چرا شرکت های سیلیکون ولی (silicon valley) در حال انتقال به تگزاس هستند؟

وضعیت مرکز جهانی فناوری آن طی سال‌ها کم رنگ شده است. در ادامه به دلایل خروج شرکت های سیلیکون ولی و انتقال به تگزاس می‌پردازیم.

51
0
شرکت های سیلیکون ولی

آب و هوای معتدل سیلیکون ولی، فرصت‌های آموزشی و چشم انداز شغلی بیش از یک قرن است که نظر کارگران را به خود جلب کرده و به تبدیل منطقه به مرکز صنعت فناوری کمک کرده است. با این حال، وضعیت مرکز جهانی فناوری آن طی سال‌ها کم رنگ شده است. در ادامه به دلایل خروج شرکت های سیلیکون ولی و انتقال به تگزاس می‌پردازیم.

نکات کلیدی

  • سیلیکون ولی برای دهه‌ها کانون صنعت تکنولوژی بوده است.
  • هزینه‌های بالای مسکن، نرخ مالیات بالا و قوانین سختگیرانه زندگی، وضعیت کار و تجارت در منطقه را به چالش کشیده است.
  • بیشتر شرکت‌های تکنولوژی تصمیم دارند عملیات خود را برای پایین آوردن هزینه‌های زندگی و قوانین مالیاتی مطلوب‌تر به تگزاس و سایر ایالت‌ها منتقل کنند.
  • اوراکل (Oracle) و هیولت پاکارد (Hewlett Packard) از جمله غول‌های تکنولوژی هستند که اخیراً اعلام کرده‌اند قصد دارند شعبه اصلی خود را به تگزاس منتقل کنند.

خروج شرکت های سیلیکون ولی از مکان فعلی

1 چرا شرکت های سیلیکون ولی (silicon valley) در حال انتقال به تگزاس هستند؟

بازار مسکن نامناسب، نرخ مالیات بالا و قوانین سختگیرانه زندگی، کار و تجارت در سیلیکون ولی را به چالش کشیده است. اکنون در حالی که شرکت‌ها در حال یافتن راه‌هایی برای رسیدن به موفقیت در مدل‌های کار از خانه در طی پاندمی COVID-19 هستند، بسیاری از مدیرعاملان تصمیم دارند به دنبال کاهش قیمت املاک، قوانین مالیاتی مطلوب‌تر و محدودیت‌های کمتر کالیفرنیا را ترک کنند.

شرکت‌های تکنولوژی به کجا می‌روند؟

تگزاس ایالتی است که به عنوان قطب تکنولوژی شناخته می‌شود. رهبران صنایعی مانند Advanced Micro Devices و Dell در حال حاضر در شهر آستین معروف به “Silicon Hills” هستند. براساس داده‌های بخش بازرگانی آستین، از ماه نوامبر، ۳۵ شرکت در سال ۲۰۲۰ فقط در منطقه آستین مستقر شده‌اند یا تاسیسات و امکانات جدیدی را راه اندازی کرده‌اند.

آستین ویژگی‌های بسیاری دارد که آن را به گزینه‌ای جذاب تبدیل می‌کند. طبق گزارش CNN Business لورا هافمن، رئیس و مدیرعامل آستین گفته است: “چیزهای زیادی در مورد این جامعه وجود دارد، از بوها و طعم‌های محلی, موسیقی عالی گرفته تا فضای باز شهری.”

کدام شرکت‌ها در حال ترک موقعیت مکانی فعلی خود هستند؟

12 چرا شرکت های سیلیکون ولی (silicon valley) در حال انتقال به تگزاس هستند؟

در ادامه برخی از شرکت‌های بزرگ تکنولوژی که در سال ۲۰۲۰ اعلام کرده‌اند قصد دارند منطقه خلیج را به مقصد تگزاس ترک کنند آورده شده است.

  • هیولت پکرد انترپرایز (Hewlett Packard Enterprises): هیوستون بزرگ‌ترین مرکز اشتغال HP است و این شرکت اکنون در حال ساخت یک پردیس جدید در آنجا است. این شرکت همچنین در اوایل ماه جاری برنامه خود را برای انتقال از سن خوزه به تگزاس اعلام كرده است.
  • اوراکل (Oracle): در حالی که اوراکل قصد دارد برخی از فعالیت‌های خود را در کالیفرنیا حفظ کند، اعلام کرده است که تصمیم دارد دفتر مرکزی خود را از شهر ردوود (Redwood City)، کالیفرنیا به آستین منتقل کند. سخنگوی این شرکت دیورا هلینگر در CNN اعلام کرده: این شرکت اظهار داشت که این حرکت باعث رشد Oracle می‌شود و انعطاف پذیری کارکنان ما را در مورد مکان و نحوه کار فراهم می‌کند.
  • 8VC: شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر، تحت مدیریت جو لونسدیل، بنیانگذار Palantir، دفتر مرکزی خود را از سیلیکون ولی به آستین منتقل می‌کند. لونسدیل به سیاستمدار آمریکایی آستین گفت: “این کاملاً واضح است که به جز سیلیکون ولی، به دلیل هزینه‌های زندگی، استعداد، فرهنگ و غیره مکان‌های زیادی برای ساخت در سراسر کشور وجود دارد.”
  • FileTrail: شرکتی که نرم افزار مدیریت سوابق را برای شرکت‌های حقوقی تهیه می‌کند و اوایل سال جاری از سن خوزه به آستین منتقل شد.
  • DZS Inc: شرکت تجهیزات ارتباط از راه دور در اوایل سال جاری اعلام کرد قصد دارد دفتر مرکزی خود را از اوکلند، کالیفرنیا به پلانو، تگزاس منتقل کند.
  • QuestionPro: در ژانویه سال ۲۰۲۰ شرکت نرم افزاری نظرسنجی آنلاین انتقال خود را از منطقه خلیج به آستین اعلام کرد.

4 چرا شرکت های سیلیکون ولی (silicon valley) در حال انتقال به تگزاس هستند؟

همانطور که توسط وب سایت TheInformation.com، وب سایت پوشش دهنده اخبار صنایع تکنولوژی گزارش شده است برخی از مدیرعاملان نیز در حال انتقال به تگزاس هستند.

  • درو هیوستون: (Drew Houston) مدیر عامل شرکت دراپ باکس، درو هیوستون، خانه‌ای در آستین خریداری کرده است که به اقامت دائمی او تبدیل شده است.
  • داگلاس مریت (Douglas Merritt): مدیر عامل Splunk، داگلاس مریت اخیراً خانه‌ای را در آستین خریداری کرده است و قصد دارد آن را محل اقامت دائم خود قرار دهد.
  • ایلان ماسک: (Elon Musk) تسلا در حال ساخت یک کارخانه بزرگ در نزدیکی آستین است و مدیر عامل آن ایلان ماسک، در اواخر سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که از کالیفرنیا به تگزاس منتقل شده است تا در نزدیکی شعبه مرکزی باشد.

فلوریدا گزینه دیگری برای شرکت های سیلیکون ولی و مدیران است

0 چرا شرکت های سیلیکون ولی (silicon valley) در حال انتقال به تگزاس هستند؟

فلوریدا به دلیل آب و هوای نیمه گرمسیری، املاک ارزان قیمت و نرخ مالیات پایین یک مرکز تکنولوژی در حال رشد است. الکسیس اوهانیان بنیانگذار Reddit، چندین سال پیش از سانفرانسیسکو به فلوریدا نقل مکان کرد. علاوه بر این، به گفته نیویورک شرکت تایمز گلدمن ساکس (Goldman Sachs) در نیویورک در حال انتقال برخی از فعالیت‌های خود به میامی است.

طبق TheNextMiami.com، سه سرمایه گذار تکنولوژی حرکت خود را به میامی اعلام کرده‌اند. دیوید بلومبرگ بنیانگذار و مدیر مشترک شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر Blumberg Capital؛ کیت رابوئیس، یک شریک عمومی در بنیانگذار شرکت Founders Fund و مدیر سابق در PayPal و LinkedIn و جون اورینگر، ساکن سابق نیویورک که بنیانگذار و رئیس اجرایی شرکت Shutterstock است. اورینگر اخیراً خانه‌ای به ارزش ۴۲ میلیون دلار در میامی خریداری کرده است.

حرف آخر

سیلیکون ولی و شرکت‌های متعدد فناوری آن برای دهه‌ها استعدادها را به خود جذب کرده‌اند. اگرچه اکنون هزینه‌های بسیار بالای مسکن، مالیات بالا و مقررات سختگیرانه آن را به مکانی چالش برانگیز برای زندگی، کار و تجارت تبدیل کرده است. جنبه‌ی مثبت بیماری COVID-19 این است که بسیاری از شرکت‌ها با موفقیت استراتژی‌های کار از خانه را اجرا کرده‌اند. این امر باعث انعطاف پذیری بیشتر شرکت‌ها و کارمندان در مورد محل کار و نحوه کار می‌شود.

حال که با دلایل انتقال شرکت‌های شرکت های سیلیکون ولی به تگزاس آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس