سرمایه گذاری روی خود از زبان Sean Bennett

سرمایه گذاری فقط به معنای خرید سهام و شریک شدن نیست. در ادامه مقاله‌ی سرمایه گذاری روی خود از زبان Sean Bennett با ما همراه باشید.

31
0
0 سرمایه گذاری روی خود از زبان Sean Bennett

سرمایه گذاری فقط به معنای خرید سهام و شریک شدن نیست. فرض کنیم حدودا ۲۰ ساله هستید، مقداری پول نقد پس انداز کرده‌اید و اکنون با خود فکر می‌کنید بهترین کاری که با این پول می‌توانید انجام دهید چه کاری است. می‌توانید سراغ یک حساب پس انداز استاندارد بروید، شاید پول خود را در بورس سرمایه گذاری کنید، یا شاید رمزارز توجه شما را جلب کند. هر کاری که می‌خواهید با پول خود انجام دهید، یک میلیون نفر هستند که به شما می‌گویند دیوانه هستید و یک میلیون نفر دیگر در این تصمیم کنار شما هستند. در ادامه مقاله‌ی سرمایه گذاری روی خود از زبان Sean Bennett نویسنده‌ی سایت Medium با ما همراه باشید.

من درگیر هیچ کدام از بازارهای مالی نمی‌شوم. من جاهای مختلفی پولم را سرمایه گذاری کرده‌ام، اما متخصص نیستم. دلیلی وجود دارد که من از تحصیل در رشته اقتصاد اجتناب کردم.

وقتی می‌گویم “برای آینده خود سرمایه گذاری کنید”، در مورد بانک‌ها، سهام‌ها و بازارهای صعودی حرف نمی‌زنم. من در مورد شما صحبت می‌کنم. پول شما باید به جایی برود، پس چرا خرج خودتان نشود؟

ثروت می‌تواند ناشی از هزینه باشد

1 سرمایه گذاری روی خود از زبان Sean Bennett

دستیابی به استقلال مالی در سنین جوانی از طریق سرمایه گذاری صحیح امکان پذیر است. من این را انکار نمی‌کنم. اما می‌گویم که احتمال اینکه هرکدام از ما بتواند به آن نقطه برسد نسبتاً کم است، به دلایل حوصله سر بری که همه شما قبلاً در مورد آن‌ها شنیده‌اید.

با این وجود احتمال اینکه مجبور به دستیابی یا تغییر شغل باشیم در بعضی مواقع بیش‌تر است.

و اکنون می‌توانم به شما بگویم که نمونه سرمایه گذاری‌های شما وقتی در یک مصاحبه شغلی نشسته‌اید، چندان ارزشی ندارد. رئیس احتمالی شما یافتن یک شکست در سرمایه گذاری در رزومه شما را برانگیزاننده و مرتبط نمی‌داند و احتمالاً به استخدام شما کمکی نمی‌کند. چیزی که آن‌ها می‌خواهند درباره شما بدانند، تحصیلات، تجربه و شخصیت شما است.

پول هیچ کدام از آن موارد را به شما نمی‌دهد مگر اینکه آن را برای کارهای درست مصرف کنید.

اینجا یک ایده داریم. چرا به جای سرمایه گذاری یا پس انداز پول اضافی خود، آن را صرف توانمند سازی خود برای استخدام نمی‌کنید؟ در این صورت درآمد احتمالی شما افزایش می‌یابد و شما احتمالاً در آینده درآمد بیش‌تری خواهید داشت، درست مانند سرمایه گذاری، با ریسک کمتر و مدارک و تجربیات بیش‌تر.

آغاز زندگی حرفه‌ای شما زمانی است که بتوانید مهارت‌های خود را افزایش دهید. وقت آن است که پایه‌ای برای یادگیری برای ساختن آینده خود ایجاد کنید.

حتی اگر دوره‌هایی را بگذرانید یا تجربه‌هایی کسب کنید که شما را در زمینه‌هایی آموزش دهد که در نهایت تصمیم بگیرید که وارد آن زمینه نشوید، این واقعیت که تصمیم به سرمایه گذاری روی خود گرفته‌اید مانند طلا بر هر رزومه‌ای می‌درخشد.

سرمایه گذاری روی خود را باور نمی‌کنید؟

4 سرمایه گذاری روی خود از زبان Sean Bennett

اگر بخواهم در مورد خودم بگویم، آموزش من کمتر از یک دوره و بیشتر ناشی از منحنی یادگیری در زمان تاسیس شرکت خودم در ۱۸ سالگی است. من از خودم حمایت کردم و از پولی که باید روی خودم سرمایه گذاری کنم، استفاده کردم نه از حساب‌های مالی‌ام. هیچ دوره‌ای برای دریافت مدرک وجود نداشت، اما پروژه‌هایی برای تکمیل کردن و کسب تجربه وجود داشت.

می‌توانستم پولی را که برای آن شرکت خرج کردم در سهام یا صندوق قرار دهم. شاید تاکنون دو برابر، سه برابر یا حتی چهار برابر می‌شد. اما ممکن بود به نصف هم می‌رسید. با این وجود تجربه‌ای که به دست آوردم بسیار ارزشمند است و جای سوال ندارد. تجربه را نمی‌توان کم کرد یا از دست داد، فقط به می‌توان به آن افزود.

من از آن زمان حداقل یک شغل پیدا کرده‌ام، شاید هم بیش‌تر، و تقریباً به پشتوانه‌ی آن تجربه این اتفاق افتاد. در دست داشتن یک رزومه در ۲۱ سالگی که عبارت “مدیر عامل” روی آن باشد، به شکلی خوب باعث تعجب خواهد شد.

لیست مدارک و دوره‌ها نیز به همین صورت است. در واقع مربوط به آنچه که شما خوانده‌اید یا گذرانده‌اید یا نتوانستید بگذرانید (معمولاً) نیست. این در مورد این واقعیت است که شما پول و وقتتان را روی خودتان صرف کنید. اگر صلاحیت‌های شما با موقعیتی که برای آن درخواست می‌کنید مرتبط باشد، یک امتیاز است، در غیر این صورت نیز برای چیز دیگری مهم خواهد بود. شرکتی که من اداره می‌کردم در زمینه هنر فعالیت می‌کرد. هیچ یک از مشاغل بعدی من در آن زمینه نبود، اما برای شرکت‌های دیگر این تجربه من خوشایند بود.

جنبه دیگری نیز در این مورد وجود دارد که تقریباً مهم‌تر از توسعه ثروت یا کسب شغل است و آن رضایت است.

با زندگی کردن درآمد کسب کنید، برای کسب درآمد زندگی نکنید

2 سرمایه گذاری روی خود از زبان Sean Bennett

پول خوب است و سرمایه گذاری آگاهانه با بازده بالا عالی است. اما قانع نمی‌شوم که راضی کننده هم باشد. حداقل به اندازه یادگیری یک تجربه جدید و استفاده از آن در زندگی و کار راضی کننده نیست. در پایان پول می‌تواند تجربیات و چیزهای خوب را برای ما بخرد، اما نمی‌تواند به پیشرفت ما از درون کمک کند. اما آموزش، تحصیلات و تجربه می‌تواند. آنها نه تنها می‌توانند باعث پیشرفت مهارت‌های شما شوند، بلکه اعتماد به نفس لازم برای تلاش را به شما می‌دهند. هیچ یک از پول‌های سرمایه گذاری شده نمی‌تواند شما را بخرد.

برای به دست آوردن این مهارت‌ها و برای اینکه از توانایی‌های بالقوه خود استفاده کنید، باید تمام این پول را برای خود خرج کنید و روی خود سرمایه گذاری کنید و نه در بازارها. هرآنچه را که قصد دارید با زندگی خود انجام دهید، من تضمین می‌کنم که دوره‌ها، مدارک و تجربیاتی برای کمک به شما در دستیابی به این اهداف وجود دارد که شما هنوز آن‌ها را بدست نیاورده‌اید.

بنابراین بروید و آن‌ها را بدست آورید. زمینه‌ی آینده رویایی خود را بسازید. اکنون زمان انجام این کار است. درآمد منفعل و سرمایه گذاری در بازار می‌تواند بعداً بدست آیند.

ببینید، من نمی‌گویم که سرمایه گذاری در ابزارهای مالی بد است. من می‌گویم که وقتی توانایی شخصی و شغلی خود را توسعه دادید، وقت کافی برای آن سرمایه گذاری‌ها وجود دارد. این کار را بکنید، و من شرط می‌بندم که ظرف ۱۰ سال، شما درآمدی بیش‌تر از آنچه کاری غیر از این انجام می‌دادید، کسب خواهید کرد و در نتیجه سرمایه بیشتری برای سرمایه گذاری در بازار خواهید داشت. پس از دو جهت برای شما منفعت است.

به هر حال سرمایه گذاری کنید. اول خودتان و بعد در بازارها.

چه چیزی برای شما بهتر است؟

این مورد به زندگی و پول شما بستگی دارد، نه من. هیچ چیز مانع تلاش شما و بدست آوردن میلیون‌ها دلار در بازار نمی‌شود.

با این حال اگر فکر می‌کنید این مقاله به شما کمک می‌کند در اینجا چند نکته وجود دارد تا شما را در مسیر خود قرار دهد.

موضوع به اندازه لذت مهم نیست

هر زمان که می‌خواهم یک دوره را بگذرانم یا یک پروژه را شروع کنم، همیشه به فکر استفاده از آن برای حرفه‌های مورد نظرم نیستم. فقط به دنبال چیزی هستم که باعث علاقه مندی من شود و چیزی به من یاد دهد. اهداف من بیش‌تر هنری و سیاسی است، بنابراین بعید است به این زودی‌ها به یک شغل توسعه نرم افزار برسم. با این حال، من همچنان به دنبال یادگیری کدنویسی هستم زیرا این کار برایم چالش برانگیز، جذاب و راضی کننده است. اگر من در حال انجام یک دوره یا پروژه باشم و باعث نارضایتیم شود، حرکت می‌کنم و چیز دیگری پیدا می‌کنم.

خود را خیلی ضعیف گسترش ندهید

3 سرمایه گذاری روی خود از زبان Sean Bennett

در سرمایه گذاری مالی، شما می‌خواهید پورتفولیو خود را متنوع کنید بدون اینکه بیش از حد خود را گسترش دهید و سرمایه خود را به خطر بیندازید. سرمایه گذاری شخصی نیز تفاوتی ندارد. در حالی که به موفقیت بالایی دست پیدا می‌کنید و بیش‌ترین تجربه را کسب می‌کنید به اندازه معقولانه مسئولیت پذیر باشید،. مهم نیست که چند دوره می‌گذرانید، حتی اگر همه آن‌ها را رد شوید، زیرا در هر صورت تجربه کسب کرده‌اید. این مربوط به پیشرفت خودتان است و نیاز به توجه و تعهد دارد، درست مثل هر چیز دیگری که ارزش داشتن در زندگی را دارد.

شما می‌توانید هر دو را انجام دهید

اگر پول لازم برای سرمایه گذاری روی خود و بازارها را در اختیار دارید، عالی است. این دو مورد از یکدیگر جدا نیستند و سرمایه گذاری هوشمند در سهام و سایر ابزارها می‌تواند سودآور باشد. نکته اینجا این است که قبل از سرمایه گذاری در بازارها، سرمایه گذاری روی خود را در اولویت قرار دهید. زیربنایی از ثبات و یادگیری را فراهم کنید که ریسک مالی شما را کم کند. حتی اگر بازارها به شما آسیب بزنند و شما را به عقب برگردانند، شما همیشه تحصیلات و تجربه آن را دارید که دوباره به جلو بازگردید.

اگر تصمیم گرفتید که سرمایه گذاری بر خود در مسیر درستی قرار بگیرد راه‌های زیادی برای انجام این کار وجود دارد. در هر کجا دوره‌های آنلاین در موضوعات متنوعی در دسترس هستند. شما می‌توانید یک زبان را بیاموزید، و خود را در برابر یک فرهنگ کاملاً جدید قرار دهید، یا می‌توانید یک پروژه یا شرکتی را با سرمایه‌ای راه اندازی کنید که اگر این کار را انجام نمی‌دادید، با آن سرمایه گذاری می‌کردید. همه این موارد در ازای تجربه و یادگیری نیاز به مقداری هزینه دارند، که هر دو به شما کمک می‌کند در آینده درآمد بیش‌تری کسب کنید. وقتی این اتفاق افتاد، وقت آن است که دوباره این تصمیم را بگیرید، پول یا تجربه؟

امیدوارم حتی وقتی که دیگر نیازی به ارسال رزومه برای مدیران و نشان دادن مهارت‌های خود ندارم نیز چیزهای جدیدی یاد بگیرم. یادگیری چیزهای جدید اعتیاد آور است و این امر ما را مشتاق و با روحیه‌ای جوان نگه می‌دارد. سرمایه گذاری روی خود قبل از سرمایه گذاری در بازارها ممکن است به این معنی باشد که در کوتاه مدت درآمد کمتری کسب کنید، اما پتانسیل کسب درآمد شما را برای بقیه عمر افزایش می‌دهد و تجربه شخصی شما را غنی خواهد کرد.

این به نظر من یک معامله عالی است.

حال که با سرمایه گذاری روی خود از زبان Sean Bennett آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس