آیا YouTube Premium ارزش هزینه را دارد؟ 7 نکته که باید در نظر بگیرید

35
0
YouTube Premium

آیا YouTube Premium ارزشش را دارد؟ در اینجا طرح اشتراک ارائه می دهد و اینکه آیا باید در YouTube Premium ثبت نام کنید یا خیر. اگر عاشق تماشای ویدیو در یوتیوب هستید، ممکن است به اشتراک یوتیوب پرمیوم فکر کرده باشید. اما آیا YouTube Premium ارزش آن را دارد؟

بیایید نگاهی بیاندازیم به آنچه YouTube Premium ارائه می دهد، آنچه باید در مورد این سرویس بدانید و چگونه تصمیم بگیرید که آیا برای شما ارزشمند است یا خیر.

1. هزینه YouTube Premium چقدر است؟

YouTube Premium (که قبلاً YouTube Red نام داشت) ماهانه 11.99 دلار هزینه دارد، پس از یک ماه آزمایش رایگان. اگر در مورد این سرویس مطمئن هستید و می خواهید برای یک سال مشترک شوید، یک برنامه سالانه با قیمت 119.99 دلار در دسترس است. این دو ماه پس انداز برای پیش پرداخت است.

همچنین دو طرح دیگر برای خانواده ها و دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

هزینه طرح خانواده برای YouTube Premium 17.99 دلار در ماه است. این به شما امکان می دهد تا پنج نفر دیگر (در مجموع شش عضو) را که حداقل 13 سال سن دارند و در خانه شما زندگی می کنند اضافه کنید تا از مزایای مشابه برخوردار شوند. طبق شرایط YouTube، این افراد باید در همان آدرس شما زندگی کنند.

اگر دانش‌آموزی هستید که می‌توانید تاییدیه ارائه دهید (الزامی هر سال)، قیمت طرح دانشجویی یوتیوب پرمیوم در عوض 6.99 دلار در ماه است.

اینکه آیا هزینه Premium ارزش آن را دارد یا نه بستگی به این دارد که از چه تعداد از مزایای یوتیوب پرمیوم استفاده می کنید. این را در نظر داشته باشید که در زیر به آنها نگاه می کنیم، به خصوص در رابطه با خدمات دیگری مانند Spotify Premium و Netflix.

2. بدون تبلیغات در ویدیوهای YouTube

بزرگترین نقطه فروش YouTube Premium این است که تبلیغات را از تمام ویدیوهای YouTube حذف می کند. در حالی که راه‌های دیگری برای جلوگیری از تبلیغات در YouTube وجود دارد، اما این روش‌ها به‌طور رسمی مورد تایید قرار نمی‌گیرند و سازندگان را از درآمد محروم می‌کنند. به علاوه، فقدان تبلیغات به همه پلتفرم‌ها گسترش می‌یابد، بنابراین حتی زمانی که برنامه‌های تلویزیون هوشمند، کنسول‌های بازی، تلفن خود یا موارد مشابه را تماشا می‌کنید، تبلیغاتی را مشاهده نخواهید کرد.

همانطور که مشخص است، مسدود کردن تبلیغات یکی از عوامل محرکه یوتیوب پرمیوم است. یوتیوب مدت‌هاست که پادشاه ویدیوهای رایگان بوده است، اما میزبانی (هاست) و پخش (استریم) آن ویدیوها گران است. اگر مردم همچنان تبلیغات را مسدود کنند، یوتیوب چاره‌ای جز دنبال کردن مدل‌های درآمدی جایگزین ندارد.

ما می دانیم که تبلیغات آزاردهنده هستند، به خصوص زمانی که مجبور هستید برای تماشای یک کلیپ 30 ثانیه ای یوتیوب یک تبلیغ 15 ثانیه ای تماشا کنید. می خواهید از شر آنها خلاص شوید؟ YouTube Premium به شما امکان می‌دهد این کار را به گونه‌ای انجام دهید که به این سرویس کمک می‌کند تا در تجارت باقی بماند و از سازندگانی که کارهای آنها را تماشا می‌کنید حمایت کند.

یوتیوب توضیح می دهد که پول دریافتی از مشترکین Premium را بین کانال هایی که آن افراد تماشا می کنند تقسیم می کند. بنابراین با تماشای کانال‌های مورد علاقه‌تان با Premium، آن کانال‌ها درآمدی کسب می‌کنند که در غیر این صورت باید به تبلیغات اعتماد کنند.

3. دسترسی کامل به YouTube Originals

حتی اگر تماشای تبلیغات در یوتیوب شما را آزار نمی دهد، باز هم تعداد انگشت شماری از ویژگی های دیگر وجود دارد که می تواند قیمت YouTube Premium را توجیه کند. در اوایل، یکی از مزایای اصلی YouTube Premium دسترسی به YouTube Originals بود: مجموعه‌ای از نمایش‌های انحصاری ساخته‌شده توسط YouTube.

با این حال، پس از حذف YouTube Originals در اوایل سال 2022، YouTube دسترسی به اکثر YouTube Originals را برای همه باز کرد. اکنون، کاربران رایگان می‌توانند محتوای YouTube Originals را مانند هر ویدیوی دیگری همراه با تبلیغات تماشا کنند. این شرکت به طور مبهم بیان می‌کند که «فقط قسمت‌های انتخابی ممکن است در یک زمان معین برای پخش جریانی (streaming) در دسترس باشند»، اما در تجربه ما، اکثر محتوای Originals برای همه باز است.

با این حال، عضویت در یوتیوب پرمیوم هنوز دارای مزایایی در مورد Originals است. علاوه بر دسترسی بدون آگهی، مشترکین به محتوای جایزه مانند صحنه های حذف شده و برش های کارگردان دسترسی دارند.

برای دیدن موارد موجود، به کانال YouTube Originals نگاهی بیندازید. برخی از ویدیوها که به عنوان Premium علامت گذاری شده اند، فقط برای مشترکین در دسترس هستند. این که آیا شما به هر چیزی که پیشنهاد می شود علاقه مند هستید یک داستان متفاوت است.

4. YouTube Music Premium گنجانده شده است

اشتراک YouTube Premium همچنین شامل دسترسی به YouTube Music Premium است. اگر آشنایی ندارید، YouTube Music سرویس پخش (streaming) موسیقی Google است. این موسیقی جایگزین Google Play Music شد که در اواخر سال 2020 بازنشسته شد.

مانند Spotify و دیگر پلتفرم های پخش (streaming) موسیقی، YouTube Music به صورت رایگان در دسترس است. با YouTube Music Premium، دسترسی بدون آگهی، امکان پخش موسیقی در بک گراند، و گزینه دانلود موسیقی برای گوش دادن آفلاین را نیز دریافت می‌کنید.

YouTube Music Premium به تنهایی 9.99 دلار در ماه هزینه دارد، بنابراین ارزش زیادی به YouTube Premium می‌افزاید. اگر قبلاً در Spotify، Apple Music یا موارد مشابه مشترک نشده اید، می توانید از دو نوع اشتراک زیر یک چتر لذت ببرید.

5. دانلود ویدیو و پخش بک گراند

مزایای فوق YouTube Premium در هر جایی که از YouTube استفاده می کنید اعمال می شود. اما چند مزیت خاص به تماشای دستگاه های تلفن همراه وجود دارد.

یکی این که یوتیوب پرمیوم به شما امکان می دهد ویدیوها را برای مشاهده آفلاین در آیفون یا تلفن اندروید خود دانلود کنید. این برای تماشای ویدیوها در حال حرکت، اگر برنامه داده محدودی دارید، و همچنین لذت بردن از آنها در مکان‌هایی بدون اتصال، مانند هواپیما، عالی است.

در برنامه های تلفن همراه یوتیوب، امکان پخش ویدیوها در بک گراند را نیز باز می کنید. حتی اگر به برنامه دیگری بروید یا صفحه نمایش خود را خاموش کنید، ویدیوی شما به پخش ادامه می‌دهد. اگر اغلب به ویدیوهای طولانی YouTube گوش می دهید که فقط به صدا اهمیت می دهید، این کار مفید است. خاموش نگه داشتن صفحه نمایش باعث حفظ عمر باتری گوشی شما نیز می شود.

اگر بچه دارید، خوشحال خواهید شد که بدانید مزایای دسترسی بدون آگهی و آفلاین برای برنامه YouTube Kids نیز اعمال می‌شود.

نیستYouTube تلویزیون YouTube Premium 6.

سرویس‌های پولی YouTube نام‌های مشابهی دارند، بنابراین به راحتی می‌توان آنها را با هم ترکیب کرد. اشاره کرده‌ایم که YouTube Premium شامل YouTube Music Premium است، و همچنین این واقعیت که می‌توانید برای YouTube Music Premium جدا از یوتیوب پرمیوم ثبت‌ نام کنید.

با این حال، باید بدانید که هر دوی این سرویس ها با YouTube TV متفاوت هستند. YouTube TV یک سرویس پخش تلویزیونی است که به شما امکان تماشای کانال های تلویزیونی زنده را می دهد. شامل DVR و ویژگی های مشابه مرتبط با پخش تلویزیون است.

پرداخت برای YouTube Premium امکان دسترسی به YouTube TV را فراهم نمی کند و YouTube TV مزایای یوتیوب پرمیوم را شامل نمی شود. با این حال، کسانی که مشترک YouTube TV هستند، همانطور که در بالا توضیح داده شد، به YouTube Originals دسترسی کامل دارند.

یک اشتراک YouTube دیگر جدا از Premium وجود دارد: عضویت در کانال. اینها به شما این امکان را می دهد که مستقیماً از یک کانال پشتیبانی کنید و در این فرآیند چند مزیت به دست آورید. با این حال، مزایای عضویت در کانال YouTube شامل حذف تبلیغات در یک کانال نمی شود.

7. YouTube Premium ضروری نیست

YouTube Premium سال‌هاست که وجود دارد، و واقعاً هیچ تغییری در نحوه عملکرد YouTube ایجاد نکرده است. اگر علاقه ای به پرداخت ندارید، همچنان می توانید طبق معمول از ویدیوهای کانال های مورد علاقه خود لذت ببرید.

مزیت اصلی یوتیوب پرمیوم مطمئناً حذف همه تبلیغات است. اگر به طور منظم یوتیوب را تماشا می کنید، صرفاً به همین دلیل می تواند ارزش این هزینه را داشته باشد. همچنین ممکن است علاقه مند باشید که برای یک ماه ثبت نام کنید و اگر می خواهید در طول سفر یا پرواز به لیست تماشای بعداً به صورت آفلاین خود دسترسی پیدا کنید، آن را لغو کنید. و همانطور که گفته شد، دریافت YouTube Music Premium یک معامله خوب است اگر از یک سرویس موسیقی ممتاز استفاده نمی کنید.

در غیر این صورت، YouTube Premium چندان جذابیتی ندارد. Originals kube مرده است و اکثر نمایش‌ها برای تماشای آن نیازی به اشتراک ندارند، حتی اگر به هر یک از آنها اهمیت می‌دهید. Cobra Kai، مسلماً بزرگترین YouTube Original، اکنون در نتفلیکس است.

تقریباً با همان قیمت، اشتراک میان‌رده نتفلیکس نمایش‌ها و فیلم‌هایی با کیفیت بسیار بالاتر از پیشنهادهای YouTube Originals ارائه می‌دهد. Amazon Prime که با پرداخت سالانه تقریباً 12 دلار در ماه است، شامل دسترسی به Prime Video، Prime Music، ارسال رایگان و مزایای بیشتر است. این باعث می شود YouTube Premium در مقایسه با جذابیت کمتری به نظر برسد.

همچنین این بحث وجود دارد که حمایت از یوتیوب پرمیوم، حداقل در زمان اورجینال، به YouTube کمک کرد تا کنترل محتوایی را که به طور سنتی توسط کاربر تولید می‌شود، در دست بگیرد. این همان چیزی بود که یوتیوب در وهله اول به آن پرداخته بود، بنابراین بسیاری از افراد به همین دلیل از پیوستن به Premium خودداری کردند.

آیا باید به YouTube Premium بپیوندید؟

حقیقت این است که YouTube Premium مجموعه‌ای ترکیبی است که فقط برای افراد خاصی جذاب است. اگر تبلیغات شما را آزار نمی دهد، به Premium نیاز ندارید. مگر اینکه علاقه زیادی به بررسی کاتالوگ YouTube Originals داشته باشید، Premium ارزشش را ندارد. و اگر اغلب از برنامه های تلفن همراه YouTube استفاده نمی کنید، قدردان همه مزایای Premium نخواهید بود.

اما اگر می‌خواهید از شر تبلیغات YouTube خلاص شوید و به طور مرتب از YouTube Music Premium استفاده کنید، YouTube Premium ارزش خوبی دارد. چه به این سرویس بپیوندید یا نه، می‌توانید از نکات مفید YouTube برای استفاده بیشتر از این سرویس استفاده کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس