4 رویداد مهم سالانه در مورد بازی های کامپیوتری که نباید از دست بدهید

201
0
رویداد مهم سالانه در مورد بازی های کامپیوتری

رویدادها و نمایشگاه‌های بازی می‌توانند جدیدترین و بهترین بازی‌های ویدیویی را در خود جای دهند. در این مقاله قصد داریم رویداد مهم سالانه در مورد بازی های کامپیوتری را بررسی کنیم.

نمایشگاه‌های بازی‌های ویدیویی باورنکردنی وجود دارد که میزبان گفتگوها، افشاگری‌ها و نمایش‌هایی از بزرگترین و بهترین‌های این صنعت هستند.

در حالی که بیشتر مردم نام E3 را شنیده‌اند، رویدادهای بازی عالی دیگری نیز وجود دارند که آخرین اخبار، نسخه‌ها و سخت‌افزار بازی را به نمایش می‌گذارند. بیایید به چهار رویداد سالانه بازی که نباید از دست بدهید نگاهی بیاندازیم.

1.رویداد مهم سالانه در مورد بازی های کامپیوتری: Gamescom

Gamescom عنوان بزرگ‌ترین رویداد بازی‌های ویدیویی را به خود اختصاص داده است، با 370000 بازدیدکننده و بیش از 1000 غرفه در سال 2019 برگزار شد.

این نمایشگاه چهار روزه بازی‌های ویدیویی که در ماه آگوست برگزار می‌شود، همه چیز از سخت‌افزار پیشرفته گرفته تا موتورهای بازی‌های ویدیویی را پوشش می‌دهد. در طول رویداد آنلاین در سال 2021، بیش از 63 میلیون کاربر و 5.1 میلیون ساعت آن را تماشا کردند.

در سال 2022، پس از دو سال وقفه، این رویداد به جای آنلاین شدن، به مکان فیزیکی خود در شهر کلن آلمان بازگشت. بلیط این رویداد از 32 دلار برای یک روز تا 10 دلار برای تنها یک شب است. البته، پخش زنده بخش های مهم تر نمایشگاه نیز وجود دارد، اما برای داشتن یک تجربه کامل، بازدید از شهر میزبان آن یعنی کلن ضروری است. اگر فاصله خیلی دور باشد، رویداد در کانال یوتیوب آن و همچنین تعدادی از کانال های دیگر مانند Xbox و IGN به صورت زنده پخش می شود.

این رویداد یکی از بزرگترین رویدادهاست و بدون شک سلطان نمایش هاست، اما دیدن آن ممکن است برای برخی کمی دور از انتظار باشد. برای کسانی که به رویداد واقعی می‌رسند، هر دو بخش برای جنبه تجاری کنوانسیون وجود دارد تا فرصتی برای توسعه‌دهندگان فراهم شود تا ارتباطات بالقوه بسیار کاربردی‌تر همکاری کنند.

برای بازدیدکنندگان متوسط این منطقه از سرگرمی دلیل اصلی بازدید خواهد بود، امکان امتحان کردن جدیدترین بازی ها و فناوری در حالی که صحبت با افرادی که آن را توسعه می دهند، فرصتی غیرقابل از دست دادن است.

2.رویداد مهم سالانه در مورد بازی های کامپیوتری: PAX

این رویداد که در ابتدا Penny Arcade Expo نام داشت، در سال 2004 به عنوان ابزاری برای برگزاری نمایشگاهی اختصاص داده شده به همه چیز، آغاز شد. PAX تمرکز خود را روی رومیزی، بازی‌های آرکید(arcade) و بازی‌های ویدیویی به اشتراک می‌گذارد، بنابراین دامنه ای کمی وسیع‌تر از سایر رویدادهای این لیست دارد.

PAX در چندین مکان در سراسر جهان در چندین تاریخ در طول سال برگزار می شود. PAX East سال را در ماه آوریل در Boston، MA آغاز می کند، چند ماه بعد PAX West در سیاتل، WA در ماه سپتامبر است. ملبورن، استرالیا میزبان سومین رویداد سال در ماه اکتبر است و رویداد نهایی، PAX Unplugged، سال را در فیلادلفیا، PA به پایان می‌رساند.

قیمت بلیط PAX شرق، غرب و استرالیا از 235 دلار برای یک بلیط کامل چهار روزه تا 62 دلار برای یک بلیط یک روزه متغیر است. PAX Australia گزینه ارزان‌تری است، اما PAX east محبوب‌تر است.

PAX Unplugged رویدادی است که کمی متفاوت از بقیه است. این رویداد در سال 2017 آغاز شد، زمانی که برگزارکنندگان تقاضا برای طرفداران آن را بیشتر به صورت دستی تشخیص دادند. Unplugged به طور کامل روی رومیزی، بازی با ورق و جنبه های نقش آفرینی رویداد تمرکز دارد.

سه رویداد دیگر بر روی همه بازی ها با ویترین های عظیم از جدیدترین فناوری، پلتفرم هایی برای استودیوهای مستقل نمایش واقعی آثار خود به سرمایه گذاران بالقوه و مسابقات عظیم تمرکز دارند. با داشتن یک آخر هفته همراه با موسیقی، دمو و گفتگو، هر علاقه‌مند به بازی‌های ویدیویی را راضی نگه می دارد.

3. رویداد مهم سالانه در مورد بازی های کامپیوتری: Tokyo Games

رویداد مهم سالانه در مورد بازی های کامپیوتری
رویداد مهم سالانه در مورد بازی های کامپیوتری

پس از لغو رویداد حضوری در سال 2021، نمایشگاه Tokyo Games که معمولاً به عنوان TGS شناخته می شود، اکنون به صورت حضوری در مرکز همایش های Makuhari Messe برگزار می شود.

این رویداد در مدت چهار روز برگزار می‌شود و بهترین‌های شرکت‌های بازی عمدتاً ژاپنی را به نمایش می‌گذارد و تعدادی از شرکت‌های خارج از کشور در هنگام اعلام نسخه‌های بزرگ‌تر مجاز به شرکت هستند. این نمایشگاه بازی ژاپنی که به عنوان یک رویداد دوسالانه در سال 1996 شروع شد، اکنون تنها یک بار در سال برگزار می شود و در سال 2018 بیش از 280000 نفر را به خود جذب کرد.

این رویداد کمی متفاوت از دو رویداد قبلی است و زمان اجرای چهار روزه آن به دو روز اول منحصراً برای صنعت و دو روز دوم برای عموم باز است. این مورد به ناشران زمان می‌دهد تا قبل از اجرای نمایش بزرگ برای عموم، واقعاً با افرادی که پول را در صنعت در حال حرکت نگه می‌دارند، وقت بگذرانند و بتوانند سرمایه گذار جذب کنند.

ژاپن بدون شک یکی از پیشتازان صنعت بازی های ویدیویی است، استودیوهای بزرگی مانند Konami، Square Enix و Capcom  همگی از این جزیره سرچشمه می گیرند. همیشه برخی از معتبرترین و با سابقه‌ترین استودیوها، با آی‌پی‌های جدید اعلام شده و افزوده‌های جدید به برخی از محبوب‌های قدیمی که صنعت را زنده نگه می‌دارند، اعلامیه‌های بزرگی وجود خواهد داشت.

در سال 2022، پس از دو سال وقفه از نمایشگاه حضوری، این رویداد هم به صورت آنلاین و هم حضوری برگزار می‌شود. این یک تجربه آنلاین بسیار پیشرفته را تبلیغ می کند و همه 46 برنامه را در YouTube، Twitch، Facebook و Twitter به صورت زنده پخش می کند.

اگر تجربه تماشای گروهی را از دست داده اید، حتما خوشحال خواهید شد که بدانید می توانید آن را در YouTube با دوستان خود تماشا کنید. بلیط های این رویداد را می توان با قیمت 7.50 دلار به صورت آنلاین یا 9 دلار در درب منزل خریداری کرد.

4. جوایز بازی

این نمایش که در سال 2014 توسط مجری و تهیه کننده جف کیلی آغاز شد، همانطور که از نام آن پیداست، در درجه اول بر جوایز بازی تمرکز دارد. همچنین اعلامیه های بازی زیادی در طول نمایش و بررسی های بیشتر به اطلاعیه های قبلی وجود داشته است. یک لحظه کلیدی برای جویندگان اخبار بازی های ویدیویی در سال 2014 بود که Legend of Zelda: Breath of The Wild اولین گیم پلی خود را در TGA به نمایش گذاشت.

جوایز بازی فقط یک روز اجرا می شود و به صورت زنده و رایگان در سراسر جهان پخش می شود. تقریباً از طریق هر پلتفرم استریم از جمله Twitch، YouTube، Facebook Live و Steam می توان آن را تماشا کرد. این نمایش با داشتن 85 میلیون بیننده در سال 2021، هر سال دسامبر برای مخاطبان بالاتر پخش می شود.

این رویداد ممکن است در خط مقدم اخبار و اطلاعیه‌های بازی نباشد، اما معمولاً یک رویداد جدید و هیجان‌انگیز وجود دارد که صنعت بازی‌های ویدیویی را برای چند هفته به صحبت های مختلف سوق می دهد. این رویداد یک روزه رایگان ارزش تنظیم کردن را دارد تا بدانید چه کسی برنده بازی سال شده است، بنابراین اگر قبلاً این کار را نکرده اید بدانید چه چیزی را به مجموعه خود اضافه کنید.

رویداد بازی بعدی شما چه خواهد بود؟

به غیر از E3، فرصت‌های زیادی برای اطلاع از آنچه در دنیای همیشه در حال تغییر بازی‌های ویدیویی می‌گذرد، وجود دارد.

از رویدادهای مبتنی بر جوایز مانند The Game Awards تا Gamescom گرفته تا رویداد بزرگ چهار روزه در آلمان همه جذابیت های خود را دارند. شما کدام رویداد بازی را زیر نظر خواهید داشت و برایتان جذاب است؟

5/5 - (3 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس