5 نکته ای که هنگام خرید سه پایه دوربین باید در نظر بگیرید

61
0
خرید سه پایه دوربین

اگر به فکر عکاسی جدی هستید، احتمالاً به خرید سه پایه دوربین فکر می‌کنید. گرفتن سه پایه به شما این امکان را می‌دهد که وقتی نیاز به استفاده از شاتر طولانی تری دارید، مانند عکس گرفتن در شب، عکس های بهتری بگیرید.

 اما هنگام انتخاب سه پایه، باید به خاطر داشته باشید که این محصولات به یک اندازه ساخته نمی‌شوند. برخی از آنها سال ها استفاده منظم را تحمل می‌کنند، در حالی که برخی دیگر یک هفته هم دوام نمی‌آورند.

خرید سه پایه دوربین

 برای کمک به شما در تصمیم گیری بهتر برای خرید، در این مقاله نکات مهمی را که در هنگام خرید سه پایه باید در نظر بگیرید را جمع کرده ایم.

  1. مواد

خرید سه پایه دوربین
خرید سه پایه دوربین

هنگام انتخاب سه پایه، مواد یکی از اولین فاکتورهایی است که باید در نظر بگیرید. اکثر محصولات جدید یا فیبر کربن یا آلومینیوم هستند.

 سه پایه های آلومینیومی سنگین تر از سه پایه های فیبر کربنی هستند و نسبت به جنس دیگر هزینه کمتری خواهید کرد. اما هزینه اضافی برای یک سه پایه فیبر کربن در چندین مورد ارزش آن را دارد. هنگام عکاسی در آب و هوای نامساعد مانند زمستان، استفاده از آن آسان تر است، زیرا مواد آنقدر سرد نمی‌شوند.

 به غیر از مواردی که در هوای سرد عکاسی می کنید، هنگام استفاده از سه پایه آلومینیومی نباید با مشکل مواجه شوید.

  1. ارتفاع

خرید سه پایه دوربین
خرید سه پایه دوربین

هنگام انتخاب سه پایه برای عکاسی، باید در مورد ارتفاع نیز به دقت فکر کنید زیرا قد همه آنها با هم برابر نیستند. اگر می‌خواهید زمان زیادی را صرف عکس برداری در ارتفاع کنید، باید مطمئن شوید که سه پایه تان می‌تواند به این ارتفاع برسد.

 در برخی موارد، می‌توانید سه پایه های کوچک تر بخرید که برای تثبیت دوربین روی میز به اندازه کافی خوب هستند.

  1. قیمت

 وقتی شروع به تحقیق در مورد سه پایه های مختلف می کنید، متوجه می‌شوید که قیمت ها به طور قابل توجهی متفاوت است.

می‌توانید سه پایه ها را با قیمت 30 دلار و پایین تر بخرید، ما این کار را توصیه نمی‌کنیم مگر اینکه فقط به دنبال چیزی برای تثبیت دوربین خود در داخل خانه باشید. هر قدر که پول بدهید همانقدر هم آش می‌خورید، پس از سه پایه های ارزانقیمت توقع دوام بالا نداشته باشید زیرا به سرعت از بین می‌روند – به خصوص هنگام عکاسی در آب و هوا و مناطق سخت.

 از طرف دیگر، اگر نمی‌توانید زیاد هزینه کنید، نیازی به پرداخت 300 دلار و بالاتر ندارید. به دنبال چیزی متوسط باشید، تا کیفیت را فدای قیمت نکنید. 

  1. قابلیت حمل

خرید سه پایه دوربین
خرید سه پایه دوربین

اگر قصد دارید در سفرهای طولانی سه پایه خود را ببرید، آخرین چیزی که می‌خواهید این است که چیز سنگینی را همراه خود بچرخانید. برای روزهای طولانی تر و روزهایی که شامل فعالیت هایی مانند پیاده روی می‌شوند، مطمئنا احساس خستگی می‌کنید و آرزو خواهید کرد که آن را در خانه رها می‌کردید.

 انتخاب سه پایه ای که خیلی سنگین نباشد حیاتی است. شما چیزی می خواهید که به راحتی در کیف دوربین شما قرار گیرد و فضای چمدان شما را اشغال نکند.

  1. سر سه پایه

خرید سه پایه دوربین
خرید سه پایه دوربین

جدا از سه پایه، پایه ها و سرهای سه پایه اجزای جداگانه ای هستند. شما می‌توانید آنها را به صورت تکی یا باهم خریداری کنید. سرهای مختلف سه پایه کاربردهای متفاوتی را دنبال می‌کنند. ما در اینجا قصد نداریم وارد انواع تخصصی تر شویم، بنابراین با دو سر اصلی روبرو خواهید شد: سرهای توپ و سرهای پان/تیلت.

 سرهای توپ از یک اتصال توپ و سوکت استفاده می‌کنند تا به شما کنترل کامل بر جایی که دوربین خود را به سمت آن بگیرید می‌دهد. استفاده از آنها سریع و آسان است و برای عکاسان عالی هستند – اما برای فیلمبرداران چندان خوب نیستند.

 سرهای پان /تیلت برعکس سر توپ هستند. آنها دارای قفل های جداگانه برای تابه و محورهای شیب هستند. این بدان معنی است که می‌توانید یکی را قفل کنید و دوربین خود را آزادانه در دیگری حرکت دهید. آنها برای عکاسی پانوراما و فیلمبرداری عالی هستند اما برای عکاسی کند می‌باشند.

 علاوه بر دو مورد فوق، می‌توانید سرهای گیمبال، هدهای ویدئویی، سرهای موتوری، سرهای پانوراما و تعدادی دیگر را نیز تهیه کنید.

 نکات سه پایه

 مانند همه موارد مرتبط با عکاسی، ترفندهایی برای به حداکثر رساندن استفاده از سه پایه شما وجود دارد. این کار به سادگی قرار دادن دوربین در آن، تنظیم ارتفاع د سپس فاصله گرفتن نیست.

 در ادامه، چند نکته اضافی را به شما توضیح خواهیم داد که به شما کمک می‌کند پس از خرید سه پایه، بیشترین بهره را ببرید.

  1. پاها را به طور کامل دراز نکنید مگر اینکه مجبور باشید
خرید سه پایه دوربین
خرید سه پایه دوربین

سه پایه ها زمانی که به طور کامل کشیده شوند حداقل پایداری خود را دارند. هر چه آنها به زمین نزدیکتر باشند، مرکز ثقل آنها بهتر است و پایه آنها محکم تر است فلذا احتمال کمتری دارد که بیافتند. اگر برای به دست آوردن قاب مورد نظر به ارتفاع بیشتری نیاز ندارید، سه پایه خود را بیش از حد دراز نکنید. از قیمت دوربین خود باخبر هستید، پس می‌دانید که سقوط آن چه میزان خسارت به شما وارد می‌کند. 

  1. ستون وسط را گسترش ندهید مگر اینکه مجبور باشید

 اکثر سه پایه ها دارای یک ستون وسط قابل گسترش هستند. این را باز نکنید مگر اینکه واقعاً به ارتفاع اضافی نیاز داشته باشید. مرکز ثقل سه پایه را بدون باز کردن پایه آن به سمت بالا می‌کشد. استفاده از آن به طور چشمگیری همه چیز را بی ثبات می‌کند.

  1. از وزن برای باثبات کردن پایه استفاده کنید.
خرید سه پایه دوربین
خرید سه پایه دوربین

وقتی پای ثبات به میان می‌آید مرکز ثقل همه چیز است. هرچه پایین تر باشد، سه پایه پایدارتر است. یکی از بهترین راه ها برای پایین آوردن آن این است که کیف دوربین خود را به قلاب زیر سه پایه آویزان کنید. چند پوند اضافی مرکز ثقل را به سمت پایین می‌کشد. یا اینکه از یک سه پایه سنگین تر و با ثبات تر استفاده کنید و سختی وزن آن را به دوش بکشید.

 اگر از سه پایه روی زمین ناهموار استفاده می‌کنید، از یک نقطه ثابت استفاده کنید. قلوه سنگ یا ماسه یا برف های روی سطح را صاف کنید تا پاها جای بهتری برای ایستادن داشته باشند.

 نگه داشتن سر سه پایه بر روی مرکز ثقل مهم تر از مساوی نگه داشتن پایه های سه پایه است. برای صاف نگه داشتن سر سه پایه، پاها را به هر طولی که لازم است تنظیم کنید.

 انتخاب سه پایه مناسب بسیار مهم است

 با خواندن این مقاله، اکنون باید ایده بهتری داشته باشید که هنگام انتخاب سه پایه به چه چیزی توجه کنید. انتخاب تجهیزات مناسب کمک زیادی به شما در عکاسی می‌کند و باید زمان قابل توجهی را قبل از خرید صرف تحقیق کنید.

 قیمت مهم است، اما شما در این زمینه نباید صرفه جویی کنید. شرایطی را که به احتمال زیاد در آن عکس می‌گیرید در نظر بگیرید و مطمئن شوید که مواد اولیه به اندازه کافی بادوام هستند. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که ارتفاع برای سبک عکاسی مورد نظر شما مناسب است و مطمئن شوید که حمل آن دشوار نیست.

makeuseof

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس