6 روشی که هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی آینده هنر را تغییر می دهد

54
0
هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی

آثار هنری تولید شده توسط هوش مصنوعی قبلاً نشان خود را در دنیای هنر گذاشته اند. اما چگونه بر آینده هنر تأثیر خواهد گذاشت؟

همچنین مطلب هوش مصنوعی چگونه هنر و فرهنگ را تغییر می دهد؟ هم ممکن است برای شما جالب باشد.

هنر ذهنی است. این دیدگاه‌های بسیاری را در بر می‌گیرد و می‌تواند به همان اندازه یا بیشتر تعاریف را تحمل کند. به عنوان یک اصطلاح، همیشه در حال تکامل است، و مرزهای آنچه که می توان هنر تلقی کرد همچنان در حال افزایش است.

هوش مصنوعی به طور کلی با هنر مرتبط نیست، و با این حال، هوش مصنوعی نشان خود را در صنعت هنر گذاشته است. سوال این است که آیا این دوام خواهد داشت یا هنر هوش مصنوعی یک اتفاق است؟ آیا هوش مصنوعی برای خود فضایی در هنر ایجاد می کند یا به سرعت به عنوان یک آزمایش شکست خورده فراموش می شود؟

بیایید برخی از روش‌هایی را که هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی در تعریف مجدد هنر و تغییر شکل آینده آن است، بررسی کنیم.

1. باعث می شود آنچه را که هنر می دانید زیر سوال ببرید

هنر آنقدر واژه گسترده است که سعی می کنید آن را به وضوح تعریف کنید. هنر چیست؟ این بصری، اجرایی، و خیلی بیشتر است. این می تواند موسیقی و رقص، مجسمه و آثار ادبی باشد. عکاسی شکلی از هنر است و معماری هم همینطور. هنر سینمایی هم هست. هنر چیزی فراتر از یک نقاشی قدیمی در موزه است.

هنر مدرن در پیش بردن مرزهای آنچه هنر تلقی می شود عالی است. هر چیزی می تواند هنر باشد تا زمانی که مردم آن را چنین درک کنند. نوار موزی که به دیوار چسبانده شده است هنر مدرن محسوب می شود. عمل نمایشی خوردن آن موز و در نتیجه تخریب اثر هنری نیز هنر مدرن محسوب می شود.

با در نظر گرفتن این موضوع، آیا هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی تنها زیربخش دیگری از هنر نیست؟ یا سزاوار این عنوان نیست؟

2. ما باید اصالت و مالکیت را دوباره ارزیابی کنیم

هر هنرمندی دوست دارد تصور کند که خلاقیت خود برجسته است و کارش تا آنجا که می تواند بدیع باشد. با این حال، وقتی وقت و انرژی خود را اختصاص می دهید، می توانید کشف کنید که اصالت یک تصور عاشقانه است که به شکل ایده آلیستی که مردم از آن دارند وجود ندارد. و دلیلی برای آن وجود دارد.

بیشتر چیزها قبلاً کشف، تصور، فکر و انجام شده اند. با در نظر گرفتن این موضوع، آیا دانستن اینکه یک خیابان کاملاً جدید از هنر در حال شکوفا شدن است، خیلی هیجان انگیز نیست؟

بیایید تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی را به عنوان مثال در نظر بگیریم زیرا تعداد زیادی مولد هنر هوش مصنوعی در دسترس هستند که رایگان و استفاده آسان هستند. برای ایجاد آن نوع هنری، یک مولد هوش مصنوعی را با پیام های متنی تغذیه می کنید. سپس یک مفهوم هنری ایجاد می کند که با درخواست ها مطابقت دارد. و معمولاً حتی گزینه هایی را نیز به شما می دهد.

شما همچنین می توانید این تصاویر ژنراتور را تغذیه کنید و ببینید که با آنها چه چیزی ایجاد می کند. انتخاب عکس هایی که به آن می دهید و همچنین بهترین نتیجه نهایی به عهده شماست. و این منجر به این سوال می شود که چه کسی پشت این اثر هنری است؟ آیا هوش مصنوعی کار تولید گزینه ها را انجام می دهد؟ یا این شما هستید که همه چیز را انتخاب می کنید؟

سؤال دیگری که باید در مورد هنر هوش مصنوعی در نظر گرفت، اصالت است. آیا شما فقط به کار دیگران غذا نمی دهید؟ آیا آنها باید برای اثر هنری انتخابی شما که توسط هوش مصنوعی تولید شده است، اعتبار کسب کنند یا شما باید؟

اگر از هنر و هوش مصنوعی دیگران برای ساختن خود استفاده می کنید، این دزدی، کپی برداری یا الهام است؟ و بزرگترین سوال باقی می ماند: چه کسی هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی پس از ایجاد آن را در اختیار دارد؟

اداره کپی رایت ایالات متحده درخواستی برای حفاظت از حق چاپ روی یک اثر هنری تولید شده توسط هوش مصنوعی دریافت کرده است اما آن را رد کرده است. دو برابر. دفتر این موضع را تأیید می کند که به هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی نمی توان ثبت حق چاپ را اعطا کرد زیرا قانون کپی رایت برای محافظت از حق نسخه برداری به نویسندگی انسان نیاز دارد.

پس از رد دوم، دفتر بیانیه‌ای منتشر کرد که نشان می‌دهد این اثر “فقدان نویسندگی انسانی لازم برای حمایت از ادعای حق چاپ” است. بنابراین، طبق قوانین فعلی در ایالات متحده، هیچ انسانی برابر با هیچ حمایتی نیست. و از آنجایی که مولدهای هوش مصنوعی انسان نیستند، حداقل در حال حاضر از حمایت های کپی رایت بهره نمی برند.

3. هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی مشاغل خاصی را ساده می کند

موارد زیر را تصور کنید. شما یک کتاب نوشته اید. آماده انتشار است اما هنوز طرح جلدی دریافت نکرده است. بنابراین، برای روی جلد خود به چه کسی مراجعه می کنید؟ خوب، می توانید برای انجام این کار به یک متخصص پول پرداخت کنید یا می توانید از یک مولد هنر هوش مصنوعی استفاده کنید.

بالاخره چرا که نه؟ وقتی با یک حرفه ای صحبت می کنید، تقریباً همان حرکت ها را پشت سر می گذارید.

شما به آن‌ها چند دستور از حال و هوای مورد نظرتان می‌دهید، چیزی که انتظار دارید. به عنوان مثال، “دریای عمیق، کشتی غرق شده، هیولاها، اسطوره ها زنده می شوند، پیشگویی ها، فانتزی”. اعلان ها به آنها کمک می کند تا ایده ای از کتاب شما پیدا کنند. حتی می توانید چند تصویر از آنچه از نظر مفهومی دوست دارید برای آنها ارسال کنید. رنگ ها، نحوه تصور شخصیت های خود و غیره.

خوب، شما می توانید از همان چیزها برای تغذیه به یک ژنراتور هوش مصنوعی استفاده کنید. حتی اگر تلاش‌های بیشتری از شما می‌گیرد تا تصویر را دقیقاً همانطور که دوست دارید دریافت کنید، می‌توانید هر چند بار که طول می‌کشد تلاش کنید. هیچ محدودیتی وجود ندارد و برخلاف یک حرفه ای، سوراخی در جیب شما نمی سوزاند.

و هوش مصنوعی فقط به جلد کتاب کمک نمی کند. همین امر در مورد جلد آلبوم، پوستر و هر چیز دیگری صدق می کند.

4. هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی زمین بازی را تراز می کند

خلق هنر باعث ایجاد یک سرگرمی شگفت انگیز، یک حرفه غیرقابل شکست و فقط یک روش عالی برای بیان خود می شود. اما هنر می تواند گران شود. بنابراین، همیشه آسان نیست که ببینید آیا یک نوع هنر برای شما مناسب است یا خیر.

هنگامی که تمام لوازم مورد نیاز خود را برای امتحان کردن یک خیابان جمع آوری کردید، می توانید صورت حساب را جمع آوری کنید. این امر به ویژه در مورد هنرهای تجسمی مانند عکاسی، نقاشی و مجسمه سازی صادق است. کاوش در رشته هنری شما می تواند هزینه تحصیل گران قیمت و منحنی یادگیری طولانی را برای شما به همراه داشته باشد.

واقعیت این است که بیشتر انواع هنر گران هستند. اما وقتی صحبت از هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی می شود، تنها چیزی که برای کشف آن نیاز دارید دسترسی به اینترنت است. این یک راه تقریباً رایگان برای کشف علایق هنری شما ارائه می دهد.

5. با هوش مصنوعی، می توانید سبک های جدیدی از هنر خلق کنید

هوش مصنوعی این قدرت را دارد که شبیه سازی و واقعیت را پیوند دهد. در حال حاضر برای ایجاد فضاهای سه بعدی هنگام طراحی اتاق ها، خانه ها یا هر چیزی از این قبیل استفاده می شود. بنابراین، استفاده از همین فناوری برای ایجاد تجربیات هنری، یک قدم طبیعی است.

هوش مصنوعی می تواند به راحتی تصاویر و ویدیوهای سه بعدی واقع گرایانه بسازد تا واقعیت مجازی را به عنوان هنر بسازد. شما می‌توانید خود را در متاورژن در حال کاوش در نمایشگاهی از آثار هنری تولید شده توسط هوش مصنوعی بیابید—تصاویر قاب‌بندی شده و آویزان‌شده به دیوارهایی که در حین راه رفتن در اطراف شما نصب می‌شوند. یا شاید آنهایی که هر بار که نگاه می کنید، تصویر خود را تغییر می دهند و توهم حرکت ایجاد می کنند.

هوش مصنوعی حتی می‌تواند برای ایجاد یک نمایشگاه هنری استفاده شود که می‌توانید با تجربه آن با یک مجموعه VR تعامل داشته باشید. می توانید تصویر مقابل خود را لمس کنید، بافت ایجاد هوش مصنوعی را احساس کنید و رنگ زیر انگشتان خود را تصور کنید – کاری که در موزه نمی توانید انجام دهید.

بنابراین، می توان گفت هوش مصنوعی در هنر پتانسیل بی نهایتی دارد. تنها محدودیت هایی که با آن روبرو است، مرزهای تخیل مردم است.

6. با هوش مصنوعی، امکانات بی پایان هستند

با استفاده از مولدهای هوش مصنوعی، می‌توانید اشکال مختلفی از هنر ایجاد کنید: موسیقی، شعر، داستان و غیره. با این حال، تصاویر ساخته شده با هوش مصنوعی به طور مداوم چشمگیرترین هستند.

شما به اعلان‌های ژنراتور (خطوط متن، تصاویر، هر آنچه که نیاز دارد) تغذیه می‌کنید و هوش مصنوعی کرک می‌شود و برای شما هنری خلق می‌کند. شما می‌توانید هر چیزی که فکرش را بکنید، از باب اسفنجی به عنوان یک سامورایی ژاپنی گرفته تا نمایشی از اتللو در فضا، به ژنراتور هوش مصنوعی تغذیه کنید. آسمان حد توست.

و، اگرچه، برخی از آزمایش‌های مربوط به ساخت تصاویر هوش مصنوعی چیزهای زیادی را به‌جا می‌گذارد، اما پتانسیل آن به وضوح قابل مشاهده است. علاوه بر این، مانند هر چیزی که به هوش مصنوعی متکی است، می دانید که با گذشت زمان بهبود خواهد یافت.

هوش مصنوعی در حال حاضر در بسیاری از زمینه ها پیشرفت کرده است. حتی می توانید هوش مصنوعی را در ساخت ویولن سنتی به کار ببرید. هوش مصنوعی در حال حاضر بسیار بهتر از ده سال پیش یا حتی پنج سال پیش است.

امروز، یک تصویر تولید شده توسط هوش مصنوعی برنده یک مسابقه هنری شد. فردا کی میدونه؟

هنر هوش مصنوعی: تهدید، جایگزین یا افزوده؟

هنر فقط یک چیز نیست. می تواند تعداد زیادی را در خود جای دهد. بنابراین فریاد زدن از پشت بام ها که هوش مصنوعی جایگزین افراد در هنر می شود، مضحک است. در مورد هنر، از جمله هوش مصنوعی، برای همه جا وجود دارد.

هنر ایجاد شده با هوش مصنوعی قطعا خطوط را محو می کند. و اگرچه تازگی ظاهری آن ممکن است برای برخی ناخوشایند باشد، اما آن را در طرح بزرگ آنچه هنر است، کمتر هنری نمی کند. چه توسط هوش مصنوعی تولید شده باشد و چه کاملاً توسط یک شخص ساخته شده باشد، با این وجود هنر است.

هوش مصنوعی در مراقبت های بهداشتی، مالی، آموزش و پرورش و بسیاری از زمینه های دیگر بسیار مفید است. این در حال پیشرفت دائمی است و کمک های مداوم را ارائه می دهد. بنابراین سؤال این است که چرا وقتی هوش مصنوعی در رابطه با آن زمینه ها ذکر می شود، ما را تحسین می کنیم اما وقتی وارد قلمرو هنر می شود، تمایل به تمسخر آن داریم؟

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس