تعداد دستگاه های فعال اپل به 2 میلیارد رسید

96
0
تعداد دستگاه های فعال اپل

اپل در مورد تعداد افرادی که به‌طور فعال از آیفون، آیپد، مک و سایر محصولات سخت‌افزاری آن استفاده می‌کنند، به نقطه عطف جدیدی رسید: 2 میلیارد. این عدد نشان‌دهنده رشد سریع محصولات غول فناوری است که در ابتدای سال 2020، 1.5 میلیارد دستگاه فعال را گزارش کرده بود و در سال 2016 این میزان از مرز یک میلیارد نفر فراتر رفت. در این پست به بررسی تعداد دستگاه های فعال اپل می پردازیم.

تعداد دستگاه های فعال اپل

پس از اینکه اپل اخیراً در گزارش سه‌ماهه اول سال مالی 2022 خود اعلام کرد که حدود بیش از 1.8 میلیارد دستگاه فعال اپل در سراسر وجود دارد، به لطف فروش فوق‌العاده دستگاه‌های خود در سال 2021 که چالش‌های زنجیره تأمین ناشی از همه‌گیری را دور زد، به سرعت موفق شد تا به نقطه عطف 2 میلیارد دستگاه دست پیدا کند.

درآمد اپل در سه‌ماهه چهارم سال 2022

این گزارش در حالی منتشر شده که اپل درآمد سه‌ماهه چهارم سال 2022 خود را به‌تازگی منتشر کرده که عملکرد آن در ماه‌های تعطیلات را نشان می‌دهد. طبق گزارش مالی اپل، این شرکت در سه‌ماهه گذشته 65,775 میلیون دلار از فروش آیفون درآمد داشته است.

همچنین مجموع فروش این شرکت برای سه‌ماهه منتهی به 31 دسامبر 2022، 117.1 میلیارد دلار بوده، درحالی‌که در همین زمان از سال گذشته، این میزان 123.9 میلیارد دلار بوده است. سود تقریباً 30 میلیارد دلاری کوپرتینویی‌ها نیز در این سه‌ماهه، 13 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته (34.6 میلیارد دلار) کاهش یافته است.

تیم کوک، مدیرعامل اپل در جریان این جلسه گفت:

«در طول سه‌ماهه دسامبر، ما به یک نقطه عطف بزرگ دست یافتیم و مشتاقیم تا اعلام کنیم که اکنون به عنوان بخشی از پایگاه نصب‌شده درحال رشد خود، بیش از 2 میلیارد دستگاه فعال داریم.»

بااین‌حال، گوگل در سال 2021 اعلام کرده بود که 3 میلیارد دستگاه اندرویدی فعال وجود دارد که به عنوان رقیب اصلی اپل، فاصله معناداری بین آن‌ها وجود دارد. همچنین باید اشاره کرد که گوگل دستگاه‌هایی را به عنوان فعال معرفی می‌کند که به استور گوگل پلی دسترسی داشته باشند، بنابراین میزان واقعی آن در صورت محاسبه گوشی‌های چینی می‌تواند بسیار بیشتر باشد.

theverge

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس