معرفی 4 استراتژی بازاریابی پینترست برای رشد کسب و کار آنلاین

اگر می‌خواهید از پینترست برای رونق کسب و کار کوچک خود استفاده کنید، این ۴ استراتژی اصلی بازاریابی پینترست را یاد بگیرید.

31
0
معرفی 4 استراتژی بازاریابی پینترست برای رشد کسب و کار آنلاین

اگر می‌خواهید از پینترست برای رونق کسب و کار کوچک خود استفاده کنید، این ۴ استراتژی اصلی بازاریابی پینترست را یاد بگیرید؛ زیرا مسیر رشد بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را ساده‌تر می‌کند.

حتی برای بازاریابان حرفه‌ای، تصمیم گیری در انتخاب یک شبکه اجتماعی که بر آن تمرکز کنند، اغلب چالش برانگیز است. مطمئناً قصد دارید بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را در اقدامات بازاریابی خود قرار دهید، اما این حرف به این معنی نیست که می‌توانید تمام شبکه‌های اجتماعی را پوشش دهید.

امروز ما یک راهنما برای کاربران پینترست داریم که نحوه استفاده از پینترست برای رشد کسب و کار خود را آموزش می‌دهد بدون اینکه وقت زیادی را در اینترنت تلف کنید که چگونه می‌توان از این پلتفرم بیش‌ترین بهره را برد. ما چهار استراتژی بازاریابی پینترست را به شما معرفی خواهیم کرد که روش‌های اصلی استفاده از این پلتفرم برای رشد تجارت محصولات دیجیتالی شما را شامل می‌شود. با استفاده از این استراژی‌ها اقدامات بازاریابی شما در شبکه‌های اجتماعی هموارتر خواهد شد.

بیایید به استراتژی های بازاریابی پینترست بپردازیم.

۴ استراتژی بازاریابی پینترست برای رشد تجارت محصولات دیجیتالی

۱. حساب پینترست خود را با تصاویر جذاب و rich pins بهینه کنید.

اولین و مهمترین نکته‌ای که باید بدانید این است که پینترست یک شبکه اجتماعی بصری است. و از آنجا که ۸۹٪ از کاربران پینترست از این پلتفرم برای ایده‌های خریدهای خود استفاده می‌کنند، این موضوع آن را به یک موتور جستجوی تصویری تبدیل کرده است.

وقتی تلاش‌های بازاریابی شما نتیجه بخش خواهد بود که وقت و انرژی خود را صرف ایجاد محتوایی کنید که از نظر بصری جذاب و جالب توجه باشد. با قابلیت‌های گرافیکی موجود در حساب پینترست خود، مطمئن شوید از تصویر پروفایل گرفته تا صفحه و کاور برد، به درستی طراحی شده‌اند.

صفحه Joy Cho را بررسی کنید و ببینید که چگونه کاور بورد با عکس پروفایل و گرافیک موجود در پین‌های او مطابقت دارد.

1 معرفی 4 استراتژی بازاریابی پینترست برای رشد کسب و کار آنلاین

یک نکته کلیدی در برندینگ برای کارآفرینان این است که ظاهر و احساس حساب پینترست شما باید با هم همخوانی داشته باشند. علاوه بر این پین کردن تصاویری که هم جلب توجه کند و هم مطابق با برند یا هویت شما باشد بسیار مهم است. وقتی تصاویر را پین می‌کنید، مطمئن شوید که محتوای بصری حتی اگر یک متن ساده باشد، نشان دهنده برند تجاری شما است و با آن مرتبط است.

2 معرفی 4 استراتژی بازاریابی پینترست برای رشد کسب و کار آنلاین

به عنوان مثال بلاگرها می‌توانند محتوایی شامل یک تصویر که روی آن عنوان مقاله نوشته است را پین کنند که با کلیک بر روی آن مستقیما به مقاله منتشر شده در وبلاگ هدایت می‌شوند، دقیقاً مانند مقاله ۱۰ عادت صاحبان کسب و کار موفق توسط Girlcrush Collective که در حساب پینترست خود قرار داده است.

نکته: چندین عکس را برای یک محتوا تست کنید.

همیشه لازم نیست محتوای جدیدی برای پین های جدید منتشر کنید. می‌توانید از یک تصویر جدید با همان محتوا استفاده کنید.

Jennifer Maker بلاگر وبلاگ What You Love، آزمایشی را انجام داد و ۲۰ تصویر مختلف را برای یک پست وبلاگ پین کرد و آن‌ها را در یک روز منتشر کرد. و نتیجه‌ای که بدست آمد ترافیک حساب پینترست او ۴۰٪ افزایش یافت.

4 معرفی 4 استراتژی بازاریابی پینترست برای رشد کسب و کار آنلاین

گزینه دیگر برای پین کردن تصاویر جذاب، پین کردن یا ریپین (Repin) اینفوگرافیک‌ها است. البته منتشر کردن محتوا و پین‌های جدید از برند خود بسیار مثمر ثمر است، زیرا باعث ایجاد اعتبار و آشنایی کاربران با نام تجاری شما می‌شود. اینفوگرافیک (infographic) یا اینفوگرافی با استفاده از تلفیق اطلاعات و عناصر جذاب گرافیکی باعث انتقال سریع‌تر و بهتر محتوا به مخاطب می‌شود بنابراین در حساب خود این نوع از محتوا را قرار دهید. ریپین کردن یک اینفوگرافی با ارزش از نظر محتوایی و بصری حرکت بعدی شماست.

شما می‌توانید به راحتی با استفاده از سایت‌هایی مانند Canva و Venngage  تصاویر و اینفوگرافیک‌های جذابی را ایجاد کنید. همچنین از طریق این سایت‌ها میتوانید به قالب‌های زیادی برای طراحی شبکه‌های اجتماعی خود دسترسی داشته باشید.

روش اثر بخش دیگری در استفاده از پینترست انتشار پین‌های ویدئویی است. انجام این کار به افزایش فروش شما کمک بسیاری می‌کند. بنابراین اگر محصول یا خدمات جدیدی برای ارائه دارید، انتشار ویدیو متناسب با محتوای خود یک روش کارآمد است. زیرا در یک ویدیو می‌توانید استفاده از محصول خدمات و عملکرد آن را نشان دهید.

از پین‌های جذاب رسانه های غنی (rich-media) مانند پین‌های ویدئویی، تصاویر با کیفیت بالا و اینفوگرافیک برای جذب مخاطبان بیش‌تر در حساب پینترست خود استفاده کنید. برای تطبیق پین‌های رسانه‌های غنی و تصاویر برای انتخاب کلمات کلیدی مرتبط، بیایید به سراغ Pinterest SEO برویم.

۲. سئو پینترست خود را با کلمات کلیدی مرتبط ارتقا دهید.

برترین حساب‌های پینترست برای موتور جستجو و الگوریتم پینترست بسیار بهینه شده‌اند. اگر به تازگی کار خود را با بهینه سازی موتور جستجوی Pinterest (SEO) آغاز کرده‌اید، اطمینان حاصل کنید که شرح نمایه و بیوگرافی پینترست شما شامل کلمات کلیدی مرتبط است.

شرح پروفایل Julia On Purpose  را ببینید:

“به صاحبان کسب و کارهای آنلاین کمک کنید تا با استفاده از قالب‌های Canva و استراتژی‌های بازاریابی تجارت خود را ارتقا داده و مقایس پذیری کسب و کار خود را افزایش دهند.”

شرح نمایه پینترست او شامل کلمات کلیدی مرتبط مانند “قالب‌های Canva”، “استراتژی‌های بازاریابی” و “صاحبان کسب و کارهای آنلاین” است. این کلمات کلیدی شانس جولیا را برای دیده شدن توسط هر کارآفرین یا فردی که این کلمات کلیدی را جستجو می‌کند افزایش می‌دهد.

5 معرفی 4 استراتژی بازاریابی پینترست برای رشد کسب و کار آنلاین

همچنین در توضیحات هر عکسی که پین می‌کنید از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید. پس باید کلمات کلیدی رو در نام صفحه، شرح صفحه و در توضیحات هر عکسی که پین میکنید قرار دهید.

محصولاتی که جولیا ارائه می دهد شامل ۱۰ قالب رایگان Instagram و Canva است که در شرح آن از کلمات کلیدی مرتبط، مانند “قالب‌های شبکه‌های اجتماعی”، “قابل ویرایش در Canva” و “Instagram feed” استفاده کرده است. در واقع استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در هر متن منتشر شده، از عنوان پین و شرح پین تا نام بورد و توصیف صفحه اعمال می‌شود. و متن نوشته شده هرچه واضح‌تر و شفاف‌تر باشد، بهتر است.

چرا؟ زیرا محتوای شما نه تنها برای هر کسی که با برند شما آشنا نیست قابل درک خواهد بود، بلکه موتور جستجوی پینترست و الگوریتم‌ها نیز مرتبط بودن آن را تشخیص خواهند داد.

یکی دیگر از نکات مهم سئو پینترست هنگام نوشتن متن این است که به جای تمرکز بر معرفی برند خود، بر روی ارائه محصولات، خدمات و راهکارهای خود تمرکز کنید. ۹۷ درصد از جستجوهای پینترست شامل اسم برند نیستند، بنابراین به کار بودن نام برند در هر متنی برای سئو پینترست شما کار زیادی نمی‌کند.

6 معرفی 4 استراتژی بازاریابی پینترست برای رشد کسب و کار آنلاین

هشتگ در پینترست

برخلاف اکثر شبکه‌های اجتماعی دیگر پینترست هشت بار تجربه کاربری خود را تغییر داده است که تغییری در سئو پینترست شما ایجاد نمی‌کند. قبلاً پینرها یا همان کاربران پینترست می‌توانستند روی هشتگ کلیک کنند تا تمام مطالبی را که با این هشتگ ارسال شده است را پیدا کنند، اما در حال حاضر دیگر چنین قابلیت وجود ندارد. توصیه اصلی مربوط به هشتگ‌های پینترست از طرف یک متخصص پینترست، لوئیز مایرز این است:

  • فقط از هشتگ‌هایی استفاده کنید که با کلمات کلیدی شما مرتبط هستند.
  • در انتهای توضیحات پین خود فقط ۲ تا ۸ هشتگ قرار دهید.

7 معرفی 4 استراتژی بازاریابی پینترست برای رشد کسب و کار آنلاین

به طور کلی هشتگ‌ها به ندرت قابل مشاهده هستند و دیگر نمیتوان بر روی آن‌ها کلیک کرد. پس برای ارتقای سئو پینترست خود بیشتر بر تطبیق محتوای مرتبط با کلمات کلیدی مرتبط تمرکز کنید. همچنین مهم است که محتوا را به مکان‌های مرتبط نیز پین کنید، که در ادامه با ما بوردهای پینترست آشنا خواهید شد.

۳. استفاده از بوردهای گروهی پینترست

روش موثر دیگر در استفاده از پینترست برای رونق کسب و کار خود ارسال مطالب مرتبط در بوردهای گروهی در حوزه کاری خود است. برای این که تصویر یا ویدیویی که پین می‌کنید بیشتر دیده شود، به جای پین کردن بر روی بوردهای گروهی زیاد و مختلف بهتر است بوردهای گروهی خود را هوشمندانه انتخاب کنید. در غیر این صورت به عنوان اسپم در الگوریتم SEO Pinterest شناخته می‌شوید.

هنگام پین کردن در بوردهای گروهی به نکات زیر توجه کنید:

  • پین کردن در بیش از ۴۰ بورد گروهی
  • در بوردهای گروهی به نام “pin everything” یعنی “پین کردن همه چیز” پین کنید تا مخاطبان بیش‌تری داشته باشید.
  • محتوای دیگران را ریپین کنید.

بورد گروه Pin Pin Pin ممکن است به طور معمول مانند یک بورد گروهی “pin everything” باشد، اما با توجه به موضوعات از ۱۱۸ دسته و گروه تشکیل شده است.

8 معرفی 4 استراتژی بازاریابی پینترست برای رشد کسب و کار آنلاین

موارد زیر این روزها ایده آل به نظر می‌رسد:

  • پین کردن به بوردهای گروهی کمتر (مثلا تا پنج بورد) با تمرکز و استفاده از کلمات کلیدی مرتبط
  • ۲۵ تا ۱۵ بار پین کردن در روز
  • پین کردن محتوا و پین های جدید با طرح‌های جدید

بورد گروهی Fabulous Ocean Art نمونه ای عالی از یک بورد گروهی است که پین‌ها را در  دسته‌های محدودی قرار می‌دهد.

9 معرفی 4 استراتژی بازاریابی پینترست برای رشد کسب و کار آنلاین

اگر تازه کار خود را با بوردهای گروهی پینترست شروع کرده‌اید، اقداماتی وجود دارد که می‌توانید برای رسیدن به موفقیت انجام دهید. آناستازیا مالک Anastasia Blogger، در لیست بوردهای گروهی پینترست خود توصیه می‌کند که قبل از ورود به بوردهای گروهی، ۱۰ بورد با ۳۰ پین ایجاد کنید. زیرا اعتبار بیش‌تری را کسب می‌کنید و واقعی‌تر به نظر می‌رسید.

Angie Gensler کارآفرین موفق و کاربر پینترست توصیه می‌کند که ابتدا در مورد رقبای خود تحقیقات کامل انجام دهید. شروع کنید رقبای‌برتر در حیطه کاری خود را پیدا کنید و ببینید چه بوردهای گروهی در پروفایل پینترست خود دارند. هنگامی که آن بوردهای گروهی را پیدا کردید، روی هر بورد گروه کلیک کنید و ببینید آیا برای شما نیز مناسب است یا خیر. سپس بررسی کنید که آیا شرکت کننده جدیدی را قبول می‌کنند.

10 معرفی 4 استراتژی بازاریابی پینترست برای رشد کسب و کار آنلاین

به عنوان مثال بورد گروهی Young Creative Entrepreneurs بسته است و در قسمت شرح بورد “invitations currently closed” را قرار داده‌اند.

به عنوان نکته آخر مراحل درخواست بورد گروهی را به طور کامل انجام دهید و به افراد بورد گروه اطمینان دهید که محتوای تازه‌ای را ارائه خواهید داد که به گروه ارزش بیشتری می‌بخشد. آخرین چیزی که بوردهای گروهی می‌خواهند محتوای اسپم است. به عنوان مثال بورد گروهی Entrepreneur Success به طور صریح در قسمت شرح بورد جمله”you will be djected Spammers = Evil” را قرار داده‌اند. یعنی در صورتی که اسپم باشید از بورد اخراج می‌شوید.

11 معرفی 4 استراتژی بازاریابی پینترست برای رشد کسب و کار آنلاین

به طور خلاصه:

برای تبدیل شدن به یک پینر تاثیرگذار تعداد انگشت شماری از بوردهای گروهی متناسب با حیطه کاری خود پیدا کرده و در آن فعالیت کنید. استفاده از بوردهای گروهی یک روش عالی برای نشان دادن برند شماست و محتوای شما در معرض دید مخاطبان بیش‌تری قرار خواهد گرفت.

این روش کاملا رایگان است و به رشد برند شما کمک می‌کند. در ادامه بیایید به گزینه پولی برای کسانی که بودجه تبلیغات دارند، بپردازیم.

۴. برای تبلیغ کسب و کار خود در تبلیغات پینترست سرمایه گذاری کنید.

اگر بودجه کافی برای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی دارید، تبلیغات پینترست را در نظر بگیرید. البته توجه داشته باشید پرداخت هزینه به صورت دلاری است.

اما چرا؟ خرید برای ۴۸٪ از پینرها در اولویت اول قرار دارد، در نتیجه باعث افزایش بازده و بازگشت سرمایه خواهد شد. پینرها ۲۹٪ بیشتر از غیرپینرها خرج می‌کنند، پس به ازای هر ۱ دلار تبلیغات ۲ دلار سود به شما می‌دهد. علاوه بر این با توجه به رفتار و مسیر خرید مصرف کنندگان، پینترست توجه مخاطب مورد نظر شما را خیلی زودتر از سایر روش‌ها مانند جستجو یا سایر شبکه‌های اجتماعی دیگر جلب می‌کند.

در نتیجه برندها با استفاده از تبلیغات پینترست از مزایای زیادی برخوردار می‌شوند. به عنوان مثال Sleeknote با استفاده از تبلیغات ارجاعی یا ریفرال پینترست میزان بازدید خود را ۶۳٪ در یک ماه افزایش داده است. Kwik-Hang نیز با استفاده از ترکیبی از تصاویر تبلیغاتی و ویدیویی‌های تبلیغاتی بازدهی چهار برابر بیش‌تر از هزینه‌ای که برای تبلیغات صرف کردند را بدست آورد.

12 معرفی 4 استراتژی بازاریابی پینترست برای رشد کسب و کار آنلاین

همچنین لازم به ذکر است که پین‌های ویدیویی Kwik-Hang 280 برابر بیشتر از تصاویر پین شده تبلیغاتی بازدید از وب سایت را ارائه می‌دهند.

برای بدست آوردن موفقیت‌هایی از این دست، می‌توانید از چهار نوع تبلیغ اصلی پینترست استفاده کنید:

۱. پین‌های پرموت شده یا تبلیغاتی

۲. پین‌های ویدیویی پرموت شده

۳. تبلیغات کاروسل (Carousel) یا چرخشی

۴. پین‌های تبلیغاتی برای نصب اپلیکیشن

بیایید به طور خلاصه سه نوع از تبلیغات پینترست را مرور کنیم، زیرا آن‌ها بیش‌ترین ارتباط را با سازندگان دارند.

پین‌های پرموت شده یا تبلیغاتی مانند پین‌های معمول هستند با این تفاوت که که بر روی آن‌ها برچسب “Promoted” همراه با اسم برند زده می‌شود. این پین‌ها در صفحه‌ی اصلی و داخل سرچ نشان داده می‌شوند.

به عنوان مثال پین تبلیغاتی محصول را از que Bottle که دارای مجموعه‌ای از طرح‌های بطری است، بررسی کنید. به جای تبلیغ تصویر محصول، می‌توانید از پین‌های تبلیغاتی برای نمایش سایر محتواها استفاده کنید، مانند پین تبلیغاتی LitJoy Crate که دارای توضیحات است.

با توجه به اینکه ۷۲٪ از مصرف کنندگان ادعا می‌کنند که توصیفات مثبت و نظرمشتریان دیگر، اعتماد آن‌ها به یک برند را افزایش می‌دهد، استفاده از پین تبلیغاتی برای جذب مشتری ایده بدی نیست.

پین‌های ویدئویی تبلیغاتی مشابه پین‌های ویدئویی معمولی هستند و مانند پین‌های تبلیغاتی در پایین پین ویدئوی تبلیغ شده برچسب “Promoted” همراه با اسم برند زده می‌شود. اگر می‌خواهید از پین ویدیوی تبلیغاتی استفاده کنید، محتوا را در قالب داستان به کار ببرید زیرا برای پین‌های ویدئویی تبلیغاتی بهترین عملکرد را دارد.

تبلیغات چرخشی به شما امکان می‌دهند دو تا پنج تصویر را در پین خود به اشتراک بگذارید. iStock از یک تبلیغ چرخشی برای نشان دادن دامنه عکس‌ها و تصاویر وب سایت خود استفاده کرده است.

اگر می‌خواهید چند محصول یا نظرات مشتریان خود را به نمایش بگذارید تبلیغات چرخشی یک انتخاب عالی است.

اگرچه پینترست دارای فرمت‌های تبلیغاتی کمتری نسبت به شبکه‌های اجتماعی دیگری مانند Facebook یا YouTube است، اما بدون شک تبلیغات پینترست در جلب توجه مخاطبان برای خرید از برند شما موثر است. از آنجایی که قابلیت دموگرافیک و آنالیز پینترست فعال شده است، بسیاری از برندها با استفاده از تبلیغات پینترست موفقیت زیادی کسب کرده اند و شما نیز می‌توانید.

با استفاده از پینترست به سود بیشتر دست یابید

پینترست چیزی بیش از یک بستر برای اینفلوئنسرها برای ارسال پست‌های DIY ( خودت انجامش بده) است. اگر از حساب تجاری پینترست خود به طور استراتژیک استفاده می‌کنید این پلتفرم می‌تواند به عنوان ابزاری قدرتمند برای بازاریابی باشد که باعث افزایش بازدید وب سایت و در نهایت ایجاد درآمد شود.

خلاصه‌ای از چهار استراتژی بازاریابی پینترست شامل موارد زیر است:

۱. تصاویر و ویدیوهای جذاب از لحاظ بصری و محتوایی را در حساب پینترست خود قرار دهید. همچنین از رسانه‌های غنی نیز استفاده کنید.

۲. برای ارتقای سئو بهینه سازی موتور جستجو پینترست خود از کلمات کلیدی مرتبط در متن‌ها استفاده کنید که با پین‌های شما مطابقت داشته باشد.

۳. محتوای خود را به بوردهای گروهی مرتبط پین کنید.

۴. تبلیغات پینترست را به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود برای اعمال نفوذ در رفتار خرید کاربران قرار دهید.

اگر آماده هستید که بازاریابی شبکه‌های اجتماعی خود را به سطح بالاتری برسانید از پیشنهادات و استراتژی‌های بازاریابی پینترست استفاده کنید. همچنین می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس