آشنایی با نحوه جذب سرمایه در سال 2021

اگر ایده‌ای دارید و می‌خواهید برای آن سرمایه جذب کنید یک پلتفرم تامین مالی پیدا کنید. در ادامه به نحوه جذب سرمایه می‌پردازیم.

30
0
3 آشنایی با نحوه جذب سرمایه در سال 2021

اگر ایده‌ای دارید و می‌خواهید برای آن سرمایه جذب کنید باید یک وب سایت یا پلتفرم تامین مالی و سرمایه گذاری پیدا کنید که از ایده شما پشتیبانی کند. این کار ممکن است کمی دشوار به نظر برسد، زیرا پلتفرم‌های زیادی برای تامین مالی مانند Kickstarter ،Crowdfunder ،Indiegogo و Seedrs وجود دارد و باید بین این‌ها بهترین را انتخاب کنید. در ادامه به نحوه جذب سرمایه از زبان Alysia Wanczyk می‌پردازیم.

آشنایی با نحوه جذب سرمایه در سال 2021

1 آشنایی با نحوه جذب سرمایه در سال 2021

ما با Alysia Wanczyk مدیر بازاریابی Seedrs، در مورد اتفاق‌هایی که هنگامی که یک کارآفرین و یک پلتفرم سرمایه گذاری برای اولین بار با یکدیگر ملاقات می‌کنند، می‌افتد صحبت کردیم. او توضیح داد: “هنگامی که یک کسب و کار کمپین سرمایه گذاری آنلاین خود را کامل می‌کند، تیم بررسی ما وارد عمل می‌شود. تیم بررسی در ابتدا کمپین‌های غیرقابل اجرا، ناقص یا احمقانه را سریع رد می‌کند. کمپین‌هایی که وارد مراحل بعد میشوند با دقت بررسی می‌شوند تا اطمینان حاصل شود که کمپین مورد نظر کاملا صادق و واضح است.

برخلاف eBay که روند افزودن پست‌های فروش یا صفحات فرود خودکار است، سیستم ثبت نام Seedrs این گونه نیست. Wanczyk ادامه داد: “این فرایند بررسی اغلب نیاز به مکاتبات ایمیلی و تلفنی بین ما و کارآفرین دارد تا یک شواهد موثق برای این مکاتبات وجود داشته باشد و ثبت شود. هنگامی که هر دو طرف از این کمپین راضی باشند، ما آن را جهت بررسی در اختیار سرمایه گذاران بالقوه قرار می‌دهیم. از این مرحله به بعد به تصمیم سرمایه گذاران بستگی دارد. آنها سوالات خود را می‌پرسند و تصمیم میگیرند که آیا این کسب و کار ارزش سرمایه گذاری را دارد یا خیر.”

قبول یا رد؟

2 آشنایی با نحوه جذب سرمایه در سال 2021

Wanczyk گفت که کمپین‌های جذب سرمایه معمولاً حدود سه ماه طول می‌کشد. این سوال مطرح است که اگر در این کمپین موفق شوید چه اتفاقی می‌افتد؟ از Wanczyk پرسیدیم که آیا سرمایه روز بعد به آن کسب و کار منتقل می‌شود؟ او توضیح داد: “هنگامی که یک کمپین به هدف تامین مالی خود رسید، ما یک فرایند دیگر را طی می‌کنیم تا اطمینان حاصل شود که همه مسائل قانونی در راستای شرکت است.

این موارد ضروری شامل ثبت شرکت در Companies House، ایجاد حساب بانکی شرکت و تکمیل اسناد مالیات است. اگر یک استارتاپ جدید به هدف خود نرسد [ظرف سه ماه]، کمپین آنها متوقف می‌شود و هر یک از سرمایه گذاران سرمایه گذاری خود را پس می‌گیرند و به آنها اطلاع می‌دهند. گاهی اوقات سرمایه گذاران به یک تجارت بازخورد می‌‌دهند و آنها کمپین را تغییر داده و مجدداً ارائه می‌دهند.”

نحوه سرمایه گذاری برای کسب سود

آشنایی با نحوه جذب سرمایه در سال 2021

بگذارید صادق باشیم در واقع سرمایه گذاری در استارت آپ‌ها بسیار خطرناک است. سازمان راهبرد امور مالی اعلام کرده است که ۵۰ تا ۷۰ درصد از استارتاپ‌ها شکست می‌خورند. اما قبول ریسک می‌تواند موجب سود نیز شود. و به همین دلیل است که جذب سرمایه گاهی به عنوان یک معدن طلا از سوی سرمایه گذاران محتاط تلقی می‌شود. بنابراین اگر پول نقد دارید چگونه می‌توانید از آن سود بدست آورید؟ در قوانین سرمایه گذاری Seedrs نوشته شده است: “بزرگسالان بالای ۱۸ سال که اعتبار سرمایه آن‌ها تایید شود می‌توانند سرمایه گذاری کنند.”

شما می توانید از ۱۰ پوند به بالا از طریق Seedrs سرمایه گذاری کنید. Julia Groves از انجمن سرمایه گذاری انگلستان در مورد رویکرد خود برای سرمایه گذاری به ما گفت: “قوانین من عبارتند از: من مبلغ ثابتی پول دارم که هر سال آن را سرمایه گذاری می‌کنم. در واقع پولی که می‌توانم از دست بدهم.” وی همچنین سرمایه گذاری در محصولات مختلف برای  نامتمرکز کردن میزان ریسک بسیار مهم دانست. روی چیزهایی سرمایه گذاری کنید که می‌دانید و می‌خواهید از آنها حمایت کنید. برای مثال من می‌خواهم تا آنجا که می توانم برای انرژی های تجدیدپذیر سرمایه بگذارم، زیرا ۱۰ سال در آن بخش کار کرده‌ام و دوستدار محیط زیست هستم.”

Bill Morrow از کمپانی Angels Den درباره اهمیت سرمایه گذاری در شرکت‌هایی را که دارای تأیید SEIS (طرح سرمایه گذاری سازمانی Seed) و EIS (طرح سرمایه گذاری سازمانی) هستند، توضیح داد. او به ما گفت: “داشتن تأییدیه SEIS یا EIS یک تجارت را برای سرمایه گذاری بسیار مناسب می‌کند، زیرا مزایای مالیاتی زیادی را برای سرمایه گذاران انگلیسی ارائه می‌دهد. اکثر سرمایه گذاران می‌خواهند معاملات SEIS یا EIS بخش قابل توجهی از پورتفولیو آن‌ها را تشکیل دهد. همچنین هنگام خروج از بیزنس شامل مالیات نخواهید شد.

توصیه می‌شود در دور اول تامین مالی ۱۰ درصد از یک تجارت را خریداری کنید. اما با رشد آنها، استارت آپ‌ها تمایل دارند راهکارهای دیگری برای جمع آوری کمک مالی راه اندازی کنند. اگر استارتاپ‌ها این کار را انجام دهند، ممکن است سهام بیش‌تری منتشر کنند، در نتیجه شما سهم کمی از کل سهام را در اختیار خواهید داشت و با کاهش دارایی، درآمد حاصل از سود تقسیمی نیز کاهش می‌یابد.

نحوه جذب سرمایه | ساختار صفحه فرود

5 آشنایی با نحوه جذب سرمایه در سال 2021

صفحه فرود ویترین یک پروژه سرمایه گذاری است. با صفحه فرود یک کارآفرین امیدوار است توجه سرمایه گذاران را جلب کرده و به سرعت آنها را متقاعد کند که سرمایه گذاری کنند. وب سایت‌های زیادی برای جذب سرمایه وجود دارد، بنابراین صفحات فرود هر کدام متفاوت با دیگری است. با این حال برخی از اطلاعات ضروری باید در همه وب سایت‌ها وجود داشته باشد. در ادامه برخی از عناصر کلیدی است که هنگام ساخت صفحه فرود خود باید به آنها توجه کنید.

  • نام پروژه: برای پروژه خود یک نام مختصر و مفید انتخاب کنید. از اسم‌های مبهم و پیچیده استفاده نکنید زیرا ممکن است سرمایه گذاران گیج شوند.
  • به روز رسانی: برای جذب سرمایه بیشتر بهتر است که در مورد موفقیت‌هایی که دارید پست یا ویدیو در وبلاگ مرتبا ارسال کنید.
  • نظرات: بسیار مهم است که کارآفرینان با سرمایه گذاران خود صحبت کنند تا اعتماد آن‌ها را جلب کنند.
  • حامیان: اینها افرادی هستند که پیشنهاد داده اند که در پروژه شما مشارکت داشته باشند.
  • تعهد و هدف: در این قسمت میزان پول وعده داده شده و هدف مالی مورد نیاز نوشته میشود. اگر هدف خود را از دست بدهید و ممکن است چیزی دریافت نکنید.
  • علامت شمارش معکوس: جذب سرمایه ممکن است چند ماه به طول می‌انجامد. صفحه فرود شما باید دارای یک علامت شمارش معکوس باشد که نشان دهد چقدر زمان برای سرمایه گذاران باقی مانده است.
  • کارآفرین: پروژه‌ها فقط در مورد محصولات نیستند، در مورد افراد نیز است. شما باید چهره پروژه خود باشید و در هر فرصت ممکن از آن دفاع کنید.
  • ویدئو: هیچ راهی بهتر از استفاده از یک ویدئو برای ارتباط با موضوع و بیان نکات کلیدی وجود ندارد. مدت زمان ویدئوهای پروژه معمولاً سه دقیقه است.
  • وعده: محصول باید مشکلی را حل کند. بنابراین باید توضیح دهید که محصول چگونه یک مشکل را حل می‌کند.

هشت نکته برای یک کمپین جذب سرمایه

تحقیق، تحقیق، تحقیق

شما باید بازاری را که قصد فعالیت در آن را دارید بشناسید. در واقع باید رقبای خود و موانع بین راه را شناسایی کنید. تجزیه و تحلیل SWOT یکی از ابزارهای ساده در عین حال قدرتمند برای تدوین استراتژی برای شرکت‌های مختلف است. از ماتریس تجزیه و تحلیل SWOT استفاده کنید. با استفاده از این ماتریس با اطمینان از در نظر گرفتن تمامی نقاط قوت و ضعف کسب و کار خود و همچنین فرصت‌ها و تهدیدهایی که در بازار با آن روبرو می‌شوید، یک استراتژی قوی برای سازمان تدوین خواهید کرد. گذراندن این فرایند ضروری است زیرا قطعاً هنگام پیشرفت از مرحله ایده تا جذب سرمایه، در مورد اصول تجاری مورد سوال قرار می‌گیرید. فکر نکنید سرمایه گذاران به دلیل اینکه تازه کار هستید به شما آسان می‌گیرند. سرمایه گذاران مطمئناً قبلاً پول خود را از دست داده‌اند و دیگر نمی‌خواهند این اتفاق دوباره تکرار شود، پس به طور دقیق جزییات را بررسی می‌کنند.

منطقی و عاقلانه فکر کنید

یک ایده هرچقدر هم که خوب باشد هیچ ارزشی ندارد. این اجرای ایده است که ارزش ایجاد می‌کند. در مورد کسب و کاری که بر اساس این ایده ایجاد می‌کنید فکر کنید و صحبت کنید. همچنین باید بتوانید کسب و کار خود را به طور مختصر و حتی در یک جمله توضیح دهید. در مورد مشکلی که به دنبال حل آن هستید و کسب و کار شما چگونه آن را حل خواهد کرد توضیح دهید. اگر سرمایه گذار کسب و کار شما را درک نکند، حتی اگر عالی نیز باشد از آن عبور می‌کند. دلایل کسب و کار شما و بیانیه ماموریت باید به طور مداوم در تمام کانال‌های ارتباطی بیان شود.

برنامه ریزی و نقاط عطف

6 5 آشنایی با نحوه جذب سرمایه در سال 2021

تبدیل یک پروژه از یک ایده به یک تجارت کامل و فرآیندهای اجرایی دشوار به نظر می‌رسد. داشتن یک برنامه علاوه بر این که شما در مسیر پیشرفت قرار میدهد برای سرمایه گذاران نیز مفید خواهد بود. به عنوان مثال در ابتدا با جذب سرمایه به مرحله اول می‌رسید و سپس به بازار جذب سرمایه بازمی‌گردید و برای شروع مرحله دوم پول نقد درخواست می‌کنید. اگر در مراحل اول کسب و کار شما موفقیت آمیز بود و سرمایه گذاران شما راضی باشند، باید کار جذب سرمایه را برای مرحله دوم شروع کنید.

مدیریت نقدینگی

خرج کردن پول دیگران جذاب است، اما باید آن را پس دهید. بنابراین بسیار مهم است که بدانید کسب و کار شما به چه مقدار پول نیاز دارد. هر کسی که به دنبال سرمایه گذاری پول خود در یک پروژه باشد، به احتمال زیاد به کسی اعتماد می‌کند که نشان دهد در مدیریت نقدینگی جدی است. بنابراین مقدار دقیق پولی را که کسب و کار شما به آن نیاز دارد مشخص کنید.

ویدیو بسازید

بهترین راه برای بیان داستان کسب و کار خود برای سرمایه گذاران آینده، ساختن یک ویدیو است. نیازی به ساختن یک ویدیوی حرفه‌ای و طولانی نیست. حداکثر مدت زمان ویدیو را سه دقیقه در نظر بگیرید. در ویدیو وعده‌های اصلی کسب و کار خود و مشکلاتی را که به دنبال حل آنها هستید به وضوح بیان کنید. همچنین داشتن لوگو در این مرحله نیز به تاثیر بیشتر کمک می‌کند. اگر می‌خواهید راهنمایی بیش‌تری در مورد ساخت ویدیوی خود داشته باشید، به Videohive مراجعه کنید.

قبل از کمپین جذب سرمایه، حامیانی پیدا کنید

7 5 آشنایی با نحوه جذب سرمایه در سال 2021

Matt Warren بنیانگذار Veeqo می‌گوید قبل از شروع کمپین تامین مالی خود، با دوستان و خانواده خود صحبت کنید و آنها را متقاعد کنید که قول کمک‌های کوچک را بدهند. وقتی کمپین شما به صورت زنده اجرا شود، حمایت مالی آنها پروژه شما را به سرعت ارتقا می‌دهد. این کار مفید است زیرا سرمایه گذاران عموماً دوست ندارند اولین کسانی باشند که سرمایه گذاری می‌کنند. در واقع آنها ترجیح می‌دهند در پروژه‌ای سرمایه خود را وارد کنند که ببینند در حال حاضر به جایی رسیده و رشدی داشته است. بنابرای قبل از اجرای کمپین جذب سرمایه خود از قبل حامیانی را پیدا کنید.

از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید

هنگامی که کمپین شما راه اندازی شد، باید بتوانید آن را پروموت کنید. فقط ارسال بیانیه مطبوعاتی احتمالاً کافی نخواهد بود. شما باید از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ و معرفی خود استفاده کنید. پلتفرم‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد. متخصصان سرمایه گذاری بیشتر در LinkedIn و Twitter فعال هستند. تیم خود را نیز درگیر کنید. با افرادی صحبت کنید که برای پیام دادن به شما وقت می‌گذارند.

شرکت در رویدادها

به راحتی می‌توان به تبلیغات دیجیتالی برای ترویج محصولات دیجیتال اعتماد کرد. با این حال جلسات رودررو با سرمایه گذاران آینده تاثیر بیش‌تری دارد. بسیاری از جلسات وجود دارد که در آن کسب و کارهای جدید می‌توانند با سرمایه گذاران حرفه‌ای ارتباط برقرار کنند. برای اطلاع از چنین گردهمایی‌هایی در نزدیکی خود به EventBrite مراجعه کنید. در این سایت تعداد زیادی از رویدادهای حرفه‌ای را که در سراسر جهان اتفاق می‌افتد وجود دارد. در نظر داشته باشید که نباید فقط بنشینید و منتظر بمانید که سرمایه گذاران شما را پیدا کنند. شما باید تلاش زیادی برای جلب نظر سرمایه گذاران انجام دهید.

حال که با نحوه جذب سرمایه آشنا شدید، می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس