6 راه کسب درآمد از یوتیوب (به جز استفاده از خدمات تبلیغات یوتیوب)

47
0
کسب درآمد از یوتیوب

رسانه اجتماعی YouTube این روزها در سراسر دنیا از طرفداران بسیاری برخوردار است و خیلی از افراد علاقمند هستند تا در این بستر کانال شخصی خود را ایجاد کنند و در آن به فعالیت بپردازند. همانطور که می دانید YouTube امکان کسب درآمد را برای کاربران خود فعال کرده است و بسیاری از یوتیوبرهایی که در این رسانه اجتماعی به صورت حرفه ای فعالیت دارند، تولید ویدیوهای یوتیوب را به عنوان حرفه اول خود قرار داده اند و از همین رو توانسته اند به عنوان یک شغل تمام وقت، در این بستر به کسب درآمد بپردازند.

برای بسیاری از کاربران یوتیوب، کسب درآمد از کانال آن‌ها یک رؤیا است. این ایده که می توانید با ایجاد ویدیو و جذب تماشاگران به کسب درآمد بپردازید، می تواند بسیار وسوسه برانگیز باشد، اما باید بدانید که به هیچ وجه غیر واقعی نیست.

با این حال، برای رسیدن به مرحله ‌ای که بتوانید درآمد کافی از تبلیغات کسب ‌کنید، درواقع باید ماه ها و یا سال ها صرف ویدیوها و کانال یوتیوب خود کنید و آن را ارتقا دهید، بازدید کنندگان آرام آرام به کانال شما جذب خواهند شد و پس از مدتی کار بر روی محتوای خود می توانید به درآمد مناسبی از یوتیوب برسید.

اما اگر هنوز به مرحله کسب درآمد از YouTube نرسیده اید؛ نگران نباشید! هنوز هم می توانید از کانال خود برای ایجاد درآمدهای غیر فعال استفاده نمایید! اگر نمی دانید به چه صورت، پس در ادامه همراه ما باشید تا چندین نکته مهم در مورد روش های کسب درآمد از یوتیوب را به شمار ارائه کنیم و قادر باشید با استفاده از آن‌ها یک جریان درآمدی کوچک برای خود ایجاد کنید.

آستانه کسب درآمد در YouTube چیست؟

آستانه کسب درآمد در YouTube چیست؟
آستانه کسب درآمد در YouTube چیست؟

برای واجد شرایط شدن برای کسب درآمد در YouTube، باید حداقل 1000 سابسکرایب داشته باشید. درواقع شما در ابتدا باید اقدام به تولید محتوا نمایید و زمانی که توانستید چند ویدیو در کانال خود قرار دهید، تماشاگران شروع به بازدید از ویدیوهای شما می کنند و سابسکرایبرهای شما به 1000 عدد می رسد. علاوه بر این، شما به حداقل 4000 ساعت تماشای بینندگان نیاز دارید. این ساعت‌ های تماشا می ‌تواند از طرف هر کسی باشد.

همچنین علاوه بر الزامات عددی، باید دستور العمل ‌های انجمن YouTube را نیز دنبال کنید تا خود را با شرایط این پلتفرم هماهنگ نمایید و در مسیر ارتقا کانال خود را مانعی رو به رو نشوید. در ویدیوهای خود نباید از محتواهای نا مناسب و تنفر پراکنی استفاده نمایید، برخی از محتواها در YouTube به عنوان محتوای مضر شناخته می شوند و اگر از این محتواها در ویدیوهای خود استفاده نمایید، امکان کسب درآمد از کانال یوتیوب خود را نخواهید داشت و چه بسا کانال شما از دسترس نیز خارج شود.

اگر می‌ خواهید در مورد راه های میانبری که می توانید با استفاده از آنها بازدید کنندگان خود را در یوتیوب افزایش دهید، در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی همه راه های کاربردی بپردازیم. اگر هنوز کانال YouTube شما درآمدزایی ندارد و یا به مرحله ای نرسیده اید که بتوانید از تبلیغات یوتیوب استفاده کنید، نکات زیر به شما کمک می ‌کند از محتوای خود درآمد کسب کنید و همچنین بتوانید به یک یوتیوبر حرفه ای تبدیل شوید.

1. بخش هایی از ویدیوهای خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

کسب درآمد از یوتیوب
کسب درآمد از یوتیوب

ظهور TikTok باعث شده است که بسیاری از پلتفرم ‌های رسانه‌های اجتماعی محتوای ویدیویی را جدی ‌تر بگیرند. یک راه کار عالی برای افزایش بازدید ویدیوهای یوتیوب این است که تکه هایی از ویدیوهای خود را در سایر شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

همچنین یک نکته دیگر این است که می توانید با اشتراک ویدیو در TikTok به کسب درآمد نیز بپردازید! اگر علاقمند به استفاده از LinkedIn هستید، می‌ توانید ویدیوهایی تا حداکثر 15 دقیقه نیز در این پلتفرم آپلود کنید. در همین حال، فیس ‌بوک به شما این امکان را می‌ دهد تا بتوانید۲۴۰ دقیقه ویدیو را به اشتراک بگذارید.

آیا به محتوای طولانی علاقه ای ندارید؟ پس ویدئوهای کوتاه می توانند راه حلی دیگر برای شما باشند. شما می‌ توانید از TikTok، Instagram Reels و پلتفرم ‌های مختلف دیگر مانند فیس ‌بوک Reels و YouTube Shorts استفاده کنید و سعی کنید با استفاده از آن‌ها گوشه ای از محتوای YouTube خود را به اشتراک بگذارید تا علاقه‌مندان به محتوای شما از آن با خبر شوند. هنگام به اشتراک گذاری تکه هایی از ویدیوهای YouTube خود، مطمئن شوید که دستورالعمل های حق نسخه برداری پلتفرم را نقض نمی کنید.

2. محتوای خود را به مقاله تغییر دهید

محتوای خود را به مقاله تغییر دهید
محتوای خود را به مقاله تغییر دهید

در حالی که بسیاری از مردم فکر می کنند که محتوای بصری، باعث شده تا محتوای متنی و وبلاگ نویسی دیگر مورد استفاده قرار نگیرند و امروزه بی فایده هستند، اما باید بدانید که این موضوع برای همه افراد صدق نمی کند و لزوما درست نمی باشد. اگر محتوا نویسی در وبلاگ و وب سایت های مختلف به درستی انجام شود، محتوا نویسی بخشی از ویدیوی یوتیوب خود و اشتراک گذاری آن در صفحات وبلاگ می تواند یک راه عالی برای جذب مخاطب YouTube و افزایش بازدید کنندگان برای شما باشند.

برای این کار، زمانی که قصد دارید ویدیویی را بر روی YouTube به اشتراک بگذارید، در پست های کوتاه ویدیوی خود را توضیح دهید و در نهایت لینک ویدیو را در انتهای مقاله خود قرار دهید تا افراد بتوانند با یک پیش زمینه مختصر از ویدیویی شما بازدید نمایند.

از طرف دیگر، می توانید رویکرد مخالف را در پیش بگیرید و به صورت عمیق محتوای خود را توضیح دهید و سپس لینک ویدیو را در انتهای مقاله کامل خود قرار دهید. صرف نظر از انتخاب خود، سعی کنید آنچه را که در ویدیوی خود می گویید کلمه به کلمه کپی نکنید. درعوض، به متن هایی فکر کنید که بتوانید با استفاده از آن‌ها مفهوم بیشتری را علاوه ویدیو ارائه کنید.

3. خدمات خود را به عنوان فریلنسر ارائه دهید

اگر خود اشتغال یا فریلنسر هستید و محتواهای آنلاین را در سطح اینترنت به اشتراک می گذارید، در بسیاری از مواقع این فرصت را دارید تا کار خود را از هر جایی که هستید، انجام دهید. به این ترتیب، شما امکان دسترسی به مجموعه ای قابل توجه از مشتریان بالقوه ای را برای کار و افزایش درآمد خود خواهید داشت. اگر در درازمدت به آن پایبند باشید، فریلنسینگ سودآور است و به شما آزادی بیشتری در برنامه ریزی برای ایجاد ویدیوهای YouTube می دهد.

شما این فرصت را دارید تا کارهای فریلنسری را در وب سایت های معتبر بسیاری پیدا کنید، به کارفرما ها ایمیل بزنید و با فریلنسرهای شبکه بسازید. شما همچنین می توانید خدمات خود را از طریق محتوای YouTube خود ارائه دهید و به جای تلاش برای فروش بیشتر، بر آنچه می توانید به مشتریان بالقوه ارائه دهید تمرکز کنید؛ برای این کار می توانید تمامی محصولات خود را در ویدیوهای یوتیوب خود شرح دهید و آن‌ها را به صورت واضح نشان دهید.

4. اگر از قبل مخاطب وفادار دارید، سعی کنید محصولات خود را از طریق کانال یوتیوب خود معرفی کنید

کسب درآمد از یوتیوب
کسب درآمد از یوتیوب

اگر برای مدت طولانی ویدیوهایی را در یوتیوب منتشر کرده اید، احتمالاً مخاطبان وفاداری دارید که کارهای شما را دوست دارند، حتی اگر گروه کوچکی از مردم باشند و در این مرحله با فروش محصولات می توانید درآمد خود را افزایش دهید. هنگام فروش محصولات، باید با احتیاط اقدام کنید.

بسیاری از افراد در این مرحله با شکست مواجه می ‌شوند چرا که از قبل اطلاعات کاملی از میزان تقاضا در اختیار ندارند و به این صورت ممکن است عرضه بیشتر از تقاضا شود و فروش محصولات شما با شکست مواجه شود. علاوه بر این، اگر چیزی را بفروشید که انتظارات مخاطبانتان را برآورده نمی کند، ممکن است شهرت و محبوبیت خود را خدشه دار کنید و به شانس رشد خود آسیب بزنید. شما می توانید تقاضا را به روش های مختلفی آزمایش کنید، از جمله:

  • برگزاری نظرسنجی در حساب های رسانه های اجتماعی و انجمن های YouTube
  • ایجاد تبلیغات پولی برای تعیین علاقه‌مندی افراد
  • نظارت بر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای شناسایی مشکلاتی که مردم دارند و خواهان راه ‌حل برای آن هستند

5. با مخاطبان هدف خود در رسانه های اجتماعی ارتباط برقرار کنید

کسب درآمد از یوتیوب

حتی اگر YouTube اولویت اصلی برای کسب و کار شما باشد، پیشنهاد می کنیم برای رشد کار خود، در یک یا دو پلتفرم رسانه اجتماعی دیگر حضور داشته باشید. انجام این کار به شما کمک می کند تا بتوانید بازدید کنندگان متنوعی را به کانال یوتیوب خود جذب کنید و در این مسیر احتمالا افرادی وجود خواهند داشت که علاقمند به محتوای شما باشند و بخواهند به کانال شما بپیوندند.

شما می توانید از چندین روش برای ارتباط با مخاطب هدف خود در رسانه های اجتماعی استفاده کنید. به عنوان مثال، شروع گفتگو در قسمت نظرات یک راه عالی برای تعامل با کاربران است. همچنین می توانید نظرات خود را در مورد روندها و موضوعات فعلی به اشتراک بگذارید و محتواهای دیگران را که برایتان جذاب هستند و به آن‌ها علاقه دارید را مجدداً به اشتراک بگذارید.

6. ویدیوهای یوتیوب خود را در وب سایت کسب و کار خود قرار دهید!

یکی دیگر از راه هایی که می تواند به شما در مسیر ارتقا حرفه خود در یوتیوب کمک کند، ایجاد یک وب سایت حرفه ای کسب و کار است. اگر علاقمند هستید تا کسب و کار خود را به صورت جدی در یوتیوب استارت بزنید، یکی از مهمترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که محتواهای خود را هم در وب سایت و هم در ویدیوهای یوتیوب خود ارائه دهید.

با این کار، می توانید تصویری حرفه ای از کسب و کار خود ارائه دهید و همچنین یک راه دیگر برای تعامل با بینندگان و علاقه‌مندان به کسب و کار خود ایجاد نمایید. با این حال، نکته مهمی که قبل از ایجاد وب سایت باید در نظر داشته باشید این است که بدانید دقیقاً می خواهید چه ارزشی را با کسب و کار خود به مردم ارائه دهید و بر روی این موضوع تمرکز کنید.

اگر می خواهید در بلندمدت یک کسب و کار سودآور ایجاد کنید، یادگیری در مورد بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) ایده خوبی است. اطمینان از اینکه وب سایت شما در صفحه اول گوگل رتبه بندی می شود، باعث می شود تا بسیاری از افرادی که به دنبال موضوعات مرتبط با کسب و کار شما هستند، بتوانند با سرچ کردن عبارت مورد نظر خود در سریعترین زمان ممکن به وب سایت شما در صفحه اول گوگل دست پیدا کنند؛ بنابراین، اشتراک گذاری ویدیوهای یوتیوب در وب سایت شما می تواند هم باعث افزایش فروش محصولات و شناخته شدن شما شود و هم می تواند بازدیدهای یوتیوب شما را بسیار افزایش دهد.

وقتی به نحوه بهینه سازی بهتر وب سایت خود فکر می کنید و یا با یک متخصص سئو صحبت می کنید، ممکن است نیاز داشته باشید تا از طیف گسترده ای از عوامل مؤثر کمک بگیرید تا بتوانید وب سایت خود را به خوبی ارتقا دهید.

علاوه بر استفاده از کلمات کلیدی در محتواها، استفاده از بخش نظرات و درگیر کردن مخاطبان و همچنین بهرهمندی از روش های تبلیغاتی برای بالا آوردن وب سایت، می توانید برخی از این کلمات کلیدی را نیز در ویدیوهای یوتیوب خود توضیح دهید و محتوایی مجزا و جذاب را در یوتیوب خود ایجاد نمایید. در نظر داشته باشید که سئو کار آسانی نیست و احتمالاً باید به طور منظم سایت خود را به روز کنید. به همین ترتیب، برای این که بتوانید سریعتر به هدف خود برسید بهتر است از یک کارشناس سئو کمک بگیرید.

درآمد از تبلیغات تنها راه کسب درآمد از یوتیوب نیست!

داشتن درآمد از تبلیغات به عنوان منبع درآمد در یوتیوب می تواند به شما کمک کند پول بیشتری را در دراز مدت برای رشد کسب و کار خود به دست آورید، با این حال، رسیدن به این نقطه در یوتیوب مدتی طول می کشد و شما نباید تنها به کسب درآمد از تبلیغات متکی باشید.

خوشبختانه، با اطلاعاتی که در این راهنما به شما ارائه کردیم، قادر هستید حتی بدون واجد شرایط بودن برای کسب درآمد از تبلیغات YouTube، در این پلتفرم به کسب درآمد بپردازید. اگر برای محتوایی که تولید می کنید و مخاطبانی که در یوتیوب دارید، ارزش قائل شوید می توانید در زمان کمتری به درآمدهای بهتر دست پیدا کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس