بررسی دلایل ضرر میم کوین ها به بازار ارز های دیجیتال

مبتدیانی که وارد دنیای ارز دیجیتال می‌شوند در ابتدا ممکن است دچار اشتباهاتی شوند در ادامه به ضرر میم کوین به بازار ارز دیجیتال می‌پردازیم

35
0
2 بررسی دلایل ضرر میم کوین ها بع بازار ارز های دیجیتال

در چند وقت گذشته افراد زیادی با خرید Shiba Inu میلیونر شدند! شاید همین الان در حال بررسی حساب‌های خود هستند و می‌گویند SHIB to the moon خود را به عنوان “قاتل Dogecoin” معرفی می‌کند. بسیاری از مبتدیانی که وارد دنیای ارز دیجیتال می‌شوند در ابتدا ممکن است دچار اشتباهاتی شوند و ناامید شوند. در ادامه به ضرر میم کوین به بازار ارز دیجیتال می‌پردازیم.

تئوری بیت کوین/دوج کوین

5 بررسی دلایل ضرر میم کوین ها بع بازار ارز های دیجیتال

ایلان ماسک در برنامه Saturday Night Live به خود لقب “Dogefather” را داد. در مورد این میم کوین‌ها و عبارات”Doge to the moon” در شبکه‌های اجتماعی جنجال زیادی پیش آمد. همه این عبارات به دلایل زیادی تا حدودی افکار رویایی هستند. Dogecoin به عنوان یک شوخی توسط بیلی مارکوس و جکسون پالمر دو مهندس نرم افزار ایجاد شد تا کوین خود را از بیت کوین متمایز کنند.

ضرر میم کوین ها و کارایی آنها

بررسی دلایل ضرر میم کوین ها بع بازار ارز های دیجیتال

اکثر میم کوین‌ها به جز انتقال ارز از شخصی به شخص دیگر هیچ کاربردی ندارند و بزرگ‌ترین ضرر میم کوین به بازار ارز دیجیتال به همین دلیل است. بیت کوین نیز همین کار را انجام می‌دهد ولی تنها ۲۱ میلیون بیت کوین وجود خواهد داشت و آخرین بلوک در سال ۲۱۴۰ خواهد بود. برخلاف بیت کوین، که ۲۱ میلیون کوین محدود عرضه کرده است، یک عرضه بی‌حد و حصر برای دوج کوین وجود دارد که به آن مدل توکنومیک تورمی می‌گویند. در میم کوین واقع ساختار توکنومیک پایداری ندارد.

به عنوان مثال هر بار که یک بلوک دوج استخراج می‌شود ۱۰ هزار DOGE به ماینر پاداش داده می‌شود و ۱ بلوک در هر دقیقه استخراج می‌شود.

حتی در Shiba Inu کل توکن عرضه T ۱۰۰۰ است، یعنی برای رسیدن به یک دلار، باید یک تریلیون دلار حدود ۱۰۰۰ بار پرداخت شود.

چقدر این امکان وجود دارد؟

3 بررسی دلایل ضرر میم کوین ها بع بازار ارز های دیجیتال

ایلان ماسک طرفدار میم کوین‌ها است. مارک کوبان نیز حامی قدرتمند دوج کوین است. دالاس ماوریکس دوج کوین (Dogecoin) را برای خرید بلیط مسابقات و کالاهای تبلیغاتی‌اش نیز می‌پذیرد. با این حال این دو گذشته بدنامی به دلیل دستکاری بازارها به نفع خود دارند.

مارک کوبان و ایلان ماسک سابقه همکاری با SEC را دارند که تنها می‌توان آن را دستکاری پنهانی دانست.

  • مارک کوبان و SEC: ادعا کرد که مارک کوبان از اطلاعات داخلی دریافت شده از مدیر عامل com ،Guy Fauré برای جلوگیری از ضرر ۷۵۰،۰۰۰ دلار با فروش تمام سهام خود در این شرکت یک روز قبل از اعلام عرضه خصوصی سهام، باعث کاهش ارزش سهام شد.
  • مارک کوبان همچنین com را به مبلغ ۵ میلیارد دلار به Yahoo.com فروخت تا در مدت ۲ سال تعطیل شود.
  • ایلان ماسک و SEC: با توجه به شکایت SEC از ایلان ماسک، وی در ۷ اوت ۲۰۱۸ در توییتی نوشت که می‌تواند تسلا را به ازای هر سهم ۴۲۰ دلار خصوصی کند. (که مبلغ قابل توجهی در آن زمان بود) ضمنا او اعلام کرد سرمایه مورد نیاز برای خرید این سهام در حال حاضر تامین شده است و فقط رای سهامداران مانده است.

ایلان ماسک و مارک کوبان قطعا کارآفرینان فوق العاده ای هستند. با این وجود این باعث نشده است آن‌ها میلیاردها دلار را در بازار کم سود میم کوین‌ها سرمایه گذاری نکرده باشند. این دو برای بدست آوردن مبالغ هنگفت رسوایی‌هایی داشتند و افراد زیادی از توصیه‌های آنها در مورد ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. دقیقا شبیه به اتفاق‌های اواسط دهه ۹۰ در ابتدای اینترنت است که معامله گران سهام وب سایتی ایجاد کردند که به مردم توصیه می‌کرد کدام سهام را بخرند و یا کدام را بفروشند. شواهدی وجود دارد که “Dogefather” این کار را با DOGE و SHIB انجام می‌دهد. Crypto بازار خوبی برای کسب سود و یا حتی ضرر زیاد است، اما اما توسط میلیاردرها با انتقال پول زیاد می توان دستکاری شود.

ضرر میم کوین بازار | نتیجه

4 بررسی دلایل ضرر میم کوین ها بع بازار ارز های دیجیتال

همه اینها برای بازار ارزهای دیجیتال اتفاق بدی است. بیت کوین به دلیل کلاهبرداری Bitconnect ارزش زیادی را در سال ۲۰۱۷ از دست داد. جنبه اجتماعی ارزهای دیجیتال راه خوبی برای از بین بردن بازیگران بد برای بلوغ این صنعت است.

حال که با ضرر میم کوین به بازار آشنا شدید، می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس