آیا تسلا ADA را می پذیرد ؟ | بررسی احتمال پذیرش ADA ( کاردانو ) توسط تسلا

چارلز هاسکینسون، بنیان گذار ADA در پادکست لکس فریدمن گفت که اگر تسلا واقعا به کربن زدایی اعتقاد دارد، باید از بیت کوین دست بکشد.

30
0
آیا تسلا ADA را می پذیرد ؟ بررسی احتمال پذیرش ADA ( کاردانو ) توسط تسلا

چارلز هاسکینسون، بنیان گذار Cardano (ADA) در پادکست لکس فریدمن گفت که اگر ایلان ماسک واقعا به کربن زدایی اعتقاد دارد، باید از بیت کوین دست بکشد. هاسکینسون دلیل جایگزینی کاردانو به جای بیت کوین را فقط مصرف انرژی بیان نکرده است. او ADA را به عنوان یکی از سازگارترین ارزهای دیجیتال با محیط زیست می‌داند. به همین دلیل توصیه او این است که تسلا به جای بیت کوین باید ADA را بپذیرد.

بررسی احتمال پذیرش ADA ( کاردانو ) توسط تسلا

1 آیا تسلا ADA را می پذیرد ؟ بررسی احتمال پذیرش ADA ( کاردانو ) توسط تسلا

تسلا پذیرش بیت کوین را به عنوان پرداخت در ماه مارس آغاز کرده بود. در ماه مه مدیر عامل این شرکت ایلان ماسک درباره این تصمیم تجدید نظر کرد و گفت تولید بیت کوین مصرف انرژی بسیار بالایی دارد.

بیت کوین با استفاده از الگوریتم اثبات کار استخراج می‌شود. در الگوریتم اثبات کار ماینرها با حل معادله‌های پیچیده ریاضی بیت کوین به عنوان پاداش دریافت می‌کنند. این فرآیند با مصرف زیاد برق همراه است. بیت کوین برخلاف اهداف زیست محیطی شرکت تسلا است و تسلا اگر بخواهد به اهداف خود عمل کند باید ارز دیگری را جایگزین بیت کوین کند. از آنجایی که الگوریتم اجماع کاردانو مبتنی بر اثبات سهام یا دارایی (PoS) است، آدا (ADA) قابل استخراج نیست و به همین سازگار با محیط زیست است.

با این وجود غیرممکن است که روزی دوباره بیت کوین به عنوان ارزی برای پرداخت پذیرفته شود. ایلان ماسک اخیراً اعلام کرده است كه اگر حداقل ۵۰ درصد بیت کوین از طریق انرژی تجدیدپذیر استخراج شود، تسلا بیت کوین را دوباره می‌پذیرد.

هاسکینسون می گوید بیت کوین برای تسلا مناسب نیست

3 آیا تسلا ADA را می پذیرد ؟ بررسی احتمال پذیرش ADA ( کاردانو ) توسط تسلا

هاسکینسون بنیانگذار کاردانو ایده دیگری دارد. به گفته وی بیت کوین برای شرکتی مانند تسلا مناسب نیست.

“اگر آن‌ها واقعاً به راه حل‌های جایگزین انرژی که اثر مخربی بر محیط زیست نگذارد و کربن کمتری تولید کند اهمیت می‌دهند، نمی‌توانند در سیستمی باشند که در آن مکانیزم داخلی برای محدود کردن مصرف انرژی وجود ندارد.”

بیت کوین را می‌توان با انرژی تجدیدپذیر استخراج کرد، اما بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در جهان الگوریتمی داخلی ندارد که مصرف انرژی را به حداقل برساند.

هاسکینسون گفت با این حال اگر بیت کوین سازگار با محیط زیست هم شود فاقد بسیاری از ویژگی‌های دیگر است. یعنی بیت کوین برای ایجاد ویژگی های منحصر به فرد به اندازه کافی قابل برنامه ریزی نیست.

کاردانو از اتریوم بهتر است

2 آیا تسلا ADA را می پذیرد ؟ بررسی احتمال پذیرش ADA ( کاردانو ) توسط تسلا

هاسکینسون در گذشته بارها و بارها نظرات منفی درباره دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان یعنی Ethereum داشت. این دو ارز یعنی کاردانو و اتریوم با یکدیگر در رقابت مستقیم هستند. هاسکینسون نیز در آن زمان در ایجاد Ethereum نقش داشت.

هاسکینسون می‌گوید به اتریوم بیش از حد ارزش داده شده است و برخلاف ADA، اتریوم هرگز با دولت‌های کشورهای در حال توسعه همکاری نکرده است. علاوه بر این اتریوم محدود به کار با قراردادهای هوشمند است، در حالی که ADA چنین نیست. هاسکینسون آینده و چشم اندازی خوبی را برای Ethereum پیش بینی نمی‌کند.

“اول از همه اتریوم خودش را از بین می‌برد. زیرا این شرکت در مرحله جایگزینی Ethereum با Ethereum 2.0 است. که در نهایت ETH 2.0 ،ETH 1.0 را از رده خارج می‌کند.”

در اتریوم ۲.۰، از مکانیزم اجماع اثبات سهام (proof of stake) استفاده خواهد شد. به گفته هاسکینسون  کل ساختار اتریوم بسیار مبهم است. بنابراین اتریوم باعث نابودی خودش خواهد شد.

حال که با احتمال پذیرش ADA ( کاردانو ) توسط تسلا آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس