بازی Flight Simulator برای Xbox منتشر شد

بازی Flight Simulator که توسط استودیوی Asobo ساخته و در E3 ۲۰۱۹ مایکروسافت معرفی شده بود، بالاخره برای کنسول‌های Xbox Series S|X منتشر شد.

47
0

بازی Flight Simulator که توسط استودیوی Asobo ساخته و در E3 ۲۰۱۹ مایکروسافت معرفی شده بود، بالاخره برای کنسول‌های Xbox Series S|X منتشر شد. این اولین بار بعد از ۳۸ سال است که این سری بازی بر روی کنسول نیز عرضه می‌شود. مایکروسافت قبل از ساخت ویندوز شبیه ساز پرواز می‌ساخت و تاریخ و تجربه‌ی زیادی در این کار دارد. در ادامه به انتشار بازی Flight Simulator برای Xbox می‌پردازیم.

این سری بازی تقریبا ۸ سال در سکوت به سر برد تا در E3 ۲۰۱۹ نسخه‌ی جدید آن معرفی شد. Flight Simulator ۲۰۲۰ که ریبوت (راه اندازی مجدد) سری حساب می‌شود، سال پیش برای رایانه‌های شخصی منتشر شد و نسخه‌ی اکس باکس آن قرار بود در سال ۲۰۲۱ منتشر شود، در این بین نسخه‌ی نسل ۸ بازی (نسخه‌ی Xbox One S|X) به دلیل ضعیف بودن کنسول‌های نسل قبل کنسل شد و فقط برای کنسول‌های نسل ۹ منتشر شد.

ویژگی‌های بازی Flight Simulator بر روی Xbox

1 بازی Flight Simulator برای Xbox منتشر شد

این بازی به صورت کامل برای دسته بهنه شده است و شما نیازی به اتصال موس یا لوازم جانبی به کنسول خود ندارید. تمام حالت‌های پیشرفته که بر روی رایانه‌های شخصی موجود است بر روی کنسول‌ها هم وجود دارد. از نظر اجرایی Flight Simulator یکی از سنگین‌ترین بازی‌های موجود در بازار است.

نسخه‌ی کنسولی نیز بسیار عالی اجرا می‌شود. این بازی بر روی Xbox Series X با رزولوشن 4K و بر روی Series S با رزولوشن ۱۰۸۰P قابل بازی است. همچنین این بازی با استفاده از Xcloud بر روی تلفن‌های همراه هوشمند قابل بازی است. Flight Simulator بر روی کنسول‌ها با نرخ فریم ثابت ۳۰ اجرا می‌شود که یک ضعف به حساب می‌آید. ولی به صورت کلی اجرای آن بر روی سخت افزار‌های ۵۰۰ و ۳۰۰ دلاری شگفت انگیز است.

قرار است برای Flight Simulator در آینده افزونه‌های (DLC) زیادی از جمله جت و هلیکوپتر‌ها نیز منتشر شود. همچنین نسخه‌ی کنسولی این بازی از کنترلر‌های خاص برای بازی‌های هواپیمایی نیز پشتیبانی می‌کند، اگر به دنبال تجربه‌ای خاص و نزدیک به پرواز واقعی هستید نسخه‌ی کنسولی یکی از بهترین و ارزان‌ترین گزینه‌های پیش روی شما است. Flight Simulator بر روی سرویس Xbox Game Pass به صورت مجانی در دسترس است.

حال که با انتشار بازی Flight Simulator برای Xbox آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس