اطلاعات درز شده به AMD Ryzen 7000 – رقیب جدید اینل

102
0

AMD Ryzen 7000 سی پی یو نسل جدید که رقیب جدید اینل خواهد بود ، مقاله ای که در این ساعت از سایت اول نیوز در بخش فناوری مورد بحث قرار می دهیم، در ادامه همراهمان باشید.

یک افشای جدید اطلاعات بیشتری در مورد مشخصات پردازنده‌های AMD Dragon Range و AMD Phoenix در آینده به ما می‌دهد. هر دوی این مجموعه‌ها، نسل بعدی پردازنده‌های Zen 4 هستند که برای لپ‌تاپ‌ها ساخته شده‌اند، اگرچه هر کدام جایگاه خاص خود را دارند.

با توجه به اینکه مشخصات Dragon Range و Phoenix اکنون وارد بازی شده است، به نظر می رسد که AMD در موقعیت خوبی برای رقابت با رقبای خود، Intel و Nvidia، در لپ تاپ های گیمینگ آینده قرار خواهد گرفت.

Red Gaming Tech (RGT) در یوتیوب در مورد قابلیت ها و مشخصات برخی از پردازنده های Ryzen 7000 برای بخش موبایل صحبت کرد. AMD Dragon Range و Phoenix هر کدام لپ‌تاپ‌ها را برای گیمرها تامین می‌کنند، اما در حالی که Dragon Range بر ارائه بهترین عملکرد ممکن CPU تمرکز دارد، Phoenix به لطف RDNA 3 iGPU داخلی خود رقابتی خواهد بود.

بیایید با Dragon Range شروع کنیم. طبق گفته Red Gaming Tech، AMD به خط تولید نزدیک می شود، همان کاری که اینتل با Alder Lake-HX انجام داد. این بدان معناست که سازنده پردازنده‌های رافائل دسکتاپ خود را کوچک می‌کند تا در داخل لپ‌تاپ‌ها قرار بگیرند بدون اینکه نیازی به تغییر در مشخصات باشد. در نتیجه، پردازنده برتر از چهار پردازنده که اطلاعاتشان امروز به بیرون درز کرده است، دارای بیشترین هسته ها در میان CPU های موبایل AMD تاکنون خواهد بود.

طبق شایعات، Ryzen 9 7980HX با 16 هسته و پس از آن Ryzen 9 7900HX با 12 هسته عرضه خواهد شد. همچنین یک ورودی Ryzen 7، Ryzen 7 7800HX با هشت هسته، و همچنین Ryzen 5 7600HX با تنها شش هسته وجود دارد. سرعت متفاوت است و ممکن است در حالت بوست به 5 گیگاهرتز و بالاتر برسد در حالی که در فرکانس های پایه بین 3.6 گیگاهرتز تا 4 گیگاهرتز + متغیر است.

AMD Dragon Range از نظر عملکرد CPU قدرتمند خواهد بود، اما در مورد کارت گرافیک یکپارچه عقب خواهد ماند. ایده اینجاست که AMD می‌خواهد این پردازنده‌ها را در لپ‌تاپ‌های گیمینگ ارائه کند، که معمولاً یکی از بهترین پردازنده‌های گرافیکی را در هر صورت نصب می‌کنند. به این ترتیب، Dragon Range تنها با دو واحد محاسباتی RDNA 2 عرضه می‌شود که برای اجرای هیچ بازی جدی کافی نخواهد بود. با این حال، واقعاً نیازی به این کار نیست – پردازنده‌های این کالیبر با یک کارت گرافیک مجزا مجهز می‌شوند.

با حرکت به سمت AMD Phoenix (همچنین به عنوان Phoenix Point شناخته می شود)، CPU به وضوح رویکرد متفاوتی را اتخاذ می کند. در حالی که هنوز یک پردازنده Zen 4 است، تمرکز در اینجا به ارائه یک تجربه بازی خوب حتی با لپ‌تاپ‌های باریک و سبک امکان پذیر شده است. با توجه به اینکه Phoenix برای تغذیه نوت‌بوک‌های سبک وزن ساخته شده است، با 35 تا 45 وات کار می‌کند و نیاز برق را پایین نگه می‌دارد و عمر باتری را بیشتر می‌کند. این مشکل اغلب به عملکرد ضعیف در بازی بر می گردد، اما AMD در قالب گرافیک RDNA 3 را در آستین خود جای داده است .

در مقایسه با Dragon Range، گفته می‌شود که Phoenix تا شش برابر بیشتر هسته‌های GPU را ارائه می‌کند، که به معنای حداکثر ۱۲ واحد محاسباتی است. همانطور که توسط RGT اشاره شده است، این به معنای حداکثر 1536 سایه زن و فرکانس ساعت iGPU تا 3 گیگاهرتز است. ممکن است AMD امیدوار باشد که با نسخه برتر Phoenix با Nvidia GeForce RTX 3060 رقابت کند.

در این مجموعه، RGT همچنین انتظار دارد چهار پردازنده مختلف، AMD Ryzen 9 7980HS، Ryzen 9 7900HS، Ryzen 7 7800HS، و در نهایت، Ryzen 5 7600HS. این پردازنده‌ها گرافیک بهتری را به قیمت کاهش قابل توجه تعداد هسته‌ها، از هشت تا شش هسته، ارائه می‌کنند.

اگر شایعات صحت داشته باشند، لپ تاپ های گیمینگ نسل بعدی مبتنی بر CPU و APU های AMD چیزهای زیادی برای ارائه خواهند داشت. با این حال، قبل از اینکه آن‌ها وارد بازار شوند، ما Ryzen 7000 را برای رایانه‌های رومیزی و اینتل Raptor Lake را داریم که در اواخر امسال منتظر عرضه آن هستیم.

5/5 - (1 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس