن می‌توانند با هم بازی کنند وقتی که هم‌زمان به PSN متصل هستند. برخلافِ دیگر بازی‌های Co-op، هنگام تجربه بخش چند نفره آنلاین، فقط یکی از بازیکنان باید یک حساب PS Plus داشته باشد و دیگری می‌تواند با فشار دادن دکمه مثلث به عنوان مهمان ملحق شود. Co-op محلی تقریباً در هر حالت بازی، از جمله Volta، Kick-Off، و FIFA Ultimate Team که از نظر خریدهای درون برنامه‌ای سنگین است، کار می‌کند.

30 بازی Co-Op و Split Screen برتر که می‌توانید در PS5 بازی کنید

فورتنایت

  • تعداد بازیکن: 1-2
  • جهت: فقط افقی
  • امتیاز متاکریتیک: 78

فورتنایت با کمک به جرقه زدن روند بتل رویال که به نظر نمی‌رسد می‌خواهد از بین برود، به لطف تلاش‌های زیاد خود رشد کرده است. این بازی اکنون یکی از محبوب‌ترین و سودآورترین بازی‌های ویدیویی در تمام دوران است. عنوانی که میلیاردها دلار درآمد برای توسعه‌دهنده و ناشر آن، Epic Games، به‌دست آورده است.

حالت تقسیم صفحه فورتنایت به زیبایی ارائه شده است، اگرچه برخی ممکن است به جای تصاویر کاراکتر ترجیح داده باشند که میدان دید کمی گسترده‌تر داشته باشند. همانطور که گفته شد، مسلماً راه حلی به مراتب بهتر از داشتن فضای سیاه یا خالی روی صفحه است که بسیاری از توسعه دهندگان دیگر آن را انتخاب می‌کنند. هر دو بازیکن می‌توانند به صورت آنلاین در جنون بتل رویال شرکت کنند و حتی ممکن است یکی از بازیکنان در نیمه راه بازی را ترک کند بدون اینکه روی دیگری تأثیر بگذارد.

30 بازی Co-Op و Split Screen برتر که می‌توانید در PS5 بازی کنید

گرن توریسمو 7

  • تعداد بازیکن: 1-2
  • جهت: فقط عمودی
  • رتبه متاکریتیک: 87

در حالی که هیچ توجیهی برای کسب درآمد تهاجمی که در سرتاسر Gran Turismo 7 وجود دارد وجود ندارد، سخت است استدلال کنیم که خود گیم پلی درجه یک نیست. کسانی که به دنبال یک شبیه ساز رانندگی واقع گرایانه هستند، واقعاً از این تجربه ناامید نخواهند شد، زیرا همه اتومبیل‌ها تقریباً کاملاً با همتایان واقعی خود مقایسه می‌شوند و مو نمی‌زنند.

با این حال، شایان ذکر است که به دلایلی عجیب، تیم Polyphony Digital فکر می‌کرد که این ایده خوبی است که حالت چند نفره بازی را پشت پیشرفت تک‌نفره قفل کنند. به این ترتیب، کسانی که به دنبال یک بازی مسابقه‌ای چند نفره هستند که بتوانند مستقیماً در آن شیرجه بزنند، ممکن است با WRC 9 یا Dirt 5 خدمات به مراتب بهتری دریافت کنند. این هم رتبه بیستم فهرست 30 بازی Co-Op و Split Screen برتر که می‌توانید در PS5 بازی کنید.

30 بازی Co-Op و Split Screen برتر که می‌توانید در PS5 بازی کنید

Guacamelee! 2

  • تعداد بازیکن: 1-4
  • جهت: N/A (صفحه نمایش مشترک)
  • رتبه بندی متاکریتیک: 83

بازیکنانی که به دنبال اکشن پلتفرمینگ با اکتان بالا و یک بازی چالش برانگیز پر از طنز عالی هستند، قطعاً باید Guacamelee را بررسی کنند! دنباله موفقیت آمیز عنوان مستقل سال 2013، این بار این نسخه به بازیکنان این فرصت را می‌دهد تا با یک دوست با هم بازی کنند.

این couch-coop که روی یک صفحه قرار می‌گیرد، احساس نرمی دارد و به خوبی کار می‌کند، و به بازیکنان این فرصت را می‌دهد تا بخش‌ها و پازل‌های پلتفرمینگ را با هم فتح کنند و همزمان با حرکات کشتی پر زرق و برق، حریف را شکست دهند. Guacamelee! 2 به لطف خط داستانی طنز و گیم پلی خارق‌العاده‌اش، زندگی هیجان‌انگیز یک لوچادور را حتی الهام‌بخش‌تر می‌کند.

30 بازی Co-Op و Split Screen برتر که می‌توانید در PS5 بازی کنید

Haven

  • تعداد بازیکن: 1-2
  • جهت: N/A (صفحه نمایش مشترک)
  • امتیاز متاکریتیک: 72

بازی‌های همکاری بسیار خوبی وجود دارد که ممکن است برای زوج‌ها جذاب باشند. انجام یک بازی با هم می‌تواند یک راه سرگرم کننده، آسان و سرگرم کننده برای تقویت یک رابطه باشد. اگرچه اکثر بازی‌های مشارکتی با دوستان احساس خوبی دارند، عناوینی مانند Haven باعث می‌شود این تجربه برای زوج‌ها لذت‌بخش‌تر شود.

داستان یک جفت عاشق را دنبال می‌کند که در یک سیاره مرموز به سر می‌برند و باید با حیات بیگانه موجود در آنجا همزیستی کنند. بازی آرامش‌بخش، جذاب است و لحظاتی پر از هیجان را از طریق اکتشاف و نبردها به همراه دارد. خط داستانی جذاب و واقعی است. چیزهای زیادی برای لذت بردن از Haven وجود دارد و در PS5 زیبا به نظر می‌رسد.

30 بازی Co-Op و Split Screen برتر که می‌توانید در PS5 بازی کنید

Human Fall Flat

  • تعداد بازیکن: 1-2
  • جهت: فقط عمودی
  • رتبه متاکریتیک: 67

کسانی که به دنبال چیزی آرام‌تر و کمدی‌تر هستند، قطعاً می‌خواهند Human: Fall Flat را بررسی کنند. این بازی خنده دار مبتنی بر فیزیک ragdoll یک سرگرمی خالص است و دارای طیف گسترده‌ای از مراحل، لباس‌ها و موارد دیگر است.

فرض اصلی این است که بازیکنان سعی می‌کنند از سطوح پر خطر عبور کنند، یا به سادگی سعی می‌کنند با استفاده از شخصیت‌های کمتر قابل اعتماد خود از نقطه A به نقطه B بروند. Human: Fall Flat با داشتن فیزیک مشابه عناوینی مانند Gang Beasts و Party Animals یک بازی عالی برای خانواده‌ها است. عنوانی هرگز خود را خیلی جدی نمی‌گیرد و در واقع می‌تواند در مراحل بعدی کاملاً چالش برانگیز باشد و بازیکنان را ملزم به همکاری با یکدیگر برای رسیدن به هدف کند.

30 بازی Co-Op و Split Screen برتر که می‌توانید در PS5 بازی کنید

It Takes Two

  • تعداد بازیکن: 2
  • جهت: فقط عمودی
  • امتیاز متاکریتیک: 88

رسیدیم به رتبه شانزدهم فهرست 30 بازی Co-Op و Split Screen برتر که می‌توانید در PS5 بازی کنید؛ بازی‌هایی که به‌طور خاص با در نظر گرفتن گیم‌پلی Co-op طراحی شده‌اند، اغلب می‌توانند چیزی شبیه به تجربه‌ای متوسط باشند، اما در بیشتر موارد، حداقل، It Takes Two موفق می‌شود تمام نت‌های مناسب را به دست آورد. بازی عالی به نظر می‌رسد، نیاز به تفکر انتقادی منصفانه دارد و کار تیمی و همکاری را در بین بازیکنان خود ترویج می‌کند. شاید مهمتر از همه، بسیار سرگرم کننده است.

با توجه به اینکه بازی It Takes Two به دو بازیکن نیاز دارد تا کامل شود، جای تعجب نیست که دارای حالت تقسیم صفحه نمایش محلی است، اگرچه، برای یک بازی با محوریت گیم پلی Co-op، فقدان گزینه افقی شاید کمی ناامید کننده باشد. خوشبختانه، این تنها چیزی است که در مورد بازی می‌تواند به این صورت توصیف شود. به نظر می‌رسد تقریباً همه چیز با یک تجربه دو نفره در ذهن طراحی شده است و نتایج بعدی واقعاً برای خود صحبت می‌کنند. کافی است با یکی از اعضای خانواده یا دوستان امتحانش کنید.

Lego Star Wars: The Skywalker Saga

  • تعداد بازیکن: 1-2
  • جهت: فقط عمودی
  • رتبه متاکریتیک: 82

برای کسانی که از بازی‌های لگو لذت می‌برند، واقعاً بهتر از Lego Star Wars: The Skywalker Saga وجود ندارد. آجر در برابر آجر، این یکی از بزرگترین بازی‌های لگو است که تا کنون ساخته شده است، و مهارت و دقتی که Traveller’s Tales با آن همه آن‌ها را مرتب کرده است، به اندازه دامنه جاه طلبانه بازی چشمگیر است. این بازی داستان تمام ۹ فیلم اصلی جنگ ستارگان را پوشش می‌دهد و دارای 380 کاراکتر جذاب است که بازیکنان می توانند از بین آن‌ها یکی را انتخاب کنند.

مسلماً، بازی‌های لگو می‌توانند سلیقه‌ای باشند، اما در اینجا واقعاً چیزهای زیادی برای دوست‌داشتن وجود دارد. کسانی که از سبک هنری بازی خوششان نمی‌آید، بهتر است قبل از کنار گذاشتن کامل بازی، یک یا دو تریلر را تماشا کنند، زیرا برخی از جلوه‌های بصری و محیط‌هایی که توسعه دهنده توانسته است در واقع به شیوه خاص خود خلق کند بسیار خیره کننده هستند. انجام بازی به صورت انفرادی می‌تواند بسیار سرگرم کننده باشد، اما انجام این کار با یک دوست قول می‌دهم که خیلی لذت‌بخش‌تر باشد و تجربه آن برای طرفداران جنگ ستارگان ضروری است.

30 بازی Co-Op و Split Screen برتر که می‌توانید در PS5 بازی کنید

Madden NFL 22

  • جهت: N/A (صفحه نمایش مشترک)
  • رتبه متاکریتیک: 68

تقریباً برای همه افراد خارج از ایالات متحده، فیفا بهترین بازی فوتبال است. با این حال، وقتی صحبت از فوتبال آمریکایی به میان می‌آید، هیچ فرنچایزی نمی‌تواند با Madden رقابت کند، با بیش از 40 نسخه مختلف در سه دهه و نیم یا بیشتر از زمانی که این سری برای اولین بار در سال 1988 عرضه شد. به لطف قدرت پلی‌استیشن 5 و نسخه‌های همتایانش، نسخه امسال یکی از چشمگیرترین نسخه‌های بصری است و حتی دارای حالت فرنچایز همکاری است.

متأسفانه، مانند همه عناوین سالانه شبیه ساز ورزشی و به طور کلی تعداد فزاینده‌ای از بازی‌های ویدئویی مدرن، خریدهای درون برنامه‌ای در Madden NFL 22 هم زیاد و هم مزاحم هستند. مسلماً، هنوز هم می‌توان از این بازی بدون صرف پول اضافی لذت برد و برای کسانی که عاشق فوتبال آمریکایی هستند، یک بازی ضروری است، اما ماهیت تهاجمی درآمدزایی آن، تجربه کلی را تا حدودی خدشه دار می‌کند.

30 بازی Co-Op و Split Screen برتر که می‌توانید در PS5 بازی کنید

ماینکرافت

  • تعداد بازیکن: 1-4
  • جهت: عمودی یا افقی
  • امتیاز متاکریتیک: 89

با وجود گذشت سال‌ها از نخستین عرضه، Minecraft امروز مانند زمانی که برای اولین بار منتشر شد، تازه باقی مانده است. این بازی همچنان به‌روزرسانی‌های منظم را دریافت می‌کند و وقتی نوبت به جلوه‌های بصری می‌رسد، به لطف قدرت خام سخت‌افزار بازی مدرن، هیچ وقت بهتر از این نبوده است. بازی از فناوری رهگیری پرتو پیشرفته و واقعیت مجازی نیز پشتیبانی می‌کند، اگرچه دومی برای کسانی که به دنبال بازی با دوستان خود هستند چندان کاربردی نخواهد داشت.

قابلیت Couch Co-op یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های نسخه‌های کنسولی بازی از روز اول بوده و امکان حضور حداکثر چهار بازیکن در هر زمان را فراهم می‌کند. صفحه نمایش را همچنین می‌توان به صورت افقی یا عمودی تقسیم کرد، اگرچه بازیکنان ممکن است نیاز داشته باشند تنظیمات میدان دید را کمی تغییر دهند تا واقعاً بهترین استفاده را از این تجربه ببرند. در یک صفحه نمایش به اندازه کافی بزرگ، تجربه Co-op می‌تواند مانند بازی انفرادی لذت‌بخش باشد.

مورتال کامبت 11

  • تعداد بازیکن: 1-2
  • جهت: N/A (صفحه نمایش مشترک)
  • امتیاز متاکریتیک: 88

اگرچه به طور خاص برای PS5 طراحی نشده است، اما تجربه Mortal Kombat 11 هنوز در این سیستم احساس خوبی دارد، مخصوصاً پس از زمان انتشار پچ نسل بعدی بازی. برخی از مردم ممکن است قدردان خشونت بیش از حد بازی نباشند، اما برای کسانی که به دنبال یک بازی مبارزه‌ای چندنفره خوب هستند، واقعاً تجربه بهتری پیدا نمی‌شود.

بهتر از آن، Mortal Kombat 11 دارای پشتیبانی عالی کراس پلی است، و تضمین می‌کند که بازیکنان همچنان می‌توانند با دوستان خود حتی زمانی که در یک مکان نیستند، پا به پای خود حرکت کنند. با نسخه نهایی بازی، آنها به 37 جنگجوی چشمگیر از جمله شخصیت‌های DLC مانند Robocop، Rambo و The Terminator دسترسی خواهند داشت. کسانی که از کنترل‌های شدید و خشونت بیش از حد لذت می‌برند باید از تجربه مورتال کامبت 11 بیش از حد راضی باشند. مورتال کامبت رتبه دوازدهم فهرست 30 بازی Co-Op و Split Screen برتر که می‌توانید در PS5 بازی کنید، است.

30 بازی Co-Op و Split Screen برتر که می‌توانید در PS5 بازی کنید

NBA 2K22

  • تعداد بازیکن: 1-4
  • جهت: N/A (صفحه نمایش مشترک)
  • رتبه متاکریتیک: 76

در بیشتر موارد، اولین موج بازی‌های ورزشی سالانه که روی کنسول‌های PS5 و Xbox Series عرضه می‌شد، کمی ضعیف بودند و برای توجیه برچسب‌های قیمت ۷۰ دلاری خود تلاش می‌کردند. خوشبختانه، با این حال، سال‌های بعد چندین عنوان ورزشی عالی را با خود به همراه داشتند که به بازیکنان ایده بسیار بهتری در مورد اینکه کنسول‌های نسل بعدی واقعاً قادر به چه چیزی هستند، می‌داد. یکی از این عناوین NBA 2K22 بود.

برای روشن بودن ماجرا، بازی چرخ را از ابتدا اختراع نکرده است و ریز تراکنش‌های تهاجمی مانند همیشه مشکل ساز هستند. با این حال، گرافیک و مکانیک بهبود یافته تجربه این بازی را برای هر طرفدار جدی بسکتبال ضروری می‌کند. حتی کسانی که فقط به این ورزش علاقه دارند، باید بتوانند از گزینه‌های چند نفره محلی بازی لذت ببرند، گزینه‌هایی که در هر زمان حداکثر تا چهار بازیکن را پشتیبانی می‌کنند.

30 بازی Co-Op و Split Screen برتر که می‌توانید در PS5 بازی کنید

Overcooked 2

  • تعداد بازیکن: 1-4
  • جهت: N/A (صفحه نمایش مشترک)
  • رتبه متاکریتیک: 81

در حالی که Overcooked 2 به طور سنتی یک بازی «Split-screen» نیست، اما همچنان یکی از بهترین عناوین محلی Co-op موجود در PS5 است. این نسخه به لطف تم سالم و در عین حال گیج کننده‌اش، یک بازی کامل و خانوادگی ایده آل است. اکشن همه در یک صفحه انجام می‌شود، اما هر بازیکن آزاد است تا شخصیت خود را کنترل کند.

برای موفقیت در Overcooked 2، بازیکنان باید با هم کار کنند تا بر یک آشپزخانه خطرناک غلبه کنند و همزمان بین انواع غذاها و دستور العمل‌ها تعادل ایجاد کنند تا یک غذای دیدنی و خوردنی بپزند. تجربه بازی به صورت گروهی می‌تواند فوق العاده سرگرم کننده باشد. پیشروی در بازی اما می‌تواند فوق العاده چالش برانگیز باشد، مخصوصاً اگر همه بازیکنان با هم هماهنگ نباشند. با تجربه این بازی جذاب قابلیت همکاری خود را محک بزنید.

بازی چند نفره

Quake

  • تعداد بازیکن: 1-4
  • جهت: عمودی یا افقی
  • رتبه متاکریتیک: 87

سری Quake یکی از مواردی است که حداقل برای گیمرهای یک سن خاص نیازی به معرفی ندارد. همراه با دیگر سری‌های محبوب شوتر اول شخص مانند Doom ، Wolfenstein ، و Unreal ، تیراندازی اول شخص چند نفره id Software به شکل‌دهی و تعریف ژانر کمک کرد. برای خوشحالی طرفداران، یک نسخه بازسازی شده از اولین قسمت این فرنچایز در اواخر سال 2021 برای پلی استیشن 5 منتشر شد و به اندازه نسخه اصلی لذت بخش است.

در حالی که غیرقابل انکار است که ژانر شوتر اول شخص طی دو دهه و نیم پس از انتشار اولیه بازی، مسیر طولانی را پیموده است، نسخه بازسازی شده Quake هنوز هم در کلاس خود قرار دارد و خاطرات خوشی از تیراندازی های چندنفره کلاسیک دهه نود را در ذهن کسانی که به اندازه کافی قدیمی هستند، تداعی می‌کند. بهتر از این، بازیکنان می‌توانند بازی را به صورت محلی با حداکثر سه نفر از دوستان خود، چه در حالت co-op یا deathmatch انجام دهند.

بازی چند نفره

Rocket League

  • تعداد بازیکن: 1-4
  • جهت: عمودی یا افقی
  • رتبه متاکریتیک: 85

بازی Rocket League زمانی که در سال 2015 منتشر شد، فوراً به موفقیت رسید و مانند یک محصول خوب، با افزایش سن بهتر شده است. اکنون بازی در تمامی پلتفرم‌ها کاملاً رایگان است و به‌روزرسانی‌های محتوای جدید را به طور منظم دریافت می‌کند. برای هر کسی که به دنبال تلاقی بین Forza و FIFA است، این بازی قطعاً لذت‌بخش خواهد بود.

علیرغم قدمت بیش از نیم دهه‌ای، Rocket League یکی از بهترین تجربیات چند نفره محلی است. این بازی تا چهار بازیکن را پشتیبانی می‌کند و امکان تقسیم صفحه نمایش عمودی یا افقی را فراهم می‌کند. همچنین می‌توان به صورت آنلاین در مقابل سایر بازیکنان بازی Split-screen را انجام داد، اگرچه هر بازیکن برای انجام این کار به حساب PSN خود نیاز دارد. با توجه به اینکه بازی از crossplay پشتیبانی می‌کند، این امکان‌های زیادی را برای بازی با دوستان یا در برابر دوستان به میان می‌آورد. این بود رتبه هشتم فهرست 30 بازی Co-Op و Split Screen برتر که می‌توانید در PS5 بازی کنید.

بازی چند نفره

Sackboy: A Big Adventure

  • تعداد بازیکن: 1-4
  • جهت: N/A (صفحه نمایش مشترک)
  • رتبه متاکریتیک: 79

استودیوی Sumo Digital توسعه‌دهنده‌ای است که به دلیل توانایی‌اش در تولید بازی‌های سرگرم‌کننده و جذاب مشهور است، و این موضوع یک بار دیگر در مورد Sackboy: A Big Adventure صدق می‌کند. مسلماً، شاید آنطور که از یک عنوان هنگام عرضه PS5 انتظار می‌رود، چندان چشمگیر به نظر نمی‌رسد، اما بازی به هیچ وجه از لحاظ گرافیکی ضعیف نیست و کمبود شگفتی بصری خود را با سکوبازی فشرده و یک ماجراجویی جذاب همه جانبه جبران می‌کند.

حالت Co-op بازی کمی یادآور حالتی است که در Portal 2 یافت می‌شود و بازیکنان با هم برای حل معماها و پیشرفت در مراحل کار می‌کنند. در واقع، مراحل خاصی را فقط می‌توان با چند بازیکن انجام داد، به این معنی که بازیکنان باید با هم کار کنند تا بازی را به طور کامل تکمیل کنند. این بدیهی است که تجربه بازی با دوستان یا خانواده سرگرم کننده‌تر است، اگرچه این بازی اکنون دارای حالت چند نفره آنلاین برای کسانی است که آن را ترجیح می‌دهند.

بازی چند نفره

Stardew Valley

  • تعداد بازیکن: 1-4
  • جهت: عمودی یا افقی
  • رتبه متاکریتیک: 86

موفقیت بازی‌هایی مانند Stardew Valley به عنوان گواهی واقعی بر اهمیت صحنه بازی مستقل عمل می‌کند. بیشتر این عنوان توسط تنها یک مرد به نام اریک بارون ساخته شده است. و توسعه دهنده جوان امیدوار است جایگزین مناسبی برای سری Harvest Moon باشد. با گذشت نیم دهه از انتشار بازی، به نظر می‌رسد با اطمینان بتوان گفت که او دقیقاً به آن هدف دست یافته است. و خیلی چیزهای دیگر را نیز به دست آورده.

قابلیت Split Screen Co-op به عنوان بخشی از به روز رسانی 1.5 به Stardew Valley اضافه شد. و نحوه بازی را کاملاً تغییر داد. برای شروع، بازیکنان موجود ابتدا باید از رابین بخواهند که برای آنها یک کابین بسازد که 100 طلا و همچنین مقداری منابع را به آنها بازگرداند. با این حال، به محض ساخته شدن، می‌توان از طریق منوی بازی، co-op را با صفحه تقسیم‌بندی فعال کرد. بازیکنان جدید می‌توانند قبل از شروع یک بازی جدید، تنظیمات را به طور پیش فرض از منوی “گزینه‌های پیشرفته” فعال کنند.

بازی چند نفره

Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge

  • تعداد بازیکن: 1-4
  • جهت: N/A (صفحه نمایش مشترک)
  • رتبه متاکریتیک: 85

فرنچایز TMNT زمانی که نوبت به بازی‌های مبارزه‌ای دو بعدی می‌رسید، پیشتاز بود و بسیاری Turtles in Time را یکی از بهترین بازی‌های آرکید می‌دانستند. به همین دلیل است که طرفداران این ژانر برای انتشار Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge بسیار هیجان زده بودند، و این بازی موفق شد تا طرفداران را شگفت زده کند.

بازی Shredder’s Revenge یک نامه عاشقانه ماهرانه به دوران گذشته بازی است و هر طرفدار این ژانر باید آن را بازی کند. متأسفانه، نسخه پلی‌استیشن به چهار بازیکن محلی محدود شده است نه شش بازیکنی که برخی از پلتفرم‌های دیگر قادر به استفاده از آن هستند، اما این ویژگی هم‌چنان دلچسب و کاربردی است. بنابراین با دوستان خود جمع شوید و از تجربه بازی لاک پشت‌های نینجا لذت ببرید.

بازی چند نفره

Tiny Tina’s Wonderlands

  • تعداد بازیکن: 1-4
  • جهت: عمودی یا افقی
  • رتبه متاکریتیک: 76

و اما رتبه چهارم فهرست 30 بازی Co-Op و Split Screen برتر که می‌توانید در PS5 بازی کنید. بازی‌های Borderlands از استودیوی Gearbox همیشه از پشتیبانی محلی فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده‌اند. و Tiny Tina’s Wonderlands که به نوعی به عنوان یک اسپین آف عمل می‌کند، این سنت غنی را ادامه می‌دهد. مانند جدیدترین بازی Borderlands، این بازی از تقسیم صفحه نمایش چهار نفره در کنسول‌های نسل بعدی پشتیبانی می‌کند. موضوعی که می‌تواند در یک صفحه نمایش به اندازه کافی بزرگ به یک انفجار هیجان و اکشن منجر شود. همچنین برای کسانی که به دنبال بازی محلی فقط با یک دوست هستند به جای سه دوست، بازی خوب کار می‌کند. زیرا اکنون می‌توانند بین یک تقسیم صفحه عمودی یا افقی انتخاب کنند.

اگرچه خود بازی هنوز هم از همان معایب بسیاری رنج می‌برد که سری اصلی را محاصره می‌کند، اما سرزمین عجایب تاینی تینا هنوز هم می‌تواند بسیار سرگرم کننده باشد و به لطف طیف گسترده‌ای از سلاح‌های ارائه شده و سیستم کلاس تازه اصلاح شده‌اش، قابلیت تجربه مجدد تقریباً بی پایانی را ارائه می‌دهد. البته DLC Coiled Captors کمی ناامید کننده است. بنابراین بازیکنان ممکن است بخواهند برای نسخه استاندارد بازی به جای Chaotic Great Edition، چند دلار صرفه جویی کنند. به احتمال زیاد پیش از انتشار بسته DLC بعدی، سیزن پس تخفیف داده خواهد شد.

بازی چند نفره

Warhammer: Chaosbane – Slayer Edition

  • تعداد بازیکن: 1-4
  • جهت: N/A (صفحه نمایش مشترک)
  • رتبه متاکریتیک: 67

هر کسی که قبلا Warhammer: Chaosbane را بازی کرده باشد، احتمالاً می‌خواهد از Slayer Edition بازی صرفنظر کند. این به این دلیل است که بازی عملاً فقط یک نسخه بهبود یافته از نسخه اصلی است. و از این نظر خرید دوباره آن انتخاب خوبی نیست. برای روشن شدن ماجرا، بازی برخی از پیشرفت‌های ظریف در برخی زمینه‌ها و همچنین وضوح تصویر 4k را ارائه می‌کند. اما این قابلیت‌ها و ویژگی‌های اضافی واقعاً به توجیه خرید دوباره بازی نزدیک نمی‌شوند.

با این حال، کسانی که از بازی‌های Warhammer لذت می‌برند و هنوز نسخه اصلی Chaosbane را تجربه نکرده‌اند، باید نسبت به تهیه نسخه Slayer Edition فکری جدی بکنند، به خصوص اگر بتوانند آن را با قیمت ارزان خریداری کنند. این بازی دارای چند باس فایت عالی، عرضه بی پایان لوت و مقدار مناسبی از سفارشی سازی از طریق کلاس‌ها است. البته بازی در برخی زمینه‌ها اندکی ناهموار است و مشکلاتی وجود دارد. همچنین صداگذاری در جاهایی خنده‌دار است. اما هنگام بازی با دوستان به راحتی می‌توان از این نکات کوچک چشم پوشی کرد.

بازی چند نفره

WRC 9

  • تعداد بازیکن: 1-2
  • جهت: فقط عمودی
  • رتبه متاکریتیک: 82

سری مسابقات قهرمانی رالی جهانی هرگز به همان محبوبیت برخی از بازی‌های مسابقه‌ای معتبرتر نرسیده است، اگرچه WRC 9 مسلماً به آن قله نزدیک است. این بازی عالی به نظر می‌رسد و مانند بسیاری از بازی‌های قبلی خود، از بخش چند نفره آنلاین و محلی پشتیبانی می‌کند.

با وجود اینکه قابلیت تقسیم صفحه نمایش در بازی گنجانده شده است، با این حال، ناتوانی در تغییر جهت تقسیم در صفحه ممکن است برخی از بازیکنان را ناامید کند، همچنین محدودیت دو نفره نیز ممکن است تنها برای کسانی که می‌خواهند با یک دوست یا یکی از اعضای خانواده بازی کنند راضی کننده باشد. به هر حال طرفداران بازی‌های رالی از تجربه بازی WRC 9 پشیمان نخواهند شد. شاید تجربه نهایی به اندازه مجموعه Dirt دلچسب نباشد اما قطعاََ خالی از لطف هم نخواهد بود.

بازی چند نفره

WWE 2K22

  • تعداد بازیکن: 1-2
  • جهت: N/A (صفحه نمایش مشترک)
  • رتبه متاکریتیک: 77

رسیدیم به رتبه نخست 30 بازی Co-Op و Split Screen برتر که می‌توانید در PS5 بازی کنید. پس از غیبت یک ساله، سری WWE 2K در اوایل سال 2022 بازگشت پیروزمندانه‌ای داشت. البته WWE 2K22 با بهترین بازی کشتی کج ساخته شده فاصله زیادی دارد. اما به طور قابل توجهی بهتر از هر چیز دیگری است که سری WWE 2K در طول یک دهه گذشته آن ارائه کرده است.

اگرچه اکثر حالت‌های بازی به سمت تجربه تک‌نفره طراحی می‌شوند، اما حالت Exhibition اجازه می‌دهد تا هر نوع ضرب و شتم چند نفره را انجام دهید. تعداد فراوانی از انواع حالت‌های بازی موجود است. که بازیکنان همچنین می‌توانند قوانین و تنظیمات را به دلخواه خود تغییر دهند و شخصی‌سازی کنند. برای طرفداران کشتی کج، این بازی واقعاً یک تجربه ضروری است. بنابراین تجربه آن را از دست ندهید.

نظر شما در این خصوص چیست؟ فهرست 30 بازی Co-Op و Split Screen برتر که می‌توانید در PS5 بازی کنید را چطور ارزیابی می‌کنید؟ جای کدام بازی در این بین خالی بود؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس