اطلاعیه مهم اول پرداخت درباره اجاره دادن حساب کاربری به افراد کلاهبردار

90
0

با سلام و احترام،
به عنوان تیم مدیریت مجموعه اول پرداخت، همواره تاکید کرده ایم که اجاره دادن حساب کاربری به افراد کلاهبردار کاملاً ممنوع و تحت هیچ شرایطی قابل قبول نمی‌باشد و تبعات آن به عهده فردی است که حساب کاربری خود را در اختیار شخص ثالث قرار داده است ، می باشد.

این فعالیت نه تنها باعث آسیب رساندن به کاربران دیگر می‌شود، بلکه سامانه سایت اول پرداخت را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد و امنیت کلیه کاربران را به خطر می‌اندازد.

اخیرا پیرو مستنداتی که از عده ای افراد سودجو به دست آمده ، تعداد کاربرانی که حساب کاربری خود را در اختیار بزهکاران فضای مجازی گذاشته اند بالا رفته است. کلاهبرداران با انتشار آگهی های همکاری با سایت اول پرداخت در سامانه دیوار و کانال های تلگرامی ، سعی در فریب کاربران داشته و از آن ها می خواهند تا با افتتاح حساب در اول پرداخت و احراز هویت کامل در ازای گرفتن مبالغی روزانه بین ۵۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان حساب کاربری خود را در اختیار این افراد بگذارند.

این افراد پس از خالی کردن موجودی ریالی افراد جامعه از طریق هک کردن حساب های بانکی و انتقال آن به حساب های بانکی افراد احراز هویت شده در سایت اقدام به خرید ارز دیجیتال و پرفکت مانی می کنند.

اخیرا تیم بازرسی ما ، با به دست آوردن اطلاعات و مستندات این افراد ، گزارش کاملی را در اختیار پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فراجا گذاشته است تا مراتب به طور کامل از طریق ضابطان قضایی پیگیری شود.
از این پس، تدابیر سختگیرانه‌تری را برای مبارزه با اجاره حساب‌های کاربری به افراد کلاهبردار به اجرا گذاشته خواهد شد.
این تدابیر عبارتند از:

۱. شناسایی و مانیتورینگ: تیم ما سیستم‌های قوی را برای شناسایی و مانیتورینگ فعالیت‌های مشکوک در سایت اول پرداخت راه‌اندازی کرده است. این اقدامات ما را قادر می‌سازند تا به طور فعال و سریع عملکرد کاربران را بررسی کنیم و هر گونه فعالیت مشکوک را شناسایی و متوقف سازیم.
۲. همکاری مستمر با پلیس فتا: ما به عنوان مدیران مجموعه اول پرداخت در تلاش هستیم تا به طور فعال با پلیس فتا همکاری کنیم. این همکاری شامل استعلام و تأیید هویت کاربران جدید و متوقف سازی فعالیت‌های مشکوک است. همچنین ارایه کلیه والت ها و آیدی تراکنش های مشکوک به پلیس فتا بخش دیگری از این همکاری می باشد ، تا هر چه سریعتر این افراد توسط ضابطان قضایی شناسایی شوند. هر گونه شکایت از سوی کاربران درباره فعالیت‌های کلاهبرداری نیز به پلیس فتا اطلاع داده خواهد شد.
۳. مسدود سازی موقت: هر کاربری که به صورت مشکوک شناسایی شود و به عملیات کلاهبرداری دست زده باشد یا هرگونه ارتباط یا همکاری با این افراد داشته باشد، بلافاصله مسدود خواهد شد و دسترسی آن به وجوه موجود در حساب کاربری برای ۷۲ ساعت محدود خواهد شد. کارشناسان ما در بخش بازرسی طی این مدت کلیه استعلام های لازم را از مراجع قضایی خواهند گرفت.

در پایان هشدار می دهیم که هر گونه همکاری با این افراد هم از لحاظ قانون تجارت الکترونیک جمهوری اسلامی ایران و هم از لحاظ دستورات دین مبین اسلام مبنی بر هر عملی که منجر به وارد کردن خسارت به افراد دیگر شود، جرم تلقی شده و کاربرانی که اقدام به اجاره دادن حساب خود می کنند عملا در این کلاهبرداری سهیم و مجرم شناخته می شوند. بنابراین کلیه تبعات قانونی و شرعی آن بر عهده خودشان می باشد.

ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا امنیت کاربران عزیزمان را حفظ کنیم و هر گونه تخلف را در سایت اول پرداخت متوقف سازیم. با همکاری و همراهی شما، می‌توانیم این هدف را محقق سازیم.
با احترام،
مدیریت سایت اول پرداخت

 

5/5 - (3 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس