نکات مهم در خصوص برنامه ریزی برای مشاغل که باید رعایت شود

حفاظت و زنده نگه داشتن کسب و کار همیشه یک اولویت برای تجارت بود، در ادامه به نکات مهم در خصوص برنامه ریزی برای مشاغل می‌پردازیم.

24
0
1 نکات مهم در خصوص برنامه ریزی برای مشاغل که باید رعایت شود

ویروس کرونا چالش‌های بسیاری را برای مشاغل ایجاد کرده است. حفاظت و زنده نگه داشتن کسب و کار همیشه یک اولویت برای تجارت بود، اما وضعیتی که در آن قرار گرفته‌ایم، این قضیه را به اصلی ترین مسئله‌ی هر کسب و کاری تبدیل کرده است. تعداد بسیار زیادی از شرکت‌ها حتی شرکت‌های بزرگ به دلیل تغییر شرایط به خاطر کرونا مجبور به تعطیل کردن کسب و کار شدند. فروش خدمات و کالا‌ها بسیار کاهش پیدا کرده، دخل با خرج متناسب نیست. در این شرایط چه باید کرد؟ بایستی تقدیر را پذیرفت؟ نباید برای داشته‌ها جنگید؟ آیا می‌خواهید از این گردنه عبور کنید و در آینده به موفقیت برسید؟ در ادامه به نکات مهم در خصوص برنامه ریزی برای مشاغل می‌پردازیم.

هنگام برنامه ریزی برای مشاغل باید عوامل و احتمالات بیشماری را در نظر بگیرید

اگر یک مدیر، سهام دار یا مالک یک شرکت از دنیا برود چه اتفاقی برای تجارت خواهد افتاد؟ چه کسی خلا او را پر خواهد کرد؟

محافظت یا جایگزینی از شخص کلیدی

0 نکات مهم در خصوص برنامه ریزی برای مشاغل که باید رعایت شود

۵۳٪ از مشاغل در کمتر از یک سال پس از دست دادن شخص اصلی، تجارت را متوقف می‌کنند. چرا؟ غالباً تأثیری که فرد متوفی بر گردش یا سود داشت به قدری زیاد بود که دیگر تجارت بدون او ممکن نیست. او مشتری پیدا می‌کرد و قرارداد‌ها را امضا می‌کرد حالا بدون او مشتری‌های جدید جذب نشده و احتمالا مشتریان قبلی هم می‌روند. مباحث حقوقی، تقسیم ارث و میراث و مسئله ریاست دیگر مسایلی هستند که پس از فوت شخص اول شرکت را به انحطاط می‌برد.

بنابراین چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟

2 نکات مهم در خصوص برنامه ریزی برای مشاغل که باید رعایت شود

پیش از فوت شدن صاحب اصلی بایستی برنامه‌ی مدون برای تمامی احتمالات در نظر گرفت، و آینده کسب و کار را بیمه کرد. او باید جانشین برای خود تعیین کند، صاحبان بعدی میراث را مشخص کند و در صورت نیاز یک مشتری برای آینده در نظر بگیرد.

زندگی کارمندان تاثیر پذیر از فعالیت‌های شرکت است، با cover Life آینده شغلی کارکنان تا حدودی مشخص می‌شود. آن‌ها بخشی از سود خدمات را دریافت می‌کنند. در صورت تعطیلی شرکت تا زمانی که کارمند شغل جدیدی پیدا کند آن‌ها تامین خواهند شد.

به طور مشابه، هزینه پرداختی به خانواده کارمندان تعلق می‌گیرد، اما توجه به این نکته مهم است که این سیاست از سوی کارفرمایان قابل اجرا است و حق بیمه پرداختی توسط کارفرما به شرکت اجازه می‌دهد از سهام یا درآمد خود بهره مند شود. با این ترفند‌ها کارفرمایان می‌توانند به کارکنان سود برسانند و خودشان از تخفیف مالیاتی بهرمند شوند.

حمایت از سهامدار

3 نکات مهم در خصوص برنامه ریزی برای مشاغل که باید رعایت شود

از هر ده نفر صاحبان مشاغل، شش نفر اظهار داشتند که در صورت فوت صاحب مشاغل، هیچ راهی برای ادامه دادن وجود ندارد. سهامداران و اعضای هیئت مدیره تصمیم گیرنده آینده هستند، در صورتی که از آن‌ها حمایتی نشود، آن‌ها نخواهند توانست به کار ادامه دهند.

به بیان ساده‌تر، یک بسته حمایتی از سهامداران به آن‌ها و یا سایر بازماندگان این امکان را می‌دهد تا بودجه‌ای را برای خرید سهام متوفی از املاک خود در اختیار داشته باشند و کنترل تجارت را به دست گرفته و برنامه‌های خود را جهت پیشرفت شرکت اجرا کنند.

هنگام بحث در مورد حمایت از سهامداران، مهم است که به موارد زیر فکر کنید:

  • چه اتفاقی می‌افتد اگر شما یا یکی از سهامداران از دنیا بروید؟
  • برنامه جانشینی برای تجارت چیست؟
  • آیا همسر و فرزندان متوفی این سهام یا املاک را به ارث می‌برد و آینده تجارت چگونه خواهد بود؟

مشاوره همواره مفید است، مخصوصا در صورتی که از سمت یک فرد تحصیل کرده و کاربلد باشد. یک برنامه ریز خوب می‌تواند با ارزیابی توافق نامه‌های فعلی، شما را در مشاغل خود یاری کند و همچنین بین شما و سایر سهامداران داوری کند و در صورت اختلاف طرفین را تفهیم کند.

آن‌ها می‌توانند در ارزیابی سهام هر یک از اعضا کمک کنند، با مشاوران حرفه‌ای دیگر همکاری کنند تا یک توافق منصفانه را به دست آورند و برنامه را به درستی تنظیم کنند تا درصد مالکیت سهامداران مختلف مشخص شود.

حوادث اخیر به ما نشان داده است که آینده غیرقابل پیش بینی است و همه ما باید به فکر نظم و ترتیب حوزه کاری خود باشیم تا در صورت وقوع اتفاقات ناگوار ضرر زیادی متوجه ما نشود. عدم برنامه ریزی می‌تواند تأثیر مخربی در تجارت شما داشته باشد. داشتن توصیه‌ها و راه حل‌های صحیح همیشه مهم است.

حال که با نکات مهم در خصوص برنامه ریزی برای مشاغل آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس