معرفی بهترین مانیتور های 4K با قیمت مناسب

مانیتورهای 1080p هنوز هم گزینه‌های محبوب هستند اما مانیتورهای 4K در سطح دیگری قرار دارند. در ادامه به معرفی بهترین مانیتور های 4K می‌پردازیم.

29
0

در حالی که مانیتورهای 1080p و 1440p هنوز هم گزینه‌های محبوب برای خیلی از افراد هستند، بهترین مانیتورهای 4K به لطف داشتن تصویر بهتر در رده‌های حرفه‌ای قرار دارند. کسانی که برای کارهای تخصصی طراحی به مانیتور 4K نیاز دارند، می‌توانند آنچه BenQ و Dell را ارائه می‌دهند بررسی کنند، در حالی که Acer و LG گزینه‌های با کیفیت را با تمرکز بر بازی‌های 4K ارائه می‌دهند. در ادامه به معرفی بهترین مانیتور های 4K با قیمتی مناسب می‌پردازیم.

معرفی بهترین مانیتور های 4K با قیمت مناسب

به روزرسانی مانیتور فعلی خود به یک مانیتور 4K شاید مقرون به صرفه‌ترین انتخاب نباشد، اما اگر به دنبال تجربه‌ای بهتر هست، یک تصمیم هوشمندانه است. خواه یک گیمر رایانه شخصی باشید، یک تولید کننده‌ی محتوا، یا یک ادیتور فیلم، یک مانیتور 4K واقعاً می‌تواند به تجربه و کار شما کمک کند تا سطح کاری خود را بالاتر ببرید.

Samsung LU28E590DS

1 معرفی بهترین مانیتور های 4K با قیمت مناسب

سامسونگ مدت‌هاست که سازنده نمایشگرهای خوبی است و حتی گزینه‌هایی با قیمت مساب را ارائه می‌دهد. Samsung LU28E590DS انداه‌ی ۲۸ اینچی، رزولوشن 4K UHD و یک میلیارد رنگ را برای شما به ارمغان می‌آورد. پنل TN آن زمان پاسخگویی 1 میلی ثانیه و نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز را دارد، به این معنی که می‌توانید برخی بازی‌ها را با رزلوشن 4K و ۶۰ هرتز اجرا کنید.

پورت‌ها شامل DisplayPort، دو پورت HDMI و یک جک ۳/۵ میلی متری صدا است.

ASUS PB287Q

2 معرفی بهترین مانیتور های 4K با قیمت مناسب

ASUS PB287Q توانایی تنظیم شیب، چرخش و ارتفاع را دارد تا بتوانید مانیتور را به دلخواه تنظیم کنید. پایه نیز نسبتاً کم حجم است تا فضای کمتری روی میز کار شما اشغال کند و مانیتور به اندازه‌ی دیگر مانیتور‌های 4K با قیمت پایین پهن نیست.

ASUS PB287Q دارای صفحه نمایش ۲۸ اینچی 4K، زمان پاسخگویی یک میلی ثانیه و 60 هرتز است و رنگ بندی 10 بیتی نیز تصاویر رضایت بخشی را ارائه می‌دهد. PB287Q شامل اتصالات HDMI و DisplayPort است. اگر نمی‌خواهید بیش از ۳۵۰ دلار برای یک نمایشگر بزرگ 4K هزینه کنید، این باید اولین انتخاب شما باشد.

BenQ PD2720U

3 معرفی بهترین مانیتور های 4K با قیمت مناسب

PD2720U گزینه‌ی گران قیمتی است ولی دارای ویژگی‌هایی است که برای طراح و ادیتور پیشنهاد می‌شود. این مانیتور ۲۷ اینچی دارای نرخ فریم ۶۰ هرتز و زمان پاسخ ۵ میلی ثانیه است. ولی مهم‌ترین ویژگی آن پشتیبانی از HDR10 است و از sRGB و AdobeRGB به شکل کامل پشتیبانی می‌کند.

اگر برای کارهای حرفه‌ای به رنگ دقیق، پشتیبانی از HDR10 و یک تصویر کلی 4K زیبا نیاز دارید، این نمایشگر باید در لیست نهایی شما باشد.

ViewSonic VP2768-4K

4 معرفی بهترین مانیتور های 4K با قیمت مناسب

اگر به دنبال خرید یک مانیتور 4K با قیمت متوسط هستید و قصد خرج کردن ۱۰۰۰ دلار را ندارید. ViewSonic VP2768-4K یک گزینه‌ی عالی است. این مانیتور از HDR پشتیبانی نمی‌کند ولی عملکرد خوبی در sRGB و EBU دارد. اگر شما یک حرفه ای یا عکاس هستید که عمدتا با sRGB یا Rec کار می‌کنید. دارای ۲۷ اینچ اندازه و ۷۰۹ طیف رنگ است و حدود ۴۵۰ دلار قیمت دارد.

Dell UltraSharp U4320Q

5 معرفی بهترین مانیتور های 4K با قیمت مناسب

اگر چند کار را به صورت هم زمان انجام می‌دهید و به دنبال یک مانیتور سایز بزرگ هستید حتما U4320Q را بررسی کنید. U4320Q دارای ۴۲/۵ اینچ صفحه نمایش با نرخ فریم ۶۰ هرتز است که به راحتی می‌توانید ۴ یا ۵ پنجره همزمان را در آن باز بذارید. همچنین پایه‌ی قابل تنظیم هم دارد.

در نظر داشته باشید این یک مانیتور برای بازی نیست و شما برای کار‌های تخصصی باید آن را خریداری کنید. دارای پورت‌های زیادی است و از قابلیت sRGB پشتیبانی می‌کند.

حال که با بهترین مانیتور های 4K آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس