5 چیزی که از مارک زاکربرگ در پادکست جو روگان آموختیم

52
0
مارک زاکربرگ در پادکست جو روگان

پس از یک مصاحبه سه ساعته با پادکست جو روگان، در اینجا چیزی است که ما از مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا در مورد امپراتوری رسانه های اجتماعی او آموخته ایم.مارک زاکربرگ در پادکست جو روگان چه گفته است؟

در چیزی که بسیاری آن را یک ظاهر غافلگیرکننده می نامیدند، مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، مهمان پادکست The Joe Rogan Experience بود. زاکربرگ موضوعات مختلفی را در مورد واقعیت مجازی، رسانه های اجتماعی، سانسور و علایق شخصی خود پوشش داد.

از این بحث، نکاتی را از مدیر عامل متا در رابطه با آینده VR، نحوه تعامل او با رسانه های اجتماعی، سرگرمی هایش و به ویژه موضع او در مورد سانسور رسانه های اجتماعی پس از جنجال لپ تاپ هانتر بایدن یاد گرفتیم.

در اینجا پنج نکته کلیدی از مصاحبه سه ساعته که موضوعات مختلف را پوشش می دهد، آورده شده است.

1. متا یک هدست واقعیت مجازی (VR) جدید را در اکتبر 2022 راه اندازی خواهد کرد

مارک زاکربرگ در پادکست جو روگان
مارک زاکربرگ در پادکست جو روگان

زاکربرگ مصاحبه را با اعلام هدست VR جدید متا که در اکتبر 2022 منتشر می‌شود، آغاز کرد. این زوج که ظاهراً آن را قبل از پادکست با جو روگان آزمایش کردند، به پیشرفت‌های پیشرفته ردیابی چهره و چشم در فناوری جدید به‌علاوه برخی از عناصر واقعیت ترکیبی اشاره کردند.

با توجه به آینده VR، مدیر عامل متا به طور فعال در حال توسعه ردیابی به تمام قسمت های بدن تنها با یک هدست است. او همچنین به کار بر روی یک دستکش بازخورد (فیدبک) لمسی اشاره کرد که حس کردن مواردی مانند توپ را ممکن می کند. با این حال، زاکربرگ تاکید کرد که آنها در تلاش هستند تا VR بدون لوازم جانبی اضافی کار کند.

2. بازی‌های VR ممکن است صنعت تناسب اندام و کار از راه دور را متحول کنند

برخلاف بازی‌های سنتی، بازی‌های VR شامل حرکات بدنی زیادی هستند. بازی هایی مانند بوکس و شمشیربازی که روگان و زاکربرگ در مجموعه VR آینده امتحان کردند، طبق گفته این دو، کاملاً فعال هستند و منطقی است.

همه گیری 2020 به ما نشان داد که برخی از صنایع تقاضای فزاینده ای برای کار از راه دور دارند. با این حال، کار به صورت مجازی از طریق تماس های کنفرانس، حفره ای (خلا) را در نیاز انسان به تعامل حضوری ایجاد می کند. VR تعامل انسانی را در چنین مواردی افزایش می دهد، زیرا افراد بیشتری آن را اتخاذ می کنند.

تنها زمان نشان خواهد داد که آیا این مزایا به واقعیت تبدیل می‌شوند، زیرا افراد بیشتری از VR خرید می‌کنند و قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

3. بررسی‌کنندگان حقایق اعلام کردند که مقاله هانتر بایدن اخبار جعلی نبوده است

جو روگان این سوال را مطرح کرد که آیا زاکربرگ از محدود کردن داستان لپ تاپ هانتر بایدن در فیس بوک در طول مبارزات انتخاباتی 2020 پشیمان است یا خیر. مدیر عامل متا توضیح داد که فیس بوک الگوریتم خود را برای کاهش توزیع داستان هانتر بایدن توسط نیویورک پست تغییر داده است.

به گفته زاکربرگ، فیس بوک این تصمیم را بر اساس هشدار FBI به این شرکت مبنی بر آماده باش به دلیل ادعای تبلیغات روسیه گرفته است. با این حال وی پس از بررسی واقعیت اظهار داشت که هیچ نشانه ای از جعلی بودن داستان وجود ندارد. اما در طول فرآیند بررسی واقعیت، داستان در جدول زمانی پایین‌تر قرار گرفت تا دسترسی آن را محدود کند.

زاکربرگ چرخش وقایع را به یک مورد مجرم بودن تا زمانی که بی گناهی ثابت شود تشبیه کرد. او گفت: «این بد است به همان شیوه که احتمالا باید از طریق یک محاکمه جنایی انجام شود، اما در نهایت بی گناهی ثابت شود.» هنوز هم بد است که مجبور شدی یک محاکمه جنایی را پشت سر بگذاری.»

او همچنین در توضیح خود اشاره کرد که توییتر داستان هانتر بایدن را کاملا محدود کرد. زاکربرگ گفت: “پروتکل ما با توییتر متفاوت است.”

در پایان، بخش راستی‌آزمایی به برخی اصلاحات برای اطمینان از تعدیل عادلانه اخبار و اطلاعات نیاز دارد.

4. رسانه های اجتماعی می توانند گفتمان اجتماعی را بهبود بخشند

علیرغم کاستی‌های رسانه‌های اجتماعی، این مصاحبه جنبه‌ای را به همراه داشت که افراد عادی می‌توانستند مانند گذشته با یکدیگر تعامل داشته باشند و از یکدیگر یاد بگیرند. همانطور که زاکربرگ در مصاحبه اشاره می کند، تنوع در نظرات و فرهنگ آنلاین مزایای قابل توجه بیشتری نسبت به زمانی دارد که مردم فقط به رسانه های جریان اصلی تکیه می کردند. در دراز مدت، رسانه های اجتماعی می توانند چیز خوبی برای بشریت باشند.

شایان ذکر است که به نظر می‌رسد زاکربرگ احتمال اینکه رسانه‌های اجتماعی عامل سطوح قابل توجهی از درگیری‌های اجتماعی فعلی باشند را کم اهمیت جلوه می‌دهد. او بیشتر روی بخش‌های مثبت ارتباط متقابل تمرکز کرد، اما توصیف او از بررسی پیام‌هایش به این صورت که «…تقریباً مثل هر روز است، شما از خواب بیدار می‌شوید و با مشت به شکمتان می‌کوبید.» اما این درست است که رسانه های اجتماعی می توانند برای شما خوب باشند.

5. استفاده از رسانه های اجتماعی انتخاب نشده می تواند مضر باشد

روگان همچنین نگرانی هایی را در مورد اینکه چگونه تبادل داغ با غریبه ها به صورت آنلاین می تواند برای رفاه فرد مضر باشد، ابراز کرد. زاکربرگ با اعتراف به این موضوع پاسخ داد که او با اجتناب از انحراف در افکار منفی آنلاین مبارزه می کند. او گفت: “من هم با این مشکل دارم…” او افزود: “…از سوی دیگر، برخی از این بازخورد محصول رایگان است.”

او در ادامه توضیح داد که چگونه می توان منفی ها را به سمت انتقاد سازنده هدایت کرد. این واقعیت که بنیانگذار بزرگ ‌ترین پلتفرم رسانه‌های اجتماعی نیز با مشکل مواجه است، باید زنگ خطری برای کاربران اینترنت در مورد تأثیرات منفی رسانه‌های اجتماعی باشد.

مدیرعامل متا در مقطعی اینستاگرام را به دلیل تخصص آن در عکس‌ ها، فضایی فوق‌العاده مثبت نامید. او پلتفرم رسانه اجتماعی را با توییتر مقایسه می کرد که ادعا می کرد برای ناراحت کردن مردم طراحی شده است. زاکربرگ ممکن است در اینجا نکته ای داشته باشد، اما او پیامدهایی که ممکن است تصاویر اینستاگرام بر سلامت روان افراد داشته باشد را نادیده می گرفت. اینستاگرام همچنان مانند سایر پلتفرم های رسانه اجتماعی است.

زاکربرگ کارهای آینده را ترسیم می کند

مارک زاکربرگ علی رغم تعصب آشکارش علیه رقبای خود، بینش جالبی در مورد آینده فناوری واقعیت مجازی و اینکه چگونه ممکن است زندگی ما را برای بهتر شدن تغییر دهد، ارائه کرد.

او از موج سواری به عنوان سرگرمی اصلی خود یاد کرد که به او کمک می کند از دنیای دیوانه کننده رسانه های اجتماعی و عشق تازه یافته اش به هنرهای رزمی ترکیبی دور بماند. او همچنین در مورد اینکه چگونه از گذراندن وقت با خانواده اش لذت می برد، به ویژه آموزش کدنویسی به فرزندانش در میان سایر فعالیت ها صحبت کرد.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس