تاثیر پاپ آپ بر سئو چیست؟ | معرفی بهترین پاپ آپ ها برای وب سایت شما

در این مقاله بررسی خواهیم کرد تاثیر پاپ آپ بر سئو چیست؟ کدام یک از انواع پاپ آپ تأثیر منفی بر وبلاگ شما در زمینه سئو دارند.

25
0
0 تاثیر پاپ آپ بر سئو چیست؟

در این مقاله بررسی خواهیم کرد تاثیر پاپ آپ بر سئو چیست؟ کدام یک از انواع پاپ آپ تأثیر منفی بر وبلاگ شما در زمینه سئو دارند و کدام یک این قدرت را دارند تا بتوانند بازدید کنندگان شما را به مشتری تبدیل کنند بدون اینکه خطر جریمه شدن توسط Google را داشته باشد. همچنین شما خواهید دانست چگونه از پاپ آپ در وب سایت خود به طور موثر و بدون آسیب رساندن به سئو استفاده کنید.

نقش پاپ آپ در نرخ تبدیل وبسایت به چه اندازه است؟

مطالعات بسیاری نشان داده است که استفاده از پاپ آپ می‌تواند بر نرخ تبدیل Conversion Rate وبسایت شما تاثیرات چشمگیری داشته باشد. همان طور که می‌دانید جلب بازدیدکننده برای سایت اصلا کار آسانی نیست. در اینجاست که وجود پاپ آپ‌ها می‌تواند برای این کار به افراد کمک کند تا نظر بازدید کنندگان سایت را جلب کنند و کاربران زمان بیش‌تری را در سایت باشند و سئو بهبود پیدا کند.

اثرات مثبت و منفی پاپ آپ

1 تاثیر پاپ آپ بر سئو چیست؟

باید این نکته را بدانید که وجود پاپ آپ علاوه بر این که می‌تواند برای بینندگان و بازدیدکنندگان سایت جذابیت ایجاد کند، می‌تواند اثرات منفی نیز در بر داشته باشد. ممکن است وجود پاپ آپ برای کاربران آزار دهنده تلقی شود و سبب شود کاربر تجربه‌ی کلی خوبی از بازدید سایت نداشته باشد، در نتیجه لازم است در خصوص زمان نمایش پاپ آپ و همچنین نحوه‌ی نمایش آن‌ها دقت لازم را داشته باشید. می‌توانید از یک متخصص سئو کمک بگیرید.

جریمه‌ی گوگل برای پاپ آپ‌های غیر مرتبط

از تاریخ ۱۰ ژانویه‌ی سال ۲۰۱۷ گوگل مجازات برای کسانی که در سایت‌های خود از پاپ آپ‌های غیر مرتبط با محتوای موجود در سایت استفاده کرده‌اند، در نظر گرفته است. از نظر گوگل پاپ آپ باید متناسب با محتوای سایت و همچنین صفحات سایت باشند، استفاده از پاپ آپ و نوع آن می‌تواند در رتبه بندی سایت تاثیر گذار باشد. همان طور که می‌دانید از اهداف اصلی سئو، افزایش بازدید وب سایت است، در صورتی که رتبه سایت در رتبه بندی گوگل پایین باشد، بازدید افزایش نخواهد یافت.

جریمه گوگل برای پاپ آپ‌های Intrusive Interstitial

2 تاثیر پاپ آپ بر سئو چیست؟

گوگل برای وب سایت‌هایی که از پاپ آپ‌های Intrusive Interstitial استفاده می‌کنند جریمه در نظر گرفته است چرا که کاربران بستن این پاپ آپ دشوار است و آن‌ها توسط کاربران Spam گزارش شده است، و یا کاربران از گذراندن وقت خود در سایت به دلیل وجود Intrusive Interstitial رضایت نداشته باشند. امروزه عملیات ایندکس سازی بر بهره گیری از فاکتور‌های موجود در استفاده از صفحات موبایل تمرکز دارد، در نتیجه باید بدانید که سئو موبایل چیست و باید توجه داشت که متاسفانه Intrusive Interstitial بر نتایج جستجو افرادی که با گوشی جستوجو می‌کنند تاثیر منفی می‌گذارد در نتیجه گوگل تصمیم گرفت برای سایت‌هایی که از این پاپ آپ‌ها استفاده می‌نمایند جریمه در نظر گیرد.

مشخصات Intrusive Interstitial چیست؟

این نوع پاپ آپ می‌تواند کل یا  قسمت بزرگی از صفحه‌ی وب سایت را در بر گیرد.

 این نوع پاپ آپ قبل از دسترسی کاربر بر محتوای سایت خود را نمایش می‌دهد.

نقش مرورگر در نشان ندادن پاپ آپ: باید گفت که در برخی از مرورگر‌ها مانند گوگل کروم و فایر فاکس پاپ آپ‌هایی مانند Intrusive Interstitial به طور خود کار بسته می‌شوند، چرا که مشاهده‌ی این پاپ آپ برای کاربران خوشایند نخواهد بود. در نتیجه لازم است همواره این نکته را در نظر داشته باشید که پاپ آپ می‌تواند هم تاثیرات مثبت و هم تاثیرات منفی برای سایت شما داشته باشد.

تعامل پاپ آپ با فاکتور‌های سئو در رتبه بندی: پاپ آپ می‌توانند از چند وجه بر کاربران تاثیر گذارند. در ادامه مقاله به انواع پاپ آپ‌ها و همچنین تاثیر پاپ آپ بر سئو و رتبه بندی سایت خواهیم گفت.

معرفی انواع پاپ آپ

4 تاثیر پاپ آپ بر سئو چیست؟

پاپ آپ‌های Overlay Pop-ups

این نوع پاپ آپ به صورت یک پنجره برای کاربر نمایش داده می‌شود و تمام صفحه‌ی کاربر را اشغال می‌کند، استفاده از این نوع پاپ آپ نمی‌تواند تاثیرات قابل ملاحظه‌ای بر فروش سایت و افزایش نرخ تبدیل داشته باشد اما در عین حال می‌تواند سبب رضایت کاربر از گذراندن وقت در صفحه‌ی وب سایت شما شود. اگر این پاپ آپ در موقعیت مناسب از صفحه جای گذاری شود می‌تواند مزایایی را داشته باشد که در ادامه در مورد آن‌ها خواهیم خواند.

پاپ آپ Overlay Pop-ups چه ویژگی‌هایی دارد؟

  • SEO FRIENDLY سئو فرندلی بودن این نوع پاپ آپ.
  • مناسب بودن آن در خصوص نمایش اعلانات در موبایل.
  • نشان دادن پیام به کاربران از طریق این پاپ آپ.
  • یک روش مناسب برای جمع آوری ایمیل افراد است.
  • در صورت مرتبط بودن محتوا با پاپ آپ می توان برای کاربران جذابیت داشته باشد.

پاپ آپ Modal

این نوع پاپ آپ شباهت‌های زیادی با پاپ آپ Overlay دارد و تنها تفاوت آن‌ها در این است که در پاپ آپ Modal اقداماتی مانند اعلانات لازم است، استفاده از پاپ آپ Modal در کسب و کار‌های مختلف بسیار دیده می‌شود چرا که وجود این اعلانات می‌تواند، رضایت مشتری را جلب کند.

ویژگی‌های پاپ آپ Modal کدام اند؟

  • این نوع پاپ آپ‌ها سئو فرندلی هستند.
  • از دید بازدید کنندگان مخفی نمی‌ماند و به آنها نمایش داده می‌شود.
  • این پاپ آپ بازدید و تعامل زیادی را برای سایت با همراه دارد.
  • پاپ آپ در جمع آوری ایمیل کاربران می‌تواند مفید واقع شود.

پاپ آپ‌های New Window

3 تاثیر پاپ آپ بر سئو چیست؟

این نوع پاپ آپ در خارج از پنجره‌ای که کاربر در حال مشاهده‌ی آن است باز می‌شوند. گوگل و مرورگر‌های دیگر این پاپ آپ را Spam می‌دانند.

ویژگی‌های این پاپ آپ:

  • می‌تواند باعث نارضایتی کاربران از سایت شود.
  • می‌تواند باعث عدم سهولت دسترسی به وبسایت شود.
  • بستن پنجره‌های مختلف برای کاربران خسته کننده است، و باعث نارضایتی کاربر می‌شود.

پاپ آپ‌های Interstitial

این نوع پاپ آپ به گونه‌ای عمل می‌کند که کل صفحه‌ی وب سایت را اشغال می‌کند. زمانی که کاربر قصد دارد وارد سایت شود این پاپ آپ به نمایش در می‌آید. مطمئنا شما در سایت‌هایی که در رتبه بندی بالا توسط گوگل قرار گرفته‌اند پاپ آپ‌های این چنینی را مشاهده نخواهید کرد، چرا که این پاپ آپ‌ها می‌تواند برای کاربران ناخوشایند باشند و افراد تمایلی به دیدن آن ندارند.

معایب استفاده از پاپ آپ‌های Interstitial

استفاده از این پاپ آپ‌ها سبب می‌شود که کاربران تمایل کمتری برای گذراندن زمان در وب سایت شما داشته باشند.

استفاده از این پاپ آپ می‌تواند خطر جریمه شدن شما در رتبه بندی SERP را افزایش دهد.

این پاپ آپ می‌تواند به راحتی توسط گوگل از سایت شما حذف شود در نتیجه هزینه ای که در این راستا صرف شده است بی‌نتیجه باقی خواهد ماند، از این رو ضروری ست که نسبت به انتخاب نوع پاپ آپ در سایت دقت داشته باشید.

جواب به سوالات پر‌تکرار در مورد پاپ آپ‌ها

5 تاثیر پاپ آپ بر سئو چیست؟

چگونه از مزیت‌های پاپ آپ بدون اینکه به سئوی ما آسیب وارد شود، استفاده کنیم؟

تاثیر پاپ آپ بر سئو از اهمیت بسیاری دارد اما در درجه‌ی اول باید گفت که از پاپ آپ‌هایی که قسمت بزرگی از وب سایت و محتوای موجود در آن را در بر می‌گیرد نباید استفاده کنید. از پاپ آپ‌هایی استفاده کنید که به صورت sidebar ،lightbox هستند تا باعث نارضایتی کاربران نشود.

استفاده از چه پاپ آپ‌هایی می‌تواند برای سایت مفید باشد؟

می‌دانیم که از تاثیر پاپ آپ بر سئو نباید غافل شد، پیشنهاد ما در خصوص پاپ آپ‌هایی که در بالا معرفی گردید این است که در وب سایت خود از پاپ آپ‌های new window و interstitial استفاده نکنید و به جای آن از پاپ آپ‌های overlay و modal استفاده کنید.

بهترین زمان برای نمایش پاپ آپ چه وقتی است؟

زمان به نمایش در آمدن پاپ آپ را مشخص نمایید، به کاربران اجازه دهید تا وارد سایت شما شوند و از محتوای مورد نظرشان بهره ببرند. نشان دادن پاپ آپ به محض ورود کاربر به سایت می‌تواند تاثیر منفی داشته باشد.

مرور اهداف سایت و بهره گیری از پاپ آپ در جهت رسیدن اهداف نهایی

6 تاثیر پاپ آپ بر سئو چیست؟

در ابتدا به ترافیک وارده بر سایت دقت نمایید و بار دیگر هدف خود را از تاسیس سایت مشخص کرده و بعد از آن اقدام به استفاده از پاپ آپ نمایید، داشتن یک برنامه‌ی دقیق و شناخت تاثیر پاپ آپ بر سئو می‌تواند شما را به اهدافتان نزدیک تر کند.

پاپ آپ باید دارای چه ویژگی‌هایی باشند؟

پاپ آپ‌های شما باید دارای سه ویژگی اصلی باشند که در ادامه آن‌ها را خواهیم گفت. تنها لازم است که به خاطر داشته باشید که در نهایت هدف به نمایش گذاشتن تجارت و گسترش کسب و کار سایت شماست.

  • پاپ آپ مورد استفاده در سایت باید مرتبط با محتوای شما باشند.
  • پاپ آپ مورد استفاده در سایت باید برای کاربران دارای جذابیت باشند.
  • پاپ آپ مورد استفاده در سایت باید ساده باشد.

هدف اصلی از نمایش پاپ آپ چیست؟

تاثیر پاپ آپ بر سئو می‌تواند سبب شود سایت شما در رتبه بندی گوگل بالاتری قرار گیرد لذا لازم است پاپ آپ را به گونه‌ای نمایش دهید که برای کاربر دارای اهمیت و جذابیت باشد و بعد از بستن آن تمایلی برای وقت گذراندن در وب سایت شما داشته باشد و حتی بر روی پاپ آپ‌ها کلیک کنند. پاپ آپ فرصت مناسبی است تا شما با پیشنهاد‌های رایگان به کاربران ایمیل آن‌ها را به دست بیاورید.

نتیجه گیری نهایی در مورد استفاده از پاپ آپ‌ها

باید دانست که هدف اصلی گوگل جلب رضایت کاربران از گذراندن زمان در سایت‌ها است و اگر بهره گیری از پاپ آپ‌ها سبب شود که کاربران از گذراندن اوقات خود در وب سایت رضایت نداشته باشند در نتیجه گوگل به قطع کردن تبلیغات و شیوه‌های بازاریابی دیجیتالی خواهد پرداخت. در نتیجه لازم است که تاثیر پاپ آپ بر سئو را بدانید و در انتخاب پاپ آپ دقت لازم را داشته باشیم.

حال که با تاثیر پاپ آپ بر سئو و بهترین پاپ آپ‌ها آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس