معرفی جدیدترین خودروی مفهومی آئودی با قابلیت تغییر شکل

شرکت آئودی مدعی است که جدیدترین خودروی مفهومی آئودی که برقی هم است ، skysphere، می‌تواند خودش به تنهایی رانندگی کند.

31
0
برقی خودروی مفهمومی آئودی

مونتری، کالیفرنیا (CNN)، این شرکت مدعی است که جدیدترین خودروی مفهومی آئودی ، skysphere، می‌تواند خودش به تنهایی رانندگی کند. اما مشکل اصلی این است که با این تغییر حالت از رانندگی انسان به رانندگی خودکار، به ابتدا تا انتهای بدنه skysphere ۱۰ اینچ اضافه می‌شود.

کاپوت بلند این خودروی مفهومی به جلو کشیده می‌شود و فرمان و پدال ها تاشو هستند و کنار گذاشته می شوند. روی داشبورد سمت راننده، تنها یک صفحه نمایش شیشه‌ای قرار دارد، و سلکتور دنده نیز حذف می‌شود و فضای راحت‌تری را برای راننده ایجاد می‌کنند.

همه این برنامه‌ها قابل اجرا هستند زیرا skysphere یک ماشین الکتریکی است که انرژِی آن توسط یک موتور تامین می‌شود، که در پشت صندلی‌ها قرار گرفته است. این بدان معناست که در زیر کاپوت چیزی وجود ندارد که جلوی این کار را بگیرد زیرا فرانت-اند (بخشی از یک سیستم کامپیوتری که مستقیما با کاربر سروکار دارد) باعث می شود به سمت جلو و عقب حرکت کند.

حالت رانندگی خودکار خودروی مفهومی آئودی

جدیدترین خودروی مفهمومی آئودی

در حالت رانندگی خودکار، skysphere مانند یک ماشین گردشگری عمل می‌کند، یک صندلی دو نفره زیبا که برای سفرهای راحت در مسافت‌های طولانی طراحی شده است. فاصله بین دو محور بیشتر – فاصله بین چرخ‌های جلو و عقب – برای سفرهای جاده‌ای مناسب است زیرا می‌تواند حس ثبات بیشتری را در بزرگراه به خودرو بدهد. و بدون فرمان یا پدال‌ها، راننده می‌تواند با پاهای کشیده، استراحت کرده و از مناظر لذت ببرد.

در حالت رانندگی معمولی توسط شخص، بیشتر شبیه یک ماشین اسپرت است. فاصله بین دو محور بسیار کوتاه، می‌تواند احساس رانندگی سریعتر و واکنشی متناسب با شرایط به خودرو بدهد. این خودرو همچنین تعلیق خود را با تقریباً نیم اینچ نزدیکتر کردن به زمین، کم می‌کند. هنگامی که اتومبیل در حالت اسپرت قرار می‌گیرد، فرمان از زیر داشبورد باز می‌شود و مجموعه‌ای از پدال‌ها در جلوی پای راننده قرار می‌گیرند.

این خودروی با قابلیت تغییر شکل، تلاش آئودی برای پاسخ به معمای پیش روی طراحان خودرو است. حامیان این خودروها می‌گویند وسایل نقلیه خودران می‌توانند از نظر تئوری ایمن‌تر از رانندگان انسانی باشند و فرصت‌هایی را برای تجدید نظر در مورد اینکه یک ماشین چه کارهایی می‌تواند انجام دهد و باید چگونه باشد، ارائه می‌دهند. اما یکی از چالش‌هایی که آنها با آن روبرو هستند، پذیرش از سوی افرادی است که واقعاً از رانندگی لذت می‌برند. و آئودی که به قدرت و عملکرد خودروهای خود می‌بالد، می‌خواهد این افراد را در میان مشتریان اصلی خود داشته باشد. بنابراین این خودرو به آنها حد وسطی تسلی بخش را پیشنهاد می‌دهد.

دیدگاه سازندگان خودروی برقی آئودی

خودروی مفهمومی آئودی

Henrik Wenders، سرپرست برند آئودی، در مصاحبه خود با خبرنگاران گفت: “ما هنوز معتقدیم که رانندگی یک تجربه زیبا است و در آینده نیز این موضوع را در نظر خواهیم گرفت.

این skysphere هیچ پنجره مشبک جلویی ندارد، زیرا خودروهای برقی به اندازه یک خودروی بنزینی به خنک کننده نیاز ندارند. در عوض، یک صفحه آلومینیومی مشبک شکل زیر یک پوشش شفاف، جلوه‌های نوری را نشان می دهد که تغییرات را از یک حالت رانندگی به حالت دیگر مشخص می‌کند.

لوازم جانبی که به طور خاص برای این خودرو طراحی شده، نقش‌های مختلف خودرو را برجسته می‌کند. یک جفت پتو پشت صندلی راننده جمع شده و آماده استفاده است که اگر سرنشینان بخواهند هنگامی که skysphere خودش رانندگی می‌کند، چرت بزنند. هنگامی که فرمان از حالت تاشده خارج می‌شود، یک محفظه ذخیره سازی در پشت فرمان قرار دارد که در آن یک جفت دستکش رانندگی چرمی وجود دارد.

مدیران آئودی گفتند که این خودرو صرفا یک خودروی مفهومی است، و در واقع skysphere نمی‌تواند خودش به تنهایی رانندگی کند. این فقط یک ایده است که چگونه می‌توان از چنین خودرویی استفاده کرد. آنها همچنین مشخص نکرده‌اند که آیا همچین خودرویی با این تغییر طول می‌تواند برای آزمایش ایمنی مجوز بگیرد یا خیر.

skysphere با کاپوت بلند و درهایی که به سمت عقب باز می‌شوند، بر اساس مدل Horch 853 roadster در دهه ۱۹۳۰ طراحی شده است. Horch در سال ۱۹۰۴ تأسیس شد و اولین شرکت خودروسازی August Horch موسس آئودی بود. او در سال ۱۹۰۹ پس از اینکه مجبور به ترک Horch شد آئودی را تاسیس کرد. (آئودی یک ترجمه لاتین از نام Horch است که در آلمانی به معنی “گوش دادن” است.)

هر دو شرکت بعداً بخشی از Auto Union شدند که در سال ۱۹۳۲ از ادغام چهار خودروسازی آلمانی مختلف شکل گرفت. از بین این چهار تا، آئودی تنها موردی است که سرپا مانده است و هنوز از لوگوی Auto Union استفاده می‌کند، (چهار حلقه به هم پیوسته). امروزه آئودی بخشی از گروه Volkswagen Group (VLKPF) است که همچنان نام تجاری Horch را در اختیار دارد.

حالا که با جدیدترین خودروی مفهومی آئودی آشنا شدید، اگر قصد دارید از جدیدترین اخبار خودروهای برقی خبردار شوید، دیگر مقالات اول نیوز را هم مطالعه کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس