مانیتور های ارزان 8K نحوه‌ی کار ما را در سال 2022 تغییر خواهد داد

مانیتور های 8k (تلویزیون یا مانیتور) بسیار زیادی با قیمت ارزان در جهان وجود دارد، در ادامه به مانیتور های ارزان 8K می‌پردازیم.

93
0
مانیتور های ارزان 8K نحوه‌ی کار ما را در سال 2022 تغییر خواهد داد

در اوایل سال جاری قیمت تلویزیون ۵۵ اینچی NANO956NA با سطح کیفیت 8k که توسط شرکت Chaebol ال جی کره‌ای تولید شده بود، در انگلیس تا ۶۷۹ پوند کاهش یافت (یعنی حدود ۹۴۰ دلار آمریکا یا ۱۲۸۲ دلار استرالیا). در ادامه به مانیتور های ارزان 8K و تغییر نحوه‌ی کار در سال ۲۰۲۲ می‌پردازیم.

مانیتور های 8k (تلویزیون یا مانیتور) زیادی با قیمت ارزان در جهان وجود دارد اما این میزان تخفیف برای محصولی که کمتر از یک سال پیش عرضه شده بود بسیار تعجب برانگیز بود و باعث شد که شرکت‌ها و افراد بخواهند از آن در مدل کاری ترکیبی در سال ۲۰۲۲ استفاده کنند.

حتی ممکن است قیمت این صفحه نمایش در جمعه سیاه ۲۰۲۱ دوباره کاهش یابد، زیرا در حال حاضر قیمت آن نسبت به قیمت خرده فروشی Currys تقریبا ۴۰ درصد بیشتر است.

مانیتور های ارزان 8K و وضوح بالا

1 مانیتور های ارزان 8K نحوه‌ی کار ما را در سال 2022 تغییر خواهد داد

8k یکی از پرطرفدارترین فناوری‌های اخیر در دنیای صفحه نمایش و AV است. رزولوشن تصویر این مانیتورها ۱۶ برابر رزولوشن full HD (1080p) است و کیفیت نمایش تصاویر متحرک را به سطح جدیدی رسانده است، به ویژه هنگامی که با ویژگی‌های دیگر مانند HDR10+ ترکیب شود.

در حالی که کسب و کارها و کاربران هنوز در حال استفاده از 4k هستند، فناوری که تقریباً ۱۰ سال پیش رونمایی شد، 8k در صنعت سرگرمی بزرگ‌ترین گام‌ها را برداشته است. به همین در کل تعداد صفحه نمایش 8k در جهان به هزار نرسیده است. اولین مانیتور 8k توسط شرکت DELL با نام UltraSharp یا UP3218K در دنیا عرضه شد.

UP3218K هنوز یک مانیتور ۴۰۰۰ دلاری است (۲۸۹۰ پوند، حدود ۵۴۵۵ دلار استرالیا)، که تقریباً ۱۰ برابر نمایشگر 4k یا Full HD با این اندازه است. این مانیتور را با LG NANO956NA مقایسه کنید که نه تنها ارزان ترین تلویزیون 8k موجود است بلکه ارزان‌ترین صفحه نمایش 8k است.

همچنین دلیل دیگری که این صفحه نمایش را برتر کرده است داشتن پورت HDMI 2.1 است در حالی که UP3218K این ویژگی را ندارد. برای لذت بردن از وضوح 8k، باید آن را به دو پورت DisplayPort متصل کنید. پورت DispalyPort اغلب روی کامپیوترهایی با کارت گرافیک گران قیمت کارت‌های گرافیک اختصاصی (مانند RTX 3080) دیده می‌شود.

ال جی یک صفحه نمایش ۵۵ اینچی است که می‌تواند بیش از ۳۳ میلیون پیکسل را نمایش دهد و دارای سیستم صوتی 40W 2.2 Dolby و همچنین ویژگی‌های دیگر از جمله بلوتوث ۵، چهار پورت HDMI 2.1 و سه پورت USB است. به علاوه دارای پنج سال ضمانت کامل است.

توجه داشته باشید که NANO956NA همان کیفیت تصویری را که از یک مانیتور حرفه‌ای و دقیق انتظار دارید ارائه نخواهد داد. این صفحه نمایش سازگار با spreadsheets و کنفرانس ویدئویی است اما با برنامه فتوشاپ مشکلاتی وجود دارد.

HDMI 2.1 باعث رونق 8K می‌شود

2 مانیتور های ارزان 8K نحوه‌ی کار ما را در سال 2022 تغییر خواهد داد

برای استفاده بیشتر از این مانیتور باید یک دستگاه سازگار داشته باشید. یعنی اینکه که یک کامپیوتر یا لپ تاپ با حداقل کارت گرافیک Nvidia Geforce RTX 3050 و HDMI 2.1 ضروری است.

در حال حاضر تعدادی لپ تاپ وجود دارد که HDMI 2.1 را با قیمت بسیار مناسب ارائه می‌دهند. Dell G5 5515 Ryzen Edition با قیمت کمتر از ۱۰۰۰ دلار به فروش می‌رسد. این لپ تاپ از کندترین پردازنده گرافیکی Nvidia Geforce RTX3050 4 گیگابایت استفاده می‌کند، اما دارای پردازنده ۶ هسته‌ای AMD Ryzen 5 5600H، گیگابایت ۸ رم، ۲۵۶ گیگابایت اس اس دی، WiFi-6 و صفحه نمایش فول اچ دی است.

بنابراین سال ۲۰۲۲ می‌تواند شاهد ظهور نسل جدیدی از دفاتر خانگی باشد که در آنها از 8k با قیمت کمتر از ۱۰۰۰ دلار استفاده خواهد شد. این صفحه نمایش‌ها در ترکیب با FancyZones مایکروسافت، راه را برای بسیاری از دسکتاپ‌های مجازی هموار می‌کند و دیگر نیازی به چند مانیتور و انواع پایه، کابل، منبع تغذیه و غیره نخواهید داشت.

یک مانیتور 8k می‌تواند جایگزین چهار صفحه نمایش 4k یا شانزده تا فول اچ دی و ۵۵ اینچی شود. بنابراین فضای کمتری را اشغال می‌کند و برای یک دفترخانگی بسیار مناسب است. فقط باید مطمئن شوید که میز شما می‌تواند وزن یک صفحه نمایش ۵۵ اینچی را تحمل کند.

حال که با مانیتور های ارزان 8K آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس