جیمی دیمون مدیرعامل بانک سرمایه گذاری جهانی JPMorgan : ” بیت کوین بی ارزش است “

جیمی دیمون، مدیرعامل بانک سرمایه گذاری جهانی JPMorgan، می‌گوید بیت کوین بی ارزش است و در ادامه کمیابی بیت کوین را مورد سوال قرار داد.

27
0

جیمی دیمون، مدیرعامل بانک سرمایه گذاری جهانی JPMorgan، می‌گوید بیت کوین بی ارزش است و در ادامه کمیابی بیت کوین را مورد سوال قرار داد. وی در ادامه ویژگی کمیابی بیت کوین را زیر سوال برد و اظهار داشت که سقف 21 میلیون واحد رمز ارز BTC تغییر کند.

وی در ادامه بیان کرد؛ جمع را با یک مسئله دیگر به چالش می‌کشم: از کجا می‌دانید که [استخراج] روی ۲۱ میلیون واحد به پایان می‌رسد؟ همه شما الگوریتم‌ها را می‌خوانید؟ همه شما این را باور دارید؟ نمی‌دانم. من همیشه به چنین چیزهایی شک داشته‌ام.

مدیرعامل JPMorgan اظهار داشت که بیت کوین بی ارزش است

1 جیمی دیمون مدیرعامل بانک سرمایه گذاری جهانی JPMorgan بیت کوین بی ارزش است

جیمی دیمون، مدیرعامل JPMorgan روز دوشنبه در نشست سالانه عضویت موسسه مالی بین المللی ۲۰۲۱ که به صورت مجازی برگزار شد، موضع خود را در برابر بیت کوین تکرار کرد.

دیمون گفت: “من شخصا فکر می‌کنم بیت کوین بی ارزش است. اما مهم نیست و من نمی‌خواهم سخنگو در این حوزه باشم. برای من هیچ فرقی نمی‌کند. مشتریان ما بزرگسالان هستند. آنها مخالفند. این چیزی است که بازارها را می‌سازد. بنابراین، اگر آنها می‌خواهند برای خرید بیت کوین به شما دسترسی داشته باشند، ما نمی‌توانیم آن را تحت مراقبت قرار دهیم، اما می‌توانیم به آنها دسترسی قانونی و تا حد ممکن مشخص بدهیم.”

مدیرعامل JPMorgan مدتهاست که در مورد بیت کوین شکاک است. در اوایل ماه جاری، او گفت که بیت کوین ارزش ذاتی ندارد. در ماه مه، او به مردم توصیه کرد از ارزهای رمزنگاری شده “دور” بمانند. با وجود موضع ضد رمزارز دایمون، JPMorgan در حال حاضر چندین سرمایه گذاری در زمینه ارزهای رمزنگاری شده به مشتریان ارائه می‌دهد.

جیمی دایمن در پاسخ به این سوال که “با این تفکر، چرا جی پی‌مورگان به مشتریانش اجازه می‌دهد روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند؟”، اظهار داشت که این کار و اجازه دادن به مشتریان به سرمایه گذاری روی حوزه کریپتوکارنسی مانند تجارت دخانیات و سیگار است:

به عقیده من سیگار هم نباید کشید (همانطور که روی بیت کوین نباید سرمایه‌گذاری کرد)، اما مشتریان ما بزرگسال هستند (اختیار این کار بر عهده خودشان است).

وضعیت بانک سرمایه گذاری جهانی JPMorgan و رمز ارز

2 جیمی دیمون مدیرعامل بانک سرمایه گذاری جهانی JPMorgan بیت کوین بی ارزش است

در اوایل تابستان سال جاری، جی پی مورگان به عنوان بزرگ‌ترین بانک ایالات متحده، یک صندوق بیت کوین داخلی برای مشتریانش راه‌اندازی کرد. در سال ۲۰۱۷ نیز جیمی دیمون گفته بود که هر معامله‌گری که وارد معاملات بیت کوین شود را اخراج خواهد کرد.

با وجود نگاه منتقدانه جیمی دیمون به بیت کوین طی سالیان گذشته، وی اخیرا اظهار داشته که قیمت رمز ارز BTC می‌تواند حتی تا ۱۰ برابر افزایش پیدا کند. به عقیده او، فقط احمق‌ها برای سرمایه گذاری در حوزه کریپتو، حاضر به قرض گرفتن پول هستند:

“به نظرم اگر برای خرید بیت کوین حاضرید پول قرض بگیرید، شما یک احمق هستید. این بدان معنا نیست که در پنج سال آینده، قیمت رمز ارز BTC نمی‌تواند رشد ۱۰ برابری داشته باشد.”

بسیاری از مردم در توییتر درباره اظهارات دیمون در مورد عرضه BTC واکنش نشان دادند. برخی از مردم اظهار کردند که نمی‌توانند باور کنند که دیمون در واقع چنین نظراتی را بیان کرده است.

مایک نووگراتز، مدیرعامل گلکسی دیجیتال اظهار داشت: بسیار عجیب است. برای مردی که در اداره یک بانک بزرگ کار فوق العاده‌ای انجام داده است، اما اظهار نظر‌های وی در مورد BTC بسیار سطحی است.

استفان کول، اظهار داشت: “حتی ثروتمندترین و با نفوذترین افراد جهان نیز ممکن است از بیت کوین بی‌اطلاع باشند.”

حال که با جیمی دیمون و نظر او در مورد بیت کوین و بی ارزش بودن آن آشنا شدید، می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس