استفاده از قارچ برای ساخت چرم | جایگزینی برای چرم حیوانی

دانشمندان از قارچ به عنوان جایگزینی برای چرم حیوانی پیدا کرده‌اند که در مقاله به این موضوع می‌پردازیم و شرکتی را معرفی می‌کنیم

39
0
قارچ جایگزینی برای چرم حیوانی

در قرن جدید بحث در مورد حقوق حیوانات بسیار بالا گرفته است و خیلی ها مخالف استفاده از چرم حیوانی هستند. هرچند محصولات پلیمری زیادی به عنوان جایگزین معرفی شد، با این حال هنوز هم نتوانسته‌اند جایگزینی برای چرم حیوانی شوند. دانشمندان راهکاری برای استفاده از قارچ و بکاربردن آن به عنوان چرب پیدا کرده‌اند که در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم.

ویژگی‌های قارچها، جایگزینی برای چرم حیوانی

ویژگی‌های قارچها، جایگزینی برای چرم حیوانی

ضخامت، مقاومت به تنش و براقیت چرم حیوانی همیشه قابل توجه بوده است. اما قارچ‌ها به راحتی و با سرعت زیاد می‌توانند رشد کنند. شرکت MycoWorks که توسط Sophia Wang و Philip Ross راه اندازی شده است، با دریافت ۶۲ میلیون دلار سرمایه در سال ۲۰۱۳ توانسته است تا حدود زیادی به این تکنولوژی دست پیدا کند و حتی چرم‌های خود را به کمپانی فشن و مد Hermès هم بفروشد.

Matt Scullin از مدیران این شرکت اعلام کرد که دلیل استقبال شرکت‌های مد و پوشاک، توانسته است در سال ۲۰۲۰ برای ارایه سری B محصولات خود، ۴۵ میلیون دلار دیگر سرمایه جذب نمایند. Emeryville مدیر تولید این شرکت می‌گوید که “ما یک شرکت بایوتکنولوژی خاص با اهداف خاص هستیم. ما متخصصانی را به سمت خود جذب کردیم که کارشان مانند قمار کردن است و همچنین یک کلاس کاری جهانی ساخته‌ایم که در حال توسعه آن و ایجاد تولید انبوه آن هستیم.”

Emeryville این سوال را می‌پرسد که ما چه می‌سازیم؟ “ما چرم می‌سازیم. در واقع ما چرمی با همان کیفیت اما ارزان‌تر، دوستار محیط زیست و البته با حجم تولید زیاد ایجاد خواهیم کرد که تمامی صنایع مصرفی چرم در دنیا را پوشش دهد.”

چالش های ساخت چرم از قارچ

قارچها جایگزینی برای چرم حیوانی

چالش‌های ساخت چرم از قارچ کم نیستند. مهمترین آنها تولید قارچ در حجم انبوه است و از طرفی باید قارچ‌های تولیدی استاندارهای لازم را داشته باشند. آنها باید فرایند تولید و برداشت قارچ را مکانیزه کنند و البته استفاده از ربات کشاورزی بسیار اهمیت خواهد داشت.

در حقیقت چالش مربوط به مدیریت الگوهای گشت و برداشت قارچ‌ها یا حتی تامین آن از دیگر تولید کنندگان بسیار زیاد است که امید می‌رود با استفاده از اتوماتیک شدن تمام فرایندها، مشکلات این پروژه به حداقل برسد.

حال که با ویژگی‌های قارچها و تکنولوژی مربوطه، به منظور جایگزینی برای چرم حیوانی آشنا شدید، پیشنهاد می‌شود از دیگر مقالات اول نیوز مانند کشاورزی پیشرفته هم بازدید کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس