آمار فروش کنسول ایکس باکس سریز در ژاپن منتشر شد

یکی از کشورهایی که ایکس باکس به سختی با آن دست و پنجه نرم کرده، ژاپن است. در ادامه به آمار فروش کنسول ایکس باکس سریز در ژاپن می‌پردازیم

27
0
آمار فروش کنسول ایکس باکس سریز در ژاپن منتشر شد

ایکس باکس وان یک ضربه بزرگ به برند ایکس باکس در سراسر جهان وارد کرد و حتی در بازارهای اصلی کنسول مانند ایالات متحده و بریتانیا، از آن زمان این پلتفرم از نزدیک‌ترین رقبای خود عقب بوده است. یکی از کشورهایی که ایکس باکس در طی این سال‌ها به سختی با آن دست و پنجه نرم کرده، ژاپن است که مشکل بزرگی را برای طرفداران بازی‌های ژاپنی به وجود آورد. بسیاری از توسعه دهندگان منطقه به سادگی از این پلتفرم چشم پوشی می‌کنند و باعث می‌شود طرفداران ایکس باکس چندین بازی بزرگ را از دست بدهند. در ادامه به آمار فروش کنسول ایکس باکس سریز در ژاپن می‌پردازیم.

وضعیت ایکس باکس سریز در ژاپن

1 آمار فروش کنسول ایکس باکس سریز در ژاپن منتشر شد

اوضاع در سال‌های اخیر بهبود یافته است، در نهایت Dragon Quest و Yakuza برای Xbox به همراه بازی‌های Bandai Namco منتشر شدند، اما هنوز تعداد زیادی از بازی‌ها وجود دارد که هنوز برای ایکس باکس منتشر نشده‌اند. همین امروز، مدیر FFXIV در مورد آوردن JRPG MMO محبوب به Xbox اظهار نظر کرد و گفت که مذاکرات با مایکروسافت “مثبت” بود.

در حالی که در مقایسه با فروشی که پلی استیشن و نینتندو در ژاپن دارند فروش ایکس باکس بسیار کم است، ولی این فروش نیز باعث جشن طرفداران ایکس باکش شد. در کمتر از یک سال در دسترس بودن، Xbox Series X و Xbox Series S توانستند ۱۰۰ هزار فروش در ژاپن داشته باشند، طبق آمار Famitsu، رسانه‌ی اصلی بازی در ژاپن، این موفقیت برای کنسول قبلی ایکس باکس ۵۰ ماه طول کشید. مجموع فروش Xbox Series X تقریبا ۶۴،۲۸۴ واحد و Xbox Series S را در ۳۸،۳۰۷ واحد است.

فروش ایکس باکس سری X | S کاملاً ایکس باکس وان را در منطقه رد می‌کند و به نقاط عطفی در فروش دست پیدا می‌کند که Xbox One برای رسیدن به آن سال‌ها تلاش کرد. بدون شک با میلیون‌ها دستگاه فروخته شده توسط پلی استیشن ۵ و نینتندو سوییچ فاصله زیادی دارد. اما این نشان می‌دهد که همه امیدها برای مایکروسافت در این کشور از بین نمی‌رود. بازی‌هایی مانند Flight Simulator ،Forza Horizon و Halo Infinite در آینده به احتمال زیاد به افزایش فروش کمک می‌کنند، به ویژه هنگامی که با ارزش غیر قابل انکار Xbox Game Pass ترکیب شوند.

نتیجه

من در گذشته استدلال می‌کردم که اگر زمانی برای مایکروسافت وجود داشته باشد تا آرزوهای خود را برای بازی در ژاپن تقویت کند، آن زمان در حال حاضر است، زیرا توجه PlayStation به سمت غرب متمرکز شده است. البته، این یک هدف بلند است و نیاز به مقدار زیادی سرمایه گذاری دارد، به احتمال زیاد با مجموعه‌ای از خطرات همراه است. آمار فروش کنسول بدون شک چیزی از یک فرصت به نمایش می‌گذارد، اما فقط زمان نشان می‌دهد که آیا Xbox می‌تواند از این مزیت استفاده کند یا خیر.

حال که با آمار فروش کنسول ایکس باکس سریز در ژاپن آشنا شدید، می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس