آشنایی با 10 دوره یادگیری پایتون در سال 2021

اگر به تازگی یادگیری کد نویسی را آغاز کرده‌اید، یا به کد نویسی علاقه دارید با ما همراه باشید تا شما را با ۱۰ دوره یادگیری پایتون آشنا کنیم.

63
0
آشنایی با 10 دوره یادگیری پایتون در سال 2021

اگر به تازگی یادگیری کد نویسی را آغاز کرده‌اید یا فارغ التحصیل رشته کامپیوتر هستید، اگر علاقه مند به یادگیری پایتون هستید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله ما دوره های آنلاین یادگیری پایتون در سال ۲۰۲۱ را با شما به اشتراک می‌گذاریم. این لیست شامل بهترین و با کیفیت ترین دوره‌های ارائه شده توسطUdemy ، Coursera ،Pluralsight ،One Month و سایر پلتفرم‌های آموزشی آنلاین معتبر است.

پایتون یکی از محبوب‌ترین زبان های برنامه نویسی است و در بسیاری از حوزه‌ها مانند توسعه وب، اتوماسیون، دیتا ساینس یا علم داده و ماشین لرنینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. در سال‌های اخیر پایتون به عنوان زبان پیش فرض برای پروژه‌های علم داده و ماشین لرنینگ تبدیل شده است، و این دلیل دیگری است که بسیاری از برنامه نویسان باتجربه در سال  ۲۰۲۱ در حال یادگیری پایتون هستند.

آشنایی با ۱۰ دوره یادگیری پایتون در سال ۲۰۲۱

01 آشنایی با 10 دوره یادگیری پایتون در سال 2021

پایتون همپنین یکی از برترین زبان‌ها در لیست زبان‌های برنامه نویسی در سال ۲۰۲۱ است. اما با وجود قدرت و انعطاف پذیری پایتون، این زبان برنامه نویسی هنوز یک زبان بسیار ساده برای یادگیری است و اغلب به عنوان یک زبان برنامه نویسی ایده آل برای مبتدیان معرفی می‌شود.

اگر برنامه نویس جاوا یا توسعه دهنده وب هستید و از JavaScript برای ایجاد برنامه‌های تحت وب استفاده می‌کنید، یادگیری پایتون برای شما کاربرد زیادی دارد زیرا برنامه نویس polyglot یا چند زبان، یعنی یادگیری بیش از یک زبان برنامه نویسی، نه تنها دانش و تجربه شما را زیاد می‌کند، بلکه جذابیت شما را نیز افزایش می‌دهد.

اگر به یادگیری یک زبان برنامه نویسی جدید فکر می‌کنید، پایتون گزینه خوبی است، به ویژه اگر می‌خواهید در حوزه پردرآمد علم داده یا ماشین لرنینگ به طور حرفه‌ای فعالیت کنید. در سال های اخیر پایتون رشد چشمگیری داشته است و  فرصت‌های بیشتری را برای توسعه دهندگان پایتون ایجاد کرده است.

در این مقاله لیستی از ۵ دوره برتر آنلاین برای یادگیری پایتون در ۲۰۲۱ از Udemy و Pluralsight و چند پلتفرم دیگر وجود دارد که می‌توانید به صورت آنلاین در این دوره‌ها شرکت کنید.

۱. Complete Python Bootcamp: Go From Zero to Hero in Python 3

1 آشنایی با 10 دوره یادگیری پایتون در سال 2021

این دوره یکی از محبوب‌ترین دوره‌های یادگیری پایتون در Udemy است و بیش از ۲۵۰،۰۰۰ دانش آموز در آن ثبت نام کرده‌اند. این میزان ثبت نام نشان دهنده کیفیت این دوره است. این دوره یادگیری پایتون جامع و قابل فهم است و برای همه برنامه نویسان در هر سطحی مفید است.

در این دوره شما پایتون ۳ را به صورت عملی و کاربردی یاد خواهید گرفت. کافی است پایتون را دانلود و روی دستگاه خود نصب کرده و شروع به یادگیری موضوعات مختلف کنید.

در این دوره یک معلم برنامه نویسی به صورت زنده به شما مباحث را کاملا آموزش و توضیح می‌دهد. این دوره همچنین شامل چند آزمون، یادداشت، تکالیف خانه و پروژه اصلی برای ایجاد یک نمونه کار پروژه Python است.

به طور خلاصه این دوره یکی از بهترین و ارزان‌ترین دوره‌ها برای یادگیری پایتون در سال ۲۰۲۱ است. شما می‌توانید این دوره را با قیمت ۱۰/۹۹ دلار یا در تخفیف Udemy با قیمت ۹/۹۹ دلار خریداری کنید.

۲. Python Fundamentals

2 آشنایی با 10 دوره یادگیری پایتون در سال 2021

این دوره یک دوره سرگرم کننده برای یادگیری پایتون در Pluralsight است و اگر در Pluralsight عضو هستید یک گزینه عالی برای شما است. تهیه کنندگان این دوره آستین و روبرت، کار فوق العاده‌ای را انجام داده‌اند که یادگیری پایتون را سرگرم کننده، اما در عین حال مفید کرده است.

مانند دیگر دوره‌ها این دوره نیز از سطح صفر شروع می‌شود و در ۳۰ دقیقه اول، نحوه دانلود و نصب را یاد خواهید گرفت. نگران سیستم عامل خود نباشید، این دوره شامل آموزش نصب Python در لینوکس، ویندوز و مک است.

این دوره موضوعات اصلی پایتون رشته‌ها و Collections ،Modularity ،Objects ،Collections ،Handling error ،Iterables ،Class ،Files و مدیریت منابع و همچنین راه اندازی برنامه‌های پایتون را پوشش می‌دهد.

به طور خلاصه این دوره یکی از بهترین دوره‌ها برای یادگیری پایتون در Pluralsight است که برای شرکت در آن باید در این پلتفرم عضو شوید. اگر عضویت ندارید می‌توانید برای دوره آزمایشی ۱۰ روزه رایگان ثبت نام کرده و تقریباً رایگان به این دوره دسترسی پیدا کنید!

۳. Complete Python Masterclass

3 آشنایی با 10 دوره یادگیری پایتون در سال 2021

این دوره یک دوره فوق العاده برای یادگیری پایتون در Udemy است. Tim Buchalka معلم این دوره بسیار با تجربه است و با علاقه آموزش می‌دهد به همین دلیل اگر برای اولین بار است که می‌خواهید پایتون یاد  بگیرید، این دوره را به شما توصیه می‌کنیم. از نظر محتوا این دوره تفاوت چندانی با دو دوره دیگر ندارد، اما در سبک تفاوت دارند.

اگر بتوانبد با Tim Buchalka ارتباط برقرار کنید، به راحتی و به شیوه‌ای سرگرم کننده پایتون را یاد خواهید گرفت. معلمان این دوره تجربه زیادی در توسعه و آموزش این نرم افزار دارند و مطمئناً به شما در یادگیری صحیح پایتون کمک می‌کنند.

این دوره همچنین پایتون ۳ را پوشش می‌دهد و اکثر سازمان‌ها در حال حاضر از این نسخه استفاده می‌کنند. این نسخه آخرین نسخه پایتون نیست، اما هنوز نسخه اصلی برای یادگیری است.

۴. The Python Bible | Everything You Need to Program in Python

4 آشنایی با 10 دوره یادگیری پایتون در سال 2021

این دوره یک دوره عالی دیگر برای یادگیری پایتون در Udemy است و پروژه محور است و در طول آن ۱۱ پروژه انجام خواهید داد. اگر می‌خواهید پایتون را به صورت عملی یاد بگیرید این دوره برای شما مناسب است.

این دوره یک دوره جامع، عمیق و دقیق است که هر آنچه را که باید در مورد برنامه نویسی پایتون بدانید و تمام موضوعات را به شما می‌آموزد. معلم این دوره Ziyad، برنده جایزه مدرس علوم رایانه در سطح پایه است و به صورت پروژه محور پایتون را آموزش می‌دهد.

۵. 30 Days of Python | Unlock your Python Potential

5 آشنایی با 10 دوره یادگیری پایتون در سال 2021

در اوایل سال ۲۰۱۶ پایتون به عنوان اولین زبان مبتدی در جهان شناخته شد. زیرا برای مبتدیان به اندازه کافی ساده است و برای برنامه نویسان حرفه‌ای به اندازه کافی پیشرفته است. شما نه تنها می‌توانید اسکریپت‌های ساده برای خودکار کردن کارها بنویسید بلکه میتوانید یک برنامه پیچیده برای مدیریت معاملات ایجاد کنید. حتی می‌توانید از پایتون برای IoT یا اینترنت اشیا، توسعه وب، بیگ دیتا، علم داده، ماشین لرنینگ و موارد دیگر استفاده کنید.

این یک دوره بسیار کاربردی است و نه تنها برای مبتدیان بلکه برای برنامه نویسان که با زبان‌های برنامه نویسی دیگر مانند جاوا یا ++C  آشنا هستند و می‌خواهند پایتون را یاد بگیرند مفید است.

این دوره در عرض ۳۰ روز به شما آموزش می‌دهد که چگونه برنامه‌های پیچیده پایتون را بنویسید و برنامه‌های پایتون خود را برای انواع اتوماسیون بسازید. این دوره برای توسعه دهندگان که در حال انجام کارهای تخصصی نیز هستند مناسب است.

۶. Learn Python in One Month

6 آشنایی با 10 دوره یادگیری پایتون در سال 2021

در این دوره آنلاین اصول برنامه نویسی با پایتون را یاد خواهید گرفت، اما بر کاربردهای آن در مشاغل نیز تمرکز دارد. در این دوره یاد میگیرید که چگونه اسکریپت‌هایی بنویسید که وظایف تکراری را به صورت خودکار انجام دهند و وب اسکرپینگ (Web Scraping)، خواندن کدهای دیگران، تجزیه و تحلیل داده‌ها، تعامل با API‌ها و وب اسکرپر (Web Scraper) بسازید.

بنابراین اگر می‌خواهید در یک ماه توسعه دهنده پایتون شوید، در دوره‌ی Learn Python Course by One Month شرکت کنید.

۷. Python for Everybody Specialization

7 آشنایی با 10 دوره یادگیری پایتون در سال 2021

Coursera شامل مجموعه از دوره‌ها است که به شما در یادگیری و تسلط بر مهارت‌های مختلف کمک می‌کند. این دوره پایتون در کورسرا مجموعه‌ای از دوره‌ها برای یادگیری پایتون، ساختار داده، توسعه وب و دسترسی به پایگاه داده با استفاده از پایتون است. همچنین دارای یک پروژه عملی است و پس از اتمام دوره‌ها، انجام تمام تمرینات و پروژه عملی، به شما مدرک می‌دهند.

اگر می‌خواهید پایتون را به صورت خودآموز یاد بگیرید این دوره برای شما مناسب است و در آخر دوره مدرک این دوره را دریافت می‌کنید.

پایتون یک زبان بسیار قدرتمند است و به شما امکان می‌دهد همه کارها را از ایجاد اسکریپت‌های ساده تا خودکارسازی برنامه‌های پیچیده شی گرا انجام دهید، اما هنوز هم یک زبان ساده برای یادگیری است. به افرادی که تازه می‌خواهند پایتون یاد بگیرند و مبتدی هستند این دوره را توصیه می‌کنیم. در کنار جاوا تجربه برنامه نویسی پایتون برای حرفه شما مفید خواهد بود.

۸. Learn Python 3

8 آشنایی با 10 دوره یادگیری پایتون در سال 2021

این دوره یک دوره مقدماتی عالی برای یادگیری مفاهیم اساسی برنامه نویسی و پایتون است. Learn Python 3 دوره ای تعاملی و جامع با ۲۵ ساعت محتوا است. پایتون ۳ به روزترین نسخه این زبان است که پیشرفت‌های زیادی برای افزایش کارآیی و سادگی کدی که می‌نویسید، انجام داده است.

اگر می‌خواهید پایتون ۳ را به صورت تعاملی یاد بگیرید دوره Codecademy نیز برای شروع بهترین است. برای شرکت در این دوره به عضویت در CodeCademy Pro نیاز دارید که هزینه آن حدود ۱۵/۹۹ دلار در ماه است اما به بسیاری از دوره‌های با کیفیت و آزمون‌های برتر، ایجاد پروژه‌های نمونه کار و مسیرهای سفارشی دسترسی خواهید داشت.

۹. Python 101: Interactively learn how to program with Python 3

9 آشنایی با 10 دوره یادگیری پایتون در سال 2021

این دوره یک دوره تعاملی و مبتنی بر متن از تیم Educative است که یکی از پلتفرم‌های آموزشی آنلاین برتر است. این دوره به شما امکان می‌دهد کد را مستقیماً از مرورگر اجرا کنید و یادگیری پایتون را سرگرم کننده و آسان می‌کند.

این دوره به شما در یادگیری پایتون ۳ کمک می‌کند و شامل ۵ بخش است که در بخش اول به اصول اولیه پایتون می‌پردازد. بخش دوم زیر مجموعه کوچکی از کتابخانه استاندارد پایتون است. بخش سوم شامل مطالب میانی است. بخش چهارم مجموعه‌ای از آموزش‌های کوچک است. بخش پنجم پکیجینگ و توزیع پایتون را پوشش می‌دهد.

پلتفرم آموزشی Educative همچنین دارای مجموعه ای از بهترین دوره‌ها برای تسلط بر مصاحبه برنامه نویسی مانند Grokking the System design interviews است و اگر از این پلتفرم خوشتان می‌آید، بهتر است به جای خریدن دوره‌ها به صورت تکی با ۱۸ دلار در ماه یک اشتراک خریداری کنید تا به همه دوره‌های آن دسترسی پیدا کنید.

۱۰. The Complete Python Developer in 2021: Zero to Mastery

10 آشنایی با 10 دوره یادگیری پایتون در سال 2021

 

این دوره آنلاین یکی دیگر از دوره‌های بسیار عالی و کاربردی برای یادگیری برنامه نویسی پایتون در سال ۲۰۲۱ است که توسط Andrei Neagoie ایجاد شده است. این دوره به شما یاد می‌دهد که چگونه توسعه دهنده پایتون ۳ شوید و استخدام شوید.

در این دوره با انجام بیش از ۱۲ پروژه پایتون و همچنین توسعه وب، ماشین لرنینگ، اتوماسیون و موارد دیگر را یاد خواهید گرفت. همچنین این دوره شامل بسیاری از آزمون‌ها، تمرینات عملی، پروژه‌های کوتاه و انیمیشن‌های تعاملی بسیار جذاب است. اگر در پایتون ۳ کاملاً مبتدی هستید و می‌خواهید متخصص شوید، توصیه می‌کنیم در این دوره شرکت کنید.

برای شرکت در این دوره نیاز به عضویت در ZTM دارید که هزینه آن حدود ۲۹ دلار در ماه است اما با عضویت در این پلتفرم به بسیاری از دوره‌های فوق العاده جذاب و مفید مانند این دوره پایتون و JavaScript Web Projects: 20 Projects to Build Your Portfolio دسترسی خواهید داشت.

بسیاری از منابع رایگان مفید دیگر وجود دارد که می‌توانید از آنها برای یادگیری پایتون استفاده کنید. در این مقاله برخی از این منابع رایگان و پول را به شما معرفی کردیم. اگر تلاش کنید می‌توانید دانش و تجربه کافی در زبان برنامه نویسی پایتون به دست آورید. مطمئناً کار آسانی نخواهد بود، اما با دنبال کردن این دوره‌ها و راهنماها یک قدم به برنامه نویس شدن نزدیک خواهید شد.

سایر منابع برنامه نویسی

  • The 2021 Java Developer RoadMap
  • 5 Courses to Learn Web Development in 2021
  • 5 Courses to Learn Spring Microservices with Spring Boot and Cloud
  • 5 Online Courses to learn Core Java for Free
  • 5 Courses to Learn Big Data and Apache Spark
  • 5 Courses to Learn React Native in 2021
  • Top 5 Courses to Learn TensorFlow and Machine Learning
  • Top 5 ReactNative Courses for Mobile Application Developers
  • 10 Free Docker Courses for Senior Developers
  • 10 Reasons to Learn Python for Programmers
  • Top 10 Courses to learn Python for Web Development
  • Best Courses to learn Django for Beginners
  • Best Python Tutorials from Microsoft and Google
  • Top 5 Websites to learn Python Coding for FREE
  • 8 Projects You Can Build to learn Python better

حال که با ۱۰ دوره یادگیری پایتون آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس