آیا توییتر آبی (Twitter Blue) ارزش هزینه کردن را دارد؟

101
0
توییتر آبی (Twitter Blue)

اگرچه توییتر یک شبکه اجتماعی محبوب برای میلیون ها کاربر است، اما برای ارائه روش هایی برای کسب درآمد مانند فیس بوک و تیک تاک تلاش هایی کرده است. از آنجایی که کاربران شبکه های اجتماعی از دیدن تبلیغات در تایم لاین صفحه خود خسته شده اند، از پلتفرم هایی که در ازای حذف تبلیغات از کاربران هزینه اشتراک دریافت کند استقبال میکنند. در این پست به بررسی توییتر آبی (Twitter Blue) می پردازیم.

توییتر اخیرا توییتر بلو را برای این هدف راه اندازی کرده است. اما آیا تجربه استفاده کاربران از توییتر بلو مثبت بوده است؟

توییتر آبی (Twitter Blue) چیست؟

توییتر آبی (Twitter Blue)
توییتر آبی (Twitter Blue)

توییتر آبی یک سرویس اشتراکی است که در آن به کاربران خود دسترسی به ویژگی های انحصاری را ارائه می دهد که در ازای پرداخت هزینه ماهانه، توییتر خود را سفارشی کنند. این ویژگی‌ها عبارتند از Undo Tweets که به شما امکان می‌دهد یک توییت را ظرف 60 ثانیه پس از ارسال، لغو کنید. ویژگی Reader Mode به شما امکان می دهد تا با حذف عکس پروفایل، نام کاربری و تاریخ و ساعت توییت ها را به قالب مقاله تبدیل کنید.

ویژگی Bookmark Folders به شما امکان می‌دهد توییت‌های مهم را در فولدرهایی با توجه به موضوع یا ترتیبی که انتخاب می‌کنید قرار دهید.

سایر ویژگی های Twitter Blue شامل آیکون های قابل تنظیم برای صفحه اصلی دستگاه شما، تم های رنگی و جذاب برای توییتر، دسترسی به پشتیبانی مشتری اختصاصی، امکان تغییر تصویر پروفایل خود به NFT و دسترسی انحصاری به مقالات بدون آگهی و Labs است.

هزینه توییتر آبی در حال افزایش است

توییتر آبی (Twitter Blue)
توییتر آبی (Twitter Blue)

توییتر هزینه توییتر آبی را افزایش داده است. افرادی که در ایالات متحده زندگی می کنند باید 4.99 دلار در ماه بپردازند که از قیمت قبلی 2.99 دلار در ماه افزایش یافته است. توییتر هزینه خدمات خود را در کانادا، استرالیا و نیوزلند نیز افزایش داده است.

کاربران توییتر آبی از اکتبر 2022 باید هزینه های جدید را پرداخت کنند، اما کاربران جدید هنگام خرید اشتراک باید آن را با قیمت جدید تهیه کنند. به گفته TechCrunch به همین دلیل است که توییتر قیمت ها را افزایش داده است.

آیا توییتر آبی ارزش هزینه کردن را دارد؟

تهیه اشتراک توییتر آبی بستگی به این دارد که چقدر از توییتر استفاده میکنید و روزانه چند ساعت در این پلتفرم وقت می گذرانید. اگر یک کاربر معمولی توییتر هستید، پرداخت 5 دلار در ماه (کاربران آمریکایی) ارزش ندارد. توییتر می گوید توییتر آبی برای کاربرانی است که از توییتر زیاد استفاده میکنند.

توییتر آبی (Twitter Blue)
توییتر آبی (Twitter Blue)

اگر کاربر بسیار فعالی هستید، بستگی به این دارد که برای چه کاری از توییتر استفاده می کنید. به عنوان مثال اگر برای یک سازمان یا کسب و کار توییت می‌کنید، ویژگی Bookmark Folders می‌تواند در بایگانی توییت‌های مهمی که ممکن است روی کسب‌وکار تأثیر بگذارد، ضروری باشد.

اگر از توییتر برای مصرف محتوا استفاده می کنید، دسترسی به Twitter Blue و توییت های بدون آگهی و سایر محتوای برتر به اشتراک گذاشته شده میتواند یک ویژگی مفید برای شما باشد. اگر به کریپتو علاقه دارید، گزینه سفارشی کردن پروفایل خود با استفاده از NFT میتواند برای شما جذاب باشد.

مشکل اینجاست که توییتر آبی دو ویژگی ای که کاربران آن را میخواهند ارائه نمیدهد: یک تجربه کاملاً بدون آگهی و ویرایش توییت‌ها. در واقع برای لغو یک توییت به شما 60 ثانیه ای فرصت میدهد. به نظر ما توییتر به اندازه کافی Twitter Blue را نسبت به نسخه رایگان این پلتفرم متمایز نکرده است. علاوه بر این شما راه های دیگری برای ارتقای توییتر خود بدون خرید اشتراک Twitter Blue دارید.

Twitter Blue به ویژگی‌های بیشتری نیاز دارد

توییتر از زمانی که در سال 2006 راه اندازی شد چندین ویژگی را آزمایش کرده است. به عنوان مثال Vine و Fleets مدت کوتاهی فعال شدند. برای موفقیت Twitter Blue، توییتر باید ویژگی های خود را افزایش دهد. همانطور که گفته شد توییتر آبی فقط برای کاربران خاص ارزش هزینه کردن را دارد. با این حال این پلتفرم می‌تواند ویژگی‌های بیشتری مانند توییتر بدون آگهی و توانایی لغو توییت‌ها برای مدت طولانی‌تر را به Twitter Blue اضافه کند.

 

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس