راهنمای کامل نحوه نصب نرم افزار Kodi | نرم افزار مدیریت محتوا

106
0
نرم افزار Kodi

راهنمای کامل نحوه نصب نرم افزار Kodi، نحوه پیمایش در تنظیمات اولیه و نحوه بارگیری افزونه ها را نشان می دهد. آیا کتابخانه وسیعی از نمایش های تلویزیونی، فیلم ها و موسیقی ذخیره شده به صورت محلی دارید؟ اگر چنین است، احتمالاً به یک روش کارآمد برای مدیریت تمام محتوای خود نیاز دارید. از طرف دیگر، ممکن است به دنبال راه های قانونی برای دسترسی به ویدیوی درخواستی و تلویزیون زنده باشید. شاید حتی بخواهید رسانه را به صفحه های مختلف در اطراف خانه خود ارسال کنید.

اگر این سناریوها وضعیت شما را توصیف می کنند، از منظر نرم افزار دو انتخاب دارید: Plex یا Kodi. ما در این راهنما بر نحوه استفاده از رقیب بزرگ آن، Kodi تمرکز دارد.

برای یادگیری نحوه نصب نرم افزار Kodi، نحوه پیمایش در تنظیمات اولیه و نحوه بارگیری مخازن و افزونه ها به ادامه مطلب مراجعه کنید.

نرم افزار Kodi

Kodi به عنوان یک برنامه سینمای خانگی توصیف می شود و در صورت نیاز می تواند به عنوان یک کنسول بازی یکپارچه‌سازی با سیستم عامل دو برابر شود. این برنامه در سال 2002 با عنوان Xbox Media Player شروع به کار کرد و به سرعت به Xbox Media Center (XBMC) تبدیل شد. سرانجام در سال 2014 به Kodi تغییر نام داد.

مسلماً مهمترین نقطه فروش Kodi این است که منبع باز است. از آنجایی که این برنامه منبع باز است، جامعه وسیعی از برنامه نویسان و توسعه دهندگان در اطراف برنامه ایجاد شده اند. اگر کدنویس ماهری هستید، حتی می توانید خودتان تغییراتی در کد منبع آن ایجاد کنید.

بیایید دوباره تاکید کنیم زیرا مبتدیان Kodi اغلب آن را نادیده می گیرند: اگر هیچ رسانه ذخیره شده محلی ندارید و علاقه ای به یادگیری نحوه استفاده از مخازن و افزونه ها ندارید، به Kodi نیازی ندارید. هیچ رسانه ای در برنامه گنجانده نشده است.

در نهایت، توجه داشته باشید که سفارشی‌سازی Kodi هزینه دارد. این کار نیاز به ورودی زیادی از کاربر دارد تا برنامه را طوری اجرا کند که می‌خواهید، و به تلاش بیشتری برای کارکردن همه چیز با گذشت زمان نیاز دارد. اگر یک برنامه plug-and-play می خواهید، Plex ممکن است انتخاب بهتری باشد.

نحوه تنظیم Kodi

نرم افزار Kodi
نرم افزار Kodi

Kodi در Windows، macOS، Linux، Android، iOS و Raspberry Pi در دسترس است.

اگر برنامه را روی دستگاه دسکتاپ یا اندروید اجرا می‌کنید، فقط باید برنامه را از وبسایت یا فروشگاه برنامه مرتبط دریافت کنید. کاربران ویندوز همچنین می‌توانند از نسخه ویندوز استور استفاده کنند، در حالی که فایل APK را دانلود کرده و برنامه را سایدلود کند. با این حال، Sideloading به‌روزرسانی برنامه را دشوارتر می کند، بنابراین توصیه می کنیم از روش Play Store استفاده کنید.

اگر می خواهید Kodi را در iOS نصب کنید، وضعیت بسیار پیچیده تر است.

Kodi در فروشگاه App Apple در دسترس نیست. در عوض، باید یک برنامه را با استفاده از XCode کامپایل کنید. برای شروع، به iOS 10.9 یا بالاتر، یک کپی از فایل DEB Kodi، XCode 7 یا بالاتر، امضاکننده برنامه iOS و Apple ID نیاز دارید.

این فرآیند بسیار پیچیده است و برای مبتدیان مناسب نیست. با توجه به پیچیدگی آن، خارج از محدوده این راهنما است. اما نگران نباشید، اگر به کمک نیاز دارید، نحوه نصب Kodi را در iOS توضیح داده‌ایم.

همچنین امکان نصب Kodi در iOS با استفاده از Cydia بر روی یک دستگاه جیلبریک وجود دارد، اما بسیاری از کاربران نمی‌خواهند گارانتی خود را باطل کنند. با این حال، اگر ابزار iOS قدیمی تری دارید که می‌خواهید با آن ریسک کنید، مطمئنا این روش آسان‌تر است.

برای پلتفرم های دیگر، فقط فایل نصب را دریافت کنید و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید. در عرض چند دقیقه Kodi را در دستگاه خود اجرا خواهید کرد.

Download: Kodi (Free)

اجرای Kodi برای اولین بار

نرم افزار Kodi
نرم افزار Kodi

یک صفحه نسبتا خالی که هیچ اشاره ای به نحوه استفاده از افزونه ها و مخازن نیست.

ما قصد داریم همه چیز را توضیح دهیم، اما اجازه دهید ابتدا برخی از اصول را از سر راه برداریم.

در سمت چپ صفحه خود، میانبرهایی را برای تمام کلاس های رسانه های مختلف خواهید دید. آنها فیلم ها، نمایش های تلویزیونی، موسیقی، موزیک ویدیو ها، تلویزیون، رادیو، افزونه ها، تصاویر، ویدئوها، بازی ها و آب و هوا هستند. اگر نمی‌خواهید از همه میانبرها استفاده کنید، می‌توانید با رفتن به تنظیمات > تنظیمات پوست > موارد منوی اصلی و کشیدن کلیدهای مناسب در موقعیت خاموش، برخی از آنها را حذف کنید.

کنترل Kodi

همانطور که بیشتر از Kodi استفاده می کنید، احتمالاً پیمایش در برنامه با استفاده از صفحه کلید به جای ماوس آسان تر است.

بیش از 100 میانبر صفحه کلید مختلف وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. برخی حتی بسته به آنچه روی صفحه نمایش است، عملکردهای مختلفی را انجام می دهند. برای مثال، اگر در حال تماشای ویدیو هستید، Page Down به ویدیوی صف قبلی (یا فصل قبلی) می‌رود، اما اگر به صدا گوش می‌دهید، امتیاز آهنگ را کاهش می‌دهد.

با این وجود، میانبرهای مهمی وجود دارد که همه کاربران باید درباره آنها بدانند. در اینجا برخی از رایج ترین آنها آورده شده است:

F9 یا -: کاهش صدا

 F10 یا +: افزایش صدا

 اسپیس یا P: پخش / مکث

 X: قطع کن

 F: سریع به جلو

 R: عقب

 پیکان چپ: 30 ثانیه به عقب پرش کنید

 پیکان سمت راست: 30 ثانیه به جلو بپرید

 I: اطلاعات مربوط به ویدیوی در حال پخش را نشان دهید

 T: زیرنویس را روشن یا خاموش کنید

توجه: می‌توانید از افزونه ویرایشگر نقشه کلید برای تغییر اینکه کدام کلیدها کدام عملکرد را انجام می‌دهند استفاده کنید. کاربران پیشرفته همچنین می‌توانند میانبرها را با ویرایش فایل داده کاربر تغییر دهند.

همچنین می‌توانید Kodi را با استفاده از رابط وب Kodi کنترل کنید.

افزودن رسانه خود به Kodi

اگر به تازگی سفر خود به Kodi را شروع کرده اید، احتمالاً سه شکل از رسانه وجود دارد که مایلید در اسرع وقت به برنامه اضافه کنید: فیلم، موسیقی و عکس.

ما هر کدام را جداگانه بررسی خواهیم کرد.

افزودن ویدیوها به Kodi

Kodi یک برنامه فوق العاده قدرتمند است که کاربران ماهر می توانند آن را مجبور به انجام انواع ترفندها کنند. با این حال، برای اکثریت قریب به اتفاق کاربران، دلیل اصلی نصب نرم افزار تماشای فیلم است.

اگر می‌خواهید لذت تماشای ویدیوها را در Kodi به حداکثر برسانید، فرآیند دقیقی وجود دارد که باید دنبال کنید.

فایل های ویدئویی خود را آماده کنید

آماده سازی فایل های ویدیویی شما بسیار مهم است زیرا Kodi از scrapper ها برای جستجوی فراداده metadata مناسب برای ویدیوهای شما استفاده می کند. فراداده شامل آثار هنری، خلاصه، توضیحات نمایش/فیلم، شماره فصل، شماره قسمت، فهرست بازیگران، کارگردانان و بسیاری موارد دیگر است.

این داده ها برای اینکه بتوانید ویدیوهای خود را از طریق Kodi تماشا کنید ضروری نیست، اما این تنها راه برای ایجاد کتابخانه شما در یک لیست پر جنب و جوش و پویا است.

بنابراین، اگر نام یک برنامه تلویزیونی را می‌خواهید، فایل ها را در ساختار پوشه زیر قرار دهید:

/Show Name/Season XX/ (for example, Friends/Season 05)

برای قسمت های تک، نام هر فایل را به عنوان sXXeYY و برای چند قسمت، فایل را sXXeYY-eYY نامگذاری کنید. برای مثال، فصل فلان قسمت بهمان S05E02.

موارد ویژه باید در ساختار پوشه زیر قرار داده شوند:

Show Name/Specials/

 فایل های فیلم را می‌توان به عنوان فایل های مستقل یا هرکدام در پوشه فرعی خود ذخیره کرد. از ساختار زیر برای خود فایل فیلم استفاده کنید:

[Movie Name] (Year) (for example, The Hurt Locker (2008))

 بنابراین، درخت پوشه باید مانند Movies/ The Hurt Locker (2008).mp4 یا Movies/The Hurt Locker (2008)/The Hurt Locker (2008) باشد.

اگر محتوای شما نامرتب است، می‌توانید از FileBot استفاده کنید. این یک برنامه تلویزیونی و تغییر نام فیلم است. پایگاه داده های آنلاین را اسکن می‌کند و تمام کارهای سخت را از طرف شما انجام می دهد. با این حال،

 FileBot ۱۹.۹۹ دلار هزینه دارد.

توجه: باید فیلم و برنامه های تلویزیونی خود را در درخت های پوشه جداگانه نگهداری کنید.

ویدیوهای خود را اضافه کنید

اکنون زمان آن است که فایل های ویدیویی خود را به Kodi اضافه کنید.

برای شروع، ویدیوها را از منوی سمت چپ صفحه اصلی Kodi انتخاب کنید. در صفحه بعدی، فایل ها را انتخاب کنید. در نهایت، روی افزودن ویدیوها کلیک کنید.

نرم افزار Kodi
نرم افزار Kodi

اکنون باید منبع ویدیو را اضافه کنید. “منبع” کلمه ای است که هنگام استفاده از Kodi اغلب با آن روبرو می شوید. می‌تواند به موارد مختلفی اشاره کند. در این مورد، فقط به این معنی است که باید پوشه روی هارد دیسک خود را زمانی که فایل های ویدیویی خود را ذخیره کردید انتخاب کنید.

شما می توانید منبع خود را نام ببرید. معمولاً باید نام آن را «فیلم ها»، «نمایش های تلویزیونی»، «ویدیوهای خانگی» یا چیز دیگری که به طور مشابه توصیفی است، بگذارید.

اکنون باید به Kodi بگویید چه نوع ویدیوهایی در پوشه منبع وجود دارد. به Kodi اجازه می دهد تا پایگاه داده آنلاین صحیح را برای ابرداده اسکن کند. از TheTVDB برای ابرداده های مبتنی بر تلویزیون و TheMovieDB برای اطلاعات فیلم استفاده می کند.

نرم افزار Kodi
نرم افزار Kodi

در صفحه نهایی، می‌توانید برخی از گزینه های اضافی را تنظیم کنید. آنها شامل تعداد دفعاتی است که Kodi پوشه را برای محتوای جدید و برخی از قراردادهای نامگذاری فیلم اسکن می کند. وقتی آماده شدید، OK را بزنید و Kodi شروع به وارد کردن محتوای شما می‌کند. اگر صدها قسمت تلویزیونی و فیلم برای تماشا در Kodi دارید، این روند ممکن است زمان زیادی طول بکشد.

مراحل بالا را برای هر نوع محتوای ویدیویی که می خواهید اضافه کنید تکرار کنید.

اضافه کردن موسیقی به Kodi

هنگامی که مجموعه ویدیوی شما راه‌اندازی شد، وقت آن است که توجه خود را به کتابخانه موسیقی خود معطوف کنید.

فایل های موسیقی خود را آماده کنید

نرم افزار Kodi
نرم افزار Kodi

مانند فایل های ویدیویی، اگر می‌خواهید Kodi فراداده مربوط به موسیقی شما را پیدا کند، باید مجموعه موسیقی خود را قبل از اضافه کردن آن آماده کنید.

Kodi از پایگاه داده منبع باز MusicBrainz برای برچسب گذاری موسیقی استفاده می کند. پایگاه داده شامل بیش از 1.2 میلیون هنرمند، 1.8 میلیون آلبوم و 17.5 میلیون آهنگ است.

خوشبختانه، MusicBrainz یک برنامه دسکتاپ رایگان ارائه می دهد که می‌تواند به طور خودکار تمام موسیقی ها را از طرف شما برچسب گذاری کند. می‌توانید آن را به صورت رایگان در ویندوز، مک و لینوکس دانلود کنید.

اگر MusicBrainz نمی‌تواند موسیقی شما را به درستی برچسب گذاری کند، می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید. درخت فایل موسیقی شما باید از ساختار Artist > Album > Song پیروی کند. برای مثال، مایکل جکسون > هیجان انگیز > بیلی جین.

Download: MusicBrainz (Free)

موسیقی خود را اضافه کنید

تگ کردن درست تمام موسیقی هایتان فرآیندی پر زحمت است. اما وقتی سرانجام کار را تمام کردید، آماده هستید تا مجموعه موسیقی خود را به برنامه Kodi اضافه کنید.

افزودن موسیقی به کتابخانه شما یک فرآیند دو قسمتی است. ابتدا باید مجموعه خود را اسکن کنید تا Kodi بتواند آن را وارد کند. در مرحله دوم، برای اطلاعات بیشتر باید کتابخانه خود را ایجاد ‌کنید. قبل از اینکه بتوانید ادامه دهید، باید اولین قدم را تمام کنید.

برای شروع فرآیند اسکن، باید به Kodi بگویید مجموعه موسیقی شما در کجا روی هارد دیسک شما ذخیره می شود. به صفحه اصلی Kodi بروید و روی «موسیقی» در منوی سمت چپ صفحه کلیک کنید. در صفحه بعدی، به فایل ها > افزودن موسیقی بروید. روی «مرور» کلیک کنید و پوشه ای را که موسیقی شما قرار دارد انتخاب کنید.

نرم افزار Kodi
نرم افزار Kodi

اکنون مجموعه موسیقی خود را یک نام بگذارید. اگر می‌خواهید چندین مجموعه را وارد کنید، چیزی قابل تشخیص را انتخاب کنید.

در صفحه بعدی، Kodi از شما می پرسد که آیا می‌خواهید منبع رسانه خود را به کتابخانه اضافه کنید. روی «بله» کلیک کنید و برنامه شروع به اسکن می‌کند.

باز هم، اگر مجموعه گسترده ای دارید، این روند ممکن است کمی طول بکشد.

بعد، وقت آن است که مجموعه خود را برای اطلاعات بیشتر گسترش دهید. داده های اضافی به اشکال مختلفی ارائه می‌شوند: می‌تواند شامل سبک هنرمند، تاریخ تشکیل یک گروه، موضوع یک آلبوم، یا حتی تاریخ و محل مرگ هنرمند باشد.

برای خراش دادن اطلاعات بیشتر، با کلیک کردن روی موسیقی در صفحه اصلی Kodi شروع کنید. در صفحه بعدی هنرمندان را انتخاب کنید. روی نام هر هنرمندی کلیک راست کنید تا منوی زمینه بالا کشیده شود و برای شروع اسکراپ، Query info برای همه هنرمندان را انتخاب کنید.

فرآیند خراش دادن ممکن است ساعت ها طول بکشد تا به پایان برسد. حدود 300 هنرمند در ساعت را پوشش خواهد داد. وقتی کامل شد، باید آن را برای بار دوم اجرا کنید تا مطمئن شوید که پاسخ های «سرور مشغول» برطرف شده‌اند.

افزودن عکس به Kodi

نرم افزار Kodi
نرم افزار Kodi

شما خوشحال خواهید شد که بدانید افزودن عکس ها و تصاویر به Kodi نیاز به آماده سازی و زمان بسیار کمتری نسبت به افزودن فایل های موسیقی یا ویدیو دارد.

برای افزودن یک پوشه از عکس ها، از منوی سمت چپ صفحه اصلی Kodi، «تصاویر» را انتخاب کنید. در صفحه بعدی، افزودن تصاویر را انتخاب کنید.

یک پنجره جدید ظاهر خواهد شد. روی «مرور» کلیک کنید و به پوشه ای که حاوی تصاویری است که می‌خواهید اضافه کنید اشاره کنید. وقتی آماده شدید، روی OK کلیک کنید.

Kodi چند ویژگی را برای لذت بردن بیشتر تماشای تصاویر ارائه می دهد. آنها شامل نمایش اسلاید، تصادفی ساز و بزرگ‌نمایی هستند.

با استفاده از افزودنی ها و مخازن Kodi

بخش بزرگ دیگر استفاده از Kodi کاتالوگ گسترده مخازن و افزونه ها است. آنها به شما امکان می دهند به خدمات درخواستی و همچنین برخی از تلویزیون های زنده، اخبار زنده و فیلم های رایگان در Kodi دسترسی داشته باشید. همچنین می‌توانید افزونه های Kodi را برای محتوای غیر ویدیویی مانند شاخص های آب و هوا، منوهای زمینه، پوسته ها و حتی برنامه های کوچک بیابید.

هنگامی که در حال نصب مخازن هستید، لطفاً مطمئن شوید که محتوایی که تماشا می‌کنید در منطقه شما قانونی است. Kodi در چند سال گذشته به عنوان پناهگاه دزدان دریایی و سارقان حق چاپ، شهرت تاسف باری پیدا کرده است. مقامات هم در آمریکای شمالی و هم در اروپا شروع به قرار دادن کاربران خاطی در تیررس خود کرده‌اند.

مخزن کتابخانه ای از افزونه های کدی است. خود افزونه ها چیزی هستند که به شما امکان دسترسی و تماشای محتوا را می دهند. قبل از نصب افزونه باید یک مخزن اضافه کنید.

Kodi یک مخزن رسمی ارائه می دهد، اما می‌توانید بسیاری از مخازن شخص ثالث را از افرادی که افزونه های خود را ایجاد می کنند (مانند این افزونه های Kodi برای گیمرها) پیدا کنید. مخزن Kodi به طور خودکار در برنامه گنجانده شده است.

متأسفانه، با توجه به سرکوب اخیر Kodi توسط مقامات، بسیاری از مخازن زمانی محبوب برای همیشه ناپدید شده اند. دیگر نمیتوان شما را به سمت مخازن “Must” هدایت کرد زیرا وضعیت بسیار روان است. با این حال، می‌توانیم نحوه اضافه کردن مخازن را توضیح دهیم.

با استفاده از مخزن رسمی Kodi

نرم افزار Kodi
نرم افزار Kodi

مخزن رسمی Kodi حاوی تعداد زیادی افزونه است و بسیاری از کاربران حتی نیازی به استفاده از مخازن شخص ثالث ندارند. افزونه های موجود عبارتند از BBC iPlayer، Pluto TV، Crackle، SoundCloud، Arte TV، Bravo، BT Sport و کانال دیزنی. مهم تر از همه، همه افزونه های موجود در مخزن رسمی کاملاً قانونی هستند.

برای مرور مخزن رسمی از داخل برنامه Kodi، «افزونه ها» را از سمت چپ صفحه اصلی Kodi انتخاب کنید. در صفحه بعدی، روی دانلود کلیک کنید (دوباره در سمت چپ صفحه).

اکنون لیستی از دسته بندی های افزودنی را مشاهده خواهید کرد. می‌توانید روی هر یک از آنها کلیک کنید تا ببینید چه چیزی در دسترس است. در تصویر زیر لیست افزونه های ویدیویی را مشاهده می کنید.

برای نصب افزونه، روی نام مورد نظر کلیک کنید و Install را انتخاب کنید. پس از اتمام فرآیند، می‌توانید افزونه را از بخش مربوطه صفحه اصلی Kodi راه اندازی کنید.

اگر از همان ابتدا علاقمند به شخصی سازی Kodi هستید، به بهترین پوسته های Kodi و نحوه نصب آنها نگاهی بیندازید. همچنین می‌توانید پوسته های محبوب Kodi را سفارشی کنید.

نصب مخازن شخص ثالث

نرم افزار Kodi
نرم افزار Kodi

قبل از اینکه بتوانید یک مخزن شخص ثالث نصب کنید، باید کمی تحقیق کنید. شما نمی‌توانید به سادگی فهرستی از مخازن را از داخل Kodi مرور کنید.

وقتی مخزن مورد نظر خود را پیدا کردید، فایل ZIP آن را روی هارد دیسک خود دانلود کنید.

اکنون به برنامه Kodi خود بروید و به تنظیمات > سیستم > افزونه ها بروید. کادر تأیید کنار منابع ناشناس را علامت بزنید.

برای نصب فایل ZIP، دستورالعمل های گام به گام زیر را دنبال کنید:

  1. روی «افزونه ها Add-ons» در صفحه اصلی Kodi کلیک کنید.
  2. در گوشه سمت چپ بالا، روی نماد کادر کلیک کنید.
  3. یک صفحه جدید ظاهر می شود. نصب از فایل ZIP را انتخاب کنید.
  4. از پنجره مرورگر برای نشان دادن Kodi به سمت فایل ZIP استفاده کنید.
  5. فایل ZIP را که می‌خواهید نصب کنید برجسته کنید و روی تأیید کلیک کنید.

نصب افزونه از مخزن شخص ثالث

نرم افزار Kodi
نرم افزار Kodi

اگر به افزونه ها > دانلود > [دسته] بروید، افزودنی های موجود در مخزن های شخص ثالث با هم ترکیب می‌شوند. با این حال، فقط دیدن افزونه ها از یک مخزن خاص امکان‌پذیر است. پیدا کردن افزونه هایی که می خواهید نصب کنید بسیار آسان تر می شود.

برای دیدن افزونه ها از یک مخزن خاص، به صفحه اصلی Kodi بروید و روی افزونه ها کلیک کنید. سپس در گوشه بالا سمت چپ، روی نماد کادر کلیک کنید.

لیست جدیدی از گزینه ها ظاهر می شود. روی Install from repo کلیک کنید و در نهایت روی نام مخزن مورد نظر برای مرور کلیک کنید. برای نصب یک افزونه، روی نام آن کلیک کنید و Install را انتخاب کنید.

عیب یابی Kodi

مانند هر برنامه دیگری، گاهی اوقات ممکن است همه چیز اشتباه پیش برود و خراب شود.

بافر بیش از حد

شما نمی‌توانید در مورد بافر کردن در تلویزیون زنده ای که پخش می کنید کار زیادی انجام دهید، اما رفع مشکلات بافر در رسانه های ذخیره شده محلی و ویدیوهای درخواستی بسیار ساده است.

معمولاً حافظه پنهان باعث این مشکل می شود. به طور خاص، مقدار حافظه ای که کش می‌تواند استفاده کند. می‌توانید تنظیمات حافظه پنهان را با تغییر دادن فایل تنظیمات پیشرفته تغییر دهید.

فایل را باز کنید و کد زیر را قرار دهید:

The specified language : markup does not exist’

Code generation failed!!

برای نگاه دقیق تر به معنای کد بالا، نکات ما را برای رفع مشکلات بافر در Kodi بررسی کنید.

صفحه سیاه و سفید هنگام پخش ویدیو در ویندوز

DirectX اغلب مسئول است. یا آن را نصب نکرده اید یا نسخه بسیار قدیمی را اجرا می کنید. آخرین نسخه نرم افزار را از وبسایت مایکروسافت بگیرید.

مشکلات تاخیر صدا در اندروید

نسخه اندروید Kodi از نظر مشکلات همگام سازی صدا بدنام است. اگر به‌روزرسانی برنامه کمکی نمی‌کند، می‌توانید با رفتن به گزینه های صوتی > تغییر صدا هنگام پخش ویدیو، تأخیر را به صورت دستی تنظیم کنید.

راه حل های دیگر

مهم نیست که با چه مشکلی روبرو می شوید، برخی از مراحل آزمایش شده وجود دارد که می‌توانید انجام دهید که اغلب باعث از بین رفتن مشکل می‌شود.

به‌روزرسانی‌ها: همیشه مطمئن شوید که هم برنامه Kodi و هر افزونه‌ای که استفاده می‌کنید آخرین نسخه را اجرا می‌کنند.

مخازن و افزونه های اخیراً نصب شده را حذف کنید: گاهی اوقات کد موجود در افزونه ها می‌تواند با سایر افزونه ها یا خود برنامه Kodi تداخل داشته باشد.

آیا Kodi کار می کند؟

این راهنما باید برای راه‌اندازی همه افراد در برنامه Kodi کافی باشد. برای جمع‌بندی، ما بخش‌های ضروری برنامه را پوشش داده‌ایم، از جمله راه‌اندازی اولیه، افزودن ویدیوها، موسیقی، و عکس‌های شما، و نصب افزونه‌ها و مخازن.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس