7 اشتباه توییتری

74
0
اشتباه توییتری

استفاده از توییتر آسان است. به راحتی می توانید حساب خود را راه اندازی کنید، دیگران را دنبال کنید و اولین توییت خود را در عرض چند دقیقه ارسال کنید. اما ممکن است اشتباهات مهمی در توییتر مرتکب شوید، برای مثال افرادی را به اشتباه فالو کنید. در این مقاله به مهم ترین اشتباهات توییتر و نحوه جلوگیری از آنها می پردازیم.

منشن کردن افراد در ابتدای توییت

اگر نام کاربری شخصی را در توییت خود وارد کنید به او اطلاع داده می شود که شما او را منشن کردید. اگر به توییت شما پاسخ دهند، یک مکالمه توییتری آغاز میشود به همین راحتی!

اما اگر توییت خود را با نام کاربری شروع کنید، تنها افرادی که شما و اکانت منشن شده را فالو می کنند، توییت را در تایم لاین خود مشاهده خواهند کرد. علاوه بر این در پروفایل شما، توییت به جای فید اصلی توییت‌ها در بخش Tweets & replies ظاهر می‌شود.

این به این دلیل است که توییتر چنین پیام هایی را بخشی از یک مکالمه نیمه خصوصی فرض می کند. در واقع نمی خواهد توییت تایم لاین فالوورهای شما را مسدود کند. برای حفظ حریم خصوصی کامل بهتر است از دایرکت توییتر استفاده کنید تا فقط شما و گیرنده پیام ها را ببینید.

اگر می‌خواهید شخصی را در توییت وارد کنید، اما می‌خواهید همه دنبال‌کنندگان شما توییت را ببینند، باید چیزی را قبل از علامت @ در توییت قرار دهید. تا زمانی که username@ اولین کلمه در توییت نباشد، همه دنبال کنندگان شما آن را خواهند دید.

استفاده بیش از حد از هشتگ ها

در توییتر تایپ علامت # + کلمه یا عبارت یک هشتگ ایجاد می کند. با هشتگ ها توییتر توییت ها را دسته‌بندی میکند و افراد نیز میتوانند با جستجوی هشتگ ها توییت های مربوط به آن کلمات را پیدا کنند. حتی برخی از هشتگ های توییتر تاریخ را شکل داده اند. چند روش استفاده درست از هشتگ ها شامل موارد زیر است:

  • خبر جدید درباره یک رویداد یا پخش زنده (olympicgames#)
  • خبر جدید در مورد یک موضوع خاص (pokemon#)
  • ارسال توییت طنز در مورد مشکلات روزانه (firstworldproblems#)

شما می توانید هر تعداد هشتگ را که دوست دارید در یک توییت استفاده کنید، اما استفاده بیش از حد از هشتگ باعث کاهش تاثیر توییت شما می شود. توییتر استفاده از بیش از دو هشتگ را توصیه نمی کند. همچنین کلمه ای را که بعید است کسی آن را جستجو کند هشتگ نکنید و مهمتر از همه کلمات تصادفی را در جمله هشتگ نکنید. هیچ فایده ای ندارد و خواندن توییت را سخت تر می کند. به عنوان آخرین نکته به یاد داشته باشید که نمی توانید از فاصله یا علائم نگارشی در هشتگ استفاده کنید.

دنبال کردن افراد زیاد

اگر کسی شما را فالو کرد نیازی نیست مانند فیس بوک برای رعایت ادب و دوستی او را فالو کنید. اگر فقط کسانی را که واقعاً به توییت های آنها علاقه مند هستید دنبال کنید، بهتر است. از اینکه کسی را فالو نکنید احساس بدی نداشته باشید.

اگر افراد زیادی را دنبال کنید، تایم لاین شما بسیار شلوغ خواهد شد و توییت های مهم را از دست خواهید داد. افراد را بر اساس یک توییت خوب یا به خاطر افراد دیگر دنبال نکنید. مرتباً حساب‌هایی که دنبال می‌کنید را بررسی کنید و آن‌هایی را که دیگر برایتان جالب نیستند آنفالو کنید. در این صورت تایم لاین شما منظم تر خواهد بود.

توییت کردن بیش از حد

مطمئناً مردم انتخاب کرده‌اند که شما را دنبال کنند، اما فالو کردن شما به این معنی نیست که می‌خواهند تایم لاین‌شان پر از توییت‌های شما شود. اگر بیش از حد توییت کنید ممکن است افراد شما را آنفالو کنند.

اگر بیش از چند بار در روز توییت می‌کنید (به استثنای پاسخ‌ها) خیلی زیاد است. همچنین نباید دائماً توییت های خود را ریتوییت کنید. اگر اینقدر حرف برای گفتن دارید، شاید بهتر باشد یک وبلاگ راه اندازی کنید.

استفاده از ربات توییتر

شما مجاز به استفاده از ربات ها در توییتر هستید، در صورتی که مخرب نباشد. این ربات‌ها می‌توانند کارهای مختلفی از جمله توییت کردن از طرف شما را به صورت خودکار انجام دهند. برای مثال میتوانید از یک ربات برای خوش آمدگویی به دنبال کنندگان جدید استفاده کنید. همچنین برخی از ربات تعداد فالوورهای شما اطلاع میدهند.

اما مردم نمی خواهند با ربات ها صحبت کنند، بلکه می خواهند با شما صحبت کنند. تایم لاین دیگران را با توییت های خودکار اسپم نکنید. بلکه توییت های خود را منحصر به فرد و شخصی کنید. این کار به نفع شما و همه کسانی است که شما را دنبال می کنند.

ریتوییت بیش از حد

ریتوییت برای زمانی است که میخواهید توئیت شخص دیگری را برای فالوورهای خود ارسال کنید. مراقب باشید از این قابلیت بیش از حد استفاده نکنید. فقط به این دلیل که شما به توییتی علاقه مند هستید نباید آن را مدام ریتوییت کنید. دکمه لایک برای همین کار است!

اگر دائماً ریتوییت می کنید، ممکن است فالوورهای خود را از دست بدهید. زیرا افراد شما را برای توییت هایی که پست میکنید فالو کرده اند. فقط توییت های مهم که ارزش پست کردن دوباره را دارند ریتوییت کنید.

تغییر زیاد عکس پروفایل

هر چند وقت یک بار خوب است که عکس پروفایل توییتر خود را تغییر دهید. اما زیاد آن را تغییر ندهید. زیرا عکس پروفایل راهی سریع برای شناسایی توییت افراد در تایم لاین است. اگر تصویر پروفایل خود را مدام تغییر دهید، ممکن است افراد توییت شما را از دست بدهند. اگر می خواهید پروفایل توییتر خود را متمایز کنید، به جای تغییر عکس پروفایل میتوانید هدر یا بیو خود را تغییر دهید.

اعتبار توییتر خود را حفظ کنید

با رعایت اشتباهات توییتری گفته شده در این مقاله می‌توانید توییت‌های خود را به بهترین شکل ممکن پست کنید، فالوورهای بیشتری جذب کنید و اعتبار توییتر خود را حفظ کنید.

 

همچنین مقاله ما را درباره پیدا کردن شغل در توییتر مطالعه کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس