آیا از نظر اقتصادی تاب آور هستید؟ 5 قدم برای بهبود امنیت اقتصادی خود

توان عبور از سختی‌ها و بازگشت به وضعیت قبلی خود یک ضرورت است، در ادامه شما را با 5 قدم برای بهبود امنیت اقتصادی خود آشنا می‌کنیم.

41
0
آیا از نظر اقتصادی تاب آور هستید؟ 5 قدم برای بهبود امنیت اقتصادی خود

توان عبور از سختی‌ها و بازگشت به وضعیت قبلی خود یک ضرورت است، زیرا احتمال اینکه در طول زندگی خود با یک یا چند شکست و عقب گرد مواجه شوید وجود دارد. مشکلاتی از قبیل از دست دادن شغل تا بحران سلامتی در زندگی ممکن است اتفاق بیفتد و مهم است بتوانید با این مشکلات مقابله کنید و به زندگی برگردید. در ادامه شما را با 5 قدم برای بهبود امنیت اقتصادی خود آشنا می‌کنیم.

نمونه‌ای از تاب آوری و مقاومت

2 آیا از نظر اقتصادی تاب آور هستید؟ 5 قدم برای بهبود امنیت اقتصادی خود

آنری ماتیس (Henri Matisse) هنرمندی است که پس از مبارزه با سرطان معده در سن ۷۲ سالگی مجبور به استفاده از ویلچر شد. این اتفاق نقاشی یا مجسمه سازی را برای هر کسی دشوار می‌کند. اما اشتیاق و علاقه‌ای که ماتیس به هنرآفرینی داشت او را هیچ گاه ناامید نکرد. بنابراین ماتیس شروع به آموزش اصول هنری جدید خود کرد و تکنیک‌های جدید کاغذ بریده‌ها را پرورش داد. او با بریدن تکه‌های کاغذهای رنگی و ترکیب آن‌ها تصاویری را خلق می‌کرد. این دسته از کارهای متاخر او که بخش عمده‌ای از آثار سال‌های پایانی عمر او را در بر می‌گیرد به اندازه کارهای اولیه او معروف هستند. این تغییر سبک هنری ماتیس یک اقدام تاب آوری به همراه خلاقیت بود. نوعی تاب آوری که بیشتر در زندگی مالی ما به یک ضرورت تبدیل شده است.

تحقیقی در موسسه ی National Endowment نشان می‌دهد که ۹۶٪ از آمریکایی‌ها در طول سال‌های کاری خود چهار شوک درآمدی یا حتی بیش‌تر از جمله بحران سلامتی، از دست دادن شغل یا تحولات دیگر زندگی را تجربه می‌کنند. غالباً افراد در نقطه شروع خود تا حدی با این شوک‌ها روبرو می‌شوند. اکثر آمریکایی‌ها می‌گویند در پرداخت هزینه اضطراری ۱۰۰۰ دلاری هم با مشکل روبرو می‌شوند.

تاب آوری مالی چیست؟

تاب آوری مالی را می‌توان توانایی غلبه بر یک مشکل مالی یا تحمل پذيري در مواجهه با مخاطراتي ناگهاني تعریف کرد که با امنیت اقتصادی امکان پذیر است. و بیش‌تر هنر است تا علم زیرا وضعیت هر فرد متفاوت با دیگری است. و درنهایت همه ما میتوانیم از پس این گونه مشکلات برآییم.

امروزه به نظر می‌رسد شرایط نسبت به قبل سخت‌تر شده است. از طرف دیگر میانگین عمری در حال افزایش است، به همین دلیل نسل‌های جوان باید برای بازنشستگی خود بیش‌تر از بازنشستگان قبلی پس انداز کنند. یکی دیگر از نقاط ضعف طول عمر بیش‌تر این است که احتمال پیش آمد اتفاق‌های ناگوار بیش‌تر است.

شروع پس انداز برای بازنشستگی برای بیشتر جوانان، با وجود بیش از ۳۰۰۰۰ دلار بدهی وام دانشجویی در ابتدای زندگی کاری یک چالش است. افرادی که در سال‌های اولیه پس از جنگ بزرگ شده بودند، با یک مدرک تحصیلی یک شغل با درآمد خوب را شروع می‌کردند و به راحتی تعطیلات سالانه، پس انداز برای کالج فرزندان و حقوق و پس انداز برای بازنشستگی داشتند. اما همیشه این طور نیست.

یک نظرسنجی از Allianz Life نشان داد که نیمی از آمریکایی‌ها زودتر از آنچه برنامه ریزی کرده اند از کار به اجبار برکنار می‌شوند. بر اساس آمار اداره نیروی کار، ۹۰۰۰۰۰ آمریکایی در سنین ۶۰ تا ۶۹ سال به دلیل پاندمی اخیر کار خود را به طور ناگهانی از دست دادند. این خروج غیرمنتظره از محل کار می‌تواند به معنای از دست دادن سال‌های اوج درآمد، مزایای کم برای دوران بازنشستگی و مصرف زودهنگام دارایی و پس انداز باشد.

5 قدم برای بهبود امنیت اقتصادی خود

3 آیا از نظر اقتصادی تاب آور هستید؟ 5 قدم برای بهبود امنیت اقتصادی خود

در ابتدا بسیار مهم است که امور مالی خود را به صورت مشخص و واقعی در نظر بگیرید: چه مقدار پس انداز در صندوق بازنشستگی دارید، چه نوع سرمایه گذاری باید خریداری کنید، چه زمانی برای تأمین اجتماعی اقدام کنید و موارد دیگر. اما فکر کردن به اتفاق‌های غیرمنتظره نیز مهم است، زیرا محاسبه مشکلات دشوار است از جمله می‌توان به کرونا، تشخیص سرطان، اتوماسیون شدن شغل اشاره کرد.

اگرچه ساختار و وضعیت مالی هر فردی متفاوت است، اما عناصر تاب آوری مالی را می‌توان در چند مورد بیان کرد:

۱. پس انداز اضطراری برای مصرف سه تا شش ماه

هدف این پول کاهش مشکلاتی است یک ضربه مالی پیش بینی نشده به وجود می‌آورد.

۲. پوشش بیمه برای سلامتی، خانه، خودرو، زندگی.

بیمه قطعا به اندازه بازگشت سرمایه سه رقمی جذاب نیست، اما بیش از هر چیز دیگری در بازار شما را نجات می‌دهد. حتما وقت بگذارید تا بفهمید بیمه شما چه مواردی را پوشش می‌دهد.

۳. یک پس انداز مناسب

مقدار مناسب پس انداز بر اساس سبک زندگی شما متفاوت است. اما برای کسی که کمتر از ۱۰۰۰۰۰ دلار درآمد دارد، بهتر است تا سن ۶۵ سالگی حدود ۷ تا ۱۰ برابر حقوق خود را پس انداز کند. پس انداز بازنشستگی نه تنها برای تحقق اهداف یا رویاهایتان است، بلکه برای حفظ سبک زندگی شما نیز است زیرا افزایش سن و سلامتی شما را در معرض شوک‌های مالی قرار می‌دهد.

۴. به روز کردن مهارت‌های شغلی

مهارت‌ها به ما کمک می‌کند تا شغل و حقوق بهتری بدست آوریم. یک گزارش بروکینگز تخمین می‌زند که تقریباً ۲۵٪ مشاغل ایالات متحده تحت تأثیر اتوماسیون در دهه‌های آینده خواهند گرفت. بنابراین هر دو سال یکبار یادگیری یک مهارت جدید یا شرکت در یک کارگاه آموزشی بسیار سودمند است.

۵. داشتن برنامه ریزی مالی

برنامه‌ریزی مالی (Financial Planning) مجموعه‌ای از پیش‌بینی‌های‌ مالی است که هر فرد را برای یک زندگی با آرامش و آسایش در آینده نزدیک و دور آماده می‌کند. متأسفانه بسیاری از ما به دلایل زیادی بدون برنامه و آمادگی قبلی عمل می‌کنیم. از نظر مالی هنگامی که از وضعیت خود آگاهی کامل دارید برای مثال نقدینگی، مانده حساب بانکی و غیره بهتر می‌توانید بهتر با شرایط سازگار شوید. همانند ماتیس که تاب آوری او همراه با ایجاد یک سبک و گرایش جدید بود. یا به قول مولوی شاعر پارسی در قرن سیزدهم که می‌گوید: “در مسیر که قدم بگذارید، مسير بر تو نمايان مي‌شود.”

حال که تاب آوری و امنیت اقتصادی را دریافتید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس