دلیل سرمایه گذاری بر روی پلتفرم های تجربه کارمندان یک شرکت

از آنجا که دورکاری بیش از گذشته افزایش یافته احساس تنهایی زیاد شده است. در ادامه به سرمایه گذاری بر روی پلتفرم تجربه کارمندان می‌پردازیم.

48
0
دلیل سرمایه گذاری بر روی پلتفرم های تجربه کارمندان یک شرکت

از آنجا که دورکاری بیش از گذشته افزایش یافته است در نتیجه احساس تنهایی در محل کار و قطع ارتباط با همکاران نیز بیش از پیش احساس می‌شود. بر اساس یک نظرسنجی اخیر در Prosper Insights & Analytics Survey، تقریبا ۲۶/۵ درصد از بزرگسالان می‌گویند که کار در خانه به دلیل Covid-19 باعث تنهایی بیش‌تر آن‌ها شده است. در ادامه به دلیل سرمایه گذاری بر روی پلتفرم های تجربه کارمندان یک شرکت می‌پردازیم.

1 دلیل سرمایه گذاری بر روی پلتفرم های تجربه کارمندان یک شرکت

اکنون بسیاری از کارفرمایان برای برقراری ارتباط با کارمندان خود به فناوری متکی هستند. در نتایجی دیگر در Prosper Insights & Analytics تقریبا ۳۳٪ بزرگسالانی که از خانه کار می‌کنند از تلفن‌های هوشمند خود برای کار استفاده می‌کنند.

2 دلیل سرمایه گذاری بر روی پلتفرم های تجربه کارمندان یک شرکت

دلیل سرمایه گذاری بر روی پلتفرم های تجربه کارمندان یک شرکت از زبان مدیر Haystack

Haystack یک اینترانت مدرن یکپارچه است که ارتباط کارمندان را حفظ می‌کند و ارتباطات در شرکت‌های بزرگ را نزدیک‌تر و متمرکز می‌کند. در ادامه Cameron Lindsay مدیر عامل و بنیان گذار شرکت Haystack درباره نحوه کار این پلتفرم تجربه کارمندان توضیح داده است.

Haystack چه مشکل اساسی را برای شرکت‌ها حل می‌کند؟ شرکت‌ها چگونه از Haystack بهره مند می‌شوند؟

5 دلیل سرمایه گذاری بر روی پلتفرم های تجربه کارمندان یک شرکت

Cameron Lindsay: کارمندان از ده‌ها برنامه استفاده می‌کنند، اعلان های زیادی دریافت می‌کنند و با همکاران خود در سراسر جهان کار می‌کنند. دستیابی به جدیدترین اطلاعات، مانند اعلان‌ها یا اطلاعات مربوط به یک همکار یا منبع خاص ممکن است دشوار باشد. این موضوع وقتی سازمان‌ها به سمت محیط دورکاری سوق داده می‌شوند، جدی‌تر خواهد شد. استراتژی‌های ضعیف ارتباطی و اطلاعات پراکنده منجر به از بین رفتن تجربه کارمند، بی‌علاقگی و بی‌انگیزگی، کاهش بهره وری و عدم رضایت از کار می‌شود. حتی وقتی شرکت‌ها از راه حل اینترانت استفاده می‌کنند، چون این راه حل قدیمی است و به سختی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد چندان موفقیت آمیز نخواهد بود.

راه حل Haystack این است که Cloud HQ شرکت شما باشد. در واقع یک پلتفرم یکپارچه است که برای وحدت ارتباطات، دانش و افراد برای انواع شرکت‌ها در هر اندازه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. Haystack به زیبایی طراحی شده است و کارمندان به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند. واسط کاربری کاربر پسند و ادغام‌های یکپارچه ما با بیش از ۲۵ ابزار داخلی موجود، به کارمندان دسترسی به همه‌ی منابع داخلی را تنها با یک پلتفرم می‌دهد. شرکت‌هایی که از Haystack استفاده می‌کنند شاهد افزایش مشارکت کارمندان، افزایش توجه و فعالیت گروه‌ها و رویدادهای داخلی و صرفه جویی در زمان نسبت به قبل به دلیل استفاده از پلتفرم‌های مختلف برای اطلاعات داخلی بوده‌اند.

پاندمی Covid-19 چه تاثیری بر نحوه برقراری ارتباط شرکت‌ها و تجربه کارمندان داشته است و چگونه کارمندان با همتایان خود ارتباط برقرار می‌کنند؟ Haystack چگونه در این روند کمک خواهد کرد؟

3 دلیل سرمایه گذاری بر روی پلتفرم های تجربه کارمندان یک شرکت
Businessman hand putting check mark a checkbox on excellent smiley face rating for a satisfaction survey, Customer experience concept.

Lindsay: کارمندان بیش از هر زمان دیگری تمایل به برقراری ارتباط با همکاران خود دارند و این به شرکت‌ها بستگی دارد که به تسهیل این روابط کمک کنند. فراهم کردن بستر مناسب برای توسعه روابط تیم‌ها به طور مجازی، روشی کلیدی است که شرکت‌ها می‌توانند با استفاده از آن رضایت کارمندان را افزایش دهند. کارمندان در محل کار خود با یک اجتماع داخلی در ارتباط هستند، با این حال اگر به دلایلی به آن اجتماع دسترسی نداشته باشند، احساس انزوا در بین آن‌ها تشدید خواهد شد.

Haystack به همه کارمندان اجازه می‌دهد تا دسترسی کامل به اطلاعات مربوط به شرکت و افراد داشته باشند. پلتفرم ما بستری برای همکاری افراد فراهم می‌کند و ویژگی “Haystack Connect” ما افراد را با کارمندانی که احتمالاً هرگز ملاقات نکرده‌اند یا با آن‌ها کار نکرده است اما اشتراکی نیز باهم دارند (براساس مشخصات کاربری آن‌ها و موقعیت آن‌ها در نمودار سازمانی شرکت) متصل می‌کند. ارسال پیام به شخصی که تا به حال هرگز او را ندیده‌اید در یک پلتفرم مانند Slack یا Teams دشوار است؛ زیرا این پلتفرم‌ها فقط یک نام کاربری را به شما ارائه می‌دهند. با Haystack می‌توانید عکس، سابقه کار، علایق شخصی و شغلی این افراد را ببینید که برای ایجاد روابط نیاز است.

چرا مفهوم “اینترانت” توسط شرکت‌های بزرگ نادیده گرفته شده و از رده خارج شده است؟ چگونه می‌توان این پلتفرم ها را بهبود بخشید؟

7 دلیل سرمایه گذاری بر روی پلتفرم های تجربه کارمندان یک شرکت

Lindsay: اینترانت همیشه مهم بوده است اما متأسفانه به آن بها داده نشده است. سازمان‌های در حال رشد از یک پلتفرم اینترانت نامناسب و غیر بصری استفاده می‌کنند. راه اندازی و مدیریت این پلتفرم‌ها دشوار است و با ابزارهای اساسی شرکت ادغام نمی‌شود و استفاده از آنها نیز جذاب نیست. اگرچه تلاش‌هایی برای همگام سازی سیستم‌های اینترانت داخلی انجام شده است و برخی از نسخه‌های این پلتفرم‌ها در شرکت‌های بزرگ‌تر (بیش از ۵۰۰ کارمند) تقریباً در دسترس است. این سیستم‌ها اغلب به عنوان یک سرویس یا وسیله ضروری ساخته می‌شوند تا یک برنامه کاربردی لذت بخش و ارتباطی.

Haystack با ارائه ابزاری سازمانی که به عنوان یک برنامه ارتباط با مشتری ساخته شده است، این فضا را بهبود می‌بخشد. طراحی بصری، کاربر محور Haystack و قابلیت جستجو عالی، یک تجربه یکپارچه را برای کارمندان ایجاد می‌کند تا بتوانند بسیاری از ابزارهایی را که روزانه از آن استفاده می‌کنند را سازماندهی کنند، به طور کارآمد با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و تماس‌های مهم را از مدیر شرکت دریافت کنند. برنامه تلفن همراه بومی و سفارشی سازی بدون کد ما یک تجربه کاملاً بومی را به کارمندان ارائه می‌دهد که باعث می‌شود احساس کنند این سرویس فقط برای آن‌ها ساخته شده است.

چگونه Haystack در زمان کرونا خود را از سایر ابزارها جدا می‌کند؟

4 دلیل سرمایه گذاری بر روی پلتفرم های تجربه کارمندان یک شرکت

Lindsay: یک کارمند به طور متوسط از ۳۰+ برنامه داخلی متفاوت برای یافتن اطلاعات اساسی و مهم شرکت، ارتباط با همکاران یا درک سیاست‌ها و اطلاعات مهم شرکت استفاده می‌کند. با رواج بیش‌تر فرهنگ دورکاری، تعداد سیستم‌های مورد نیاز شرکت‌ها افزایش می‌یابد و احساس انزوا و سردرگمی بسیاری از کارمندان را تشدید می‌کند.

 Haystack برای حل این مشکل علاوه بر ویژگی‌های منحصر به فرد خود مانند تحویل اطلاعات به طور امن و جلوگیری از عکس گرفتن از صفحه نمایش از طریق یکپارچه سازی SSO، از طریق ادغام با ابزارهای معمول در محل کار که به طور روزمره استفاده می‌شوند مانند G-Suite ،Microsoft 365 ،HRIS ،Slack می‌تواند افراد، محصولات و اطلاعات شرکت را یکپارچه کند. یادگیری استفاده از برنامه Haystack به دلیل اجرای بسیار سریع و طراحی بصری و کاربر پسند بسیار راحت است و تجربه بهتری در خصوص دسترسی به اطلاعات ذخیره شده در سیستم‌های مختلف به کارمندان شما می‌دهد.

چرا دسترسی به اطلاعات در این محیط کار جدید مهم است؟ چگونه دسترسی به اطلاعات باعث ارتقای DE&I در شرکت‌ها می‌شود؟

6 دلیل سرمایه گذاری بر روی پلتفرم های تجربه کارمندان یک شرکت

مهمترین دستورالعمل شرکت‌ها در حال حاضر استخدام استعداد مناسب برای تیم خود، قرار دادن این استعداد در محیطی است که بتوانند موفق شوند و به آنها اطلاعات مناسبی برای انجام کار بدهند. همانطور که گفته شد کارمندان اگر در محیط کار خود احساس تعلق نکنند، حتی اگر جزو بهترین استعدادها نیز باشند نمی‌توانند موفق شوند. مکانیزم پذیرش سازمانی (Onboarding‎) در مورد کارمندانی که در محیط‌های توزیع شده کار می‌کنند بسیار مهم و ارزشمند است، اما هنوز هم در سازمان‌های بزرگ نادیده گرفته می‌شود. پذیرش سازمانی شامل دسترسی آسان و فوری کارکنان به اطلاعات مورد نیاز آن‌ها است (فرآیندی که Haystack عملکرد بسیار خوبی دارد) و در ایجاد احساس تعلق و مشارکت کارمندان نقش مهمی دارد. برای مثال: ویژگی واژه نامه Haystack کلماتی که معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرد را تعریف می‌کند و فرایند درک محیط اطراف و سازگاری با آن را برای کارمندان جدید آسان می‌کند.

شیوه‌ی دیگر که قابلیت دسترسی اطلاعات باعث ارتقای DE&I در شرکت‌ها می‌شود این است که به تمرکززدایی “نردبان شرکتی یا نردبان شغلی” سنتی کمک می‌کند و به کارمندان در تمام سطوح این فرصت را می‌دهد تا اطمینان حاصل کنند که صدای آن‌ها نیز شنیده می‌شود. ویژگی‌های گروه‌ها و رویدادهای Haystack به کارمندان این امکان را می‌دهد که برای خود فضاهای امنی پیدا کنند، با افرادی که علایق مشابه‌ای دارند ملاقات کنند و مربیانی را در داخل سازمان پیدا کنند تا به آن‌ها در جهت گیری ساختار داخلی و سیاست‌ها کمک کنند. یک محیط کاری که در آن کارکنان با داشتن اطلاعات احساس توانمندی کنند در نهایت منجر به یک شرکت با عملکرد بالاتر و کارآمدتر می‌شود که درآن صدای همه را شنیده می‌شود.

حال که با دلیل سرمایه گذاری بر روی پلتفرم های تجربه کارمندان آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس