نکات مهم برای استراتژی بازاریابی در 2021

سال ۲۰۲۱ نوید بازگشت به حالت طبیعی را به مشاغل می‌دهد . در ادامه شما را با نکات مهم برای استراتژی بازاریابی در 2021 آشنا می‌کنیم.

45
0
نکات مهم برای استراتژی بازاریاببی 2021

سال ۲۰۲۱ نوید بازگشت به حالت طبیعی را به مشاغل می‌دهد و این یکی از دلایل هیجان برای سال جدید است. با پایان یافتن سال ۲۰۲۰، بسیاری از مشاغل با توجه به ضرر و زیان‌های که متوجه کسب و کارشان شده است، آماده یک استراتژی جدید برای سال ۲۰۲۱ هستند. سال ۲۰۲۰ برای هیچ کسی آسان نبود، اما مطالعه‌ی روش‌ها و تجربیاتی بدست آمده، آگاهی و نگرش ارزشمندی در ساخت استراتژی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی برای سال جدید ارائه می‌دهد. در سال ۲۰۲۰ به دلیل COVID-19 مشارکت بیش‌تری در رسانه‌های اجتماعی به وجود آمد. عاملی که کاملا واضح بود. در ادامه شما را با نکات مهم برای استراتژی بازاریابی در 2021 آشنا می‌کنیم.

ترند‌های سال ۲۰۲۰ فقط یک نگرش نیست. این سال باعث ایجاد تحولات جالب توجه‌ای در رسانه‌های اجتماعی شده است که صاحب هر کسب و کار باید به آن علاقمند باشد، خصوصاً به بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی باید توجه زیادی شود.

نکات مهم برای استراتژی بازاریابی در 2021

این مقاله چند ایده و پیشنهاد برای بازاریابی در 2021 را ارائه می‌دهد.

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بر اساس رابطه

نکات مهم برای بازاریاببی در 2021

اگر به همان استراتژی‌های معمول که در گذشته استفاده کرده‌ایم پایبند باشیم، حفظ تعامل و افزایش پیروی اثربخش در سال ۲۰۲۱ بسیار دشوار‌تر از این خواهد شد. ۲۰۲۰ یک سال انقلابی بوده است و فقط چابکی شما به عنوان یک برند می‌تواند باعث پیشرفت شما شود. چندین ماه پیش، یک مطالعه نشان داد که حدود ۷۵٪ از مخاطبان تبلیغات را حقیقت نمی‌دانند. این مساله نگران کننده است، اما با توجه به افزایش شک و تردید در بین کاربران رسانه‌های اجتماعی، ادعاهای اخبار جعلی و جنجال‌ها در اقدامات غیراخلاقی بازاریابی، این موضوع تعجب آور نیست.

به نظر می‌رسد تنها دنبال کنندگانی که می‌توانید حفظ کنید کسانی هستند که با آن‌ها رابطه برقرار کرده‌اید و تنها کسانی که می‌توانید پیدا کنید کسانی هستند که با آن‌ها رابطه واقعی برقرار کرده‌اید. اعتماد تا به حال به عنوان یک فاکتور بازاریابی به این اندازه در فضای اجتماعی دنیای امروز مهم نبوده است.

در سال ۲۰۲۱، بازاریابان باید زمان بیشتری را صرف ایجاد روابط با کارمندان، مشتریان و اینفلوئسرها کنند. همچنین بازاریابان باید از محتوای تولید شده توسط کاربر بیشتر استفاده نمایند. مطالعات نشان می‌دهد که ۷۰٪ مشتریان به نظرات سایر مصرف کنندگان بیشتر از تبلیغات اعتماد دارند. این مسئله کاملا منطقی است و به همین دلیل تبلیغات دهان به دهان و بازاریابی ارجاعی به عنوان یکی از موثر‌ترین ابزار‌های بازاریابی در طول زمان باقی مانده است.

در استراتژی خود چندین پلتفرم معرفی کنید.

نکات مهم برای استراتژی بازاریاببی در 2021

در مارس ۲۰۲۰، TikTok به اوج رشد خود رسید و در حدود ۷۶ میلیون دانلود ثبت کرد. این آمار بسیار حیرت انگیز و کاملاً بالاتر از پیش بینی‌های سال ۲۰۱۹ بود. بدیهی است که قرنطینه باعث افزایش استفاده از این پلتفرم شده است، اما رویکرد منحصر به فرد آن در زمینه مشارکت اجتماعی نیز دلیل اصلی موفقیت این پلتفرم است.

افراد ترجیح می‌دهند که محتواهای مختلف را خیلی سریع مشاهده کنند. به نظر می‌رسد که هرچه این محتوای ویدیویی کوتاه‌تر باشد، بهتر است و این واقعیت دقیقاً در استراتژی TikTok ظاهر شد. فیس بوک نیز با ایجاد استوری و (Reels) اینستاگرام از این روش استفاده کرده است. حتی یوتیوب نیز قرار است قابلیت ویدیوهای snap را اضافه کند.

محبوبیت زیاد این موضوع در بین مخاطبان نشان می‌دهد که این همان استراتژی است که بازاریابان باید برای بازار برند خود از آن استفاده کنند. قابلیت‌های جدید پلتفرم که به سرعت در حال افزایش است، می‌تواد باعث تزلل برند شما شود.

برای بسیاری از برند‌ها در سال ۲۰۲۱ مهم است که از بازار فرسوده‌ای که با فیس بوک و یوتیوب تجربه کرده‌اند رها شوند و بازار جدیدی را تجربه کنند.

شما باید بازاریابی برند خود را در همه پلتفرم‌ها تطبیق دهید و حتی محتواهای جدیدی را در یک پلتفرم جدید ایجاد کنید. دلیل این کار این است که که میلیون‌ها نفر از جوانان ۱۶ تا ۲۴ ساله که از TikTok استفاده می‌کند لزوماً در فیس بوک یا اینستاگرام فعال نیستند.

استفاده از live stream

نکات برای استراتژی بازاریاببی در 2021

یکی دیگر از پیامد‌های COVID-19 و قرنطینه، افزایش استفاده‌ی از ویدیوی زنده (live video) در شبکه‌های اجتماعی است. از ویدئوهای زنده برای پر کردن خلا ناشی از عدم حضور جسمی در جلسات، و دیدارهای خانوادگی و سایر رویدادها استفاده می‌شود. همچنین ویدیو‌های زنده در سال ۲۰۲۰ باعث ایجاد روش‌های جدید برای بازاریابی شده است. با توجه به آمار به دست آمده، ویدیو‌های زنده به عنوان پربازدید‌ترین محتوای ویدیویی در رسانه‌های اجتماعی شناخته شده است.

این اتفاق به طور موثری باعث رشد بازاریابی رویداد یا event marketing که در اواخر سال ۲۰۱۸ کاهش یافته بود، شد. بافر، لیست جالبی از رویدادهای احتمالی را که می‌تواند از طریق ویدئوی زنده به اشتراک گذاشته شود و مخاطبان شما را هیجان زده و جذب کند، به اشتراک گذاشته است که شامل ساعات اداری، جلسات پرسش و پاسخ، لحظات پشت صحنه، فرایندهای تولید، مصاحبه‌ها و محتوای آزمایشی است.

این نوع از محتوا مانند این است که مخاطبان خود را به خانه خود دعوت کنی و به آن‌ها یک تور بزرگ بدهد. با توجه به میزان استفاده از ویدیوی زنده، بسیاری از افراد از این قابلیت که روشی مناسب برای پرورش روابط و ایجاد وفاداری است، استفاده خواهند کرد.

محتوای اجتماعی تولید کنید و در فعالیت های اجتماعی مشارکت کنید.

نکات مهم استراتژی بازاریاببی در 2021

روند تأثیرات اجتماعی در سال ۲۰۱۹ قبل از پاندمی آغاز شده بود. این روند خیلی زود افزایش یافت زیرا نیاز به محتوای اجتماعی به بالاترین حد خود رسید.

ما اکنون در برهه‌ای هستیم که اگر برندها درمورد موضوعات اجتماعی سکوت کنند، از نظر جمعیت شناختی در غیرمسئول شناخته می‌شوند.

طبق گزارشMerkle’s Q4 2020 Media Insights ،۵۶٪ از مصرف كنندگان اظهار داشتند كه نسبت به مشاغلي كه در مورد موضوعات مهم سکوت می‌کنند هيچ گونه احساس احترام و وفاداري ندارند. این واقعیت امروز است. از آنجا که جهان و ایالات متحده به دلیل وقایع سال ۲۰۲۰ تغییرات سیاسی زیادی را متحمل شده‌اند، بنابراین استراتژی تجارت شما برای بازاریابی در 2021 باید موضع خود را مشخص کند.

موضع شما در مورد موضوعات به تدریج جزئی از هویت برند شما خواهد شد و به تحکیم بنیان تجارت شما کمک می‌کند، بنابراین باید در انتخاب آنچه می‌گویید دقت کنید. ملاحظات شما باید شامل ملاحظات اجتماعی و همچنین موارد تجاری باشد. در بسیاری از موارد شما می‌توانید حداقل کار را انجام دهید و اطلاعات مفیدی در مورد مسائل اجتماعی ارائه دهید که مخاطبان بیش‌تری را به خود جلب می‌کند نه اینکه در موضوعات حزبی جانبداری کنید.

از هر مسیری که در پیش گرفته‌اید، واضح است که در سال ۲۰۲۱ و سال‌های بعد از آن، تلاش‌های بازاریابی عمدتاً تحت تأثیر هویت برند با توجه به مشارکت شما در مسائل اجتماعی خواهد بود.

سال ۲۰۲۱ سال جالبی است، سالی برای بهبود و بازنشانی بسیاری از برندها است، اما برای برندهایی که ترجیح می‌دهند به اندازه کافی چابک و انعطاف پذیر نباشند، ممکن است سال چالش برانگیز دیگری باشد. حال که با نکات مهم برای استراتژی بازاریابی در 2021 آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس