آشنایی با سیستم جدید کار انعطاف پذیر (ترکیب حضوری و دورکاری) در گوگل

آینده کاری در Google انعطاف پذیری خواهد بود. در ادامه به سیستم جدید کار انعطاف پذیر در گوگل می‌پردازیم.

54
0
آشنایی با سیستم جدید کار انعطاف پذیز (ترکیب حضوری و دورکاری) در گوگل

Sundar pichai در گفت و گوی اخیر مدیران شرکت با گوگل گفت: “آینده کاری در Google انعطاف پذیری خواهد بود.” Sundar در ۵ مه ایمیلی به کارکنان گوگل ارسال کرد تا دیدگاه خود را درباره محل کار پس از همه گیری ویروس کرونا به کارکنان اعلام کند. در ادامه به سیستم جدید کار انعطاف پذیر در گوگل می‌پردازیم.

همانطور که سازمان‌ها به آینده پسا کرونا نگاه می‌کنند، اکثر آنها به طور واضح اعلام نکرده‌اند که این مدل کاری، برای کارکنان چگونه خواهد بود و این کار باعث افزایش اضطراب و فرسودگی شغلی می‌شود. یک مطالعه در McKinsey نشان داد که کارکنانی که در ارتباطات مشخصی مشارکت دارند، پنج برابر بیش‌تر احساس افزایش بهره وری را دارند.

سیستم جدید کار انعطاف پذیر در گوگل

1 آشنایی با سیستم جدید کار انعطاف پذیز (ترکیب حضوری و دورکاری) در گوگل

در حالی که دفاتر گوگل هسته اصلی نوآوری‌های گوگل هستند، sundar pichai تصمیم گرفت انعطاف پذیری و رفاه کارکنان را در اولویت قرار دهد و در این گفت و گو لزوم بر ایجاد یک محل کار ترکیبی را بیان کرد. وی گفت: “بیش از ۲۰ سال است که کارکنان ما برای حل مشکلات خود به دفتر می‌آیند در کافه، در اطراف تخته سفید، یا در حین بازی والیبال ساحلی یا کریکت. محوطه دانشگاه ما در قلب جامعه گوگل ما قرار داشته است و اکثر کارکنان ما هنوز مایل به حضور در محوطه دانشگاه هستند. با این حال، بسیاری از ما از انعطاف پذیری کار در خانه تنها به مدت چند روز در هفته لذت خواهیم برد.”

گوگل دفاتر جدید چندمنظوره و فضاهای کاری خصوصی را آزمایش کرده است و با تیم‌هایی همکاری می‌کند تا فناوری ویدئویی پیشرفته‌ای را توسعه دهد که برابری بیش‌تری بین کارکنان دفتر و افرادی که به آن می‌پیوندند ایجاد می‌کند.

ویژگی‌های سیستم جدید کار در گوگل

2 آشنایی با سیستم جدید کار انعطاف پذیز (ترکیب حضوری و دورکاری) در گوگل
سیستم جدید کار انعطاف پذیر در گوگل

گوگل چه چیزی ارائه خواهد داد؟ اینها برخی از ایده‌هایی است که باید اجرا شوند:

۱. ایجاد یک هفته کاری ترکیبی که در آن اکثر کارمندان Google تقریبا سه روز در دفتر و دو روز در هر جایی که بهتر کار می‌کنند، می‌گذرانند.

۲. مکان‌های بیش‌تر در سطح جهان.

۳. فرصت‌های بیش‌تر برای درخواست برای کار از راه دور یا فریلنسری.

۴. توانایی کار موقت در مکانی غیر از دفتر اصلی خود تا ۴ هفته در سال.

۵. ایجاد “focus hours” برای محدود کردن جلسات داخلی در مواقعی که افراد نیاز به انجام پروژه‌ها دارند.

۶. “Reset Days” یا روزهای تعطیل جهانی Google برای کمک به ریکاوری روحی و جسمی  کارکنان.  روز تعطیلی جهانی بعدی آنها روز جمعه ۲۸ مه خواهد بود.

Google جزئیات بیش‌تری از همه این تغییرات را تا اواسط ماه ژوئن به اشتراک می‌گذارد. در حالی که گوگل یکی از چندین شرکت‌هایی است که برای یک محل کار ترکیبی برنامه ریزی می‌کند، سازمان‌های بیشتری باید برای کارکنان خود تعریف جدیدی از مدل و محل کار به اشتراک گذاشته و جزئیات دقیق‌تری در مورد ظاهر محیط کار برای کاهش استرس و احساسات منفی کارمندان خود به اشتراک بگذارند.

حال که با سیستم جدید کار انعطاف پذیر گوگل آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس