نکات برای استخدام فریلنسر ها | چگونه بهترین فریلنسرها استخدام کنیم

ایجاد تیم دورکار چیز جدیدی نیست، بسیاری از شرکت‌ها از این مدل تجاری استفاده می‌کنند. در ادامه به نکات برای استخدام فریلنسر ها می‌پردازیم.

68
0
نکات برای استخدام فریلنسر ها چگونه بهترین فریلنسرها استخدام کنیم

ایجاد تیم‌های دورکار چیز جدیدی نیست، بسیاری از استارت آپ‌ها سال‌هاست که از این مدل تجاری استفاده می‌کنند. با این حال در طی پاندومی اخیر گسترده‌تر، انعطاف پذیرتر و پذیرفته شده است. شركت‌ها مجبور شدند دورکار شوند و از محیطی غیر از اداره‌ها و دفاتر کار کنند، حتي هم اكنون با باز شدن شرکت‌ها، بسياري از آن‌ها ترجيح داده‌اند كه به طور مجازي به كار خود ادامه دهند. در ادامه به نکات برای استخدام فریلنسر ها می‌پردازیم.

نکات برای استخدام فریلنسر ها

3 نکات برای استخدام فریلنسر ها چگونه بهترین فریلنسرها استخدام کنیم

برخی از شرکت‌ها متوجه شدند که اداره یک شرکت با نیروی کار از راه دور نیز ممکن است. کارمندان آنها نیز به این مدل دورکاری علاقه نشان داده و بهره وری آن‌ها نیز افزایش یافته است. همچنین باعث صرفه جویی در هزینه‌ها نیز خواهد شد.

این تغییرات ناگهانی باعث افزایش تقاضا برای فریلنسرها و نیروی کار دورکار شده است. هنوز استعدادهای برتر زیادی در دسترس است، ولی افراد فاقد صلاحیت نیز وارد این حیطه شده‌اند. اگر می‌خواهید یک تیم دورکار تشکیل دهید یا در استخدام فریلنسرهای واجد شرایط مشکل دارید، این مقاله شامل نکاتی برای انتخاب بهترین استعدادهای موجود با توجه به نیاز شما است.

از دوستان کارآفرین خود مشورت بگیرید

با دورکار شدن بیش‌تر کسب و کارها به صورت تمام وقت، این احتمال وجود دارد که برخی از صاحبان مشاغل و دوستان شما منابع و پیشنهادات خوبی برای استخدام افراد داشته باشند.

استخدام یک نویسنده محتوای دورکار و یک توسعه دهنده back-end دورکار به دو روش کاملاً متفاوت نیاز دارد. یک نویسنده محتوا کمتر در فرآیند‌های شرکت درگیر می‌شود. استخدام شخصی برای نوشتن چند پست وبلاگ در ماه نیاز به احراز صلاحیت و فرایند استخدام متفاوتی از استخدام شخصی برای مدیریت کارهای پیشرفته در یک شرکت SaaS دارد.

بنابراین ارسال چند ایمیل و پیام به دوستان کارآفرین خود یک نقطه شروع عالی است.

در چندین بازار و سایت‌های فریلنسینگ جستجو کنید

1 نکات برای استخدام فریلنسر ها چگونه بهترین فریلنسرها استخدام کنیم

هرگز جستجوی خود را فقط به یک بازار فریلنسینگ محدود نکنید، زیرا بسیاری از افراد با استعداد در همه سایت‌ها ثبت نام نمی‌کنند. فرصت‌های شغلی خود را روی سایت‌های اصلی فریلنسینگ مانند Freelancer ،UpWork و Toptal قرار دهید. در هر وب سایت یک پروفایل ایجاد کنید و شرایط لازم را ذکر کنید. شما می‌خواهید مناسب‌ترین فرد را برای انتخاب خود جذب کنید، بنابراین مسیر مناسب را انتخاب کنید و در تمامی بازارهای فریلنسینگ جستجو کنید.

یک لیست با جزییات دقیق ایجاد کنید و آنچه را که می‌خواهید و نمی خواهید را به طور واضح مشخص کنید، تعداد متقاضیان فاقد صلاحیت را محدود می‌کنید و در نهایت استعدادهایی را مطابق با نیازهای خود بدست می‌آورید.

الزامات و شرایط شغلی را به روشنی بیان کنید

هرچه در مورد فرصت شغلی، انتظارات، شرایط و شرح وظایف روشن‌تر باشید، متقاضیان با شرایط بهتری را جذب می‌کنید. همچنین باعث کاهش تعداد درخواست متقاضیان فاقد صلاحیت نیز می‌شود. وقت بگذارید تا دقیقاً آنچه را که می‌خواهید و به دنبال آن هستید بیان کنید. انجام این کار به شما کمک می‌کند تا بهترین کاندیداهای ممکن را جذب کنید.

فریلنسرهای واجد شرایط را وارد فرآیند یک مصاحبه کامل کنید

2 نکات برای استخدام فریلنسر ها چگونه بهترین فریلنسرها استخدام کنیم

استخدام موقعیت‌های دورکار هنوز به یک مصاحبه کامل نیاز دارد و کارهایی وجود دارد که به کمک آن می‌توانید روند شناسایی و جذب برترین استعداد‌ها و بهترین کاندیدای واجد شرایط را سرعت دهید.

در مراحل درخواست شغل یک بخش”واجد شرایط” ایجاد کنید. برای مثال می‌توانید از متقاضیان درخواست کنید یک ویدیوی ۶۰ ثانیه‌ای در YouTube در مورد توضیح اینکه چرا بهترین کاندیدا برای این موقعیت شغلی هستند بارگزاری کنند و لینک ویدیو را قرار دهند. اگر آنها نمی‌توانند یک دستورالعمل ساده را دنبال کنند، آنها را حذف کنید، زیرا به جزئیات توجه نمی‌کنند.

همیشه با استخدامی‌های احتمالی تماس ویدیویی داشته باشید. از تماس با کارفرمایان گذشته آن‌ها نترسید. یک ایمیل یا تماس تلفنی ساده می‌تواند شما را از استخدام شخصی که دارای مشکلاتی است که در ظاهر مشخص نیست، نجات دهد.

همچنین می‌توانید به کاندیدای استخدام چند وظیفه به طور آزمایشی محول کنید تا عملکرد واقعی آن‌ها را در کار بسنجید. هرکسی می‌تواند روی کاغذ فردی دارای صلاحیت به نظر برسد. اما باید بفهمید که او در دنیای واقعی و با تیم شما چگونه کار می‌کند تا توانایی واقعی او را ارزیابی کنید.

برای استخدام افراد وقت بگذارید و افراد نامناسب را سریع حذف کنید

این نکته شاید مهمترین نکته باشد. شما حتما می‌خواهید مطمئن شوید که فرد مناسبی را استخدام کرده‌اید، بنابراین برای استخدام کارمندان خود وقت زیادی اختصاص دهید و عجله نکنید. اما گاهی اوقات شما شخصی را استخدام می‌کنید که دقیقا متفاوت با آنچه می‌خواهید است. در این صورت سریع عمل کنید و این فرد را حذف کنید. هرچه بیش‌تر شخصی را که برای شرکت شما زیان آور است را در اطراف خود نگه دارید شرکت شما آسیب بیش‌تری را متحمل می‌شود. همیشه در اولین فرصت این افراد را حذف کنید.

حال که نکات برای استخدام فریلنسر ها را دریافتید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس