ایلان ماسک های جعلی باعث دزدیده شدن ۲ میلیون دلار رمز ارز شدند

مصرف کنندگان بیش از ۲ میلیون دلار ارز رمزنگاری شده به کلاهبرداران، ایلان ماسک های جعلی و اسپیس ایکس داده‌اند.

28
0
0 ایلان ماسک های جعلی باعث دزدیه شدن ۲ میلیون دلار رمز ارز شدند

با افزایش محبوبیت بازار ارز‌های رمزنگاری شده میزان کلاهبرداری‌های اینترنتی به شدت افزایش یافته است. بسیاری از کلاهبردار‌ها خود را به جا افراد مشهور می‌زنند و ایلان ماسک به دلیل فعالیت بالایی که در بازار ارز‌های رمزنگاری شده دارد یکی از بهترین افراد برای جعل است. کمیسیون تجارت فدرال روز دوشنبه گزارش داد: مصرف کنندگان بیش از ۲ میلیون دلار ارز رمزنگاری شده به کلاهبرداران، ایلان ماسک های جعلی و اسپیس ایکس داده‌اند. این کمیسیون در گزارش روز دوشنبه خود گفت: “وعده بازدهی تضمین شده بزرگ یا ادعای چند برابر شدن ارز رمزنگاری شده‌ی شما همیشه کلاهبرداری است.”

ایلان ماسک های جعلی باعث دزدیه شدن ۲ میلیون دلار رمز ارز شدند

1 ایلان ماسک های جعلی باعث دزدیه شدن ۲ میلیون دلار رمز ارز شدند

سال‌هاست کلاهبرداران به عنوان ماسک ظاهر می‌شوند تا از کاربران رسانه‌های اجتماعی کلاهبرداری کنند. آن‌ها از روش‌های فریبنده‌ای در سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر استفاده می‌کنند، اغلب از تصاویر avatar همانند حساب کاربری خود ماسک استفاده می‌کنند و نام کاربری او را با کمی تغییر املایی جعل می‌کنند. کلاهبرداران وانمود می‌کنند که ماسک هستند، در ازای دریافت مبلغی بیش‌تر در ازای آن از قربانیان می‌خواهند ارز را به آدرس کیف پول خاص ارسال کنند. این کلاهبرداری سیاست Twitter در برابر حساب‌های فریبنده را نقض می‌کند.

این رقم ۲ میلیون دلاری در گزارشی بزرگ‌تر درباره ارز روز دوشنبه توسط FTC منتشر شد. از اکتبر گذشته، کمیسیون اعلام کرد که مصرف کنندگان بیش از ۸۰ میلیون دلار در کلاهبرداری ارزهای رمزپایه از دست داده‌اند و بیش از ده برابر افزایش یافته است. مصرف کنندگان از طریق این کلاهبرداری‌ها به طور متوسط حدود ۱۹۰۰ دلار ضرر می‌کنند.

ماسک خود در یکی از بزرگترین کلاهبرداری‌های بیت کوین توییتر در تابستان گذشته هدف قرار گرفت. در یكی از بزرگ‌ترین موارد نقض تاریخ توییتر، مهاجمان برای تبلیغ كلاهبرداری در بیت کوین حساب‌های متعلق به ماسك، رئیس جمهور باراک اوباما، رئیس جمهور جو بایدن، بیل گیتس و حتی اپل را به خطر انداختند. مهاجمان تقریباً ۱۲۰،۰۰۰ دلار از این کلاهبرداری دریافت کردند. این باعث شد توییتر مجبور شود همه کاربران را برای راستی آزمایی چند ساعت از ارسال توییت‌های جدید مسدود کند.

حال که با ایلان ماسک های جعلی و دزدیه شدن ۲ میلیون دلار رمز ارز آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس