نحوه رفع خطای HTTP 431 در گوگل کروم برای ویندوز

36
0
رفع خطای HTTP 431

دلایل زیادی وجود دارد که چرا یک خطای HTTP 431 کروم را در ویندوز مختل می کند، و در ادامه همه اصلاحات لازم برای رفع آن آورده شده است. 

چه چیزی بدتر از این است که هنگام باز کردن یک وب سایت توسط یک کد خطای HTTP 431 متوقف شوید؟ هر کد وضعیت HTTP که در طیف 4** قرار می گیرد نشان دهنده مشکل در درخواست مشتری است. خوشبختانه، عیب یابی این کد خطا بسیار آسان است.

بنابراین، قبل از شروع به تقلا برای تماس با ISP خود، بیایید در مورد مقصران مختلف پشت خطای HTTP 431 و نحوه رفع آن بحث کنیم. ما در اینجا بر Google Chrome تمرکز خواهیم کرد، اما این راه حل ها برای سایر مرورگرها نیز اعمال می شود.

رفع خطای HTTP 431

کد خطای HTTP 431 عمدتاً زمانی ظاهر می شود که سرور سعی می کند هدرهای بزرگی ارسال کند. اما متأسفانه، این تنها دلیل پشت این موضوع نیست. این مشکل همچنین می تواند به دلیل کش DNS خراب، پسوندهای مشکل دار و سرورهای پروکسی نیز رخ دهد.

در ادامه همه راه حل های موثری که می توانید برای حل این مشکل امتحان کنید توضیح داده شده است.

  1. صفحه را رفرش کنید

قبل از رفتن به سراغ راه حل های فنی، مطمئن شوید که صفحه را رفرش کرده اید. این احتمال وجود دارد که HTTP ERROR 431 فقط به صورت یک خطای لحظه ای ظاهر شده باشد. برای رفع این مشکل، کلیدهای میانبر F5 یا Ctrl + R را فشار دهید تا صفحه رفرش شود.

اگر پیام خطا همچنان ظاهر می شود، صفحه را بدون استفاده از کش (حافظه پنهان) رفرش کنید. می توانید این کار را با فشار دادن کلیدهای میانبر Ctrl + Shift + R انجام دهید.

  1. کوکی ها و داده های کش را پاک کنید

کد خطای 431 ممکن است گاهی اوقات به دلیل کوکی ‌ها و داده‌ های کش ظاهر شود. به سادگی با پاک کردن کش مرورگر می توانید مشکل را در بیشتر موارد حل کنید. با دنبال کردن دستورالعمل ‌های زیر می ‌توانید کوکی ‌ها و داده‌ های کش را در کروم پاک کنید.

Google Chrome را راه اندازی کنید و روی سه نقطه در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید.

Settings را از منوی زمینه انتخاب کنید.

از قسمت سمت چپ روی Privacy and security کلیک کنید.

گزینه Clear browsing data را انتخاب کنید.

Cookies and other site data و  Cached images and files را تیک بزنید.

رفع خطای HTTP 431
رفع خطای HTTP 431روی Clear Data کلیک کنید.

 

به طور جایگزین، می‌ توانید Ctrl + Shift+ Delete را فشار دهید تا به صفحه پاک کردن داده‌ های جستجو شده دسترسی پیدا کنید. از آنجا، می ‌توانید روی دکمه پاک کردن داده ‌ها کلیک کنید تا کوکی ‌ها و داده‌ های کش Google Chrome پاک شود.

  1. حالت جستجوی خصوصی را در کروم امتحان کنید

حالت جستجوی خصوصی یک تنظیم ویژه است که برای Google Chrome ارائه شده است و به کاربران اجازه می ‌دهد تا به صورت خصوصی در اینترنت گشت و گذار کنند. این بیشتر یک حالت امن است که مستقل از برنامه های افزودنی نصب شده است.

بنابراین، همان وب سایت را در حالت جستجوی خصوصی باز کنید تا بررسی کنید که آیا پیام خطا به دلیل یکی از افزونه های نصب شده ظاهر می شود یا خیر. برای باز کردن یک پنجره جستجوی خصوصی، روی سه نقطه در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید و پنجره New Incognito را انتخاب کنید. همچنین، می ‌توانید کلیدهای میانبر Ctrl + Shift + N را فشار دهید تا به حالت جستجوی خصوصی بروید.

اگر کد خطا در حالت جستجوی خصوصی ظاهر نمی‌ شود، احتمالاً یکی از برنامه‌ های افزودنی نصب شده باعث این مشکل شده است. راه حل بعدی را دنبال کنید تا دریابید که چگونه این برنامه افزودنی مشکل ساز را حذف نصب کنید.

  1. هر گونه برنامه افزودنی مشکل ساز را حذف کنید

بدون شک، افزونه ها تا حد زیادی به بهبود استفاده از مرورگرها کمک می کنند. اما برنامه‌ های افزودنی خاص می‌ توانند مشکلات مختلفی از جمله HTTP ERROR 431 را ایجاد کنند.

بنابراین، برنامه های افزودنی خود را سازماندهی کنید زیرا به کاهش سطح حمله و حل کدهای مختلف وضعیت HTTP کمک می کند. با دنبال کردن مراحل زیر می توانید افزونه ها را حذف کنید:

روی سه نقطه در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید.

مکان نما را روی More tools ببرید و Extensions را از منوی زمینه انتخاب کنید.

برای غیرفعال کردن هر افزونه، روی کلید موجود در زیر آن کلیک کنید.

برای مشخص کردن این که کدام افزونه دقیقاً باعث این مشکل شده است، به آرامی هر برنامه افزودنی را دوباره فعال کنید و تا زمانی که دوباره مشکل ایجاد شود، از وب سایت بازدید کنید.

هنگامی که اکستنشنی که باعث این خطا شده است را پیدا کردید، روی دکمه Remove موجود در زیر آن افزونه خاص کلیک کنید.

در اعلان تاییدی که ظاهر می شود، دوباره روی Remove کلیک کنید.

رفع خطای HTTP 431
رفع خطای HTTP 431کش DNS را خالی کنید

 

یک کش DNS خراب یکی دیگر از مقصران احتمالی کد ERROR 431 HTTP است. همانطور که از قبل می دانید، DNS نام دامنه را به آدرس IP ترجمه می کند. اما اگر کش DNS به دلایلی خراب شده باشد، این ترجمه ناموفق خواهد بود.

خالی کردن کش DNS به رفع این مشکل در ویندوز کمک می کند. برای خالی کردن کش DNS، مراحل زیر را دنبال کنید:

منوی Start را باز کنید، CMD را تایپ کنید و از پنجره سمت راست Run as administrator را انتخاب کنید.

در پنجره Command Prompt دستور زیر را تایپ کرده و Enter را فشار دهید.

ipconfig /flushdns

پس از اینکه Command Prompt با موفقیت اطلاعات کش را خالی کرد، سیستم را راه اندازی مجدد کنید و مشکل را دوباره بررسی کنید.

  1. هر گونه اتصال سرور پروکسی را خاموش کنید

یک سرور پروکسی به حفظ امنیت شما در فضای آنلاین کمک می کند. اما از جنبه منفی، می تواند اتصال شما را ناپایدار کند و باعث مشکلات مختلفی از جمله HTTP ERROR 431 شود.

سعی کنید اتصال سرور پراکسی فعال را خاموش کنید و بررسی کنید که آیا مشکل را حل می کند یا خیر. در اینجا نحوه انجام آن آمده است.

کلید Win را فشار دهید تا منوی Start باز شود، Internet Options را تایپ کنید و Enter را فشار دهید.

به تب Connections بروید.

تنظیمات LAN را انتخاب کنید.

تیک Use a proxy server for your LAN را بردارید و سپس  OKرا بزنید.

رفع خطای HTTP 431
رفع خطای HTTP 431

اکنون، سعی کنید دوباره به وب سایت مورد نظر خود مراجعه کنید و بررسی کنید که آیا مشکل حل شده است یا خیر. اگر نشده، راه حل بعدی را امتحان کنید.

  1. آخرین آپدیت درایور شبکه را دانلود کنید

درایورهای شبکه خراب یا قدیمی می توانند بر اتصال تأثیر منفی بگذارند. بنابراین، برای دور نگه داشتن سیستم از هرگونه مشکل اتصال، آخرین آپدیت درایور شبکه را دانلود کنید. با دنبال کردن دستورالعمل های زیر می توانید این کار را انجام دهید:

Win + X را فشار دهید و Device Manager را از لیست انتخاب کنید.

روی آداپتورهای شبکه نصب شده کلیک راست کرده و Update driver را انتخاب کنید.

رفع خطای HTTP 431
رفع خطای HTTP 431

گزینه Search automatically for drivers را انتخاب کنید.

ویندوز اکنون بهترین آپدیت درایور موجود را جستجو و دانلود می کند.

اگر ویندوز نتوانست هیچ درایوری را پیدا کند، به دنبال سازنده آداپتور خود به صورت آنلاین بگردید و ببینید آیا درایورهای جدیدتری در صفحه پشتیبانی دارند یا خیر.

رفع خطای HTTP 431

اکنون می‌ دانید که وقتی با HTTP ERROR 431 مواجه می ‌شوید، چه مراحلی را باید انجام دهید. از آنجایی که این مشکل به دلیل مشکل در درخواست مشتری ظاهر می ‌شود، مقصر احتمالاً داده‌ های کش یا درایور قدیمی شبکه است. به هر حال، می توانید به سرعت مشکل را عیب یابی کنید و به جستجوی آنلاین خود ادامه دهید.

اما در بدترین حالت، اگر هیچ یک از راه حل ها مفید نبود، به مرورگر دیگری تغییر وضعیت دهید.

منبع : makeuseof

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس