آشنایی با 6 مورد از مزایای فضای کاری مشترک و همکاری با غریبه ها

اگر در فکر انتقال فضای کاری تک نفره خود به یک فضای کاری مشارکتی هستید، مزایای فضای کاری مشترک و نحوه‌ی تاثیر گذاری آن را در نظر بگیرید.

31
0
آشنایی با 6 مورد از مزایای فضای کاری مشترک و همکاری با غریبه ها

فریلنسرها و نویسندگان به عنوان کارآفرینان مستقل فعالیت می‌کنند، اما به این معنی نیست که کاملا جدا از بقیه افراد در حال فعالیت هستند. جلسه و گردهمایی با سایر فریلنسرها در فضای کاری مشترک و گروهی می‌تواند برای متخصصان و همچنین محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهند مفید باشد. فضای کاری مشترک فرصت‌هایی را برای مشاهده و یادگیری افرادی که برای استقلال خود ارزش قائل هستند فراهم می‌آورد. در ادامه شمارا با ۶ مورد از مزایای فضای کاری مشترک و همکاری با غریبه‌ها آشنا می‌کنیم.

به همین دلیل طبیعی است که فریلنسرها از هم افزایی مکانی یا همان فضای کاری مشترک که افراد با استعدادهای مختلف در آنجا جمع شوند، استقبال می‌کنند. عصر فناوری این امکان را فراهم کرده است که افراد ابزارهای کار خود را هر جایی که بخواهند همراه خود ببرند و تقریباً از هر کجا با افراد همفکر دیگر کار و مشارکت داشته باشند.

آشنایی با 6 مورد از مزایای فضای کاری مشترک

اگر در فکر انتقال فضای کاری تک نفره خود به یک فضای کاری مشارکتی هستید، در نظر بگیرید که چگونه این مزایا می‌تواند باعث ایجاد ایده‌های جدید شود و پروژه‌های فعلی شما را ارتقا دهد.

۱. تعامل و همکاری

1 آشنایی با 6 مورد از مزایای فضای کاری مشترک و همکاری با غریبه ها

فضای کاری مشترک به شما این امکان را می‌دهد که با افراد زیاد و با استعدادهای مختلف ارتباط برقرار کرده و همکاری کنید. حتی ممکن است در این بین دوستان جدیدی پیدا کنید. فضای مشترک و نزدیکی به افراد دیگر به شما این فرصت را می‌دهد که در زمینه کاری خود افراد متخصص را پیدا کرده و ارتباط برقرار کنید. نویسندگان فریلنس ممکن است با طراحان گرافیک، طراحان وب سایت، برنامه نویسان و نویسندگان دیگر که به ایجاد دیدگاه‌های جدید کمک می‌کند، به طور مشترک در یک فضای کاری فعالیت کنند.

۲. استفاده از ابزارها و تکنولوژی

2 آشنایی با 6 مورد از مزایای فضای کاری مشترک و همکاری با غریبه ها

بسیاری از برنامه‌های موبایل و وب، برنامه‌های نرم افزاری و سایر ابزارها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در محیط خارج از دفترکاری مفید باشند. برای مثال برای گفتگو و ارتباطات برنامه Meebo می‌تواند مفید باشد، Line2 یک جایگزین خوب برای یک سیستم تلفن ثابت است و با DropBox همیشه می‌توانید به فایل‌های مورد نیاز خود دسترسی داشته باشید. ابزارهای مناسب می‌توانند در محیط های مشترک بسیار سودمند باشند.

در صورت نیاز به سازماندهی وظایف بین همکاران در یک پروژه بزرگ، hristopher Jan Benitez یک نویسنده فریلنس، Asana یا Trello را توصیه می‌کند. این برنامه‌های آنلاین مدیریت پروژه به اعضای تیم‌های دورکار این امکان را می‌دهد که مهلت ها پروژه‌ها تعیین و وظایف را سازماندهی کنند.

  • Cyfe: یک برنامه داشبورد همه جانبه است که به کاربران امکان نظارت و تجزیه و تحلیل داده‌های پراکنده در چندین برنامه را می‌دهد. با این برنامه می‌توانید گوگل شیت (Google spreadsheets) را iframe کنید، به ایمیل متصل شوید و آمار شبکه‌های اجتماعی خود را یکپارچه کنید.
  • Us: با این برنامه با افراد چت کنید و جلسات و کنفرانس‌های گروهی را برای حداکثر ۲۵ نفر از طریق تلفن هوشمند خود برگزار کنید.
  • Evernote: وبلاگ نویسان این ابزار همه کاره را به دلیل ویژگی “snip” دوست دارند. با این برنامه می‌توانید فیلم‌ها، صفحات وب، پست‌های شبکه‌های اجتماعی، مقاله‌ها و تصاویر را ذخیره کنید و سپس کل پست وبلاگ خود را در داخل خود برنامه بنویسید.
  • MyBlogU : این پلتفرم برای ارتباط نویسندگان و ویراستاران ایجاد شده است تا بتوانند محتوای بهتری برای وب سایت‌های تجاری ایجاد کنند.
  • Google Docs, Sheets, Slides and Forms: با این برنامه‌های رایگان می‌توانید به طور آنلاین اسناد و صفحات گسترده، اسلاید و فرم‌ها را ایجاد، ویرایش و ذخیره کنید و از هر کجا به آن دسترسی داشته باشید. همچنین چندین نفر به طور همزمان به فایل‌ها دسترسی داشته باشند.
  • Iflexion: با استفاده از این پلتفرم مدیریت اسناد تیم‌های بزرگ دورکار میتوانند به طور سازماندهی شده با هم مشارکت کنند و تیم را مدیریت کرد. همچنین این پلتفرم راه حل مدیریت محتوای سازمانی سفارشی را نیز ارائه می‌دهد.

۳. خارج شدن از منطقه امن خود

3 آشنایی با 6 مورد از مزایای فضای کاری مشترک و همکاری با غریبه ها

کار کردن در یک فضای کاری با فردی که مهارت‌های مختلفی دارد به شما در کشف منبع جدیدی از ایده‌ها کمک می‌کند و با روش‌های جدیدی برای کار کردن آشنا می‌شوید. همانطور که جویس اندرسون مشاور بازاریابی آنلاین می‌گوید ریسک دعوت از دیگران برای همکاری به روند ساخت محصول نهایی نیز روح تازه‌ای می‌بخشد.

برای مثال نویسندگان باتجربه هنگام بازخوانی متن اولیه متوجه اشتباهات می‌شوند و آن را بازنویسی می‌کنند. هنگامی که از منطقه امن خود خارج می‌شوید، به خودتان این فرصت را می‌دهید که راه حل‌های جدیدی برای مشکلات موجود ارائه دهید. تعامل با همکاران باعث می‌شود از منطقه امن خود خارج شوید و با دنیای جدید آشنا شوید.

بسیاری از نویسندگان درون گرا هستند. با پیوستن به یک گروه مشارکت خودتان را به چالش بکشید تا وارد دنیای ناشناخته‌ها شوید. بیش‌تر چیزی که از آن می‌ترسید، خود ترس است. لازم نیست متعهد شوید که در هر جلسه‌ای شرکت کنید. می‌توانید با ورود به گروهی به نام Shut Up and Write شروع کنید. تمرکز این گروه بر نوشتن و نویسندگی است. شرکت کنندگان در این گروه دو ساعت را با هم می‌گذرانند، پست‌های وبلاگ را تایپ می‌کنند یا روی فصل‌های جدید کتاب خود کار می‌کنند. نویسندگان در مجموع حداکثر ۱۰ یا ۱۵ دقیقه در ابتدا و انتها فرصت کوتاهی برای معاشرت دارند. این انجمن فرصت ایده آلی به افراد می‌دهد تا مهارت‌های مکالمات کوتاه و تعامل و برقرار ارتباط با دیگران را تقویت کنند.

۴. به شیوه دلخواه خود کار کنید

4 آشنایی با 6 مورد از مزایای فضای کاری مشترک و همکاری با غریبه ها

سیستم همکاری این امکان را به شما می‌دهد که بین خود و مشتریان فضایی ایجاد کنید و مطابق با انرژی و سرعت دلخواه خود کار کنید. همچنین در ساعاتی که خسته هستید یا ذهنتان درگیر است می‌توانید کار نکنید. چرا در یک محیط جدید با افراد جدید و محرک‌های جدید کار نمی‌کنید؟ فضای کاری مشترک می‌تواند استرس‌های ناشی از اتمام مهلت پروژه و ارتباط با مشتریان را کم کند.

سیستم فضای کاری مشترک به شما یک فرصت ایده آل برای فریلنسر شدن یا تبدیل شدن به یک کارآفرین مستقل را می‌دهد. فضاهای مشارکتی به یک استارتاپ اجازه می‌دهد تا یک آدرس ثابت برای دریافت بسته‌ها و نامه‌ها داشته باشند. شما می‌توانید مکانی کوچک را برای ملاقات با مشتریان اجاره کنید یا یک اتاق آرام و به دور از سر و صدا برای تماس با مشتریان پیدا کنید.

Sara Duggan که در HackerLab کار می‌کند می‌گوید که فضای کاری مشترک HackerLab با میزبانی یک مسابقه سالانه از استارتاپ‌ها پشتیبانی می‌کند. نامزدها ایده‌های تجاری خود را به امید انتخاب برای شرکت در دوره و اردوی هشت هفته‌ای کارآفرینی ارائه می‌دهند.

گروه Sacramento Bloggers نیز به افراد برای انجام کارهای خود کمک می‌کند. موضوعات اخیر این گروه در مورد جداسازی اکانت شخصی و بیزنس است. شرکت کنندگان اغلب فرصت همکاری با مشاغل محلی را پیدا می‌کنند.

۵. دوری از تنهایی

5 آشنایی با 6 مورد از مزایای فضای کاری مشترک و همکاری با غریبه ها

کار از خانه می‌تواند بعد از مدتی اثر منزوی کننده ای داشته باشد. فضای کاری مشترک یک راه حل آسان برای این مشکل است. کار در میان دیگران می‌تواند باعث ایجاد احساس دوستی و همراهی شود حتی وقتی در کنار افراد کاملاً غریبه کار می‌کنید.

حال که با مزایای فضای کاری مشترک آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس