آشنایی با 6 معیار بازاریابی برای ایمیل ترکینگ

بالاترین نرخ بازگشت سرمایه از یک منبع شگفت انگیز به نام ایمیل مارکتینگ می‌باشد. در ادامه به 6 معیار بازاریابی برای ایمیل ترکینگ می‌پردازیم.

45
0
آشنایی با 6 معیار بازاریابی برای ایمیل ترکینگ

اگر به شما پولی بدهند که در کسب و کار خود خرج کنید، در کجا بیش‌تر سرمایه‌گذاری می‌کنید؟ تحقیقات نشان می‌دهد بالاترین نرخ بازگشت سرمایه (ROI) از یک منبع شگفت انگیز به نام ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیل می‌باشد. در ادامه به 6 معیار بازاریابی برای ایمیل ترکینگ می‌پردازیم.

اگر می‌خواهید این نتیجه را بدست آورید، باید بررسی کنید که آیا ایمیل‌ها و کمپین‌های شما واقعا نتیجه‌ای برای کسب و کار شما دارند یا خیر. برای انجام این کار، باید به این ۶ معیار بازاریابی ایمیل ترکینگ توجه کنید. این معیارهای ایمیل مارکتینگ جهانی هستند و به شما کمک می‌کنند که موفقیت‌های ایمیل خود را بسنجید، بنابراین می‌توانید کمپین‌های ایمیل مارکتینگ مؤثری را ایجاد کنید.

در این مقاله می‌خوانید:

معیار شماره ۱: نرخ باز شدن

معیار شماره ۲: نرخ کلیک برای باز کردن (CTOR)

معیار شماره ۳: نرخ تبدیل

معیار شماره ۴: سرعت رشد

معیار شماره ۵: نرخ لغو اشتراک

معیار شماره ۶:  نرخ پرش

چگونه می‌توان معیارهای بازاریابی ایمیل ترکینگ خود را با Podia ردیابی کرد

 این معیارها را بخشی از استراتژی بازاریابی ایمیل ترکینگ خود قرار دهید.

به نظر می‌رسد هر هفته یک کانال بازاریابی دیجیتال جدید در حال ظهور است، و پیگیری اینکه در چه پلتفرمی قرار دارید دشوار است.

 

خوشبختانه، شما همیشه می‌توانید به روش‌های کلاسیک (مدرن) مانند ایمیل اعتماد کنید. ممکن است ایده جدید و داغی نباشد، اما ایمیل از مدت‌ها قبل در سراسر صنایع به دلایلی موردعلاقه بازاریابان مورد قرار گرفته است: آن هم به این دلیل که واقعا کار می‌کند.

ایمیل یکی از قدرتمندترین، مقیاس پذیرترین و مقرون به صرفه ترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال حال حاضر است.  به علاوه، برای صاحبان مشاغل کوچک، به صرفه می‌باشد. ایمیل یکی از بالاترین بازده‌ها را در سرمایه گذاری در بین کانال‌‌های بازاریابی دارد.

برای استفاده بیش‌تر از استراتژی بازاریابی ایمیل ترکینگ خود، باید بدانید که چگونه نتایج خود را اندازه گیری کنید.  معیارهای ایمیل و شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) به شما می‌گویند که ایمیل‌های شما چقدر خوب عمل می‌کنند، آیا اهداف شما را برآورده می‌کند و اینکه چه کاری می‌توانید برای بهبود عملکرد خود انجام دهید.

معیارهای بی‌شماری برای ارزیابی ایمیل وجود دارد که می‌توانید اندازه بگیرید. اما به عنوان یک شاغل، احتمالا وقت شما یک منبع کمیاب و ارزشمند است. به همین دلیل ما برای شروع این ارزیابی، لیست شش معیار را گردآوری کرده‌ایم تا بتوانید موفقیت در بازاریابی ایمیل خود را بسنجید.

ایمیل ترکینگ | معیار شماره ۱: نرخ باز شدن

اگر معیارهایی را برای یک بازاریاب ایمیل ذکر کنید، نرخ بازشدن یکی از اولین مواردی است که به ذهن شما خطور می‌کند.

نرخ باز شدن ایمیل مقدار کاربرانی را به صورت درصد نشان می‌دهد که ایمیل ارسالی توسط شما را باز کرده‌اند و این عدد با تقسیم کردن نرخ باز شدن منحصر به فرد بر ایمیل‌های دریافت شده تعیین می‌شود. به عبارت دیگر، این معیار تعداد بارهایی است که ایمیل شما باز شده و نیز خوانده می‌شود. تا زمانی که مخاطب، ایمیل بازاریابی شما را باز نکند، کمپین شما هیچ تأثیری نخواهد داشت، بنابراین نرخ باز شدن اهمیت بسیار زیادی دارد.

1 آشنایی با 6 معیار بازاریابی برای ایمیل ترکینگ

نرخ باز شدن یکی از ساده‌ترین معیارهای تأثیرگذاری است و توصیف می‌کند چگونه موضوع ایمیل شما در واقع دریافت کننده را ترغیب کرده است که ایمیل شما را بخواند. شما باید از نرخ باز شدن به عنوان یک فشارسنج استفاده کنید تا نحوه ارتباط پیام خود با مخاطبانتان را بسنجدید. نرخ باز شدن به شما می‌گوید که آیا موضوع ایمیل شما مؤثر بوده یا خیر. به طور کلی اگر معیاری را می‌خواهید که بتوانید بر اساس آن عملکرد کمپین ایمیل مارکتینگ خود را بررسی کنید، باید نرخ باز شدن ایمیل‌هایی که در حوزه فعالیت خودتان هستند را بررسی کنید.

در سال ۲۰۲۱، متوسط ​​نرخ باز شدن ایمیل در کل صنایع ۹۷/۱۶ درصد است. اگر نرخ بازشدن شما مطابق این عدد نیست، نگران نباشید. با تغییر دادن برخی موضوعات می‌توانید به این عدد دست یابید.

۴۷٪ از گیرندگان ایمیل فقط بر اساس موضوع، ایمیل را باز می‌کنند. از طرف دیگر، ۶۹ درصد از گیرندگان ایمیل به طور حیرت انگیزی، ایمیل را به عنوان هرزنامه گزارش می‌کنند که در این صورت ایمیل شما فقط براساس موضوع قضاوت می‌شود.

برای نوشتن موضوعات بهتر، این نکات را در ذهن داشته باشید:

موضوعاتی که شامل یک عدد هستند می‌توانند ۱/۳٪ احتمال باز شدن بیش‌تری نسبت به ایمیل‌های متوسط ​​کسب کنند.

پیام رسانی شخصی بالاترین نرخ بازشدن را دارد.

 شرکت‌هایی که در عنوان موضوع emoji دارند، ۵۶٪ نرخ بالاتری از شرکت‌هایی که این کار را نمی‌کنند، دارند.

 همچنین می‌توانید خطوط موضوع آزمون A / B را پیدا کنید که بیش‌تر مورد توجه مخاطبان شما قرار می‌گیرد.  ۷۰٪ از بازاریابان حرفه‌ای گزارش می‌دهند كه خطوط موضوعی و پیام رسانی بیش‌ترین عناصر مورد آزمایش هستند.

Justin Blackman، نویسنده متن، توضیحات مربوط به ایمیل خود را در مورد روش تست A / B توضیح می‌دهد:

“من معمولاً هنگام آزمایش انگشتان پا را در ۲ حوضچه مختلف فرو می‌کنم. گاهی اوقات این یک زاویه مثبت در مقابل منفی است (برای خوشحال شدن X را دریافت کنید! در مقابل اگر X دریافت نکنید زندگی شما وحشتناک خواهد بود و دندان‌های شما می‌ریزند!).

ایمیل‌های حرفه ای خود را با ایمیل‌های شخصی خود مقایسه کنید. ایمیل‌های کاری تمایل به “پیگیری سوال قبلی ما در مورد پلاستیک‌ها” دارند، در حالی که عنوان ایمیل به دوستان “QQ “(quick question) یا حتی ممکن است “سلام” باشد.

نرخ‌های باز شدن بیش‌تر به این دلیل است که خط موضوع شما را به درستی نشان می‌دهد همچنین به شما کمک می‌کنند تا معیار بعدی را محاسبه کنید.

معیار شماره ۲: نرخ کلیک برای باز کردن (CTOR)

نرخ کلیک (CTR) یکی دیگر از معیارهای محبوب بازاریابی از طریق ایمیل است.

2 آشنایی با 6 معیار بازاریابی برای ایمیل ترکینگ

CTR به شما می‌گوید که چند نفر روی لینک موجود در ایمیل شما کلیک کردند. اگر ایمیل شما به ۱۰۰ نفر تحویل داده شود و ۱۰ نفر از آن‌ها روی لینک موجود در ایمیل خود کلیک کنند، شما ۱۰٪ نرخ کلیک دارید.

اما در مورد ۹۰٪ دیگر چطور؟ آیا آنها ایمیل شما را باز کردند و تصمیم گرفتند کلیک نکنند یا اینکه ایمیل را قبل از باز کردن آن حذف کردند؟ CTR نمی‌تواند این را به شما بگوید.

این یک گزینه دیگر است: نرخ کلیک برای باز کردن (CTOR).

CTOR شما را به دلیل ایمیل‌های باز نشده جریمه نمی‌کند زیرا اثر بخشی موضوع شما را در نظر نمی‌گیرد. (برای سنجش میزان موفقیت موضوع می‌توانید از نرخ بازشدن استفاده کنید.)

درعوض، عملکرد محتوای ایمیل و فراخوان عمل (CTA) شما را اندازه گیری می‌کند.

برای محاسبه CTOR خود، تعداد کلیک‌های روی لینک را در ایمیل خود اندازه بگیرید، سپس آن را بر تعداد ایمیل‌های باز شده تقسیم کنید.

3 آشنایی با 6 معیار بازاریابی برای ایمیل ترکینگ

در اینجا چند نکته برای بهبود CTOR وجود دارد:

  • اسکن ایمیل خود را آسان کنید. خواندن ایمیل‌های شما هر چه راحت‌تر باشد، خوانندگان بیش‌تر می‌توانند CTA شما را پیدا کرده و روی آن کلیک کنند.
  • از CTA زیاد استفاده نکنید. گفته شده است که ایمیل‌های دارای یک CTA تنها باعث افزایش ۳۷۱ درصدی کلیک و فروش ۱۶۱۷ درصدی می‌شوند.
  • تصاویر را به ایمیل‌های خود اضافه کنید. كمپین‌های ایمیلی دارای تصاویر ۴۲٪ CTR بیش‌تر از ایمیل‌های بدون تصویر است.
  • برای موبایل بهینه سازی کنید. ۴۹/۱٪ از نامه‌های الکترونیکی در سراسر جهان بر روی دستگاه‌های تلفن همراه خوانده می‌شوند.
  • CTA و محتوای ایمیل مختلف را آزمایش کنید.

این مورد آخر یک بخش اصلی از موفقیت در بازاریابی ایمیل است. تست A / B به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید مخاطب شما می‌خواهد چه چیزی را ببیند.  چه چیزی آن‌ها را وادار می‌کند تا بر روی لینک کلیک کنند تا بیش‌تر بدانند؟  آیا پیام‌های خاص بر روی آن‌ها تاثیر گذار است؟

ایمیل ترکینگ | معیار شماره ۳: نرخ تبدیل

درصدی از دریافت‌کنندگان ایمیل است که روی لینک درون ایمیل کلیک کرده‌اند و اقدام مدنظر مانند تکمیل فرم سرنخ یا خرید محصول را انجام داده‌اند.

بعد از اینکه دریافت‌کننده ایمیل روی ایمیل‌تان کلیک می‌کند، هدف بعدی معمولاً تبدیل کردن وی به مشتری راغب محصول یا خدمت‌تان است. به عبارت دیگر، هدف بعدی این است که مشتری راغب اقدامی انجام دهد که شما در ایمیل‌تان از او خواسته‌اید. بنابراین، اگر ایمیلی را ارسال می‌کنید تا به مخاطب‌تان امکان دانلود (مثلاً، کتاب الکترونیکی رایگان) را بدهید، هر کسی که واقعاً این کتاب الکترونیکی را دانلود می‌کند، جزو نرخ تبدیل در نظر بگیرید.

ایمیل به دلیل داشتن یکی از بالاترین بازدهی سرمایه گذاری (ROI) در بین کانال‌های بازاریابی شناخته شده است که نرخ تبدیل آن ۱۷۴٪ بیش‌تر از رسانه‌های اجتماعی است. بازاریابی از طریق ایمیل به ازای هر ۱ دلار هزینه شده، متوسط ​​بازده سرمایه گذاری ۴۲ دلار دارد.

برای اینکه بفهمید آیا بازاریابی ایمیل شما همان بازده را برای شما به همراه دارد یا خیر، نرخ تبدیل ایمیل خود را پیگیری کنید.

نرخ تبدیل ایمیل شما تعداد گیرنده‌های ایمیل را که یک عمل مورد نظر را انجام می‌دهند ردیابی می‌کند. گاهی اوقات، این اقدام ممکن است باعث خرید شود، اما همچنین می‌تواند درخواست قیمت گذاری یا ثبت نام برای مشاوره رایگان در یک صفحه فرود باشد.

‌برای محاسبه نرخ تبدیل کمپین خود‌، تعداد افرادی که اقدام مورد نظر شما را انجام داده‌اند را بر کل ایمیل‌های تحویل شده تقسیم کنید.

4 آشنایی با 6 معیار بازاریابی برای ایمیل ترکینگ

برای افزایش نرخ تبدیل خود‌، به محتوای ایمیل، موضوع و صفحه مقصدی که ایمیل شما به آن لینک شده است  نگاه کنید و عناصر مختلف A / B را آزمایش کنید.

صفحات فرود نیز یک روش عالی برای رشد بازاریابی ایمیل شما است، که ما را به ایمیل ترکینگ بعدی ما هدایت می‌کند.

معیار شماره ۴: سرعت رشد

هنگام فروش محصولات دیجیتال، لیست ایمیل شما پلی است که شما را به مخاطبان خود متصل می‌کند.

با توجه به آمارهای خیره کننده، ۴ میلیارد نفر هر سال از ایمیل استفاده می‌کنند، منطقی است که شما بخواهید سریع یک لیست ایمیل بسازید. بعلاوه، ۷۳٪ از مصرف کنندگان ایمیل را به عنوان انتخاب‌برتر خود برای پیام‌های بازاریابی رتبه بندی می‌کنند.

نرخ رشد لیست شما سرعت ساخت آن لیست ایمیل را پیگیری می‌کند. برای محاسبه نرخ رشد لیست خود‌، تعداد اشتراک‌های لغو شده را از تعداد مشترکان جدید کم کنید و سپس آن را بر تعداد کل مشترکان تقسیم کنید.

5 آشنایی با 6 معیار بازاریابی برای ایمیل ترکینگ

رشد لیست شما به دو عامل بستگی دارد:

  •  نرخ لغو اشتراک (در بخش بعدی به این موضوع خواهیم پرداخت)
  •  مشتری یابی

مشتری یابی نان و کره رشد لیست ایمیل شماست.

نحوه کار به این صورت است: قبل از اینکه بتوانید افراد را به لیست ایمیل خود اضافه کنید‌، آن‌ها باید انتخاب کنند و موافق باشند تا با شما تماس بگیرند و یکی از بهترین راه‌های ترغیب آن‌ها Lead magnet است.

بسیاری از مخاطبین در برابر ثبت نام (ثبت ایمیل) در سایت شما خود داری خواهند کرد، چرا ایمیل از آن دسته اطلاعات شخصی محسوب می‌شود که کاربران به انتشار آن تمایلی نداشته و از آن مهمتر نمی‌خواهند وقت خود را برای ثبت نام در ازای مطلب یا داده‌ای که ارزش فراوانی ندارد صرف کنند، لذا قرار دادن طعمه‌ای جذاب و غیر قابل چشم پوشی در عوض گرفتن ایمیل آنان می‌تواند راه مناسبی برای تحقق این اهداف باشد.

و اما آهنربای هدایتی یا Lead Magnet چیست؟ آهنربای هدایتی در حقیقت شمایل گوناگون پیشنهادات مذکور است که سبب می‌شود تا کاربر به طمع دستیابی به محصولی ارزشمند، ایمیل خود را در اختیارتان قرار دهد.

به عنوان مثال شاید برای خود شما نیز پیش آمده باشد که در پی یافتن یک نرم افزار، فایل موسیقی، فیلم، کتاب الکترونیکی و… به سایتی مراجعه کرده و با اخطار ”مشاهده این پست تنها برای اعضای سایت امکان پذیر است” برخورد کرده باشید؛ این در حقیقت یکی از مصادیق آهن ربای هدایتیست که شما را ملزم به ثبت نام با بهای پرداختی ایمیلتان می‌کند.

6 آشنایی با 6 معیار بازاریابی برای ایمیل ترکینگ

آنها آدرس ایمیل خود را به شما می‌دهند، و شما محتوای ارزشمندی به آنها می‌دهید در این صورت هر دو طرف برنده می‌شوند به خصوص وقتی فکر می‌کنید که ۳۰٪ از مصرف کنندگان در ازای دریافت محتوای اختصاصی، آدرس ایمیل خود را به یک برند می‌دهند.

همانطور که قبلاً اشاره کردم، نرخ لغو اشتراک شما در سرعت رشد تعداد مشترکان شما نقش زیادی دارد.  برای یادگیری نحوه کار در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

ایمیل ترکینگ | معیار شماره ۵: نرخ لغو اشتراک

نرخ لغو اشتراک شما تعداد اشتراک‌های لغو شده در لیست ایمیل شما را نمایش می‌دهد.

برای محاسبه نرخ لغو اشتراکتان‌، تعداد اشتراک‌های لغو شده را بر کل مشترکان خود تقسیم کنید. در یک بازریابی ایمیل میزان قابل قبول نرخ لغو اشتراک ۰/۱۰٪ است. اگر نرخ لغو اشتراک شما بسیار بیش‌تر از این است، ارزش بررسی موضوع و محتوای ایمیل شما را دارد تا بفهمید چرا مشتریان شما تمایلی نشان نمی‌دهند.

7 آشنایی با 6 معیار بازاریابی برای ایمیل ترکینگ

شما نباید این افزایش نرخ لغو اشتراک را نادیده بگیرید، چرا که افزایش این نرخ بازخورد منفی را در کسب و کار شما ایجاد می‌کند و حتی باعث کاهش فروش شما خواهد شد.

افزایش این نرخ زمانی ایجاد می‌شود که مشتریان شما دیگر تمایلی به دریافت خبرنامه هایتان ندارند برای جلوگیری از این موضوع باید تغییرات اساسی در ایمیل‌های ارسالی تان ایجاد کنید.

پس بنابراین لغو اشتراک بهتر از شکایت در مورد هرزنامه است.

وقتی کسی دیگر به ایمیل‌های شما علاقه‌ای ندارد، شما می‌خواهید اشتراک خود را لغو کرده و دیگر ایمیل شما را دریافت نکند. اگر اشتراکتان را لغو نکنند، ممکن است در نهایت ایمیل‌های شما را به عنوان هرزنامه علامت گذاری کنند.

ارائه دهندگان خدمات صندوق ورودی (ISP) و ارائه دهندگان خدمات ایمیل (ESP) شکایات مربوط به هرزنامه را ردیابی می‌کنند. اگر از میزان اسپم قابل قبولی فراتر رفته باشید، آن‌ها می‌توانند آدرس ایمیل شما را به یک لیست مسدود اضافه کنند که از ارائه ایمیل به شما جلوگیری می‌کند.

8 آشنایی با 6 معیار بازاریابی برای ایمیل ترکینگ

برای به حداقل رساندن شکایات هرزنامه:

  • با درج لینک لغو اشتراک آسان، لغو اشتراک ایمیل خود را برای گیرندگان آسان کنید.
  • از ارسال محتوای هرزنامه خودداری کنید.
  • فقط برای مشترکانی که شرکت کرده‌اند ایمیل ارسال کنید.
  • هرگز لیست‌های ایمیل را خریداری نکنید.  این می‌تواند قانون CAN-SPAM را نقض کند، که مجازات‌های حداکثر ۱۶۰۰۰ دلاری دارد.

معیار ششم و آخر ما نیز از اهمیت زیادی برخوردار است، بنابراین اجازه دهید به آن بپردازیم.

معیار شماره ۶: ضریب بازگشت

ضریب بازگشت یا درصد خروج یا نرخ پرش به معنی تعداد کاربرانی است که پس از ورود به سایت شما بدون مشاهده هیچ صفحه دیگری از آن خارج می‌شوند. ضریب بازگشت Bounce Rate به میزان حضور آن‌ها در صفحه شما بستگی نداشته و معیاری برای سنجش جذابیت سایت شما از دید بازدیدکنندگان است.

این عدد یک ضریب منفی در سئو محسوب می‌شود و هر چه درصد آن کمتر باشد به این معناست که کاربران بیشتری با سایت شما ارتباط برقرار کرده‌اند. اما اگر وب‌سایتی که Bounce Rate ‌بالایی دارد، اکثر بازدیدها تک صفحه‌ای بوده‌اند و این یعنی یک جای کار مشکل دارد! شاید ظاهر سایت مناسب نیست، ارائه مطالب به درستی صورت نمی‌گیرد، لینک سازی داخلی صورت نگرفته و…

برای اندازه گیری نرخ پرش، تعداد بازگشت‌ها را بر کل ایمیل‌های ارسالی تقسیم کنید.

9 آشنایی با 6 معیار بازاریابی برای ایمیل ترکینگ

برگشت به دو نوع وجود دارد: Soft bounces و hard bounces.

اگر دلایلی که باعث نرسیدن ایمیل به گیرنده شده است، موقتی باشد به آن Soft Bounce می‌گوییم. یعنی هم اکنون که ایمیل را ارسال کردیم گیرنده برای دریافتش مشکلی دارد که اگر یک ساعت یا یک روز بعد ایمیل را ارسال کنیم ممکن است دریافت کند و به اینباکس برود.

بعضی از این مشکلات موقتی ممکن است یکی از گزینه‌های زیر باشد:

10 آشنایی با 6 معیار بازاریابی برای ایمیل ترکینگ

۱. اینباکس گیرنده پر است و امکان دریافت ایمیل جدید وجود ندارد.

۲. سرور گیرنده دچار مشکل شده است یا آفلاین است.

۳. متنی که در ایمیل نوشته‌ایم بیش از اندازه طولانی است.

برخلاف Soft Bounce که مشکلات موقتی در دریافت ایمیل وجود داشت، در Hard Bounce معمولا مشکلاتی که باعث عدم دریافت ایمیل از سمت گیرنده می‌شود ثابت است و به سادگی نمی‌شود وضعیت را تغییر دارد.

عددی که در سرویس‌های ایمیل مارکتینگ به عنوان Hard Bounce می‌بینیم، شاخصیست که نشان می‌دهد چند درصد از ایمیل‌هایی که ارسال کردیم به دست گیرنده نرسیده است و این عدم نرسیدن بنا به دلایل غیرقابل تغییر و ثابت، اتفاق افتاده است.

بعضی از دلایلی که باعث این اتفاق می‌شود ممکن است یکی از گزینه‌های زیر باشد:

۴. ایمیل گیرنده اصلا وجود ندارد.

۵. دامنه اصلا وجود ندارد.

۶. سرور گیرنده کلا دریافت ایمیل از هر فرستنده‌ای را مسدود کرده است.

بهتر است سعی کنیم درصد کل Bounce rate را (Soft Bounce و Hard Bounce با هم) را زیر ۲% نگه داریم و اگر این عدد در حال حاضر بیشتر از این رقم است ضروریست دستی به سر و صورت ایمیل لیستمان بکشیم.

مانند شکایات هرزنامه، برگشت سخت می‌تواند به قابلیت تحویل ایمیل شما آسیب برساند. ESP‌ها نرخ پرش شما را کنترل می‌کنند تا تصمیم بگیرند که بعداً ایمیل شما را قبول می‌کنند یا نه.

بهترین روش‌ها برای به حداقل رساندن نرخ پرش تقریباً مشابه روش‌های به حداقل رساندن نرخ هرزنامه است:

  • هرگز از لیست ایمیل خریداری شده استفاده نکنید.
  • مطمئن شوید که گیرندگان موافقت کرده‌اند.
  • آدرس‌های ایمیل نامعتبر را از لیست خود حذف کنید.
  • برای مشترکین مطالب ارزشمند و مرتبط ارسال کنید.

اکنون که با شش مورد از مهمترین معیارهای بازاریابی از طریق ایمیل آشنا شدید، چگونه آنها را اندازه گیری می‌کنید؟

اگر از Podia برای بازاریابی ایمیل استفاده می کنید ، ردیابی برخی از معیارهای اصلی ایمیل آسان است.

چگونه می‌توان معیارهای بازاریابی ایمیل ترکینگ خود را با Podia ردیابی کرد

Podia می‌تواند یک گزینه عالی برای بازاریابی ایمیل برای سازندگان باشد که می‌خواهند:

  • بازاریابی ایمیلی و محصولات دیجیتالی آن‌ها را از همان مکانی که میزبان آن‌ها هستند مدیریت کنید
  • محصولات دیجیتال بفروشید.
  • از مشكلات فنی برای اجرای مشاغل خود كم كنید.
  • به یک بستر ایمیل ساده و در عین حال قابل اعتماد نیاز دارید که باعث بازاریابی ایمیل شما شود.

در اینجا معیارهای ایمیل ترکینگ در داشبورد Podia مشاهده می‌شوند. می‌توانید آن را با یک دوره آزمایشی ۱۴ روزه رایگان امتحان کنید.

ابتدا روی «Email» در نوار ابزار بالا کلیک کنید. پیش نمایش تجزیه و تحلیل‌ها، مانند نرخ باز شدن و لغو اشتراک، را برای ایمیل های اخیر خود مشاهده خواهید کرد:

11 آشنایی با 6 معیار بازاریابی برای ایمیل ترکینگ

همچنین می‌توانید با کلیک روی عنوان موضوع ایمیل در ستون سمت چپ، تجزیه و تحلیل دقیق‌تری را مشاهده کنید.

از آنجا، می‌توانید گزارش تجزیه و تحلیل ایمیل خود را مشاهده کنید، از جمله تعداد افرادی که ایمیل شما را دریافت، باز کرده، کلیک کرده و اشتراک شما را لغو کرده‌‌اند. همچنین می‌توانید نرخ پرش را مشاهده کنید.

12 آشنایی با 6 معیار بازاریابی برای ایمیل ترکینگ

Podia ویژگی‌های لازم برای رشد لیست ایمیل و بازاریابی مخاطبان خود را ارائه می‌دهد، از جمله تجزیه و تحلیل ایمیل که به شما امکان می‌دهد نرخ باز شدن، کلیک‌ها، نرخ تبدیل و موارد دیگر را ردیابی کنید.

این معیارها را بخشی از استراتژی بازاریابی ایمیل خود قرار دهید.

به طور خلاصه، در اینجا شش معیار مهم برای اندازه گیری و استفاده بیش‌تر از بازاریابی ایمیل  آورده شده است:

۷. Open rate

۸. Click-to-open rate (CTOR)

۹. Conversion rate

۱۰. List growth rate

۱۱. Unsubscribe rate

۱۲. Bounce rate

به یاد داشته باشید که همیشه می‌توانید محتوای جدید را امتحان کنید تا آنچه در مشترکان شما اشتیاق ایجاد می‌کند را پیدا کنید. هیچ دو مخاطبی دقیقاً یکسان نیستند، زمانی که بدانید چه چیزی برای شما مفید است، موفقیت در بازاریابی از طریق ایمیل افزایش می‌یابد. اکنون دست به کار شوید و چند ایمیل عالی ارسال کنید.

حال که با معیار‌های ایمیل ترکینگ آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس