راهنمای مبتدیان برای بازار در انجمن استیم

90
0
بازار در انجمن استیم

آیا می‌دانستید در حالی که می‌توانید بازی‌ها را از استیم بخرید، می‌توانید آیتم‌هایی را نیز در استیم بخرید و بفروشید؟ بیایید بازار Steam Community را بررسی کنیم. بازار در انجمن استیم را بیشتر بشناسید.

چه بخواهید کالایی را که از یک بازی دریافت کرده‌اید بفروشید یا بخواهید قیمت آیتم‌ها را حدس بزنید و در بازار استیم کسب درآمد کنید، بهتر است به دانش نحوه استفاده از بازار انجمن مجهز باشید.

بازار انجمن استیم چیست؟

بازار انجمن استیم که معمولاً به عنوان بازار استیم نیز شناخته می‌شود، روشی است که به کاربران استیم اجازه می‌دهد اقلام خود را با ارز Steam Wallet به یکدیگر بفروشند.

Valve با قیمت های بازار تداخلی ندارد زیرا کاربران قیمت های خود را چه در حال فروش و چه در حال خرید نام گذاری می کنند. بازار جامعه استیم، اقتصاد خود استیم است که در آن حتی می‌توانید مانند یک معامله‌گر سرمایه‌گذاری و سفته‌بازی کنید. با این حال، مراقب باشید که درست مانند هر معامله سفته‌بازی، می‌توانید درآمد کسب کنید، اما آن را از دست بدهید.

علاوه بر بازار انجمن استیم، باید سایر ویژگی‌های Steam را که احتمالاً از وجود آن‌ها اطلاعی ندارید، بررسی کنید. این ویژگی ها برای بهبود تجربه بازی Steam شما بسیار مفید هستند.

آیا بازار انجمن استیم ایمن است؟

بازار انجمن استیم مکانی بسیار امن برای انجام معاملات است. آنقدر ایمن است که گاهی اوقات انجام چندین تراکنش همزمان در Steam Market برای شما دردسرساز است. این افزونه‌های کروم برای Steam می‌توانند در این مورد کمک کنند.

Steam Market اقدامات ایمنی متعددی دارد، مانند عدم دسترسی به اکانت ‌های جدید ایجاد شده یا نیاز به فعال کردن احراز هویت دو مرحله‌ای و نیاز به خرید قانونی در پلتفرم Steam.

تمام تراکنش‌ها باید از طریق سیستم Valve انجام شود و کاربران باید قصد خود را برای فروش در Steam Guard تأیید کنند (بالاتر از قیمت معین). عملاً هیچ شانسی برای کسی وجود ندارد که اقلام شما را به صورت رایگان تحویل بگیرد، مگر اینکه شما به اشتباه قیمت اشتباهی را در سفارش فروش قرار دهید.

چگونه به بازار جامعه Steam دسترسی پیدا کنیم

اگر هنوز از بازار انجمن استیم استفاده نکرده‌اید و به آن دسترسی ندارید، ابتدا باید چند کار را انجام دهید:

برای محافظت از اکانت خود باید Steam Guard را فعال کنید. می توانید Steam Guard را از طریق برنامه iOS یا اندروید یا از طریق ایمیل خود فعال کنید. از زمانی که Steam Guard را فعال کرده اید، باید 15 روز نیز صبر کنید.

در نهایت، باید به کیف پول Steam خود پول اضافه کنید یا یک بازی، DLC یا نرم افزار خریداری کنید. همچنین باید هفت روز صبر کنید زیرا باید خریدی را انجام داده باشید که حداقل هفت روز گذشته باشد. اگر دسترسی ندارید و شرایط لازم را ندارید، می‌توانید سؤالات متداول بازار انجمن Steam را برای مورد خاص خود بررسی کنید.

نحوه جستجوی اقلام در بازار انجمن Steam

اگر به دنبال یک آیتم خاص هستید، بهتر است ابتدا بازی مورد نظر را انتخاب کنید. جستجوی مستقیم نام مورد در نوار جستجو، نتایجی از بازی‌های دیگر ظاهر می‌شود که می‌تواند گیج‌کننده باشد.

برای آسان‌تر کردن تجربه مرور خود، روی Community > Market کلیک کنید. در زیر نوار جستجو، روی Show advanced options کلیک کنید…. بازی مورد نظر را جستجو کنید و روی آن کلیک کنید. از آنجا، تمام جستجوهای شما فقط به آن بازی فیلتر می شود.

برای بازی‌های خاصی مانند Counter-Strike، Team Fortress 2، DOTA 2، و موارد دیگر، می‌توانید دوباره روی Show advanced options کلیک کنید تا آن را حتی بیشتر فیلتر کنید، مانند محدود کردن آن به مجموعه‌های خاص، کمیاب، انواع آیتم‌ها و غیره. اگر به دنبال مواردی هستید و لزوماً به دنبال چیز خاصی نیستید مفید است.

نحوه خرید و فروش در بازار Steam Community

اگر می‌خواهید کالایی را بخرید یا بفروشید، باید سفارش خرید یا فروش بدهید. این تضمینی نیست که سفارش شما اولین موردی باشد که مورد توجه قرار می گیرد، با این حال، راه هایی برای سرعت بخشیدن به تراکنش شما وجود دارد.

اگر می‌خواهید فوراً کالای خود را بخرید یا بفروشید، ابتدا صفحه فهرست کالا را بررسی کنید تا سفارشات فعلی آن کالا را بررسی کنید. بهتر است قیمت خود را با پیشنهاد دهنده فعلی مطابقت دهید. اگر در حال فروش هستید، آن را با کمترین خریدار تطبیق دهید و برای خرید برعکس.

با این حال، اگر می خواهید بالاتر از قیمت فعلی بفروشید یا خرید کنید، ممکن است معامله مدتی طول بکشد. اگر آن را بیش از حد قیمت گذاری کنید و بازار مسیر اشتباهی را طی کند، ممکن است تا زمانی که بازار به قیمت دلخواه شما بازگردد، سفارش شما انجام نشود.

همچنین می توانید با کلیک بر روی نام کاربری خود در کنار انجمن و کلیک بر روی Inventory، مستقیماً از موجودی Steam خود به فروش بپردازید. موردی را که می‌خواهید بفروشید انتخاب کنید و یک دکمه سبز رنگ زیر توضیحات و قیمت فروش وجود خواهد داشت. اگر نمی‌توانید دکمه فروش را پیدا کنید، برچسب Not Marketable را در پایین بررسی کنید. همه اقلام را نمی توان در بازار استیم فروخت.

چگونه نمودارهای بازار انجمن Steam را بخوانید

دو نمودار در بازار استیم وجود دارد. میانگین قیمت‌های فروش در طول زمان و سفارش‌های خرید و فروش تجمعی. هر دو نمودار به شما کمک می کنند تا وضعیت بازار را درک کنید و اگر نگران سود هستید، به شما کمک می کند تا تصمیمات خرید آگاهانه بگیرید.

تاریخچه قیمت ها قیمت هایی را نشان می دهد که مردم مایل به معامله بودند. این به‌روزرسانی هر چند وقت یک‌ بار معاملات در بازار انجام می‌شود، و می‌توانید از آن برای حدس‌زنی در مورد خرید یا عدم خرید بسته به اینکه بازار به کجا می‌رود استفاده کنید.

نمودار سفارشات خرید و فروش بسیار مفید است اگر بدانید چگونه آن را بخوانید. محور عمودی نشان دهنده تعداد سفارشات و محور افقی نشان دهنده قیمت است. ناحیه آبی نشان دهنده سفارشات خرید و سبز نشان دهنده سفارشات فروش است. جایی که آنها در وسط با هم ملاقات می کنند، جایی است که معاملات انجام می شود.

می‌توانید از این نمودار برای دریافت ایده‌ای از اینکه روند ممکن است به کجا برسد استفاده کنید. اگر منطقه آبی بزرگ با سفارش های خرید فراوان و منطقه سبز کوچک باشد، این به شما می گوید که تقاضا بیشتر از عرضه است. این به شما بینش بیشتری در مورد اینکه آیا قیمت ممکن است بر اساس عرضه و تقاضا بالا یا پایین شود، می دهد.

هزینه های بازار انجمن Steam

متاسفانه بازار Steam با هزینه های بسیار سنگینی همراه است. با این حال، تا زمانی که این موضوع را در قیمت‌های فروش آینده خود در نظر بگیرید، هنوز هم می‌توانید سود کسب کنید.

در بیشتر موارد، Valve 5٪ را می گیرد و 10٪ برای مجموع 15٪ به ناشر می رسد. در تصویر بالا دو کادر وجود دارد. خریدار پرداخت می کند و شما دریافت می کنید. می‌توانید روی هر جعبه شماره‌ای وارد کنید و کادر دیگر به‌طور خودکار هزینه‌ها را تنظیم می‌کند، بنابراین می‌توانید مستقیماً ببینید که هنگام فروش کالا چقدر درآمد خواهید داشت.

با فروش بازار انجمن استیم خود بازی بخرید

بازار انجمن استیم راهی عالی برای کسب درآمد از اقلام موجود در استیم است که احتمالاً به آنها اهمیت نمی دهید. برخی از افراد حتی با خرید و فروش اقلام در Steam Community Market کسب درآمد می کنند.

به جای پر کردن کیف پول Steam خود، موجودی Steam خود را بررسی کنید. شما ممکن است فقط چند دلار اضافی برای آن بازی که همیشه می خواستید بخرید در اختیار داشته باشید.

5/5 - (4 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس