7 بازی سکوبازی برتر با بیش‌ترین ارزش تکرار

176
0
7 بازی سکوبازی برتر با بیش‌ترین ارزش تکرار

ژانر سکوبازی نقش بسیار مهمی در تاریخ هنرصنعت بازی ایفا کرده است و هنوز هم همچنان قوی است، به ویژه به لطف استودیوهای مستقلی که سبک بازی را در زمانی که ماجراجویی‌های جهان باز و بازی‌های نقش‌آفرینی شروع به تسلط بر نمودارهای فروش کرده‌اند، زنده نگه داشته اند. بازی‌های سکوبازی مانند Super Mario Bros یا همان قارچ خور خودمان در بازگرداندن هنرصنعت از سقوط در سال 1983 بسیار اساسی بودند، در حالی که بازی‌هایی مانند Super Mario 64 و Banjo-Kazoie پتانسیل بازی‌های سه بعدی را نشان دادند. فهرست 7 بازی سکوبازی برتر با بیش‌ترین ارزش تکرار را در اول نیوز بخوانید.

یکی از بسیاری از جنبه‌های ژانر سکوبازی که آن را برای چندین دهه به چنین موفقیتی تبدیل کرده است، قابلیت تجربه مجدد آن است. بازی‌های سکوبازی تمایل دارند کمپین اصلی خود را با مقدار زیادی از محتوای جانبی ارائه کنند محتوایی ، که برای گیمرهایی که می‌خواهند برای تجربه مجدد بازی بازگردند عالی است.

7 بازی سکوبازی برتر با بیش‌ترین ارزش تکرار

7. Spyro Reignited Trilogy

پس از مشاهده موفقیت‌های Crash Bandicoot N. Sane Trilogy، اکتیویژن تصمیم گرفت تا Spyro اژدهای بنفش نمادین را با Spyro Reignited Trilogy وارد صحنه کند، ورودی که در واقع مانند سه‌گانه N. Sane، بازسازی سه بازی اول Spyro بود. این مجموعه شامل بازی‌هایی است که سرشار از اشیاء جمع‌کردنی هستند. به اصطلاح به این بازی‌ها کالکتون می‌گویند. اشیا جمع‌کردنی مانند جواهرات، تخم مرغ و اژدهای یخ زده در مراحل بازی پراکنده شده‌اند. کافی است بگوییم، حتی پس از شکست دادن داستان اصلی، به راحتی می‌توان ساعت‌ها در سه‌گانه Spyro Reignited فرو رفت و بازیکنان برای انجام این کار در هر بازی پاداش خوبی دریافت خواهند کرد.

یکی دیگر از راه‌هایی که این کالکتیبل‌ها منجر به تجربه مجدد می‌شوند این است که، به دلیل فضای عظیمی که هر مرحله را پر می‌کند، بازیکنان خیلی زود بسیاری از مکان‌های بازی را فراموش می‌کنند، بنابراین می‌توانند هر چند سال یک بار سه‌گانه را دوباره بازی کنند، و اصلاََ هم احساس تکراری بودن کارها را نکنند. گویی که بار اول است بازی را تجربه می‌کنند.

7 بازی سکوبازی برتر با بیش‌ترین ارزش تکرار

6. Banjo-Kazooie

بازی Banjo-Kazooie در سال 1998 روی Nintendo 64 منتشر شد. این بازی به وضوح از Super Mario 64 با مراحل جهان باز 3 بعدی الهام گرفته شده بود، اگرچه بازی با قرار دادن تعداد زیادی کالکتیبل‌در هر مرحله برای اطمینان از این موضوع، عناصر کالکتون ماریو 64 را حتی فراتر برد. بنابراین افرادی که به جمع کردن چیزها علاقه دارند، بدون شک از این موضوع لذت خواهند برد.

درست مانند Spyro Reignited Trilogy، بازی Banjo-Kazooie یک تجربه عالی است که هر دو سال یکبار می‌توان آن را تکرار کرد، زیرا به راحتی می‌توان فراموش کرد که در کجا چه چیز پنهان شده است.

5. مجموعه Ori

استودیوی Moon با خلق بازی سکوبازی متروییدوانیای Ori همه را غافلگیر کرد. کسی انتظار این موفقیت را از یک استودیوی مستقل و تازه‌کار نداشت. اما سازندگان به قدری فوق العاده ظاهر شدند که همه را انگشت به دهان گذاشتند.

بازی‌های متروییدوانیا معرف حضور بازی دوستان هستند. این بازی‌ها به دلیل سبک خاص خود تا انتها جذابیت خود را حفظ می‌کنند. شما با در اختیار گرفتن ابزارهای جدید به مناطق مختلف بازی راه خواهید یافت و همین موضوع خود گویای ارزش تکرار بالای این بازی‌هاست. در واقع شما با فعال کردن قابلیت‌های جدید به پیشروی ادامه می‌دهید و گاهاََ پس از اتمام بازی نیز هنوز مناطق دست نخورده زیادی باقی می‌مانند. اینجاست که ارزش تکرار بالای این بازی‌ها برای علاقه‌مندان نمایان می‌شود.

7 بازی سکوبازی برتر با بیش‌ترین ارزش تکرار

4. Rayman Origins و Rayman Legends

زمانی که Rayman از Ubisoft شروع به ساخت بازی‌های پارتی با Raving Rabbids کرد، به نظر می‌رسید که روزهای پلتفرمینگ او به پایان رسیده است. با این حال، قهرمان بدون اندام در Rayman Origins که دنباله‌ای به نام Rayman Legends داشت، بازگشت بزرگی داشت. هر دو بازی مورد توجه طرفداران و منتقدان قرار گرفتند و گیمرها را با مراحل پر از اشیاء جمع‌کردنی خود خوشحال کردند.

هر دوی این بازی‌ها به لطف حالت time trial برای تجربه مجدد عالی هستند، موضوعی که به دلیل مناسب بودن حرکت و انیمیشن Rayman برای گیم‌پلی سریع، بسیار سرگرم‌کننده است.

7 بازی سکوبازی برتر با بیش‌ترین ارزش تکرار

3. Super Mario Odyssey

پس از شکست مفتضحانه‌ی Wii U، نینتندو تحت فشار قرار گرفت تا مخاطبان را با نینتندو سوییچ تحت تاثیر قرار دهد. خوشبختانه، این کنسول با طراحی عالی قابل تعویض و بازی‌های سری اصلی فوق العاده خود در فرنچایز نمادین Legend of Zelda و Super Mario، انتظارات را برآورده کرد، و بلافاصله سطح و کیفیت بالایی را برای کنسول ایجاد کرد.

بازی Super Mario Odyssey این سری پلتفرمینگ را به سبک طراحی مرحله Super Mario 64، با مراحل بزرگ و باز مملو از چیزهایی که باید انجام دهید و پیدا کنید، بازمی‌گرداند. با این حال، Super Mario Odyssey به اندازه‌ی یک سر و گردن از لحاظ مقیاس از ماریو 64 بالاتر است. و این به لطف مراحل بزرگ و اشیاء جمع‌کردنی فراوان بازی است. کافی است این را بگوییم که، بازیکنانی که به دنبال تکمیل 100٪ بازی هستند، مطمئناً ارزش پول خود را خواهند گرفت. یعنی بازی فوق العاده پر و پیمان است.

کراش

2. Crash Bandicoot 4: It’s About Time

پس از موفقیت بازسازی Crash Bandicoot N.Sane Trilogy، شرکت Activision و Toys For Bob در سال 2020 با هم همکاری کردند تا Crash Bandicoot 4: It’s About Time را منتشر کنند، دنباله‌ای بر Crash Bandicoot: Warped در سال 1998. Toys For Bob کار خارق‌العاده‌ای را در مدرن‌سازی سری نمادین پلتفرمر انجام داد، با مراحلی که به زیبایی و با دقت طراحی شده‌اند. مراحلی که پیشرفت در آن‌ها لذت بخش است.

فرنچایز Crash Bandicoot همیشه برای افرادی که دنبال کالکتیبل هستند عالی بوده است، با جواهراتی که برای شکستن همه جعبه‌ها و شکستن رکورد تایم تریال در دسترس هستند. بازی Crash Bandicoot 4: It’s About Time به طور قابل توجهی این بخش از سری را با نوارهای فلاش بک برای جمع آوری و تکمیل مراحل به شکل معکوس و یک جواهر پنهان در هر مرحله گسترش داد. این بازی شکایاتی از طرفداران دریافت کرد که برای 100% کردن بسیار سخت است، اما نمی‌توان انکار کرد که بازی قابلیت تجربه مجدد زیادی را ارائه می‌دهد، به خصوص با چالش وسوسه انگیز پلاتینیوم و جایزه ویژه زمانی.

اسپلانکی

1. Spelunky

بازی Spelunky برای اولین بار در سال 2008 روی رایانه شخصی منتشر شد و سپس در سال‌های بعد روی کنسول‌های متعدد دیگری از جمله Xbox 360 و PlayStation 3 عرضه شد. بازی فوق العاده ارزش تکرار بالایی دارد چرا که rougelike است. مراحل پس از هر بار مردن تغییر می‌کنند. این موضوع قابلیت تجربه مجدد بازی را بی نهایت می‌کند.

سکوبازی‌های بسیاری وجود دارند که به صورت کامپیوتری و هوش مصنوعی تولید شده‌اند. عناوینی که می‌توانستند در این فهرست قرار بگیرند، اگرچه Spelunky به دلیل تأثیر آن بر ژانر و گیم‌پلی اعتیادآور که به نظر می‌رسد هرگز کهنه نمی‌شود، مورد توجه قرار می‌گیرد.

نظر شما در این خصوص چیست؟ فهرست 7 بازی سکوبازی برتر با بیش‌ترین ارزش تکرار را چطور ارزیابی می‌کنید؟ جای کدام بازی در این بین خالی بود؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس