چهار پیش بینی برای آینده کار و زندگی در سال 2021

همانطور که می‌دانید به دلیل Covid-19 سال دیگر مجبور به تحمل قرنطینه شدیم. در ادامه شما را با چهار پیش بینی آینده کار و زندگی آشنا می‌کنیم.

33
0
چهار پیش بینی برای آینده کار و زندگی در سال ۲۰۲۱

همانطور که می‌دانید به دلیل همه گیری Covid-19 یک سال دیگر مجبور به تحمل قرنطینه و کار در خانه شدیم. تکنولوژی‌های جدید، بر روی ایجاد تعادل بین کار و زندگی در خانه متمرکز خواهند شد. در حالی که همچنان بسیاری از افراد برای انجام کار خود به اداره محل کار خود مراجعه می‌کنند، تقاضا برای یک مدل زندگی ترکیبی و جدید کار همچنان باقی مانده است. در ادامه شما را با چهار پیش بینی برای آینده کار و زندگی در سال ۲۰۲۱ آشنا می‌کنیم.

چهار پیش بینی برای آینده کار و زندگی

۱. فناوری طبیعی‌تر و بهتر با زندگی تلفیق خواهد شد

1 چهار پیش بینی برای آینده کار و زندگی در سال ۲۰۲۱

تماس ویدئویی به عنوان یک ابزاری اساسی برای کار ظهور کرده است، اما برای اینکه غالب شوند، هنوز کارهای زیادی در پیش است. جلسات ویدئویی چه در محل کار، در خانه و یا جاهای دیگر باید نیازمند حداقلی‌هایی است، مانند میز تحریر لپتاپ یا کامپیوتر مجهز به دوربین Webcam همچنین یک اتاق با محیط نسبتا آرام است. از نظر فناوری، این یک کار سخت اما ضروری است زیرا ما می‌خواهیم جلساتی را که انجام می‌دهیم، از کیفیت بالاتری برخوردار باشند.

فضای اداری در خانه برای افزایش تمرکز باید ایجاد شوند. در طول دهه گذشته، مردم به طور فزاینده‌ای خانه‌های خود را برای کار، سرگرمی و موارد دیگر ترک کردند. اکنون که فعالیت‌ها در بیرون از خانه محدود شده است، فرصت‌هایی به وجود آمده که فناوری مدرن را در زندگی روزمره بگنجانیم. دیگر نیازی به انتقال دوربین و صفحه نمایش به لپتاپ نیست.

به عنوان مثال، در دفتر من، یک دوربین و صفحه نمایش جایگذاری شده است تا بتوانم با گروه‌ها در تماس ویدیویی شرکت کنم. تعداد کمی از ما این تجربه را در خانه تکرار کرده‌ایم، اما تصور کنید اگر فناوری در همه جا حتی در خانه کنار شما باشد، چه حسی خواهید داشت. همه گیری به ما کمک کرده است تا از راه دور ارتباط را حفظ کنیم و حتی ارتقا ببخشیم.

۲. توسعه نرم افزار باعث بهبود آموزش می‌شود

2 چهار پیش بینی برای آینده کار و زندگی در سال ۲۰۲۱

در حالی که توسعه نرم افزاری برای تسهیل زندگی در خانه و محل کار به اصلاح نیاز دارد، نرم افزار‌های پشتیبانی آموزشی نیاز به بازنگری دارند، از جمله پشتیبانی بیش‌تر از هوش مصنوعی (AI) از جمله این موارد است. مواردی مانند تماس چشمی و تعامل، که نرم افزار می‌تواند این ویژگی‌ها را ردیابی کند، برای اطمینان از کیفیت آموزشی معلمان و اساتید ضروری است. در زمینه درگیر کردن کودکان کم سن و سال در یادگیری و بروز خلاقیت‌ها، از جمله مواردی است که باید بر روی آن تحقیقات انجام شود، و گسترش پیدا کند.

برای دانشجویان، آموزش از راه دور می‌تواند بسیار موثر‌تر و مداوم باشد. یکی از نتایج مثبت کرونا، عدم لزوم برای پرداخت شهریه‌های سنگین دانشگاه در غرب است. بسیاری از دانشگاه‌ها دیگر نیازی به اتاق‌های درس و کنفرانس ندارند و این فرصتی است هم برای کالج‌ها و هم برای کسانی که به خاطر مشکلات مالی نتوانستند ادامه تحصیل بدهند. کالج‌ها اکنون می‌توانند با هزینه پایین تعداد بسیار بیش‌تری را آموزش بدهند.

برای بیش‌تر مناطق روستایی آمریکا، این یک دنیای جدید امیدوار کننده و به مراتب قابل دسترس‌تر است، به خصوص اگر هزینه‌ها کاهش یابد. دیگر لازم نیست سخنرانی‌های خسته کننده استاد را گوش بدهید. لزومی ندارد شما در کلاس حاضر باشید، می‌توانید از هر نقطه کره زمین به کلاس متصل شوید و حتی ممکن است محدودیت زمان برای آن برداشته شود و دانشجو بتواند در ساعت دلخواه کلاس را مشاهده کند. بیایید راست گو باشیم کرونا به دانشجویانی که نیاز داشتند در کنار کلاس کار بکنند تا شهریه‌های سنگین را بدست بیاورند کمک کرد، آن‌ها می‌توانند راحت‌تر مدرک دانشگاهی کسب کنند. نرم افزار‌ها می‌توانند از روی صوت جلسه رونویسی بکند، امکان برچسب گذاری و جستجو وجود دارد، بنابراین دانشجویان می‌توانند بدون نیاز به نوشتن کلمه به کلمه سخنان دبیر، مطلب مدنظر خود را پیدا کنند.

۳. از این فرصت برای حفظ تناسب اندام در خانه استفاده کنید

3 چهار پیش بینی برای آینده کار و زندگی در سال ۲۰۲۱

در زمینه حفظ سلامتی هم کار‌های انقلابی صورت گرفته است. مخصوصاً در کلاس‌های تناسب اندام گروهی. شرکت‌هایی مانند Peloton و Mirror دنیایی از کلاس‌های ورزشی در خانه راه اندازی کردند. با صرف هزینه کمتر، برنامه‌های تمرینی مانند Supernatural VR که در دستگاه‌های واقعیت مجازی مانند Oculus اجرا می‌شوند، هم به عنوان تناسب اندام و هم به عنوان سرگرمی عمل می‌کنند.

نه تنها باعث صرفه جویی در هزینه نسبت به عضویت در سالن ورزشی می‌شود، بلکه دیگر نیاز نیست به باشگاه‌های ورزشی بروید از این نظر هم وقت و پول حفظ می‌شود. با توجه به این فناوری‌ها، روز پرمشغله هم بهانه‌ی مناسبی برای ورزش نکردن نیست! شما به راحتی می‌توانید در خانه ورزش کنید. این مسئله برای من بسیار خوشحال کننده است که بدون خروج از خانه و احتمال مبتلا شدن به ویروس، می‌توانم دوستانم را ملاقات کنم و با جمعی از مردم در کلاس‌های ورزشی شرکت کنم.

۴. هزینه های پزشکی در سراسر جهان کاهش می‌یابد

4 چهار پیش بینی برای آینده کار و زندگی در سال ۲۰۲۱

تولید و آزمایش دارو طی شیوع همه گیر نشان داده است که چگونه می‌توان با کمک هوش مصنوعی و یادگیری ماشین machine learning به این فرآیند‌ها سرعت داد و با آزمایش بر روی دارو، کاربرد‌های جدید و مفیدی از آن‌ها کشف کرد.

در دسترس شدن و ارزان‌تر شدن دارو در سراسر جهان نیاز است. ویزیت از طریق telehealth باید انجام شود و هزینه‌ی مراقبت‌های بهداشتی باید کاهش یابد، تشخیص هوشمند‌تر مبتنی بر هوش مصنوعی انجام می‌شود. مراقبت‌های پزشکی و داروهای تجویز شده با قیمت مناسب، درد را از زندگی بسیاری از مردم خارج کند.

سخن نهایی

چهار پیش بینی برای آینده کار و زندگی در سال ۲۰۲۱ 0

فرصت‌های بسیاری در سال ۲۰۲۰ وجود داشت که از آنها استفاده نشد، این مسئله قابل تامل است، از جمله چالش‌های جدی کار در خانه را می‌توان نام برد. چگونه شرکت‌ها می‌توانند بین زندگی و کار کارکنان که از چند جهت تحت فشار هستند، تعادل ایجاد کنند؟ قبل از همه گیری کرونا، کارمندان مجبور نبودند در خانه هم کار کند و هم معلم برای فرزند خود باشد. ویروس کرونا همه چیز را تغییر داد، و شرکت‌ها باید برای ایجاد دستورالعمل‌های جدید فکر کنند.

یکی از اساتید من در دانشکده تجارت می‌پرسید: “دوچرخه آینده چیست؟” پاسخ یک دوچرخه سفارشی است. آینده کار و زندگی در خانه باید قابل تنظیم باشد. با استفاده از موبایل و وسایل ارتباط از راه دور، انعطاف پذیر کردن کار امکان پذیر است. ما باید به طور فزاینده‌ای نسبت به جنبه انعطاف پذیری کار و زندگی حساس باشیم.

تصور کنید اگر اینترنت نداشتیم، نه تنها ارتباط خود را با افراد زیادی از دست می‌دادیم، بلکه نمی‌توانستید این مقاله را در مورد تغییر تقاضاهای کار و زندگی مطالعه کنید. این بار فناوری ما را نجات داد و می‌تواند دوباره ما را نجات دهد، نه فقط به دلیل پیشرفت‌های پزشکی، بلکه با روش‌های نوین ارتباط که آن میسر می‌کند. احتمال می‌دهیم در آینده کار و زندگی از فناوری استفاده بیش‌تری شود، و همچنین سبک زندگی نیز تغییر کند.

حال که با چهار پیش بینی برای آینده کار و زندگی در سال ۲۰۲۱ آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس