موتور جستجوی بایدو (Baidu) ، آشنایی با این گوگل چینی و نحوه استفاده از آن

بایدو یک موتور جستجوی پیشرو در چین است، می‌توانید آن را گوگل چین نیز در نظر بگیرید. بایدو (Baidu) موتور جستجوی برگزیده در چین است.

281
0
موتور جستجوی بایدو (Baidu) ، آشنایی با این گوگل چینی و نحوه استفاده از آن

بایدو یک موتور جستجوی پیشرو در چین است، می‌توانید آن را گوگل چین نیز در نظر بگیرید. و در حالی که گوگل حضور گسترده‌ای در جهان دارد و کاربران چینی می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند (البته تا حدودی)، بایدو (Baidu) موتور جستجوی برگزیده در چین است.

مطالب مرتبط زیر را بخوانید:

نحوه ترجمه متن روی عکس در آیفون

آموزش ترجمه عکس با Google Translate

 

تغییر زبان موتور جستجوی بایدو

01 موتور جستجوی بایدو (Baidu) ، آشنایی با این گوگل چینی و نحوه استفاده از آن

آنچه کاربران ایالات متحده و انگلیسی زبانان باید بدانند: در حالی که بایدو در ابتدا به زبان ماندارین بارگیری می‌شود، اما می‌توانید به راحتی تنظیمات آن را تغییر دهید تا به زبان انگلیسی با آن کار کنید.

اگر از Chrome استفاده می‌کنید، مرورگر Google به طور خودکار صفحاتی را که به زبان مورد نظر شما نیستند ترجمه کند.

برای ایجاد این تغییر، بهتر است از Google Chrome استفاده کنید. روی نماد سه نقطه در بالا سمت راست صفحه کلیک کنید، سپس setting را انتخاب کنید. به قسمت Advanced> Languages ​​بروید و گزینه This Language is Used When Translated Pages را به انگلیسی (یا هر زبانی که ترجیح می‌دهید) تنظیم کنید.  در مرحله بعد، مطمئن شوید که گزینه کنار پیشنهاد ترجمه صفحات فعال باشد.

همچنین می‌توانید صفحات را با کلیک روی نماد صفحات در نوار آدرس Chrome ترجمه کنید.

وقتی به Baidu یا هر سایتی که به زبانی شما نیست می‌روید، باید یک پنجره بازشو برای ترجمه آن باز کنید. اگر این کار را نکردید، یا اگر به طور تصادفی آن را رد کردید، روی نماد صفحات در نوار آدرس کلیک کنید. با کلیک روی آن می‌توانید زبان خود را انتخاب کنید، که صفحه را ترجمه می‌کند.

مانند Google ،Baidu علاوه بر موتور جستجو و مرورگر، محصولات زیادی را ارائه می‌دهد.

امکانات موتور جستجوی بایدو

1 موتور جستجوی بایدو (Baidu) ، آشنایی با این گوگل چینی و نحوه استفاده از آن

بایدو را می توان از نظر محصولات خود با گوگل مقایسه کرد. بایدو دارای سرویس‌هایی مانند نقشه، چند رسانه‌ای و وب سایتی شبیه ویکی پدیا است.

برای تبلیغ کنندگان، مانند برند‌هایی که می‌خواهند محصولات یا خدمات خود را برای مخاطبان چینی تبلیغ کنند، یک بستر تبلیغاتی مشابه Google وجود دارد. همچنین گزینه‌ای برای پرداخت برای جایگاه بالاتر در نتایج جستجو وجود دارد.

حریم خصوصی

سیاست حفظ حریم خصوصی بایدو مختصر و ساده است. موتور جستجو اطلاعات شخصی شما را جمع آوری و استفاده می‌کند، به ویژه برای سفارشی کردن تجربه جستجوی شما، اما این اطلاعات را به شخص ثالثی واگذار نمی‌کند. بایدو از کوکی‌های ردیابی نیز استفاده می‌کند.

به نظر می‌رسد برای ورود به تنظیمات حریم خصوصی موتور جستجو برای ایجاد هرگونه تغییری نیاز به ورود دارید و به نظر نمی‌رسد صفحه ورود ترجمه شود. در اصل، شما باید با تنظیمات خصوصی ارائه شده توسط Baidu و هر کاری که می‌توانید با مرورگر خود انجام دهید راحت باشید، که احتمالا  احساس اطمینان بیشتری به شما می‌دهد.

تجربه‌ی کاربران

02 موتور جستجوی بایدو (Baidu) ، آشنایی با این گوگل چینی و نحوه استفاده از آن

ترجمه بایدو به زبان انگلیسی کامل نیست و خواندن نتایج آن کمی گنگ به نظر می‌رسد، با یان حال احتمالا شما از بایدو بعنوان موتور جستجوی اصلی خود استفاده نمی‌کنید.

همچنین، استفاده از موتور جستجوی بایدو و بدست آوردن دقیق‌ترین نتایج جستجو، نیازمند کمی تلاش و پشتکار است. بایدو برای چینی‌ها طراحی شده است، نه انگلیسی زبانان، بنابراین جستجوی انگلیسی نتایج کاملی به شما نمی‌دهد. در عوض، شما باید به زبان چینی جستجو کنید، تا نتایج دلخواه خود را دریافت کنید.

زبانی که برای جستجوی در Baidu استفاده می‌کنید منجر به نمایش نتایج مختلف می‌شود. به عنوان مثال، جستجوی “دیزنی لند” به زبان انگلیسی تقریبا چیزی حدود ۱۶ میلیون نتیجه را نشان می‌دهد. اما، جستجوی “دیزنی لند” به زبان چینی اطلاعات بیشتری در مورد دیزنی شانگهای ارائه می‌دهد. به طور دقیق‌تر جستجوی “دیزنی لند” به زبان چینی (بیشتر در مورد چگونگی انجام این کار در یک ثانیه) ۱۰۰ میلیون نتیجه را نشان می‌دهد و که بیشتر دیزنی شانگهای را مورد هدف قرار می‌دهد.

این امر بسیار مهم است زیرا اگر برای مخاطبان چینی بازاریابی می‌کنید، باید بدانید که آنها در جستجوی عبارت خاصی به زبان چینی، نه به انگلیسی، چه چیزی را مشاهده می‌کنند. برای انجام این کار، می‌توانید ترجمه صفحه را به انگلیسی تنظیم کنید، اما به جای تایپ کردن عبارت جستجوی خود به زبان انگلیسی، به Google Translate بروید.  در کادر اول انگلیسی و چینی (ساده شده) را از کادر کشویی در کادر دوم انتخاب کنید. متن جستجوی خود را ترجمه کنید، سپس نویسه‌های چینی را در قسمت جستجوی Baidu کپی و جایگذاری کنید.

پلتفرم‌ها

3 موتور جستجوی بایدو (Baidu) ، آشنایی با این گوگل چینی و نحوه استفاده از آن

از طریق Baidu.com می‌توانید به Baidu دسترسی داشته باشید و بهتر است از موتور جستجو در Chrome برای استفاده از ابزارهای ترجمه استفاده کنید.

فریب وب سایت “Baidu in English” را نخورید که اگر “Baidu” را جستجو کنید، به عنوان یکی از نتایج برتر به دست می‌آید. در حالی که این موتور جستجو مدعی است هنگام جستجوی انگلیسی همان نتایج Baidu.com را نمایش می‌دهد، همچنین ادعا می کند که به هیچ وجه وابسته به Baidu نیست.

 رقابت

در حالی که گوگل بزرگ‌ترین  موتور جست و جو در سطح جهان است، بایدو موتور جستجوی پیشرو در چین است (گوگل برای بسیاری از کاربران چینی مسدود شده است).  علاوه بر این، بایدو بر بازار کشور چین متمرکز است، در حالی که Google دارای دسترسی جهانی است. همچنین، بایدو در درک جستجوهای زبان چینی عملکرد بهتری نسبت به گوگل دارد. در واقع الگوریتم جستجوی پیچیده‌تری برای مطابقت با این زبان بومی پیچیده دارد.

موتور جستجوی بایدو | نتیجه

2 موتور جستجوی بایدو (Baidu) ، آشنایی با این گوگل چینی و نحوه استفاده از آن

ممکن است یک کاربر معمولی اینترنت نیازی به Baidu نداشته باشد، اما برای برند‌ها یا سازندگان محتوا که می‌خواهند به بازار چین دسترسی داشته باشند، یک ابزار بی‌نظیر است.

جستجوی با Baidu و بدست آوردن بهترین نتایج ممکن، هنگام ترجمه متن به چینی و بالعکس کمی دشوار بوده و نیازمند تلاش و کوشش باشد. شما باید صفحه اصلی و صفحات نتایج را به زبان دلخواه خود تنظیم کنید (که همیشه به صورت خودکار انجام نمی‌شوند، بنابراین برای ترجمه باید کلیک کنید)، اما باید به زبان چینی جستجو کنید، که نیاز به ترجمه متن جستجوی شما از انگلیسی دارد.

اگر از از این فرآیند تاحدودی طولانی شاکی نیستید یا به فرهنگ چین علاقه زیادی دارید یا سعی می‌کنید با مخاطبان چینی ارتباط برقرار کنید، بایدو موتور جستجوی شگفت انگیزی است که می‌توانید از آن استفاده کنید.  همچنین دارای محصولات زیادی برای تجربه‌های جدید است، در حالی که ممکن است به طور روزانه به آنها نیاز نداشته باشید، اما می‌توانند برای آگاهی بیشتر از آنچه مخاطبان چینی به آن علاقه دارند مفید باشد.

حال که با موتور جستجوی بایدو آشنا شدید، می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

3/5 - (1 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس