7 دلیل برای اینکه هرگز از مک به ویندوز مهاجرت نکنید!

44
0
از مک به ویندوز مهاجرت نکنید

همه ما می دانیم که کاربران اپل عاشق مک های خود هستند، اما به دلایل قانع کننده، تغییر پلت فرم برای آنها سخت است. از مک به ویندوز مهاجرت نکنید!

خوانندگانی مثل شما به حمایت از MUO کمک می کنند. وقتی خریدی انجام می دهید. با استفاده از پیوندهای موجود در سایت ما، ممکن است کمیسیون Alliate دریافت کنیم.

ویندوز کاتالوگ متنوعی از دستگاه‌ها را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد، مشابه بازار اندروید. کاربران اپل گزینه های زیادی برای دستگاه های خود ندارند که باعث شود مشتریان احساس محدودیت کنند.

با این اوصاف، چرا اکثر کاربران مک هرگز به ویندوز سوئیچ نمی کنند؟ خوب، دلایل معتبر زیادی وجود دارد که چرا آنها سوئیچ نمی کنند و ترجیح می دهند به مک بچسبند.

7.طراحی برتر و کیفیت ساخت

شکی نیست که اپل یک برند برتر است و در طراحی محصولات این شرکت خودنمایی می کند. همه مک‌ها در مقایسه با بسیاری از لپ‌تاپ‌های ویندوزی که عمدتاً از پلاستیک استفاده می‌کنند، از طراحی ممتازی برخوردارند که عمدتاً از آلومینیوم ساخته شده است. این ماده باعث می‌شود مک‌بوک‌ها محکم و سفت شوند و در مقایسه با لپ‌تاپ‌های پلاستیکی انعطاف‌پذیری کمی ایجاد کنند.

مک ها همچنین به لطف طراحی آلومینیومی از کیفیت ساخت عالی برخوردار هستند و اپل حتی به جزئی ترین جزئیات دستگاه نیز توجه می کند.

فراتر از مواد مورد استفاده. جدیدترین لپ‌تاپ‌های اپل، مانند M2 MacBook Air و MacBook Proهای سطح بالا، حتی حاشیه‌های بسیار نازکی دارند. طراحی ممتاز این حس را به مصرف کننده می دهد که دستگاهی رده بالا را خریداری کرده است که در عین ظاهر شیک و مدرن، بادوام خواهد بود. این یکی از عوامل اصلی گرایش مصرف کنندگان به سمت محصولات اپل است.

6.از مک به ویندوز مهاجرت نکنید: اکوسیستم اپل

هیچ چیزی وجود ندارد که با اکوسیستم اپل مقایسه شود. شرکت‌ها به تلاش خود ادامه می‌دهند تا نحوه عملکرد یکپارچه آیفون، آی‌پد، اپل واچ و مک را تکرار کنند. می‌توانید تمام پیام‌ها، مخاطبین، موسیقی، عکس‌ها و خیلی چیزهای دیگر را به‌طور خودکار در همه دستگاه‌های اپل خود بدون نیاز به همگام‌سازی دستی آن‌ها داشته باشید.

آنها بدون زحمت به روز می شوند، که بسیار مفید است زیرا برای دریافت عکس یا آهنگ مورد نظر خود در مک خود مجبور نیستید بین دستگاه ها دست و پنجه نرم کنید.

ویژگی‌های Continuity اپل فراتر از محتوا است تا تجربه اکوسیستم را بهبود بخشد. یکی از کاربردی‌ترین ویژگی‌هایی که اکوسیستم را به بهترین شکل نشان می‌دهد، Handoff است که به شما امکان می‌دهد ایمیلی را شروع کنید یا یک صفحه وب را در iPad یا iPhone خود مشاهده کنید، سپس درست از جایی که با مک خود ادامه دادید ادامه دهید.

یکی از ویژگی‌های Continuity که اتفاقاً در Mac OS Ventura جدید است، دوربین تداومی است. همانطور که از نام آن پیداست، می توانید آیفون خود را به مک خود متصل کنید و به جای وب کم داخلی مک، از دوربین جلو برای تماس های ویدیویی استفاده کنید.

مک‌بوک‌های چند سال پیش تنها یک دوربین FaceTime 720p ارائه می‌کردند، بنابراین این ویژگی می‌تواند به رفع این نقص کمک کند. در نهایت، اپل همچنین یک ویژگی دارد که کاربران ویندوز مایل به داشتن آن هستند: AirDrop. اگر با AirDrop آشنا نیستید، به شما امکان می دهد فایل ها را از طریق Wi-Fi و بلوتوث به صورت بی سیم به دستگاه های دیگر ارسال کنید. حتی یک ترفند از طریق Finder وجود دارد که به شما امکان می دهد به راحتی چندین فایل را به طور همزمان در Mac AirDrop کنید.

کاربران در اکوسیستم اپل بسیار از AirDrop قدردانی می کنند، زیرا آزار و اذیت استفاده از یک سرویس شخص ثالث یا یک درایو خارجی برای انتقال فایل از یک دستگاه به دستگاه دیگر را برطرف می کند.

5.ارزش فروش مجدد

در حالی که همیشه در مورد قیمت بالای محصولات اپل بحث شده است، اما در طول زمان مقدار قابل توجهی از ارزش اصلی خود را حفظ می کنند. اگر دوست دارید مرتباً آن را ارتقا دهید، می‌دانید که دریافت بیشترین پول هنگام فروش دستگاه فعلی‌تان می‌تواند کمک قابل توجهی به پرداخت هزینه دستگاه جدید کند.

اگر نیاز به توضیح بیشتر در مورد اینکه چگونه محصولات اپل ارزش خود را حفظ می کنند، در نظر بگیرید که هزینه خرید مک بوک پرو اینتل از سال 2017 چقدر است. در وب سایت هایی مانند آمازون یا eBay، یک مک بوک پرو 2017 بازسازی شده همچنان بسته به قیمت حدود 500 تا 900 دلار قیمت دارد. چه مشخصاتی را انتخاب می کنید

نه تنها این یک کامپیوتر تقریباً پنج ساله است، بلکه در آن دوره زمانی شاهد انتقال به سیلیکون اپل نیز بوده ایم. مردم به دنبال خرید Mac های مستعمل هستند که در شرایط خوبی قرار دارند و قیمت مناسبی برای آن ها می پردازند تا از طراحی ممتاز و ویژگی های مفید منحصر به فرد macOS برخوردار شوند.

4. به روز رسانی نرم افزار بلند مدت

اگر یکی از چیزهایی که اپل در رابطه با طول عمر محصول به آن معروف است، پشتیبانی نرم افزاری است. رایانه‌های مک به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری رایگان و وصله‌های امنیتی را دریافت می‌کنند، اما مک‌هایی که قدمت چندین سال قبل دارند، همچنان این به‌روزرسانی‌ها را دریافت می‌کنند.

به عنوان مثال، اگرچه اپل به سیلیکون داخلی خود منتقل شده است، اما همچنان از مک های مبتنی بر اینتل با ویژگی های macOS Ventura پشتیبانی می کند. پشتیبانی نرم افزاری طولانی مدت کاری است که اپل به خوبی انجام می دهد، جنبه ای از محصول اپل که مردم ارزش زیادی برای آن قائل هستند.

3.از مک به ویندوز مهاجرت نکنید: امنیت بهتر

مک بر ایجاد امنیت بهتر برای کاربران تمرکز کرده است. این یکی از محورهای اصلی بحث در پشت بحث معروف مک در برابر رایانه شخصی بود. از آنجایی که اپل از تراشه‌های خود برای مک استفاده می‌کند، می‌توانید ویژگی‌های امنیتی متعددی مانند Secure Enclave در M1 را انتظار داشته باشید. Secure Enclave همان تراشه ای است که به کاربران آیفون کمک می کند از داده های خود محافظت کنند، به این معنی که مک از همان امنیت آیفون برخوردار است.

MacOS اپل همچنین دارای نرم افزار آنتی ویروس داخلی قدرتمندی است که از سیستم شما در برابر بدافزار محافظت می کند. اگر می خواهید محافظت بیشتری داشته باشید، چندین نرم افزار آنتی ویروس رایگان برای مک در بالای امنیت داخلی وجود دارد.

از نظر ویژگی‌های نرم‌افزار امنیتی، macOS مواردی مانند FileVault را ارائه می‌دهد که به شما امکان می‌دهد هارد دیسک خود را به راحتی رمزگذاری کنید. اگر به دنبال اقدامات حفاظتی داخلی بیشتری هستید، به حالت Lockdown نگاه نکنید.

اگر فکر می کنید هدف حمله سایبری قرار گرفته اید، حالت قفل که با macOS Ventura منتشر شده است، آخرین راه حل است. در این حالت، برنامه های خاص نحوه کار خود را تغییر می دهند. برای مثال، نمی‌توانید اکثر پیوست‌ها را در iMessage دریافت کنید. علاوه بر این، تماس‌های FaceTime را از افرادی که برای جلوگیری از مشکلات احتمالی با آنها تماس نگرفته‌اید، دریافت نخواهید کرد.

نه تنها برخی از برنامه ها عملکرد متفاوتی دارند، بلکه خدمات اپل نیز متفاوت است. با مک، کاربران چندین لایه امنیتی و ویژگی هایی دارند که به آنها کمک می کند محافظت شوند.

2. UI کاربر پسند بیشتر

macOS همیشه دارای یک رابط کاربری قابل دسترسی است که تقریباً همه می توانند از آن استفاده کنند. استیو جابز همیشه می‌خواست دستگاه‌هایی که اپل ایجاد می‌کند برای همه استفاده شود، خواه آن‌ها سواد فناوری داشته باشند یا نداشته باشند.

macOS دارای منوها و برنامه‌هایی است که برای پیمایش ساده هستند، با قرارگیری منطقی برای آیتم‌ها، و درک این نرم‌افزار برای کاربران عادی آسان است. همچنین سازماندهی دسکتاپ های خود با ویژگی هایی مانند Mission Control برای کاربران آسان است. شما همیشه می توانید برای یافتن و مدیریت اسناد خود با یک رابط کاربری ساده و قابل درک، به Finder تکیه کنید.

اخیراً، macOS برخی از برنامه‌ها مانند تنظیمات سیستم در Ventura را نیز تغییر داده است تا آنها را با دستگاه‌های iOS و iPadOS سازگارتر کند. این برنامه مشابه نسخه آیفون است، بنابراین کاربران آیفون دقیقاً می دانند که بیشتر موارد در برنامه کجا هستند. UI کاربر پسند macOS برای کاربران مک سخت است که پشت سر بگذارند.

1.از مک به ویندوز مهاجرت نکنید: پشتیبانی فنی اختصاصی

اگر تا به حال با مشکلاتی در رایانه خود برخورد کرده اید، می دانید که تلاش برای حل آنها چقدر ناامید کننده است، به خصوص اگر اهل فن آوری نباشید. علاوه بر این، برخی از شرکت‌ها پشتیبانی فنی را ارائه می‌کنند تا هنگام حل مشکل به شما کمک کنند.

خوشبختانه، اپل یک تیم اختصاصی از کارشناسان برای حل مشکل شما دارد. و می‌توانید از طریق چندین راه، مانند تلفن یا ایمیل یا بازدید از فروشگاه اپل، با آنها تماس بگیرید.

فروشگاه اپل بهترین راه برای حل مشکل شما در اسرع وقت است. پشتیبانی فنی اپل نیز یکی از دلایل متعددی است که کاربران مک برای خرید +AppleCare استفاده می کنند. چه یک مشکل نرم افزاری یا سخت افزاری باشد، اپل تخصص فنی لازم را برای راه اندازی مجدد و اجرای سریع مک خود در اختیار شما قرار می دهد.

کاربران مک به راحتی تکان نمی‌خورند

تغییر سیستم عامل چالش برانگیز است، اما اپل با ویژگی های اکوسیستم و همه دلایل دیگری که ذکر کردیم، ترک مک را دشوارتر می کند.

با سخت‌افزار ممتاز و نرم‌افزار آسان برای استفاده، داشتن استدلال قانع‌کننده برای تغییر به ویندوز سخت است. اگر کاربر فعلی ویندوز هستید و به فکر تغییر به مک هستید، نگاه کردن به M2 MacBook Air یک شروع عالی است.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس