تاریخ اتمام پشتیبانی از ویندوز 10 مشخص شد

چند وقت پیش مایکروسافت خبر از معرفی ویندوز جدیدی داد. مایکروسافت با تغییر اطلاعات در وب سایتش احتمال اتمام پشتیبانی از ویندوز 10 را می‌دهد.

54
0
تاریخ اتمام پشتیبانی از ویندوز 10 مشخص شد

چند وقت پیش مایکروسافت خبر از معرفی ویندوز جدیدی را داد. قرار است ویندوز بعدی در کنفرانس رسمی مایکروسافت که ۲۴ ژوئن (۳ تیر) برگزار می‌شود معرفی شود. نسخه‌ای از ویندوز بعد در فضای مجازی لیک شد و به احتمال زیاد اسم آن ویندوز ۱۱ خواهد بود. حال مایکروسافت با تغییر دادن اطلاعات در وب سایتش احتمال اتمام پشتیبانی از ویندوز 10 در تاریخی مشخص را می‌دهد. برای اطلاعات بیش‌تر با سایت اول نیوز همراه باشید.

همه گیری بازار را برای ویندوزی جدید داغ کرده است. بسیاری از افراد هنوز از راه دور کار می‌کنند. بعضی از شرکت‌ها با گرفتن بازده‌ای بیش‌تر نسبت به کار حضوری ترجیح دادند، حتی بعد از همه گیری به صورت دورکار ادامه دهند. همچنین فروش سخت افزار در چند ماه اخیر بسیار بالا رفته، بسیاری از خانواده‌ها به دنبال خرید کامپیوتر برای فرزندان خود هستند. تمام این اتفاقات باعث شد مایکروسافت به دنبال انتشار نسخه‌ای جدید از ویندوز باشد.

تاریخ اتمام پشتیبانی از ویندوز 10 مشخص شد

1 تاریخ اتمام پشتیبانی از ویندوز 10 مشخص شد

با توجه به مدارکی که از وب سایت مایکروسافت بدست می‌آید. باید انتظار داشته باشیم که پشتیبانی از ویندوز 10 در تاریخ ۱۴ اکتبر سال ۲۰۲۵ به پایان برسد. البته در نظر داشته باشید هنوز مایکروسافت چیزی را تایید یا رد نکرده. پس بهتر است منتظر اطلاعات رسمی از طرف شرکت باشید.

ویندوز 10 در سال ۲۰۱۵ منتشر شد و اتمام پشتیبانی از آن در سال ۲۰۲۵ منطقی به نظر می‌رسد. ویندوز 7 که در سال ۲۰۰۹ منتشر شده بود در سال ۲۰۲۰ پشتیبانی از آن به اتمام رسید و تقریبا بین ۱۰ تا ۱۱ سال عمر کرد.

بعد از تمام شدن بشتیبانی از ویندوز شما باید به دنبال ارتقا به نسخه‌ی جدید‌تر باشید. به دلیل اینکه احتمال دزدی اطلاعات از شما بسیار بالا می‌رود و با دریافت نکردن بروزرسانی، روز به روز ساخت ویروس کار آسان‌تری می‌شود. راه‌های خرید ویندوز زیاد است ولی قیمت بالایی دارد. برای مثال ویندوز 10 تقریبا بین ۱۳۹ تا ۳۰۹ دلار بستگی به کار شما قیمت دارد. اما مایکروسافت راه بهتری برای افراد مهیا کرده است، احتمالا ارتقا به ویندوز ۱۰ به ۱۱، مانند ۷ به ۱۰ تا یک سال رایگان باشد. ولی شما با پرداخت سالانه ۷۹/۹۹ دلار می‌توانید از سرویس Microsoft 365 استفاده کنید که تقریبا تمام خدمات مایکروسافت (جز اکس باکس) را دارا است. (اسکایپ، آفیس، کلود و…)

حال که تاریخ اتمام پشتیبانی از ویندوز 10 مشخص شد. می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس