12 سایت ویدیویی بهتر از یوتیوب

98
0
سایت ویدیویی بهتر از یوتیوب

در اینجا چند سایت ویدیویی جایگزین برای یوتیوب وجود دارد. هر کدام جایگاه متفاوتی را اشغال می کنند، اما ارزش افزودن به نشانک های شما را دارند.

شکی نیست که یوتیوب یکی از بهترین سایت های ویدیویی در جهان است. و تا حد زیادی محبوب ترین است. اما چند جایگزین فوق العاده YouTube وجود دارد که به صورت آنلاین در دسترس است.

در اینجا بهترین پلتفرم های دیگر مانند YouTube در وب وجود دارد.

1.سایت ویدیویی بهتر از یوتیوب : Vimeo

حتی اگر به طور منظم از YouTube بازدید می کنید، ارزش افزودن Vimeo را به چرخش سایت های ویدیویی خود دارد. این سایت اولین سایتی بود که در وب از ویدیوهای با کیفیت بالا پشتیبانی می کرد و در حالی که مجموعه ای از ویدیوهای تولید شده توسط کاربر را شامل می شود، تأکید بیشتری بر محتوای با کیفیت دارد.

Vimeo همچنین برخی از سریال های تلویزیونی را ارائه می دهد و از ویدیوهای 360 درجه پشتیبانی می کند.

این سایت دارای یک ویژگی جستجوی آسان برای مرور است که فیلم ها را بر اساس دسته و کانال سازماندهی می کند. مطمئن نیستید چه چیزی را تماشا کنید؟ مجموعه‌ای از انتخاب‌های کارکنان Vimeo که به‌طور مرتب به‌روزرسانی می‌شوند، می‌توانند به شما در جهت درست راهنمایی کنند.

2.VideosHub

VideosHub یک سایت ویدیویی است که در زمینه محتوای ویدیویی کوتاه تخصص دارد. این یکی از بسیاری از سایت های ویدئویی مانند یوتیوب است.

محتوا شامل همه چیز است، از نکات برجسته بهترین موج سواران جهان، بررسی سریع و دقیق محصول، و نکاتی در مورد چگونگی تکمیل یک سطح دشوار در بازی ویدیویی مورد علاقه خود.

یکی از نقاط قوت VideosHub سادگی آن است. رابط مرور آن نسبتاً ساده است، با یک نوار منو که به ویدیوهای بیشترین بازدید پیوند می خورد. کسانی که می خواهند غواصی عمیق تری داشته باشند می توانند از پنل سمت چپ استفاده کنند که فهرست گسترده تری از دسته بندی های ویدئویی را در خود دارد.

3.Dailymotion

Dailymotion یک وب سایت ویدیویی دیگر مانند YouTube است. در مارس 2005 پخش شد، فقط یک ماه دیرتر از رقیب معروف‌ترش.

امروزه، Dailymotion احتمالاً محبوب ترین رقیب YouTube است. میلیون ها ویدیو هم توسط ناشران حرفه ای و هم توسط آماتور آپلود شده است. ویدیوها در صفحه اصلی بر اساس دسته بندی سازماندهی می شوند و موضوعات داغ و ویدیوهای پرطرفدار برجسته می شوند.

Dailymotion به شما امکان می دهد یک حساب کاربری ایجاد کنید. هرچه ویدیوهای بیشتری تماشا کنید، توصیه‌های سایت شخصی‌تر می‌شوند.

4.Utreon

 

Utreon یک تازه وارد به دنیای پلتفرم های ویدئویی آنلاین است.

نقطه فروش بزرگ آن فقدان قوانین و مقررات است. این بدان معنا نیست که برای همه رایگان است، اما محدودیت‌ها نسبت به YouTube بسیار سخت‌تر هستند. اگر به دلیل ژانر برای یافتن ویدیوهایی که می خواهید در YouTube تماشا کنید مشکل دارید، Utreon ارزش دیدن را دارد.

اگر یک تولید کننده ویدیو هستید، حتی نیازی به آپلود مجدد کتابخانه ویدیویی موجود خود ندارید. Utreon می‌تواند تمام ویدیوهای شما را از YouTube بکشد و آنها را در نمایه Utreon شما پر کند.

5.The Internet Archive

آرشیو اینترنت یک کتابخانه مبتنی بر وب از انواع محتوای رایگان، از جمله کتاب، موسیقی، نرم افزار و البته فیلم است.

همانطور که ممکن است یک کتابخانه فیزیکی را با انجام تحقیق مرتبط کنید، یکی از نقاط قوت محتوای ویدیویی The Internet Archive مجموعه وسیع محتوای تاریخی آن است. در حالی که محتوای جدیدتری نیز دارد، برخی از بهترین ویدیوهای آن گزارش‌های خبری قدیمی و مبهم، سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌هایی هستند که معمولاً در سایت‌های دیگر به سختی می‌توان آنها را یافت.

مانند بسیاری از سایت های دیگر، کاربران نیز می توانند ویدیوها را در آرشیو اینترنت آپلود کنند. هنگام آپلود ویدیوها، H.264 فرمت رایج کدگذاری ویدیویی مورد استفاده است.

6.سایت ویدیویی بهتر از یوتیوب : Crackle

Crackle یک سایت پخش آنلاین است که نمایش های اصلی برای وب و همچنین فیلم ها و سریال های هالیوودی از شبکه های مختلف را ارائه می دهد.

برخی از محتوای اصلی کرکل مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است، از جمله مجموعه وب کمدین‌ها در ماشین‌ها قهوه می‌گیرند با بازی جری ساینفلد. همچنین دارای مجموعه‌ای از برنامه‌های تلویزیونی معروف مانند 21 Jump Street، 3rd Rock From the Sun، Doc Martin، The Ellen Show، Hell’s Kitchen و Peep Show است.

برای سریال های تلویزیونی بیشتر، مقاله ما را در مورد بهترین سایت ها برای تماشای تلویزیون از طریق وب بررسی کنید.

7.Twitch

Twitch بهترین پلتفرم پخش زنده وب است. این سایت متعلق به آمازون است.

تمرکز اصلی Twitch پخش زنده بازی های ویدیویی، ورزش های الکترونیکی و برنامه های گفتگوی مرتبط با بازی است. همچنین برخی از محتوای غیر بازی وجود دارد. مهم‌تر از همه، توییچ چندین موزیک ویدیوی زنده از جشنواره‌ها و کنسرت‌ها را پخش کرده است. دی‌جی بین‌المللی، استیو آئوکی، در سال 2014 یک مجموعه کامل از ایبیزا را پخش کرد. امروز، Twitch شریک پخش رسمی جشنواره Ultra Music در میامی است.

همچنین یک دسته IRL (در زندگی واقعی) و یک دسته خلاق وجود دارد.

8.The Open Video Project

پروژه ویدیوی باز در آزمایشگاه طراحی تعامل در دانشکده اطلاعات و علوم کتابداری چاپل هیل دانشگاه کارولینای شمالی توسعه یافت. هدف آن جامعه پژوهشی است، از جمله کسانی که با بازیابی چندرسانه ای و کتابخانه های دیجیتال کار می کنند.

با در نظر گرفتن این موضوع، بیشتر ویدیوهایی که در پروژه ویدیوی باز یافت می شوند ماهیت آموزشی دارند. ویدئوهای زیادی از آرشیو ناسا و همچنین مجموعه ای از تبلیغات تلویزیونی کلاسیک و فیلم های آموزشی وجود دارد که به دهه 1950 باز می گردد. اگر به دنبال تحقیق در مورد محتوای ویدیویی تاریخی هستید، پروژه Open Video Project را امتحان کنید.

9.سایت ویدیویی بهتر از یوتیوب : 9GAG TV

9GAG مجموعه ای از همه چیزهای سرگرم کننده و مسخره است: عکس های خنده دار، GIF، ویدیوهای بازی، میم ها، انیمه و موارد دیگر.

بیشتر مطالب سرگرم کننده و بیهوده هستند. عناوین ویدیوها عبارتند از: “مجموعه ای از بهترین تبلیغات بازرگانی که توسط خدمه جنگ ستارگان ستاره دار شده اند” یا “این داستان عاشقانه دبیرستانی قلب شما را گرم می کند و سپس آن را می شکند قبل از اینکه بدانید چه اتفاقی افتاده است.”

این از آن دسته مواردی است که سخت است روی آن کلیک نکنید و ساعت ها را صرف مرور کنید. قبل از بازدید، هشدار دهید: سایت حاوی تعدادی ویدیو است که تا حدودی خطرناک هستند و ممکن است برای کار ایمن نباشند.

10.TED Talks

TED Talks یک وب سایت ویدیویی پیشرو است. این شامل بیش از 2300 گفتگو است که گستره وسیعی از موضوعات مانند فناوری، تجارت، طراحی، علم و مسائل جهانی را پوشش می دهد.

برخی از صحبت ها خنده دار هستند، در حالی که برخی دیگر احساسی هستند. برخی از گفتگوها برای توضیح نحوه عملکرد مغز شما هستند، در حالی که برخی دیگر عمدتاً برای سرگرمی هستند. با این حال، یکی از موارد ثابت همه ویدیوهای TED Talks این است که احتمالاً از هر یک چیز به یاد ماندنی بردارید.

وب‌سایت TED Talks مخصوصاً اگر وقتتان را فشرده کنید مفید است. ویدیوهایی که در منو ظاهر می‌شوند، اگر کوتاه‌تر از شش دقیقه باشند، با یک دایره قرمز قابل مشاهده برچسب گذاری می‌شوند.

11.DTube

 

DTube که مخفف عبارت Decentralized Tube است، یک سایت ویدئویی مانند یوتیوب است. با این حال، به جای اینکه همه ویدیوها در یک سرور مرکزی میزبانی شوند، کل سایت از بلاک چین STEEM استفاده می کند و بنابراین غیرمتمرکز می شود.

کاربرانی که ویدیوهایی را در سایت پست می‌کنند، رمز ارز STEEM را به دست می‌آورند که می‌توانند آن را به کیف پول رمزنگاری خود منتقل کنند یا به صورت نقدی در یک صرافی کریپتو بفروشند.

یک تغییر جزئی در DTube روش نمایش معیارها است. این سایت به جای نشان دادن تعداد بازدیدهای هر ویدیو، نشان می دهد که هر ویدیو چقدر ارز دیجیتال به دست آورده است.

12.سایت ویدیویی بهتر از یوتیوب : Facebook Watch

مانند یوتیوب، فیس‌بوک واچ فهرست مناسبی از محتوای ویدیویی را برای شما ارائه می‌کند.

یافتن محتوا کمی سخت تر از YouTube است، دسته بندی بی پایان یا ویژگی اشتراک ندارد. اما اگر از ساعت‌ها دور زدن در فهرست‌های ویدیوهای آسان برای تماشا لذت می‌برید، قطعاً یک جایگزین YouTube است که ارزش بررسی دارد.

ارزش امتحان کردن جایگزین های YouTube را دارد

یوتیوب به دلایل مختلفی از جمله انتخاب عظیم ویدیوها و ارتباط با گوگل، برترین وب سایت ویدیویی است. با این حال، سایت های ویدیویی ذکر شده در بالا همه جایگزین های ارزشمند YouTube هستند.

همه آنها را بررسی کنید و می توانید انواع جدیدی از ویدیوها را به کارنامه خود اضافه کنید. از این گذشته، تنوع همیشه چیز خوبی است!

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس