چرا آموزش برنامه نویسی برای کودکان کاری ضروری است؟

یادگیری برنامه نویسی بسیار مهم است. در ادامه مقاله‌ی چرا آموزش برنامه نویسی برای کودکان کاری ضروری است با ما همراه باشید.

41
0
0 چرا آموزش برنامه نویسی برای کودکان کاری ضروری است؟

امروزه صرف نظر از مسیری که کودک انتخاب می‌کند، یادگیری برنامه نویسی بسیار مهم است. تحقیقات به ما نشان داده است که این علم در هر شغلی مهم خواهد بود و از اهمیت بسیاری در زندگی شغلی و شخصی فرد برخوردار است. برنامه نویسی دانش مورد نیاز در این عصر فناوری است. در ادامه‌ی مقاله چرا آموزش برنامه نویسی برای کودکان کاری ضروری است با ما همراه باشید.

برنامه نویسی کامپیوتری بخشی از هر چیزی است و در همه جای جهان پیرامون ما وجود دارد. نوآوری علمی و فناوری زیر بنای سیستم اقتصادی جهانی ما هستند. اقتصاد و رفاه ما و در کل همه چیز به آن بستگی دارد.

برنامه نویسی فقط در زمینه‌های مرتبط با فناوری دارای اهمیت نیست. بلکه در ساخت، مراقبت های پزشکی، کشاورزی امری حیاتی است، در واقع هر صنعتی یک جز مربوط به برنامه نویسی دارد. سوالی که باقی می‌ماند این است که چگونه می‌توانم به فرزندم انگیزه بدهم که برنامه نویسی را یاد بگیرد، چه زمانی باید شروع کنم و چه مزایایی دارد؟

این مقاله از زبان Beta Antunes نوشته شده است.

چگونه می‌توانم برنامه نویسی برای کودکان را شروع کنم؟

1 چرا آموزش برنامه نویسی برای کودکان کاری ضروری است؟

این وظیفه والدین است که علایق کودکان را تشویق کرده و به آن‌ها در پرورش مهارت‌های زندگی کمک کند. فلسفه شخصی من این است که در سنین پایین شروع به برنامه نویسی با کودکان می‌کنم و آن را برایشان سرگرم کننده می‌کنم!

همانطور که همه ما می‌دانیم، یادگیری با انجام کار بسیار تأثیرگذار است. کودکان عاشق کشف کردن هستند، چیزها را بر می‌دارند، بررسی می‌کنند، بو می‌کنند، لمس می‌کنند و می‌پرسند چرا؟

آموزش برنامه نویسی به روش آسان

برنامه نویسی آسان‌تر از آن است که فکر می‌کنید! درک برنامه نویسی برای کودکان بسیار راحت است، بنابراین پس از یک معرفی و بررسی مختصر، می‌توانند به مهارت‌های ابتدایی تسلط یابند. این دانش پایه به کودکان کمک می‌کند تا در مواجهه با فناوری اطراف خود با آن ارتباط برقرار کنند. از طریق این تسلط سریع، اعتماد به نفس در کودکان ایجاد می‌شود و این اعتماد به نفس کودکان را به آموزش و پیگیری بیش‌تر در برنامه نویسی ترغیب می‌کند.

برنامه نویسی خلاقیت را توسعه و پرورش می‌دهد

واقعیت این است که فناوری قرار است در آینده با سرعت بسیار زیادی تکامل و توسعه یابد، اما مجموعه مهارت‌هایی که کودک از طریق یادگیری برنامه نویسی بدست می‌آورد، برای یک عمر خواهد ماند. کودکان با آزمون و خطا، خلاقیت را پرورش می‌دهند. آن‌ها از طریق آموزش برنامه نویسی می‌آموزند که برای انجام هر کاری بیش از یک راه وجود دارد و باید به تلاش کردن ادامه دهند!

یکی از نقل قول‌های مورد علاقه من از Margaret Meade است که می‌گوید: “باید به کودکان آموخت که چگونه فکر کنند، نه اینکه چه فکری کنند.” برنامه نویسی به کودکان می‌آموزد که چگونه فکر کنند!

برنامه نویسی مانند یادگیری یک زبان جدید است

2 چرا آموزش برنامه نویسی برای کودکان کاری ضروری است؟

یادگیری زبان جدید روش دیگری برای آموزش برقراری ارتباط به کودکان است. برای کودک بسیار جالب است که یاد بگیرد چگونه به طور مستقیم با تکنولوژی اطرافش ارتباط برقرار کند. همانند یادگیری هر زبانی، کودکان نیز باید در سنین پایین در معرض آموزش برنامه نویسی قرار گیرند.

برنامه نویسی تفکر منطقی را به کودک می‌آموزد و مهارت نوشتاری و کلامی او را تقویت می‌کند. کودکانی که برنامه نویسی را یاد می‌گیرند بهتر می‌توانند که چگونه افکار خود را سازماندهی کنند. برنامه نویسی یک مهارت زبانی است که دنیا را به روی کودکان باز می‌کند.

برنامه نویسی به کودکان در ریاضیات کمک می‌کند

یادگیری برنامه نویسی به کودکان کمک می‌کند تا مفاهیم انتزاعی را تجسم کنند. از طریق برنامه نویسی، کودکان می‌آموزند که چگونه ریاضیات را در مسائل دنیای واقعی به کار گیرند و راه حل‌های خلاقانه ارائه دهند. برنامه نویسی ریاضیات را کاربردی‌تر، جذاب‌تر و سرگرم کننده‌تر می‌کند!

برنامه نویسی همکاری می‌آموزد

3 چرا آموزش برنامه نویسی برای کودکان کاری ضروری است؟

در محیط‌های خلاقانه هیچ پاسخ درست و هیچ کتاب راهنمایی وجود ندارد. از طریق نظم برنامه نویسی، کودکان به دنبال اعتبار و تایید از همسالان خود هستند و تمایل دارند به صورت گروهی کار کنند. آن‌ها یاد می‌گیرند که همکاری کنند، انتقادات را به شیوه‌ای مثبت ارائه دهند و دریافت کنند و بازخورد را در کاری که انجام می‌دهند لحاظ کنند.

توسعه این مهارت‌ها در زندگی بعدی و شغلی آن‌ها بسیار مهم است، همچنین درک این که راه حل‌های زیادی برای مسائل وجود دارد. کودکان از طریق برنامه نویسی می‌آموزند که نحوه پرسیدن سوالات صحیح گاهی مهم‌تر از داشتن پاسخ‌های صحیح است.

چرا برنامه نویسی برای من مهم است

بزرگ‌ترین انگیزه من در هر کاری که انجام می‌دهم پسرم است. او شیفته علم و فناوری است و نمی‌تواند به خودش کمک کند و پاسخ سوال “این چگونه کار می‌کند؟” را بدهد. تقریباً در مورد همه چیز در اطرافش صدق می‌کند. به عنوان یک مبتکر در فضای تکنولوژی، می‌خواهم نسل جدید توانمندی از طریق تکنولوژی را احساس کنند و برای خلاق شدن با آن احساس راحتی کنند، به جای این که منفعلانه و با بی‌توجه‌ای آن را فقط مصرف کند.

یادگیری برنامه نویسی در این مرحله بسیار مهم است. به عنوان یک مادر قصد دارم فرزندم را به یادگیری برنامه نویسی و ادامه رشد و گسترش مهارت‌های خود تا آنجا که ممکن است ترغیب کنم و او را تشویق کنم که هر لحظه دلسرد نشود. من می‌خواهم او هرچه بیش‌تر رو به جلو حرکت کند و از مزایای مربوطه بهره مند شود.

برای والدینی که می‌خواهند فرزندانشان بیش‌تر در موقعیت آموزش برنامه نویسی قرار بگیرند، برنامه‌های عالی در کتابخانه‌های محلی، موزه‌ها، اردوهای تابستانی و مراکز یادگیری در دسترس است تا مکمل آنچه کودکان در مدرسه یاد می‌گیرند، باشد. انواع محصولات مرتبط با STEM نیز موجود است.

نقش معلم

4 چرا آموزش برنامه نویسی برای کودکان کاری ضروری است؟

من همچنین معتقدم که آموزش برنامه نویسی و اهمیت آن باید توسط معلم درک شود. معلمان می‌دانند که سرگرمی و جالب ساختن ریاضیات و علوم به دانش آموزان کمک می‌کند کارهایی بیش از یادگیری را انجام دهند. یادگیری از طریق بازی و “با عمل” بسیار مهم است، در واقع سرگرم کننده و آموزشی است. آموزش برنامه نویسی باید متناسب با توانایی‌ها و سطح تحصیلات دانش آموز نیز باشد. این نوع اصلاح و تغییر در آموزش توسط معلمان در فرایند یادگیری بسیار مهم است.

اشتغال آینده

تقریباً هر شغل در آینده به درک اساسی ریاضیات و علوم و نرم افزار نیاز خواهد داشت. به عنوان یک کارفرما، هنوز هم استخدام در مشاغل مربوط به برنامه نویسی را چالش برانگیز می‌دانم. من اینجا هستم تا به شما بگویم جدا از موضوع سودآوری مشاغلی که نیاز به برنامه نویسی دارند هم جالب هستند و هم به راحتی در دسترس هستند!

ماموریت تنوع

اگرچه آموزش برنامه نویسی توانایی شکستن نقش‌های سنتی جنسیتی را دارد، اما باز هم تعداد کمتری از زنان و اقلیت‌ها در زمینه‌های مرتبط وجود دارد. با توجه به تجربیات شخصی‌ام، ترویج تنوع و ورود به محیط کار برای من از اهمیت بالایی برخوردار است. من وظیفه شخصی خود را برای استخدام و پرورش زنان در فناوری انجام داده‌ام. من والدین و معلمان را تشویق می‌کنم تا با پافشاری و حمایت از آموزش برنامه نویسی برای همه کودکان در سراسر جهان، به ویژه برای دختران و اقلیت‌ها در این ماموریت به من کمک کنند.

حال که با آموزش برنامه نویسی برای کودکان آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس