چالش جدید تسلا در تگزاس | قوانین عجیب ایالتی برای فروش ماشین

تسلا در حال ساخت کارخانه‌ای در تگزاس است تا برخی از اتومبیل‌ها را در آنجا بسازد، در ادامه به چالش فروش تسلا در تگزاس می‌پردازیم.

44
0
چالش جدید تسلا در تگزاس قوانین عجیب ایالتی برای فروش ماشین

تسلا در حال ساخت کارخانه‌ای در تگزاس است تا برخی از اتومبیل‌های خود را در آنجا بسازد، اما هنگامی که این کارخانه راه اندازی می‌شود، ممکن است برای فروش ماشین‌ها به مشتریان تگزاسی مجبور به یک دور خارج کردن و وارد کردن ماشین از ایالت شوند. شاید عجیب بنظر برسد ولی این به دلیل قوانین ایالتی تگزاس است که شرکت‌های اتومبیل سازی را از فروش مستقیم به مصرف کنندگان باز می‌دارد، تسلا می‌تواند قبل از ارسال مجدد خودروها به خریداران تگزاسی، خودروها را از کارخانه آستین خود به ایالت‌های دیگر منتقل کند. قانونگذاران ایالتی در حال بحث درباره قانونی بودند که می‌توانست از این وضعیت جلوگیری کند، اما آن‌ها اکنون فرصت تصویب آن را از دست داده‌اند و به نظر می‌رسد تا سال ۲۰۲۳ امکان تغییر قانون وجود نداشته باشد. انتظار می‌رود کارخانه تا پایان سال ۲۰۲۱ تکمیل شود. در ادامه به چالش فروش تسلا در تگزاس و قوانین ایالتی می‌پردازیم.

چالش جدید تسلا در تگزاس | قوانین عجیب ایالتی برای فروش ماشین

2 چالش جدید تسلا در تگزاس قوانین عجیب ایالتی برای فروش ماشین

قوانینی که مانع از فروش مستقیم خودرو توسط خودروسازان به مصرف کنندگان می‌شود فقط مختص تگزاس نیست و تسلا هدف آن‌ها قرار نگرفته است. این قوانین در اصل در بسیاری از ایالت‌ها وضع شده‌اند تا تولیدکنندگان زیر قیمت فروشندگان خودرو را نفروشند و باعث جلوگیری از فعالیت آن‌ها نشوند.

این یک وضعیت شرم آور است، جایی که یک کارگر در کارخانه جدید (جایی که تسلا قصد دارد یک میلیارد دلار سرمایه گذاری کند) باید منتظر اتومبیلی باشد که آن را ساخته است تا برای پردازش به یک نمایندگی در ایالتی دیگر منتقل شود و سپس به آن‌ها بازگردد. این حتی می‌تواند بر روی زندگی خود ایلان ماسک تاثیر گذار باشد، که گفت اوایل سال جاری به این ایالت نقل مکان کرده است. همچنین برای تسلا که تصمیم به ساخت کارخانه‌ای در این ایالت بدون اطمینان از وضعیت معاملات فروش اتومبیل‌هایش در آنجا گرفته است.

لایحه‌ای در قانونگذاری تگزاس ارائه شد كه ظاهراً برای كمك به تسلا طراحی شده بود: این قانون به شركت‌ها اجازه می‌داد كه اتومبیل‌های خود را مستقیماً به مصرف كنندگان بفروشند اگر كاملاً توسط برق یا باتری كار می‌كنند، و تنها در صورتی كه این شركت‌ها هرگز در این ایالت نمایندگی‌های حقوقی نداشته باشند. این می‌تواند شرکت‌هایی مانند فورد را رد کند، حتی اگر خودروی‌های برقی برای فروش داشته باشد، اما همچنین ممکن است به تولیدکنندگان خودروی‌های برقی دیگر مانند Rivian ،Lucid و Canoo اجازه دهد فروش مستقیم داشته باشند.

تسلا و سایر تولیدکنندگان سال‌ها در بسیاری از ایالت‌ها برای گرفتن مجوز فروش مستقیم جنگیده‌اند و حتی چند موفقیت اخیر نیز داشته‌اند: تسلا مجاز به فروش در کلرادو را بدست آورد و حدود ۱۲ ایالت به تسلا اجازه می‌دهند مستقیماً ماشین‌هایش را به مشتریان بفروشد. برخی دیگر به تسلا اجازه می‌دهند تعداد محدودی از نمایندگی‌ها را باز کند.

حال که چالش تسلا در تگزاس را دریافتید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس