آموزش جلوگیری از داغ شدن موبایل

باتری‌های تلفن و گرمای زیاد محیط ترکیب زیاد مناسبی نیستند. در ادامه به آموزش جلوگیری از داغ شدن موبایل می‌پردازیم.

46
0
2 آموزش جلوگیری از داغ شدن موبایل

باتری‌های تلفن و گرمای زیاد محیط ترکیب زیاد مناسبی نیستند. هنگامی که دمای داخلی بیش از حد بالا می‌رود، در بهترین حالت ممکن است تلفن شما خاموش شود. در بدترین حالت، باتری می‌تواند به سطوح خطرناکی برسد و حتی قابل احتراق باشد. احتمال آتش گرفتن تلفن شما به همان شکلی که گلکسی نوت ۷ سامسونگ در سال ۲۰۱۶ منفجر می‌شد بسیار نادر است. بسیار معمول است که یک تلفن وقتی خیلی گرم می‌شود و نمی‌تواند کار کند، خاموش می‌شود. در صورت گرم شدن بیش از حد و نیاز به خاموش شدن، تلفن شما پیغام هشدار را نشان می‌دهد. در ادامه به آموزش جلوگیری از داغ شدن موبایل می‌پردازیم.

آموزش جلوگیری از داغ شدن موبایل

01 آموزش جلوگیری از داغ شدن موبایل

اگر تلفن شما بیشتر از حد معمول گرم می‌شود، مستقیماً به نکات زیر بروید. اما اگر می‌دانید که قرار است بیرون بروید و در حال گرم شدن است، اقدامات پیشگیرانه‌ای را برای خاموش کردن عملکردهایی که استفاده نمی‌کنید انجام دهید بلوتوث، LTE ،Wi-Fi ،GPS و هر برنامه‌ای که در پس زمینه اجرا می‌شود را خاموش کنید. هرچه پردازنده آن کمتر کار کند، احتمال اینکه در داخل حد داغ شود، کمتر است.

چگونه تلفن خود را خنک کنیم

۱. اگر کابل شارژر را به برق وصل کردید، آن را از شارژ بکشید.

۲. آن را به یک مکان تاریک و خنک منتقل کنید.

۳. گوشی را خاموش کنید تا پردازنده کاملاً خنک شود.

۴. در صورتی که قاب و محافظ بر روی گوشی شما است، آن را بردارید. این امر باعث می‌شود هوای خنک‌تری در اطراف سطوح فلزی یا شیشه‌ای گوشی به گردش درآید.

۵. اجازه دهید هوای خنک و خشک روی آن دمیده شود. (از AC ماشین، پنکه یا یخچال برای مدت کوتاهی استفاده کنید.) این امر باعث می‌شود دمای داخلی گوشی سریع‌تر پایین بیاید و دوباره کار کند.

۶. توصیه می‌کنیم قبل از روشن کردن حداقل ۱۵ دقیقه یا بیش‌تر منتظر بمانید تا ببینید به میزان کافی سرد شده است.

اگر باتری شما شروع به متورم شدن کرد، چه باید بکنید

اگر به نظر می‌رسد که باتری شما متورم یا برآمده شده است، این می‌تواند نشانه این باشد که تلفن شما دچار مشکل جدی شده است. اگر لبه‌های ترک خورده ایجاد شد یا مایع شروع به نشت کرد، با دست برهنه آن را لمس نکنید.

از دستکش یا روکش دیگری برای قرار دادن آن در کیسه و انتقال آن به مکان امن استفاده کنید، به عنوان مثال، کف بتنی در وسط گاراژ یا یک سینی پخت فلزی، مکان خوبی است، تا اگر تلفن شما آتش گرفت باعث آسیب نشود.

حال که نحوه‌ی جلوگیری از داغ شدن موبایل را دریافتید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس