خبر سقوط قیمت بیت کوین زیر ۳۰ هزار دلار | وضعیت قرمز ارزهای دیجیتال

سقوط قیمت بیت کوین زیر ۳۰ هزار دلار و تاثیر آن بر دیگر ارزها، موردی بود که شاید برخی انتظارش را می‌کشیدند و برای برخی شوکه کننده بود.

45
0
سقوط قیمت بیت کوین زیر ۳۰ هزار دلار

قیمت بیت کوین که طی هفته‌های گذشته کاهشی بود، امروز وضعیت بحرانی را در حال تجربه کردن است. سقوط قیمت بیت کوین زیر ۳۰ هزار دلار و تاثیر آن بر دیگر ارزها، موردی بود که شاید برخی انتظارش را می‌کشیدند و برای برخی شوکه کننده بود.

مهمترین دلیل سقوط قیمت بیت کوین زیر ۳۰ هزار دلار

سقوط قیمت بیت کوین زیر ۳۰ هزار دلار چین

در روزهای اخیر اخبارهای متنوعی روی قیمت بیت کوین تاثیرات منفی گذاشته بودند که مهم‌ترین آن‌ها مربوط به محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی در رابطه با خرید و فروش ارزهای دیجیتال در چین بودند. امروز بانک مرکزی چین از چهار بانک بزرگ این کشور و سامانه پرداخت Alipay درخواست کرد محدودیت‌ها و سخت‌گیری‌های بیشتری برای فعالان بازار ارزهای دیجیتال اعمال کنند.

این فشار دولت چین، حالا تاثیرش را روی بازار نشان داد و قیمت بیت کوین پس از نوسانات شدید بین ۳۰ هزار تا ۳۹ هزار دلار، در نهایت به زیر ۳۰ هزار دلار کشیده شد. چند ماه گذشته بیت کوین قیمتش را بین ۵۰ هزار تا ۶۰ هزار دلار هم حفظ کرده بود و خیلی‌ها امید داشتند به بالای ۷۰ هزار دلار هم برسد.

تاثیر قیمت بیت کوین بر دیگر ارزهای دیجیتال

سقوط قیمت بیت کوین زیر ۳۰ هزار دلار تحلیل

سقوط ۵۰ درصدی (از ۶۰ هزار به ۳۰ هزار دلاری) به سرعت بر دیگر ارزها تاثیر گذاشته است. برخی ارزهای با شدت بیشتری ارزششان کاهش یافت و برخی دیگر با شدت کمتری دچار افت قیمت شدند. به عنوان مثال اتریوم که در ماه‌های گذشته چندین بار رکوردشکنی کرده بود و حتی توانست قیمتش را به بالاتر از ۴۰۰۰ دلار برساند، حالا قیمتی کمتر از ۱۸۰۰ دلار دارد و ارزشش از نصف هم کمتر شده است.

با توجه به برخورد شدید دولت چین با فعالان بازار ارزهای دیجیتال و صاحبان مزارع و افزایش ترس فعالان این بازار،  احتمال می‌رود که در روزهای آینده با کاهش شدیدتر قیمت‌ها رو به رو شویم. بسیاری در دوران رشد بازار، رمزارزها و بخصوص بیت کوین را جایگزین طلا می‌دانستند، فعلا نمی‌توان در مورد این ایده نظر قطعی داد به خصوص اگر کشورهایی با قدرت اقتصادی بالا، فعالیت چنین ارزهایی را محدود کنند.

حالا که با دلیل احتمالی سقوط قیمت بیت کوین زیر ۳۰ هزار دلار آشنا شدید، پیشنهاد می‌شود که قیمت‌های لحظه‌ای ارزهای دیجیتال را در صفحه اول سایت اول نیوز دنبال کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس